X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

12mm murbor


Svar
dRxLdRxLSkrevet 20/02-04 18:27 
For at kunne gøre mit konsolsetup færdigt har jeg brug for et 12mm murbor til at lave 2 huller med. Jeg har boremaskinen, men det største bor der følger med er et 10mm. Er der nogen i Københavnsområdet der vil låne mig et sådant? Jeg henter og bringer.

ps. Jeg skal nok poste nogle billeder af mit setup når det er færdigt, det bliver noget ganske særligt, men har været dyrt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/02-04 18:55 
Koster altså 5 øre i et hvert byggemarked... okay måske ikke 5 øre... så 7 øre...
CalleCalleSkrevet 20/02-04 18:57 
Sådan nogle bor er faktisk ret dyre. Man kan sagtens slippe over 100 kr. for et bor.
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 20/02-04 19:25 
what!?`det er sgu da dyrt!?!?

gad personligt ikke at betale 100,- for et bor
APHAPHSkrevet 20/02-04 21:21 
Calle>
Sådan nogle bor er faktisk ret dyre. Man kan sagtens slippe over 100 kr. for et bor.

Ja, men det er kun hvis det er SDS, hvis det bare er et normalr murbor koster det som KC siger 5øre :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
DizzyDizzySkrevet 20/02-04 22:03 
man kan sgu ligså godt købe noget ordligt fra start af, de holder jo hele livet ;)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
dRxLdRxLSkrevet 20/02-04 22:15 
Hvis de nu ikke koster 5 øre, hvad koster de så?
Jeg er jo en ung mand på et budget, og jeg får aldrig brug for et 12mm bor igen, før jeg har købt mit eget komplette power-drill sæt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
APHAPHSkrevet 20/02-04 22:36 
Det kommer an på hvilken slags slagbormaskine du har, samt længden på boret. Er maskinen beregnet til SDS eller SDSplus bor, skal du nok hoste op med 150-200kr for et 12mm, hvorimod er det et "normalt" bor, koster det nok maximalt 50kr.

Billed af SDS
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
dRxLdRxLSkrevet 20/02-04 22:47 
Pis også, der står SDS på de bor der er til maskinen i forvejen (op til 10mm).
Alternativet er så at bruge mindre skruer, for jeg skal ikke ud og bruge 200kroner for at lave 2 huller.

Er der virkelig ikke nogen der har sådan et bor jeg kan låne i et par timer?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Star SoldierStar SoldierSkrevet 20/02-04 22:52, rettet 21/02-04 11:12 
12mm huller?, skal du da have hængt en lastbil op på vægen?.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
KoludaKoludaSkrevet 21/02-04 10:20 
Star Soldier>
12mm huller?, skal du da have hængt en lastbil op på væggen?.

He he, ja lidt vildt er det sku.
8mm plugs med en 5mm skrue i holder godt 60KG stykket, så hvor voldsomt er det du skal hænge op ?

Ellers et 12mm alm. murbor sikkert til at findes for 30-40 vil jeg mene...

Mow 2 x 12 mm er altså lidt vildt med mindre du skal hænge noget op på gevindstænger ? altså et "svævende" rack eller lign.
KeenKeenSkrevet 21/02-04 10:30 
dRxL>
Alternativet er så at bruge mindre skruer

12mm skruer!!! der er da jernstænger med gevind vi snakker om her :)
dRxLdRxLSkrevet 21/02-04 11:03 
Det jeg skal hænge op er en fladskærm på en ½ meter lang arm (www.space.dk). Dvs. der kommer til at være en hel del tryk på inde ved vægen. Egentligt købte jeg bare de skruer jeg har nu fordi det var dem der passede bedste til det vægbeslag armen bygger på. I Imerco'en hvor jeg købte skruer og rawplugs spurgte jeg hvilken størrelse bor jeg skulle bruge og de mente 12mm for ikke at ødelægge rawplugs'ene.
Ku' være jeg skulle prøve mig med mit 10mm og se om det går, jeg kan jo altid bore det ud med et 12mm senere hvis det ikke fungerer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 21/02-04 11:14 
Diameteren på skruerne er forresten ikke 12mm, snarere 7mm efter hvad jeg kan "øjemåle" mig frem til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/02-04 11:17 
Det kunne godt lyde som om, at det kunne gå hen og blive rigtig fedt. Glæder mig til at se nogle billeder

Desværre har jeg kun selv et 10mm murbor som det største :(
KoludaKoludaSkrevet 21/02-04 11:35, rettet 21/02-04 11:38 
He he, tror sagtens den skærm kunne have hængt på mindre skruer ;)

Men 7-8mm skruer , der passer 12 mm rawplugs sikkert bedst ja, men det er 10mm plugs til 6mm skruer....

Hvis du borer et 10mm hul og kan få plugsne i hullet er det dog slet ikke noget problem...
2 x 6mm skruer kan holde godt 200KG så du er vist også på den sikre side ;)

Ps. du skal måle på "kroppen" af skruen for at måle diameteren, det er sikkert en 6mm du snakker om.
dRxLdRxLSkrevet 21/02-04 12:31 
Nej det var 8mm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 14/03-04 21:28, rettet 14/03-04 21:35 
Her er så hvad der kom ud af det: 12mm murbor

og

12mm murbor

Udover at jeg er dårlig til at tage billeder (dem uden blitz er værre) så viser billedet med Gunbird 2 noget meget interessant ved mit setup. Dels har jeg valgrfihed mellem RF/composite/s-video og VGA, hvor de 3 førstnævnte varetages af mit videocapturekort og programmet D-Scaler. Dels giver VESA armen som min ”ved 60hz opdaterende” fladskærm er monteret på mig mulighed for at skifte mellem tate/landskab orientering på under ½ sekund.
Som alle der har dedikeret en VGA skærm til Dreamcast TATE ved, så er Gunbird 2 irriterende ved at det ganske vist kan tvinges til at køre VGA, men har en hel del forstyrrende glitches og slowdown i denne tilstand. Med mit setup får jeg det bedste af alle verdener =)

Derudover er der selvfølgelig alle de andre dejlige dreamcast spil, der beklageligvis ikke understøtter VGA, her nævnes i flæng KOF98 og Bangai-o. Disse har jeg med dette setup igen fået adgang til.
Endelig er der mulighed for at få andre konsoller, som den xbox man kan se i vindueskarmen op på en VGA skærm, og måske tage nogle screenshots ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 14/03-04 22:29 
Det med Xboxen... Får du RGB derigennem, eller må du nøjes med S-Video eller composite? Man kan jo faktisk få VGA-BIOS til Xbox.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 14/03-04 22:37 
Hmmm VGA bios? Hvad vil det sige?

Indtil videre nøjes jeg med S-video fra xbox'en, som jeg i øvrigt synes kan komme til at stå rigtig pænt når man får fin-tunet dscalers farveindstillinger lidt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 15/03-04 01:46 
Det vil sige at du flasher din chip med en speciel BIOS på 512 eller 1024KB, som så giver dig 640x480 VGA output, hvis du bygger et forholdsvist simpelt kabel.
Kompatibiliteten er dog ikke helt i top, så måske er det lettest bare at fortsætte med S-VHS.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 15/03-04 06:47 
Hmmmm så er der måske endelig noget at bruge min 2Mbit chip med flere mulige biosvalg til =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig