X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wonder Boy på PC Engine


Svar
WehnerWehnerSkrevet 20/02-04 21:07 
Nu fik jeg jo forleden knust mine drømme om Zelda: Wand of Gamelon, Zelda's Adventure og Link: The Faces of Evil på CDi.

Så tappert prøver jeg igen! Er der nogen, der har spillet Wonder Boy Monster Land/World på PC Engine:

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=15498

Er det anderledes end arkadeversionen? Er det godt? Bedre end SMS-versionen osv..

Takker på forhånd for al information!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 20/02-04 21:11 
Jeg vil skyde på at det er en arkadeport, der er bedre end SMS versionen. Det gør sig gældende for de fleste af Sega's arcadeports på PCE. Men jeg ved intet konkret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 20/02-04 21:28 
Jeg har haft det på et tidspunkt, men ved ikke om det er bedre end de andre versioner, jeg ved bare at jeg sad fast i spillet på et tidspunkt og at spillet slet ikke var min stil :(, er DU til den slags spil, så er jeg sikker på at du kan finde det røv billigt på ebay.

Ellers syntes jeg at WBIII Monsters lair til PCE en del bedre (selvom den også er en del anderledes).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
WehnerWehnerSkrevet 20/02-04 21:33 
Eeeew! Monster's Lair. Seriens sorte får. At du kan foretrække det er ren blasfemi ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 20/02-04 21:37 
Er der nogen spil i den serie der overhovedet er værd at beskæftige sig med? *host*
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 20/02-04 22:14 
Hvor godt er du til Wonderboy in Monster Land Wehner? Kan du i detaljer beskrive forskellene på arcade og master system versionerne?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 20/02-04 22:55 
Til Sumez: Ja der er! De bedste er Wonder Boy in Monster Land på arkade og Wonder Boy in Monster World på Megadrive.

Faktisk vil jeg vove den påstand, at Wonder Boy in Monster Land er et spil til 10/10. Så kan folk flame eller lade være...

Til Drxl: Jeg er stadig temmelig god til WBML i dag (hvilket vil sige, at jeg kan gennemføre på en credit, men det er jo et tilgivende spil), men for 15 år siden var jeg vel så god som man kan blive. Den store forskel ligger i, at det virker som om at SMS-versionen er en generation for tidligt at overføre spillet fra arkade til konsol. Den lille Master har ikke den fornødne kraft. Spillet virker langsomt og tungt.
Skal jeg være ærlig har jeg ikke spillet SMS-versionen igennem - kun lige daffet lidt rundt på de første par baner - , men hvis du gerne vil vide mere, kan jeg måske godt overtales til lige at gå det igennem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 20/02-04 23:05 
Jeg har det omvendt, jeg er "vokset op" med master system versionen og synes at arcaden er forkert. F.eks. kan jeg ikke li' musikken i arcadeversionen, mens jeg finder at den i MS versionen er noget af det bedste der er lavet på maskinen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/02-04 23:07 
Og MOTW er jo også bedre på Dreamcast end på MVS/AES...

Og R-Type til Master System er en perfekt konvertering ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 20/02-04 23:10 
Master versionen af R-type er i hvert fald rigtig god i forhold til hardwaren, og DC versionen af MOTW har nogle features som man ikke finder i AES versionen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/02-04 23:17 
MVS, måske. Så vidt jeg ved har AES-versionen ligeså mange features som KOF '98 på AES har, så der mangler ikke noget, udover arranged soundtracks, i forhold til DC-versionen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 20/02-04 23:21 
dRxL>
Jeg har det omvendt, jeg er "vokset op" med master system versionen og synes at arcaden er forkert. F.eks. kan jeg ikke li' musikken i arcadeversionen, mens jeg finder at den i MS versionen er noget af det bedste der er lavet på maskinen.

Det er det vel også. Bare ikke ligeså godt som på arkaden :)

Finder du slet ikke styringen på SMS 'gumpetung'?

Kan man i øvrigt 'ryste 68' på SMS?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 21/02-04 00:11 
ryste 68?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/02-04 07:35 
Naiera>
Så vidt jeg ved har AES-versionen ligeså mange features som KOF '98 på AES har.

Så vidt jeg ved er det 100% den samme data(ROM) i MVS og AES spillene. Man får bare andre muligheder hvis maskinen den bliver spillet på er en AES. Men det er jo flueknepperi, det du skriver gælder vel stadig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/02-04 10:20 
dRxL>
ryste 68?

Jeg går ud fra at wehner mener "kan man ryste joysticket totalt idiotisk når man får en mønt frem og derved være heldig/god at få f.eks. 68 coins i stedet for 2-3 stykker."

Det var en underlig bug/feature, at man kunne maxe sine penge ud på meget kort tid i 'WBiML'.
WehnerWehnerSkrevet 21/02-04 10:38, rettet 21/02-04 10:44 
Jeps, Hya har ret. Hvis det lykkedes fik man svjh oftest 68, men også 69, 67, 66 og måske endda 65 forekommer.

Man skal jo have de bedste støvler allerede efter at have besejret Goblin ;)

Spørgsmålet er så, om det er en bug eller en form for secret...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 21/02-04 13:45 
Sumez>
Men det er jo flueknepperi, det du skriver gælder vel stadig. :)

Du har ret i begge ting ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 23/02-04 23:07 
Jeg har nu haft mulighed for at prøve PC Engine-versionen af Wonder Boy in Monster Land.

Den er meget, meget tættere på arkaden (og bedre) end SMS-versionen rent gameplaymæssigt, men grafisk set er den speciel. Wonder Boy starter med en fjollet hat på, og flere fjender er simpelthen ændret rent grafisk (ikke til det bedre). Gameplaymæssigt er de ikke ændret. Der er også andre ekspedienter i butikkerne.

Men alt i alt en vellykket udgave. Til hvem det nu måtte interessere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 23/02-04 23:15 
Var der ikke noget med en retssag omkring Sega vs. Westone vs. NEC omkring Wonder Boy vs. Bikkuriman...? Som gjorde at de blev nødt til at ændre en masse fra Sega-udgaverne til PCE-udgaverne...?

Jeg mener 3of19 har fortalt mig det engang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 27/02-04 23:08, rettet 27/02-04 23:09 
Jeg læste ikke computerblade dengang, og selv i dag følger jeg ikke meget med i den slags, men det lyder da sandsynligt.

I øvrigt har jeg spillet PC Engine-versionen lidt mere. Største minus er, at der er dårlig collision detection i boss-kampene. Bosserne bevæger sig tilsyneladende heller ikke helt som på arkaden - det er ikke kun grafikken, der er anderledes. Derfor kan jeg ikke komme længere end til bane 5, hvilket piner mig. Dog ikke nok til at jeg er gået i træning :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig