X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RGB til Xbox


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/02-04 21:20 
Jeg har fået mig erhvervet en Xbox idag, og jeg fik slemme skader i øjne, da jeg så Midtown Madness 3 og de grimme kanter på alt (Jeg må være vant til at se flydende grafik med mine RGB-kabler til GC og PS2 :P).

Så jeg ska' ha' mig et RGB-kabel. Nu fortrækker jeg selv orig. produkter, men inden jeg bruger alle de penge på det ville jeg lige høre, om der ikke er et billigt kabel et sted på nettet, som er meget tæt på "lige så godt" som det orig.
Jeg har søgt efter spørgsmålet herinde, men kunne ikke lige finde det nogen steder :)

På forhånd tak!
KTCKTCSkrevet 24/02-04 21:24 
Nu kommer Naiera efter mig igen, men Hurricane's kabel til 70,- i Merlin fungerer glimrende. Den har phono-lydudgang og altså ikke optisk, men hvis du ikke har brug for det, er kablet et godt valg.

Konsolkongen har lige købt et, så han kan også lige kommentere kvaliteten her...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-04 21:25 
Du kan sagtens købe et uorg. RGB kabel med samme billedkvalitet som et org. Men køber du et org. Advanced Scart Cable har du mulighed for at forbinde din xbox til din forstærker via optisk output på kablet!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/02-04 21:28 
Er forstærker det samme som en receiver? :)

Jeg er ganske enkelt dum til sådan noget lyd-halløj, så jeg ska' ha' alt skåret ud i pap før jeg forstår det ;)
Hvad hedder det sted, hvor man skal proppe det stik ind i, så? Altså, fra det orig. kabel til forstærker...
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-04 21:29, rettet 24/02-04 21:29 
en receiver er en forstærker med radio, men hvis det ikke er en surroundreceiver har du ikke noget at bruge et org. til!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/02-04 21:32 
Min DVD er med indbygget receiver, og har et surroundanlæg m. 5 højtalere til der.

Hvis jeg kunne få mine spil i surround, var det selvfølgelig, uden tvivl, det orig. jeg vil gå ud og købe :)
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-04 21:34 
fornuftigt... alt er sjovere i surround!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KTCKTCSkrevet 24/02-04 21:44 
Husk også at købe et optisk kabel til at koble dem sammen, hvis du ikke har et...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 24/02-04 21:47, rettet 24/02-04 21:53 
Pieyanthikos>
Hvad hedder det sted, hvor man skal proppe det stik ind i, så? Altså, fra det orig. kabel til forstærker...

Den optiske indgang. Det er normalt sådan en lille sort platicdims på 3mm x 3mm. Der sidder et lille "låg" på, som kan åbnes op.

RGB til Xbox

Bemærk at input og output ser ens ud.

Hvis du bruger din DVD som surround dekoder, skal der jo så være optisk indgang på den. Det tror jeg ikke der er. Så kig efter den.

Og køb det originale kabel alligevel... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-04 21:50 
hvorfor skulle han det hvis han ikke kan bruge den optiske udgang? Jeg har både et org. og et uorg. og jeg kan ikke se nogen forskeld!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
LessCDTLessCDTSkrevet 24/02-04 21:54 
Du skal ikke sige til damen nede i Fona'en at det skal være sådan et der virker til xbox. Første gang jeg prøvede snakkede jeg med en meget "lydbevidst" herre, som mente at det specielle optiske lydkabel jeg skulle have kun kunne får offielt fra Microsoft. Og det havde de selvfølgelige ikke, men de sagde at jeg kunne prøve i EB. Lille, lidt forundrede mig gik så¨ned i EB, for at få at vide at det var noget crap de havde sagt, og det passede skam overhovedet ikke. Så måtte jeg gå tilbage til FONA, og bede om lydkablet. Jeg snakkede da med en dame, som kendte Aaaaaaalt til den slags, så hun fandt lydkablet til mig. Troede jeg, for da jeg kom hjem og skulle afprøve vidunderkbalet passede det satme ikke i! Jeg masede, prustede og stønnede, og måtte ufornøjet gå tilbage til Fona og sige at det ikke passede. Til sidst snakkede jeg så med en mand, som kendte lidt til (pyhaaa) og jeg fik det rigtige kabel, og det gik fint. Hende damen havde simpelthen valgt det eneste forkerte der var af kablerne. Der var 10 af dem jeg kunne bruge, og 1 som jeg ikke kunne. Og guess what... Så pas på hvis du skal købe i FONA, de har ikke rigtig styr på hvad de laver, selvom de lyder meget overbevisende!
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
RJKRJKSkrevet 24/02-04 21:58, rettet 24/02-04 22:00 
kingsize >
hvorfor skulle han det hvis han ikke kan bruge den optiske udgang? Jeg har både et org. og et uorg. og jeg kan ikke se nogen forskeld!

Har du kigget grundigt efter? Selvom man måske ikke kan se forskel, så kan man ofte høre forskel. De billige kabler er dårligt isoleret i forhold til de originale (gælder især Sonys).

Så er der også et spørgsmål om holdbarhed.

Jeg kan af erfaring sige, at jeg har haft fire AV-kabler, der er gået i stykker. Alle uoriginale. Omvendt har jeg aldrig haft et originalt kabel, der er gået i stykker.

Under normale omstændigheder bliver man altid mest tilfreds med det originale kabel i længden. Og det samme kan siges om memory cards ("mit komprimerede kort virker perfekt!" - og tre uger efter er alt gået tabt...) og controllere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/02-04 22:03 
RJK>

Den optiske indgang. Det er normalt sådan en lille sort platicdims på 3mm x 3mm. Der sidder et lille "låg" på, som kan åbnes op.


Takker mange gange ;) Sådan en sort ting sidder da bag på min DVD, så nu skal jeg bare inverstere i et orig. RGB-kabel og et optisk kabel?
LessCDTLessCDTSkrevet 24/02-04 22:04 
Ja hold jer til originalitet! Jeg har sku en controller der er smeltet fast i min Ps1 (undskyld hvis O.T.)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
KeenKeenSkrevet 24/02-04 22:04, rettet 24/02-04 22:08 
Det er generalt bedre at købe originalt udstyr da de som RJK sige holder længere og er i bedre kvalitet f.eks. alt hvad jeg har af uriginalt(controllers, memorycards, dvd-kit og så videre) med en enkelt undtagelse(et memorycard til Psx) er gået i stykker efter meget kort tid
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-04 22:06 
At de måske ikke holder lige så længe kan vi nok godt blive enige om, men de uorg. Koster kun ca det halve!
Hvorvidt lyden er ringere kan jeg ikke udtale mig ret godt om da jeg ikke brugte mit uorg. Til andet end fjernsyn, og kun i ca 2-3 uger!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
RJKRJKSkrevet 24/02-04 22:09, rettet 24/02-04 22:10 
Pieyanthikos>
Takker mange gange ;) Sådan en sort ting sidder da bag på min DVD, så nu skal jeg bare inverstere i et orig. RGB-kabel og et optisk kabel?

Jeg ville vente på, at der kom nogen med lidt mere viden om DVD-afspillere med indbyggede decodere, for jeg ved det ikke :)

Sidder der kun én optisk ind/udgang, så er det med garanti en udgang.

Teoretisk set kunne den vel også godt virke som indgang, men jeg har godt nok mine tvivl, om nogen har gjort det.

Læs din manual.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-04 22:11 
hvilken dvd afspille sidder du inde med?
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/02-04 22:20 
Denne her Phillips hjemmebiograf.

Men det ser ud til, at det er en optisk udgang, desværre :(

Link...
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-04 22:29 
jeg tror sgu' du har ret. Sikke noget møg hva'!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/02-04 22:33 
Ja, det er da pænt ærgerligt...

Nå, men nogen der kender en dansk webshop, hvor det er forholdsvis billigt? Jeg kan ikke holde det ud at spille med de kanter :P
dchangdchangSkrevet 24/02-04 22:34 
Jeg låner lige din tråd. :-)

Jeg har overvejet at købe det Typhoon-kit som de har hos Gamebits. Nogen der har prøvet det? For det er skisme billigt. *s*
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kingsizekingsizeSkrevet 24/02-04 22:35 
gamebits.dk har netop et på tilbud til 59,-
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KTCKTCSkrevet 24/02-04 23:01 
Køb det Hurricane og brug Dolby Pro Logic.
Kvaliteten er som tidligere nævnt ikke til at skelne med det blotte øje (og nej, jeg er ikke en af dem, der ikke kan se forskel på RGB og composite). Lydkvaliteten har jeg heller ikke bemærket noget med, men på den anden side har jeg ikke fyret helt op for den uden det optiske kabel.

Det originale har ikke almidelig lydudgang som Hurricanes har...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 24/02-04 23:14 
Jeg er rigtig godt tilfreds med dette hybrid kabel:
http://www.dvdfix.dk/shop/visvaredetaljer.php?varenummer=12

Jeg har så også brug for både S-video og RGB, og regner da også med at købe en surroundforstærker en gang, med enten optisk eller coaxial indgang. Kablet understøtter det hele.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/02-04 23:33 
KTC>
Køb det Hurricane og brug Dolby Pro Logic.

Hvordan kan jeg bruge Pro Logic, når jeg ikke har en optisk indgang? :)
RJKRJKSkrevet 24/02-04 23:35 
Dolby Pro Logic er analog og kræver derfor ikke digital overførsel, og dermed heller ikke optisk/coaxial.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-04 01:56, rettet 25/02-04 01:58 
KTC>
Konsolkongen har lige købt et, så han kan også lige kommentere kvaliteten her...

Det vil jeg så hermed gøre! Jeg kan ikke se nogen forskel hvad angår billede, og lyden er der heller ikke noget galt med. (jeg bruger de Phono udgange der er på kablet, og fyrer lyden ud gennem anlæget).

Jeg vil hermed råde ALLE der ikke bruger RGB kabler, at gå ned i Merlin og investere i denne sag. Måske er det ikke samme kvali som det org. men for satan - 70,- det kan alle sq overkomme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OkottaOkottaSkrevet 25/02-04 13:10 
RJK>
Den optiske indgang. Det er normalt sådan en lille sort platicdims på 3mm x 3mm. Der sidder et lille "låg" på, som kan åbnes op.

På min Pioneer DV-626D DVD afspiller, der er optisk indgang på. Vil jeg kunne koble et optisk kabel til Xbox'ens Advanced Scart Cable, via denne indgang på DVD'en, og så få 5.1 lyd? Så skal DVD afspilleren jo fungere som forstærker, og det aner jeg ikke om den kan.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 25/02-04 13:32 
Hvis der er optisk INDGANG (husk nu, at den ser ud ligesom udgangen) på din DVD-afspiller, så skulle man da tro, at der var 5.1 decoder i den. Men du skal jo stadig bruge forstærkere til de sepererede udgange.

Men tjek nu lige, at det er en indgang og ikke en udgang først...

Hvordan får du 5.1 lyd fra din DVD-afspiller...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 25/02-04 13:44, rettet 25/02-04 13:47 
Der er skam 5.1 decoder i DVD'en - der er både DD 5.1 og DTS dekoder og de virker fortrinlige; Det ER jo en Pioneer :-)

Jeg får 5.1 lyd fra DVD'en ved at gøre brug af alle højttaler udgangene på den, og forbinde det på den måde med min forstærkers respektive indgange + selvfølgelig LFE indgangen på forstærkeren, til min aktive subwoofer. Så vælges der 5.1 Input på forstærkeren, og så spiller det bare.

Det er derfor det ku' være fedt med ægte 5.1 lyd på Xbox'en, istedetfor "bare" Dolby Surround - som nu stadig lyder temmelig godt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 25/02-04 13:51 
Jamen, hvis der vitterligt er optisk indgang i DVD-afspilleren og den fatter at decode dette signal også, så kan det jo sagtens fungere.

Men det er nok i teorien.

Som sagt før tror jeg næppe det er indgang, men en udgang.

Det ville ikke have været det store problem for Pioneer at lave det, men omvendt er der næppe mange, der har brug for det og dermed tror jeg ikke de har brugt tid og penge på at lave det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 25/02-04 14:17 
Der står Digital Out på DVD'en, og så sidder den optiske port nedenunder - det betyder vel at det er en optisk udgang så?

Oh well - jeg må "overleve" med Dolby Surround så :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 25/02-04 14:18 
Det skulle jeg mene. Som sagt er jeg ret sikker på, at der skal være to optiske ind/udgange, før den ene er en indgang. Og det tror jeg ikke findes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 25/02-04 20:42 
Okotta, har forstærkeren slet ikke nogen digitale (coax, optisk) indgange?
OkottaOkottaSkrevet 26/02-04 00:49 
Nej, det tror jeg ikke den har.

Forstærkeren er en Sony VA8 ES - hvis det siger dig noget?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 26/02-04 01:14 
Hvis der ikke er 5.1 decoder eller lignende i forstærkeren, hjælper det jo ikke noget ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/02-04 10:06 
Kunne ikke finde et billede eller produktark, men fandt ud af at der ikke er Dolby Digital i din forstærker.
Du kan købe en extern dekoder, f.eks. Sony SDP-E800 og Technics SH-AC500D. Men andre mærker findes også. De bli'r dog ikke lavet mere, så det er med at lede i den blå avis eller lign. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OkottaOkottaSkrevet 26/02-04 10:28 
RJK>
Hvis der ikke er 5.1 decoder eller lignende i forstærkeren, hjælper det jo ikke noget ;)

Præcist, men det er jo osse derfor jeg bruger 5.1 dekoderen i min DVD afspiller :-)

Forstærkeren har "kun" 5.1 input.

Indtil videre, så lever jeg bare med Dolby Surround på Xbox'en, og nyder DVD filmene i DD 5.1 og DTS - det går nok ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 08/03-04 23:56 
Var ude og købe Hurricane-kablet idag, og er rigtig godt tilfreds :)

For de penge er det perfekt til mig. Nu skal jeg ikke sætte det op imod det orig. kabel når jeg ikke har set det i aktion, men jeg har ikke nogen minusser ved det.

Når jeg skal ha' mine konsoller ind i min nye TV-stue her om en måneds tid, kan jeg jo samtidig få sat Xboxen til højtalerne, så jeg glæder mig til at se hvordan det vil gå ;)
KTCKTCSkrevet 09/03-04 00:07 
Det var godt, Pieyanthikos :)
Rart at folk tager ens ord for gode varer ;)
God fornøjelse med det nye kabel, som jo også kan kobles til dit anlæg og video composite.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-04 02:24 
...ellers tar det jo ikke mere end 5 min at lode nogle kabler på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 09/03-04 08:17 
Eller ødelægger sit joypad fordi man er en pilfinger;)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-04 11:23 
...ingen har snakket noget om at lodde noget på et joypad ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 09/03-04 12:03 
Nææ, jeg mente bare at hvis man ikke ved hvad man laver går det som regel galt:)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-04 12:04 
Tro mig, det kender jeg alt til :) Men i dette tilfælde gik det godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
UriurUriurSkrevet 09/03-04 15:34 
Nogen gange forstår jeg ikke hvad i laver med jeres hardware. Jeg har haft en Dreamcast med uorg. og org. controller. Jeg har haft en PS2 med uorg. og org. mem. card. Jeg har haft en GameCube med uorg. og org. controller og nu har jeg en Xbox med et uorg. Hurricane RGB kabel. Det er intet af det som nogensinde er gået i stykker. Mit RGB kabel virker upåklageligt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig