X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Age of Camelot


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/02-04 15:49 
Hey! Jeg kunne godt tænke mig at prøve Dark Age of Camelot, men mens jeg sidder og kigger priser, opdager jeg at der er en US og en Euro version af spillet. Hvad er forskellen på de to, og vil jeg kunne bruge Us versionen såvel som Euro versionen når jeg nu bor i Danmark?
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 22/02-04 15:54 
Hejsa,

jeg har spillet DAoC siden dets release i EU.

Jeg startede med at spille EU versionen, men skiftede i sommeren 2002 til US versionen. Anyways, har et par lvl 50 efterhånden på den Amerikanske.

Jeg er netop hoppet tilbage til EU, grundet den ENORME tidsforskel der er på EU og US. Det pisser mig alt for meget af, at der stortset ikke er nogen online når man selv er, da Amerikanerne ligger og sover i vores "prime-time".

Så hvis du står og skal vælge, så tag EU versionen. Godtnok er de bagud med patches og expansions, men de får den nyeste expansion (Trials of Atlantis) om tre dage, så det er ikke så slemt.

Spil EU, så er du garanteret at kunne deltage i raids, groups og rvr på ordentlige tidspunkter, i stedet for kl lort om natten.

:)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 22/02-04 15:55 
Og nej, US og EU versionen er to vidt forskellige. Det er to forskellige firmaer der kører det, og du kan ikke spille det på samme servers eller noget.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/02-04 15:55, rettet 22/02-04 15:56 
Jeg takker

Så den vigtigste forskel er sådan set kun, at Euro versionen kører på en anden server?

Så ses vi der måske om et par dage ;)

EDIT: Nu siger du at det er to vidt forskellige, men spillet i sig selv er vel det samme, er det ikke?
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 22/02-04 15:56 
er det ikke et betalings spil,så man skal betale hver måned? hvor mange er det lige?
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 22/02-04 15:58 
US versionen har vidt forskellige servers fra EU versionen, og omvendt.

Jo, det er skam det samme spil :) US versionen er bare en del patches og 1 expansion foran!

Ja, EU versionen koster omkr 90 kr pr md.

Du kan evt skrive til mig ingame, spiller Midgard på serveren Excalibur (EU versionen). Navn: Jimmi, Locan og Ardun.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/02-04 16:00 
Så hører du lige fra mig, når jeg engang får fingerene i det. 90,- om måneden går nok... Når det engang bliver kedeligt, springer man jo bare fra :)

Kan man gemme sine characters og bruge dem igen, hvis man på et senere tidspunkt vil oprette en konto igen?
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 22/02-04 16:02 
90 kr/md er ikke spor dyrt -- du kan jo spille ligeså ofte du vil :)

Ja dine chars bliver gemt for altid, uanset om du holder pause et par måneder, eller et år.

Chars er temmelig værdifulde. Har solgt min US account med 2 x lvl 50 for 1500 kr, så det ville være skidt hvis de blev slettet ;)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/02-04 16:18 
Wow, det var da en god pris for en fiktiv person :)

Så er det ikke længere et almindeligt køb, men en investering ;)
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 22/02-04 16:55 
jeps =)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RitesRitesSkrevet 22/02-04 18:06 
Først og fremmest er DAoC, efter jeg har spillet stortset alt på markedet, ikke det bedste og faktisk et godt eksempel på et meget middelmådigt MMORPG gameplay mæssigt.

Ang. investering? Så leder du det forkerte sted.
Jeg spillede Ultima Online i 4-5 år og havde to accounts med en masse rigtig fede characters på. Dem har jeg stadig, selvom de accounts er inaktive. Jeg fik skaffet mig et tower på et tidspunkt (et af de større huse i spillet), uden det helt store besvær, men lidt arbejde lå der i det.
Da jeg ville stoppe med at spille UO, vidste jeg at ingen andre skulle rende rundt med mine characters (det var ikke bare mine, men "mig"), men huset kunne jeg ikke bruge til noget og det ville styrte sammen alligevel på et tidspunkt, hvis jeg ikke passede det.

Og det var også en meget god måde at tjene 4400 kr på...
» a winner is you «
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/02-04 18:08 
Hvad vil du så anbefale? At dømme efter anmeldelser og folks udsagn, synes jeg indtil videre at DAoC lyder til at være blandt de bedre
LessCDTLessCDTSkrevet 22/02-04 18:19 
HVEM I ALVERDEN VIL DOG GIVE SÅ MANGE PENGE FOR EN VIRTUEL COMPUTERPERSON!!!! Man har jo ikke engang selv trænet ham, så ryger alt glæden sku da lidt! Det sjove er jo at lvl. op og så hvordan manden udvikler sig fra en svagpisser, til en ordentlig hårdhudet barsk fyr!
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
RitesRitesSkrevet 22/02-04 18:24 
I dont know.
Jeg finder personligt tanken om at skulle bruge tid på at spille en karakter op til lvl 50 i DAoC frastødende. Så hvis man går ind for selvtortur og vil spille DAoC, uden dog at ville blive sindsyg af at lvl op, så kan man vel købe.
Også flere penge i real estate i UO :)
---
Jeg vil anbefale at du venter på World of Warcraft eller Warhammer Online. Kan kun sige, at du bør holde dig væk fra DAoC, EQ, AC og Planetside.
» a winner is you «
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 22/02-04 19:54 
KidCaffeine >

Tag dig ikke af Rites' kommentarer.

Han har noget med Diablo 2 og DAoC.

Lyt hellere til Gamerankings og 99% andre spillere.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/02-04 19:59 
Det får i hvert fald lige en chance :)
RitesRitesSkrevet 22/02-04 20:38 
99% andre spillere ud af hvad?

UO er totalt gammelt og er stadig bedre, hvis vi går ud fra at din udtalelse om at flertallet bestemmer.
» a winner is you «
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 22/02-04 20:57, rettet 22/02-04 20:58 
Lasse, jeg gider ikke have endnu en diskussion med dig, omkring DAoC. Jeg respekterer din mening, men bare fordi du ikke kan lide det, er der stadig mange der godt kan.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RitesRitesSkrevet 23/02-04 05:44 
Jeg prøver at finde ud af hvad du mener med dine udtalelser.

Tager du 99 nuværende DAoC spiller, som rent faktisk er tilfredse, og en 1 der spiller ... minestryger, så har du dine 99%.
Ellers kan jeg ikke se, hvor det tal kommer fra.

Og igen, hvis vi går ud fra, at popularitet måles ved antal spillere, så DAoC ret langt nede.
» a winner is you «
HulleHulleSkrevet 23/02-04 07:12, rettet 23/02-04 07:37 
Lidt uden for jeres DAoC vs UO..

Ellers kan jeg godt anbefale dig at kigge nærmere på: Horizons: Empire of Istaria. Er selv lige gået igang med det, og det virker som et mægtigt spil.

Så kan du også fra "starten af", da spillet er temmelig nyt, være med til at skabe den verden man skal løbe rundt i. Som en ekstra bonus kan man spille som drage, og med tiden lære at flyve :) Selv spiller jeg elver, men med mulighed for at have 5 figurer per konto skal dragen da også prøves.

Det kan købes billigt hos softexchange.dk og er IMO alle pengene værd.

Horizons: Empire of Istaria
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 23/02-04 10:57, rettet 23/02-04 10:57 
Jeg har prøvet kræfter med Horizons, og det mangler alt det et godt MMORPG skal indeholde. Mit råd: læs anmeldelserne og gå i en stor cirkel udenom.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
HulleHulleSkrevet 28/02-04 09:36 
Ok. Hvad mangler det?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RitesRitesSkrevet 28/02-04 12:46 
Det samme som DAoC, lyder det som?

Dem jeg kender der spiller det syntes godt om det, omend muligheden for at spille en drage ikke er så godt gennemtænkt.
» a winner is you «
HulleHulleSkrevet 28/02-04 16:12 
Heh :) Så, det er det der er galt.

De er ved at revurdere dragerne, så de bliver mere ligeværdige med de andre. Alle MMORPG har jo fødsels-vanskeligheder. Jeg syntes nu også godt om det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig