X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Praktikplads til uddannelsesforløb


Svar
AsseAsseSkrevet 25/02-04 13:50, rettet 25/02-04 13:55 
Ja, jeg er rigtig kommet i knibe.

Jeg går i 9. klasse, og har her i mandags skullet aflevere en uddannelses plan gældene for det næste stykke tid. Jeg har længe haft ønsket om at blive multimedie animator, og var jo utroligt glad da jeg så at der var mulighed for at vælge netop denne uddannelse på teknisk skole (EUC Vest) i Esbjerg. Jeg afleverede så min udfyldte plan og tænkte ikke så meget mere på det, da det jo nok ville gå i orden.

I dag får jeg så at vide at den uddannelse jeg har valgt ikke kan gennemføres, da jeg selv skal finde en praktikplads til hele forløbet. Altså, noget af tiden skal jeg jo være på skole, og noget af tiden ude i et firma der har med emnet at gøre i praktik.

EUC Vest har åbenbart ikke nogen mulighed for at finde en plads til mig, og det må tilsyneladende være mit eget problem. Skolevejlederen har heller ikke forbindelser til nogen der kunne tænkes at ville have mig, og jeg ved ikke selv hvor jeg skal spørge.

Så jeg spørger her; Hvem skal jeg have fat i for at få en plads? Jeg er selv på bar bund, og ved slet ikke hvor jeg skal starte. Og det er BARE noget skidt!

Det skal vel nævnes at jeg ikke har nogen kvalifikationer, udover en lille bitte smule HTML som sikkert alle kan.. Min styrke for emnet er at jeg er MEGET interesseret i emnet, og er meget villig til at knokle for at lære noget.

Det haster rent faktisk, skulle gerne have fundet ud af noget inden fredag, men det er jo nok rimelig urealistisk. Alternativet er at jeg tager 10. klasse næste år, og bruger det år til at finde ud af noget, samt lære noget om grafik og animation.

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd her! Håber I kan hjælpe. :)

Mvh

Asbjørn Mikkelsen

EDIT: Har lige fået at vide efter samtale med EUC Vest at jeg skal til Kolding for at få denne uddannelse, på grund af at det er der det grafiske og lign. foregår. Det er også i orden, men ville bare lige oplyse om det.
RitesRitesSkrevet 25/02-04 14:07 
Jamen du bliver jo nødt til at søge en masse steder hvor du gerne ville være, og hvor de kunne have brug for multimedie animator.

Simpelthen.
» a winner is you «
AsseAsseSkrevet 25/02-04 14:11 
Jamen hvor er det? Jeg ved ikke hvor jeg vil være, for jeg ved slet ikke hvilke steder jeg skal søge. Har brug for mere info, men tak alligevel :)
RitesRitesSkrevet 25/02-04 14:15 
Du må sgu vide bedre end mig hvad en multimedie animator laver.

Så find ud af hvem der kunne have brug for det og send en masse breve ud.
» a winner is you «
AsseAsseSkrevet 25/02-04 14:35 
Det må jeg gøre. Takker :)

Vil gerne høre fra nogen andre, er der ikke nogen herinde der arbejder med dette?
ChronoChronoSkrevet 25/02-04 14:49 
Jeg gik næsten 2 år på uddannelsen for nogle år siden. Jeg var på det første hold i landet, men fik aldrig nogen praktikplads. Siden er uddannelsen blevet ændret lidt. Bl.a. skal man nu have praktikplads inden man starter, hvilket jeg synes lyder som en god ide. På mit hold var det under 1/3 der fik praktikplads - behovet var simpelthen ikke stort nok.

Jeg kender at par stykker der har forsøgt sig på uddannelsen efter mig, og de blev heller aldrig færdige.

Men se da om det lykkedes dig at finde en praktikplads - som det er nu risikerer du i det mindste ikke, at spilde flere år på noget du ikke kan blive færdig med fordi du ikke kan finde en praktikplads.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AsseAsseSkrevet 25/02-04 14:56, rettet 25/02-04 15:06 
Faktisk er det sådan at min studievejleder fortalte mig at jeg skulle have en praktikplads inden jeg gik i gang. Men da vi kontaktede CEU i Kolding fortalte de at det var ikke sagen, man skulle blot have fundet en inden for de første 40 uger!

EDIT: Chrono, mener du at din tid derinde er spildt? Hvad laver du nu?
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 25/02-04 15:15 
På barsel vel ;)
Sælg mig en Xbox =)
AsseAsseSkrevet 25/02-04 15:24 
;)

Det ka han jo ikke være hele tiden :P
ChronoChronoSkrevet 25/02-04 17:28 
Tja, næh.. min tid var ikke helt spildt, for jeg lærte da lidt om 3d grafik og animation. Det var såmænd spændende nok, men det førte bare ikke til noget for ret mange af os.

Nu læser jeg Informatik ved Aalborg Universitet. Her bestemmer man stort set selv hvad man vil arbejde med, og der er da også nogen som arbejder med 3d-grafik. Der tilbydes kurser i konstruktion af 3d-grafik og programmering af 3d-grafik, men i modsætning til multimedia animator uddannelsen så er det mere teoretisk og ikke så bundet til værktøjer som 3D Studio Max - dem må man lære sig selv at bruge.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AsseAsseSkrevet 25/02-04 17:45 
Ville det så ikke være fint nok bare at tage chancen, og lede efter en plads så godt som man nu kunne, og hvis man (jeg) ikke fandt én, så bare få det ud af det det var?
AsseAsseSkrevet 25/02-04 18:05, rettet 25/02-04 18:10 
Har lige fået at vide at lærerne på CEU i Kolding er nogle trælse stoddere. Nogen der har gået der der kan bekræfte dette/modsige?
ChronoChronoSkrevet 25/02-04 18:44 
Jeg synes kun du skal starte hvis du har en praktikplads. Du kan alligevel lære meget ved bare at lege med tingene selv. Brug al din fritid i 10. klasse på at lære at bruge programmerne, og lav så noget grafik og animation du kan vise til dem du vil søge praktikplads hos efter 10. klasse.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
The DaneThe DaneSkrevet 25/02-04 19:00 
Hvis man ser på resultaterne fra elever på MMA udd. på Aalborg tekniske skole (eller måske er det generelt???) ser det da ud til de har fået noget ud af den udd. Jeg ser selv på nuværende tidspunkt om jeg skal melde mig ind til det heroppe (men der står ganske rigtigt også, at man selv skal finde praktikplads).

Men der står jo så også, at der bliver luget ud efter de første 15 ugers tid af dem der er bedst.

Digital Media
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
AsseAsseSkrevet 25/02-04 19:10 
Puha, jeg er sgu meget i tvivl nu :(

Jeg har det bare sådan at 10. klasse for mig ville være spild af tid. Sådan ser jeg det. Jeg ved godt nok ikke hvad jeg gør..
The DaneThe DaneSkrevet 25/02-04 19:19 
Hvis ikke andet, så kan man få forbedret sine karaktere en smule og få tingene på plads i den tid.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 25/02-04 19:31 
Hehe, en af underviserne på Digital Media i Aalborg gik på samme hold som mig i sin tid. Så kan man åbenbart godt få job uden at få en læreplads :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig