X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FFX-2 Pal


Svar
SephirothSephirothSkrevet 23/02-04 16:17 
Hvem har fået, og hvad synes I?

... og hvordan er pal versionen sådan rent teknisk?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
PalsgaardPalsgaardSkrevet 23/02-04 16:22 
Der er KÆMPE sorte kanter i top og bund, ligesom i FFX :(...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 23/02-04 16:23 
De sagde ellers den ville være fuld skærm, eller noget lignende...

Nå. Who cares. Min kører i fuld skærm ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 23/02-04 16:32 
Palsgaard>
Der er KÆMPE sorte kanter i top og bund, ligesom i FFX :(...

Det er utroligt at jeg skal minde folk om det her gang på gang: Få jer et nyt fjernsyn. De kan kompensere for den slags. I hvert fald Philips. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 23/02-04 16:34 
Ja, et nyt fjernsyn koster jo heller ikke minimum 1500-2000 kr.

Og det løser ikke det andet problem: PAL-versionen er næsten en femtedel langsommere end NTSC-versionen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 23/02-04 16:36 
Som om FF ikke er langsomt nok i forvejen ;)
NaieraNaieraSkrevet 23/02-04 16:37 
Der er vist nogen der ikke har spillet X-2 endnu...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 23/02-04 16:38, rettet 23/02-04 16:39 
Så går du glip af det samme fast paced Final Fantasy action, de får i USA og Japan. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 23/02-04 16:39 
Wagner>
Som om FF ikke er langsomt nok i forvejen ;)

Du har tydeligvis ikke prøvet FFX-2...

Ja, godt man har US-versionen med det overordentligt grimme cover art.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 23/02-04 16:46 
Nyd du bare din widescreen oplevelse der, som nævnt, også kører langsommere end mit spil...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 23/02-04 16:53 
Jamen nu har jeg faktisk et 32" Philips Widescreen fjernsyn, så det genere ikke mig! men det ændre jo ikke på at spillet er født med de kanter, og andre måske kunne bruge den information!!!!!!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 23/02-04 16:56 
Jeg tør slet ikke spille en NTSC version hvis det kører hurtigere end PAL versionen, jeg kunne slet ikke følge med i starten af mit pal-FFX-2
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
quadquadSkrevet 23/02-04 17:25 
Spillede 3 timer FFX - synes ligesom jeg kunne se mit liv stille og roligt blive spildt..;)
NaieraNaieraSkrevet 23/02-04 17:33 
Vi snakker om FFX-2.........
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 23/02-04 17:36 
Hvis jeg en dag føler mig i mental tilstand til det, overvejer jeg da at investere i det så.
SephirothSephirothSkrevet 23/02-04 17:39 
De tre første timer af FFX er osse røvkedelige..
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HellefiskHellefiskSkrevet 23/02-04 18:10 
Hehe ja, de første timer af de fleste final fantasy spil er lidt noget der bare skal overstås. Jeg har bare aldrig fået gennemført FFX da jeg ikke kunne en boss der kæmpes på luftskibet :/
RitesRitesSkrevet 23/02-04 18:27 
De tre første timer i FFVII og FFIX var for mig herlige :)
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 23/02-04 18:33 
Jeg ELSKER ofte starten på FF'erne. Starten på FFVII, FFIX osv. er noget af det tydeligste i min hukommelse. FFX kunne dog ikke helt leve op til det, men "kedelig" er ikke et ord jeg ville bruge i en beskrivelse...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 23/02-04 18:34 
Lad os bare sige at det kun er sjovt første gang ;)
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 23/02-04 19:41 
Kompensere for borders?
Ad, så bliver alting jo strukket :)

Nej, lev med borders, eller køb US-versionen, hvis tv´et understøtter det.
NaieraNaieraSkrevet 23/02-04 19:44 
Det er jo meningen, at det skal strækkes ud, så det ser ud som US-versionen...

Og maskinen skal også lige chippes...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 23/02-04 19:51, rettet 23/02-04 19:53 
Ja, nåede bare ikke at rette det :)

Har også et Philips som kan strække billedet, men synes nu ikke det er for kønt - billedkvaliteten falder mærkbart...

EDIT: Ja, selvfølgelig skal den chippes. Tænkte bare at folk herinde havde hørt dette en million gange :)
JmogJmogSkrevet 23/02-04 23:33, rettet 23/02-04 23:35 
Ikke så underligt at billedet bliver dårligere. Proportionerne ødelægges jo.
RJKRJKSkrevet 23/02-04 23:39 
Nej? Proportionerne kommer tilbage i det rigtige forhold...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 24/02-04 01:30 
[angående billedkvalitetsforringelse]Jeg troede det ville være et spørgsmål om at spræde PAL linierne så de kom til at stå med samme afstand som et NTSC signal.

[angående proportionsforvrængning] kan man ikke forestille sig at der er taget højde for "pal sammenpresning" i konverteringen, og at figurerne derfor bliver utilsigtet langstrakte?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 24/02-04 01:32, rettet 24/02-04 01:33 
dRxL>
kan man ikke forestille sig at der er taget højde for "pal sammenpresning" i konverteringen,

Hvis der nu var lavet den slags arbejde ved det - mon så ikke også de havde givet os de ekstra linier...? :)

I øvrigt ville skiftene til FMV jo så blive ret kiksede, for de er da ikke ændret.

Med andre ord er jeg ret sikker på, at det ikke er sket. Men jeg har så aldrig set et af 3d-FF-spillene i NTSC. Vi må sammenligne FFX-2 til træffet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 24/02-04 02:03 
RJK>
Nej? Proportionerne kommer tilbage i det rigtige forhold...

Er du sikker? Jeg har altid opfattet det sådan, at grunden til at der var borders i visse PAL-spil var, at de istedet for at lave spillet i en udgave med den højere opløsning bare brugte NTSCs 480 linier og så indsatte borders for at dække de resterende pixels. Derved ville fjernsynet få et billede med de 576 linier PAL kræver (dog kun med 480 liniers reel billedinformation).
dRxLdRxLSkrevet 24/02-04 02:10 
Ja og da fjernsynets fysiske format er det samme for PAL og NTSC (4:3) vil billedet blive presset sammen når linierne står mindre plads end i et NTSC fjernsyn. Ideelt set burde en strækning af billedet indebære at man øgede afstanden mellem linierne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 24/02-04 02:55 
dRxL>
Ideelt set burde en strækning af billedet indebære at man øgede afstanden mellem linierne.

Det er jo også netop dét der sker, ved de fjernsyn Sumez snakker om. Altså opnår man det "samme" billede, som NTSC'erne. Bare stadig kun i 50Hz...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 24/02-04 08:55, rettet 24/02-04 08:56 
Er det ikke ofte også resultatet når udstrækningen sker fra udviklernes side?
Uanset hvad bliver det ikke VÆRRE end det alligevel er i den originale NTSC version.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 24/02-04 11:33 
Ja, det er vel pga. udstrækningen at billet forringes...

Ang. alm tv-kiggeri...
Findes der en mulig årsag på, hvorfor billedet på mit tv er dårligere når man strækker en udsendelse i WS, sammenlignet med en udsendelse, hvor billedet sendes i alm. 4:3?
Det er mindre skarpt, og der er også mindre lys og kontrast.
Jeg synes det er underligt, da en udsendelse i WS med strukket billede, vel burde se nogenlunde ud som en udsendelse i 4:3.
Tror altså ikke det er noget jeg bilder mig ind, teori eller ej :)
JmogJmogSkrevet 24/02-04 13:02 
Det er vel egentlig lidt det samme. Du øger afstanden mellem pixelsene hvorved billedet forekommer mindre lysstærkt.
LessCDTLessCDTSkrevet 24/02-04 13:50 
Er der nogen af jer der har købt de der Tiny Bee Controllers http://www.liksang.com ??
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
NaieraNaieraSkrevet 24/02-04 13:59 
Det ville da være en gevaldig spild af penge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 24/02-04 14:11 
Hold nu kæft, Naiera. De er kære! :)

Spild af penge -men kære! :D
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 24/02-04 15:07 
Jmog>
Det er vel egentlig lidt det samme. Du øger afstanden mellem pixelsene hvorved billedet forekommer mindre lysstærkt.

Muligvis. Jeg synes bare det er underligt, at en udsendelse i WS, der er strukket, ser markant anderledes ud end en udsendelse i 4:3.
RJKRJKSkrevet 24/02-04 15:21, rettet 24/02-04 15:22 
Hvis et fjernsyn har en opløsning på X linier når det kører i 4:3, så har det en opløsning på 0,75X når det kører i strukket 16:9 (zoom). En fjerdedel af linierne ligger altså uden for det synlige billede. Det vil vel sige, at du kun får 75% så meget lys, som hvis du kørte i 4:3.

Da den vertikale dimension på fjernsynet selvfølgelig er den samme, er den eneste forskel afstanden mellem linierne. Afstanden forøges med 33% for at dække de manglende linier. Dermed bliver opløsningen lavere. Den kommer til at svare til et udsnit af et 4:3 fjernsyn i samme bredde.

Det er derfor at signaler jo helst skal være i anamorphic, for at få et "ordentligt" billede. Så udnytter du igen alle linier og bevarer de rigtige proportioner.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 24/02-04 18:12 
Tror jeg fik forvirret mig selv unødigt før, og fik vist gennemskuet det :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig