X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Beyond G&E - Hvilken konsol?


Svar
SideshowSideshowSkrevet 25/02-04 13:21 
Jeg har besluttet mig for at købe Beyond G&E. Jeg er dog i tvivl om, hvilken konsol jeg skal købe det til. Jeg ejer en C og en X.

Er der nogen bud på, hvilken af disse to konsoller spillet er bedst til? Er der overhovedet nogen forskel?
>>There's only Juan Pablo Angel<<
Bede-xBede-xSkrevet 25/02-04 13:28 
Har ikke prøvet nogen af versionerne, men ifølge Gamespot er Xboxen den bedste. Om ikke andet rent grafisk.

De skriver : "The GameCube version of the game looks fantastic and is only a tiny bit behind the Xbox"
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
tastasSkrevet 25/02-04 13:37 
Jeg ved det er nævnt tidligere, men hvis du overvejer at bestille den, har gameplay.co.uk både XBX og GC versionen (udkommer fredag) til 18£ + 3£ i levering. Jeg har endnu ikke kunne finde noget på, om spillet vejl. udslagspris i DK kommer til at befinde sig omkring dette leje, men indtil det blive be/afkræftet er det i hvert fald billigt ved gameplay :>
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 25/02-04 13:40 
Jeg har spillet PS2-versionen en del og lige prøvet Xbox-versionen kort. Ud fra det ville jeg vælge Xbox-versionen (hvis jeg skulle vælge om ;)). PS2-udgaven føles ret presset og har ikke ligefrem superblød framerate hele vejen igennem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 25/02-04 13:44 
Jeg tror spillet bliver billigt. Fik oplyst 299,- i EB.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 25/02-04 13:51 
Ifølge Bog & Ide, så bliver spillet *endnu* billigere end 299,-

Er spændt på hvad prisen bliver, for jeg køber spillet imorgen til Xbox :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SideshowSideshowSkrevet 25/02-04 14:18 
Jeg har skam også tænkt mig, at købe hos gamplay.co.uk >8)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
CronossCronossSkrevet 25/02-04 16:07 
På PS2 er spillet som Rune siger relativt irriterende. På Xbox kommer spillet virkelig til sin ret, og denne version er bedst.

Men GameCube versionen har bedre styring IMO, og den ville jeg personligt vælge.
OkottaOkottaSkrevet 25/02-04 17:09 
Hvordan kan Cube versionen ha' bedre styring, når controlleren mangler knapper i forhold til både PS2'ens og Xbox'ens controller?

IGN skriver i deres head to head:

"The only red-flagged portion of the table applies to GameCube. Why? Because it's a button short. When you get a new objective, map, or anything of the sort you can quickly navigate in a one-touch manner on PS2, Xbox, and PC. But with GameCube you need to press Start then select Objectives & Maps. Think you handle it? Because the stuff accessed in this menu is not something you will live or die on for the seconds saved, it's almost irrelevant.

However, GameCube doesn't have a center-camera luxury, which the PS2 and Xbox activate with the Right Analog Stick button. Again, it's something you'll use rarely, but it is missing nonetheless.

In short, GameCube, PS2, and Xbox are all quite suitable over the PC. But, consider that GameCube is missing some very minor peripheral functionality."
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 25/02-04 17:49 
Der står jo netop at problemet er næsten uden betydning.
Fordelen ved GC er jo så at controlleren derudover er ret god (forudsat at der bruges analog styring), hvor Xboxens er et helvede at sidde med.
Men det er vel et spørgsmål om tilvænning, smag og/eller hvor deforme ens hænder er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 25/02-04 18:10 
Hvordan Cube versionen kan have bedre styring ?
Jo, hvis han synes at den er bedre er det vel iorden :)

Bare fordi IGN skriver hvad de mener behøver vores
meninger ikke at være forkerte :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OkottaOkottaSkrevet 25/02-04 18:27 
Sumez>
Der står jo netop at problemet er næsten uden betydning.
Fordelen ved GC er jo så at controlleren derudover er ret god (forudsat at der bruges analog styring), hvor Xboxens er et helvede at sidde med.

Men det er stadig vigtigt nok at nævne, at kontrollen i Cube versionen er mangelfuld, pga. de manglende knapper, og det skriver IGN så.

Hvad Xbox controlleren angår, så finder jeg Controller S forrygende - den er nærmest perfekt at sidde med.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 25/02-04 18:52 
Cronoss>
På PS2 er spillet som Rune siger relativt irriterende.

Men fuldt ud spilbart :)

Jeg så Xbox-versionen i Merlin i Herning Centret i dag (skulle det være kommet...?). Det kostede 249,-. PS2-versionen kostede 229,-. Ingen GameCube-version.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AsseAsseSkrevet 25/02-04 19:01 
Merlin?! Det billigste konsol spil jeg har set i merlin kostede 400 på tilbud :P
ChronoChronoSkrevet 25/02-04 19:04 
Bedre grafik er ikke 20,- værd. :)

Irriterende er da overhovedet ikke et ord man kan bruge om det spil! Jeg synes da heller ikke PS2-udgaven føles "presset" - grafikken er da set bedre i mange andre spil, og frameraten er fin.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 25/02-04 19:05, rettet 25/02-04 19:06 
Frameraten er i hvert fald ikke permanent 50 fps på PS2'en :)

Så kan vi diskutere hvad "fin" er...

Men køb det nu bare uanset hvad og støt et overset spil, som er et af sidste års bedste.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 25/02-04 19:30 
Overset??
Jeg synes det har fået -ekstremt- meget omtale, men det kommer vel an på hvem man er og hvor man kigger hen...
Jeg har i hvert fald hørt utroligt meget om spillet. Når jeg så endnu ikke aner hvad det går ud på, skyldes det at jeg endnu ikke har hørt noget, der har vakt min interesse. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 25/02-04 19:36 
Sumez>
Overset??

Overordnet set. Ikke herinde...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/02-04 20:05 
Salgsmæssigt er det ihvertfald blevet overset.

Jeg må vist også hellere se at skaffe mig Xbox-versionen en af disse dage...
(...)
DommergaardDommergaardSkrevet 25/02-04 20:41 
Modtager Xbox-versionen om en lille uges tid!
fumfumSkrevet 27/02-04 13:03 
Så fik vi købt det idag. Glæder mig til at spille det i aften. (299,- i eb)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/02-04 14:03 
Er der en grund til at det er så billigt? Er det et af de der low budget spil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
fumfumSkrevet 27/02-04 14:06 
Det ser helt normalt ud. Jeg tror det er for at booste salget. Havde det kostet 499,- - 549,- havde jeg nok også ventet på at samle det op brugt af en af jer herinde.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 27/02-04 14:07, rettet 27/02-04 14:08 
Konsolkongen>
Er det et af de der low budget spil?

Overhovedet ikke. Salgstallene har vel bare skuffet.
(...)
RJKRJKSkrevet 27/02-04 14:09 
Konsolkongen>
Er det et af de der low budget spil?

Bestemt ikke. Det har meget høj produktionsværdi. Umiddelbart ville jeg gætte på noget af det højeste indenfor vestlige konsolspil i denne generation.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/02-04 14:11 
OK. Det gør da heller ikke noget for min skyld, især ikke hvis det er et forholdsvis godt spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 27/02-04 14:36 
~OT: Er det forresten blevet en trend, at opkalde spil efter Friedrich Nietzsche's værker? Først Xenosaga: Der Wille zur Macht og nu Beyond Good & Evil. Et tegn på at spilindustrien er ved at modne? Måske.
(...)
SumezSumezSkrevet 27/02-04 14:41 
Hvis der kan drages klare paraleller mellem Nietzsches værker og et spil, kan jeg respektere det.
Jeg kan ikke se det "modne" i at et par spiludviklere siger "Beyond good and evil? Det lyder sejt, det snupper vi!" ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 27/02-04 14:52 
Netop. Der var også derfor jeg skrev måske, da jeg ikke har prøvet nogen af spillene og derfor ikke kan udtale mig nærmere om det :)
(...)
MrCaseMrCaseSkrevet 27/02-04 15:03 
bortset fra det er Nietzche en herlig fætter. Det er noget rigtigt godt han har skrevet.

Glæder mig også meget til spillet. Det virker liiige som et spil for mig. Bare der ikke er for meget... "action" .. du ved.. skyd 1000 mænd...
Have you considered sucking less?
Per SPer SSkrevet 27/02-04 15:36, rettet 27/02-04 15:46 
Xbox versionen af BG&E får også kun rosende ord med på vejen herfra. Spillet er et af de meget få spil, jeg havde lyst til at gennemføre mere end én gang sidste år. Jeg gør det med glæde igen til Xbox.

Til den lave pris bør det ejes af de fleste.

- og der skal ikke skydes 1000 mænd..

Man kan jo bare se på karaktergennemsnittet af spillet og vurderingerne her på P:R. Det må være anbefaling nok.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
fumfumSkrevet 28/02-04 19:41 
Jeg må give Per S ret. Det er et herligt spil. Underligt, men på en herlig måde.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
MrCaseMrCaseSkrevet 28/02-04 22:10 
Arh. Nu render jeg sgu snart ned og bruger de SU-penge jeg ikke har... pokkers!
Det er jo billi-billi
Have you considered sucking less?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig