X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket program?


Svar
HardballerHardballerSkrevet 21/02-04 23:29 
Hey..
Vi vil til at lave vores egne trailers til Fre4kZone.. Vi kan sagtens optage nogle (ikke videre gode) film.. Vi vil bare gerne have et program, så vi kan klippe i filmene, lægge noget fra 1 film, ind i 1 anden..

Please hjælp :)
NaieraNaieraSkrevet 21/02-04 23:30 
Bedste program: Adobe Premier.

Det er så bare lige temmelig dyrt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HardballerHardballerSkrevet 21/02-04 23:35 
Oki, tak..

Kom gerne med flere programmer :)
BobbeBobbeSkrevet 22/02-04 00:16 
Har ikke forstand på det.
Men hvad med Windows Movie Maker?
Spiller nu: Wii
NaieraNaieraSkrevet 22/02-04 00:50 
Et virkelig dårligt program!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HardballerHardballerSkrevet 22/02-04 00:51 
Movie maker er faktisk godt..

Det bruger jeg bare..

Og så følger det jo med XP :o
majjohamajjohaSkrevet 22/02-04 11:24 
iMovie til Mac...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 22/02-04 11:47 
Pinacle Studio
I win, you loose
NaieraNaieraSkrevet 22/02-04 12:12 
Du ved jo godt at Premier er bedre. Det siger Ole, Frankie og Henrique jo! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 22/02-04 12:54 
Imovie er det bedste gratis program(MEGT GODT), sammen med Avid DV (lidt dårligere)....Har du derimod lyst til at spændere 35-240.000 kr kan jeg anbefale et avid kit express pro 8, eller den lidt dårligere løsning med Mac's Final Cut Pro. Mit råd: Køb en Emac!
soon the world will be one big computer
WehnerWehnerSkrevet 22/02-04 12:57 
Jeg har været med til at klippe en kortfilm i Media100 - det er altså også godt. Ved dog ikke, om det findes til PC og aner ikke, hvad det koster.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HardballerHardballerSkrevet 22/02-04 12:59 
Naiera>
Du ved jo godt at Premier er bedre. Det siger Ole, Frankie og Henrique jo! ;)

Tjah, men programmet ser jo mega forvirrende ud :)
NaieraNaieraSkrevet 22/02-04 13:10 
Det er det bestemt ikke. Det er der det går galt for folk. De bliver bange for det. Det var mega svært for min lærer at finde en vikar der var inde i Premier, fordi folk tror det er svært. Jeg lærte selv at bruge det meget hurtigt, og jeg ville virkelig gerne have haft det da jeg skulle klippe min åndssvage KOF '98 video...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HardballerHardballerSkrevet 22/02-04 13:21 
Oki, hehe :)

Kan du give et tip til en start? :)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 22/02-04 13:26 
Naiera>
Du ved jo godt at Premier er bedre. Det siger Ole, Frankie og Henrique jo! ;)

Men ikke alle har de fornødne midler:P

Pinacle kan erhverves for nogle hundrede kroner, og skulle slet ikke være så slemt. Jeg har dog kun erfaring med Premiere, så jeg skal ikke kunne sige om der er hold i det.
I win, you loose
HardballerHardballerSkrevet 22/02-04 16:37 
Okay..
Windows movie maker funker ikke ligefrem..

Prøver premier..
dRxLdRxLSkrevet 22/02-04 16:41 
fnis, den første der siger "softwarepirateri" har tabt :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HardballerHardballerSkrevet 22/02-04 16:44 
Hehe..

Ehm, det funker heller ikke lige optimalt.. Når jeg vil preview, så kommer der kun lyd.. Billedet kan ikke vises..
NaieraNaieraSkrevet 22/02-04 16:46 
RQvsnapz>
Men ikke alle har de fornødne midler:P

OK, jeg var ikke klar over at Pinnacle var muligt for menigmand at købe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 22/02-04 16:56 
Hvad med VirtualDub? Det kan ikke helt så meget som Premier, men det er gratis og let at bruge.

VirtualDub
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JesperJesperSkrevet 22/02-04 17:19 
Premier er også mit bud på et godt program til videoreg. Kan det ikke downloades som en trial version eller noget?

Ang dit problem Hardballer, så skyldes det nok den måde du har fået klippet det sammen på?
HardballerHardballerSkrevet 22/02-04 17:28 
Har kun sat en film derind.. Kan det ikke kun køre en?
HankyHankySkrevet 22/02-04 20:43 
Det mest brugervenlige program jeg har set til dato, som
sammentidig har mange features er nok Ulead VideoStudio.
Det er heller ikke så dyrt mhh. til licens osv.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 22/02-04 20:45 
Hvis Uleads gif animationsprogram indikerer hvor godt deres videoredigeringsprogram er, så er det ikke meget værd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JesperJesperSkrevet 22/02-04 22:06, rettet 22/02-04 22:06 
Hvad er der nu galt med deres Gif animator ;)

Hardballer - det er langt tid siden jeg har arbejdet med Premier, så jeg husker ikke lige helt hvordan det laves. Men husker også at jeg selv havde problemer med at få billedet frem i starten, men når du finder ud af det, kan du lave mange cool ting med det. Bla forskellige overgange osv...

Og nej - du kan selvfølgelig godt indsætte flere end en film....
WehnerWehnerSkrevet 31/03-05 18:05 
Kan det passe, at Windows Movie Maker slet ikke kan klippe et klip i mindre stykker manuelt? Jeg savner simpelthen en 'saks'. Det er det eneste jeg skal bruge - skal bare lige have klippet et par film i mindre stykker.

Ellers må jeg prøve at hente VirtualDub, som Chrono foreslår.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 31/03-05 18:37 
Skal du klippe film i stykker, burde du holde dig til Premiere. VirtualDub KAN gøre det, men det er ikke særlig godt gearet til det.
Som Naiera siger, er Premiere dog pænt dyrt. Heldigvis har vi det på skolen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 31/03-05 18:50, rettet 31/03-05 18:52 
Jeg har også adgang til det helt store gejl ude på uni, men jeg skal lige have muligheden for helt simpel redigering herhjemme.

Har i øvrigt kun 512 RAM. Er det overhovedet nok til de tungere programmer i dag?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 31/03-05 19:05 
VirtualDub kræver ikke særlig meget ram, da det ikke har videoklippet hentet ind i hukommelsen. Premiere kan bruge utroligt meget ram alt afhængigt af hvor store videoklip, du arbejder med. Men det er faktisk utroligt hvor effektivt det er i forhold til "forbruget" (og andre Adobe programmer).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 31/03-05 19:49, rettet 01/04-05 00:17 
Wehner>
Kan det passe, at Windows Movie Maker slet ikke kan klippe et klip i mindre stykker manuelt?

Det kan det godt. Du trækker filmen ned på tidslinien og klikker med musen på tidslinien (eller trækker i en af enderne), der hvor der skal klippes. EDIT: Og klikker på split i Clip-menuen. Vil du gemme et klip, skal du markere det, og vælge kopier/copy, åbne et nyt projekt og sætte klippet ind i dette.

EDIT2: Vær opmærksom på, at film konverteres til .wmv eller noget i den dur, så drejer det sig om fx om en film i divx-format, vil kvaliteten nok forringes selv om man vælger den bedste kvalitet, når man gemmer klippet.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/04-05 00:06 
dRxL>
fnis, den første der siger "softwarepirateri" har tabt :-p

Haha, er du ude i en af-art af Godwin's Law?

Pinnacle Studio 8 kan forresten købes i Netto for 500,- (i Aalborg, i hvert fald).
WehnerWehnerSkrevet 01/04-05 00:13 
jaes>
Det kan det godt. Du trækker filmen ned på tidslinien og klikker med musen på tidlinien

Takker, så langt så godt.

Vær opmærksom på, at film konverteres til .wmv eller...så drejer det sig om fx om en film i divx-format, vil kvaliteten nok forringes selv om man vælger den bedste kvalitet...

Og så kan det jo ikke bruges til noget alligevel. Hvordan ser det ud med de andre gratis-programmer, hvad angår dette?

Jeg har hentet VirtualDub, og der kunne jeg gud-hjælpe-mig heller ikke finde nogen klippefunktion.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 01/04-05 07:11, rettet 01/04-05 07:13 
I VirtualDub flytter du time-slideren hen hvor du vil starte med at klippe noget ud, trykker på HOME, flytter time-slideren hen hvor du vil slutte og trykker END. Tryk så DELETE for at fjerne det markerede stykke. Det er da let.

VirtualDub kan komprimere til de fleste codecs - også WMV.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig