X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny NES connector


Svar
msxtrdmsxtrdSkrevet 29/03-03 00:24, rettet 29/03-03 00:25 
Jeg prøvede at puste nyt liv i min gamle NES, som
blev vel brugt ret kraftigt af tidligere ejer. Det
betød at strøm forsyningen skulle åbnes (møg skruer), og ledningerne på begge sidder afkortes (og loddes på ny) da de var knækkede. Når det var gjordt så skulle dyret mod'es til multiregion. Dette lykkedes sandsynligvis (skal have nogle spil fra andet region først).
Så til sagen, det største problem er vel at den møg connector er SLIDT og det tager evigheder at få et spil til at køre uden at blinke og gøre mærklige ting.

Så, er der flere de sidder og døjer med dette problem??
Jeg overvejer nemlig at få skaffet nogle stykker helt nye connectors som kan hurtigt monteres indvendigt. De skal blot slides på prinpladen og skrues fast, dejligt nemt.

Er der nogen der har evt. interesse at aftage sådan nogen til ca. 100kr?

BB
AmbyAmbySkrevet 09/05-03 22:28 
Min NES er begyndt at blinke grønt, lyse grømt og nogle gange resette hele tiden.
Er dette også connector problemet ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
StarmanStarmanSkrevet 09/05-03 22:38 
En god rensning / reetablering af connectore, plejer at løse problemet, jeg har aldrig haft brug for at skifte en connector. Sometider er det mere nødvendigt at rense spillene. Gøres bedst ved at skille spillet ad, og pudse printet.
Jeg kan klare begge dele for jer for et symbolsk beløb, hvis i bor tæt på Århus. Da det jo hurtigt bliver dyrt hvis de skal sendes frem og tilbage.
KTCKTCSkrevet 09/05-03 22:41 
En GameGenie gør hurtigt NES'en afhængig, for den bøjer connectorerne på en måde, så den næsten ikke virker uden GameGenie efter et stykke tid. Dog kan en GameGenie også hjælpe en gammel NES, så prøv det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 09/05-03 22:43, rettet 09/05-03 22:51 
Øv, jeg bor desværre en god 2 timers kørsel fra Århus, så det betyder jeg nok skal gøre det selv ?

Hvad er bedst som rensevæske og er denne guide brugbar ?

EDIT: KTC, det var nøjagtig det der var galt. Mange tak for hjælpen.

NES Rensning
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
StarmanStarmanSkrevet 10/05-03 09:31 
Jeg tror ikke at den er så effektiv, men du kan da prøve. Hvis det er fordi du har brugt genie meget, skal du have de øvereste connectors bukket på plads, det er et MEGET tricky arbejde, for det er ikke mere end ½-1 mm der skal rettes.

Du kan hvis du er interesseret selv skilde maskinen ad, og sende connectoren, så skal jeg rense den for dig, så er portoen jo ikke mere end 15kr tror jeg.
KTCKTCSkrevet 10/05-03 09:37 
Jeg kan godt skrive under på, at det er meget besværligt at bukke connectorerne på plads, og jeg er da heller ikke helt tilfreds med resultatet, som jeg opnåede ved at bruge noget ståltråd.

Faktisk er jeg interesseret i sådan en ny connector, men den skal helst ikke koste mere end de 50-100 stykker, da det så ikke kan betale sig (IMHO)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig