X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode all round høretelefoner


Svar
nullernullerSkrevet 20/02-04 02:16 
Hejsa jeg sidder og mangler et par gode høretelefoner, som det nu hedder,
jeg spiller synthesizer, så de skal kunne tage de lave og de høje tomer, og så self. lyde godt. når man sætter det gode 80ér musik på også .
har i nogle gode råd. ?
de må gerne ligge imellem 400.-1000.-
gerne billig og samtidig med god lyd ;-)
tak /nuller
Nu med Xbox 360
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-04 22:42 
Da jeg var i Skotland med HTX for et halvt års tid siden, lånte jeg et par hovedtelefoner af en af mine venner.
Det var Sony og de var udformet på samme måde som XBL headsetdet (altså bag om hovedet).
De spillede satanedme godt! uden tvivl de bedste jeg har prøvet.
Han sagde at de havde kostet ca 250,-
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-04 22:44 
AHVAD!? Hvorfor blev nullers indlæg rykket ned? Det var da ham der oprettede tråden!
Spiller nu: Phantasy Star IV
JesperJesperSkrevet 19/02-04 22:47 
He - der er vidst gået rod i det her indlæg.

Er det dem her i linket (koster dog lidt mere)

Sony DRG250DP.CE7 Street Style - cool nok ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-04 22:54 
neeej jeg kan ikke genkende dem på den side. Men selve "stellet" og højtaleren er udformet på samme måde, som live headsetet. (bortset fra at højtaleren var MEGET bedre, havde foresten en ok "bass lyd")
Spiller nu: Phantasy Star IV
JesperJesperSkrevet 19/02-04 22:58 
Tror jeg har prøvet nogen lignende dem du snakker om engang. Men tror de fulgte med en discman eller andet sony-gejl ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/02-04 23:10 
Ok, muligvis.

Nu jeg tænker efter var "stellet" meget bøjeligt så det kunne bare stoppes ned i lommen uden at man skulle bekymre sig om, om det knak (nok den mest u-gramatiske sætning jeg nogensinde har skrevet).
Spiller nu: Phantasy Star IV
nullernullerSkrevet 21/02-04 10:39 
tak for svarene, det bliver nok til et par fra Sony, så nu må jeg ud og høre dem live..../mvh nuller
Nu med Xbox 360
RitesRitesSkrevet 21/02-04 11:46 
Køb et par Sennheiser, når du alligevel skal op i den prisklasse.
» a winner is you «
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/02-04 11:50 
Enig. Køber du Sennheiser kan det ikke gå helt galt. Da jeg i sin tid var rundt på forskellige sites for at spørge, hvilke høretelefoner folk anbefalede, var der stor enighed om at Sennheiser laver nogen af de bedste høretelefoner på markedet

Ellers kan du også prøve at finde et par Technics, de er også meget gode, men ligger typisk lidt højere i pris
MajorPMajorPSkrevet 21/02-04 12:58, rettet 22/02-04 00:30 
Jeg har et par MDR-V700 DJ hovedtelefoner. Synes, at de har super lækker lyd, men de er nok mest til DJ-ing.

Jeg ved ikke hvad de koster her i Danmark, men regn med en 1500 kroner...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
nullernullerSkrevet 21/02-04 21:54 
Ja Sennheiser, dem havde jeg da helt glemt, de er jo fast iventar i næsten alle studier.
ja de skal da også høres "live" før jeg bestæmmer mig.
takker for svarene :-)
/nuller
Nu med Xbox 360
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/02-04 23:15 
MDR-V700'erne er der også en rigtig lækker lyd i, som MajorP siger. Desværre synes jeg, at mange kan berette om, hvor nemt de går i stykker. På trods af, at de umiddelbart ser meget solide ud, er de åbenbart ikke så holdbare. Men nu er der også mange DJs der bare smider omkring sig med deres ting :)

Alternertiver kunne være (hvis det skal være noget i samme stil):
- Pioneer HDJ-1000
- Technics RP-DJ1210
kingsizekingsizeSkrevet 21/02-04 23:52 
Pas på med Sennheiser, det er mit indtryk at deres legninger er af for ringe kvalitet! på det sidste par jeg ejede måtte jeg skifte ledningen ud 4 gange inden jeg fik nok! Men lyden fejlede ikke noget, synes måske at nogle af de nyrere modeller har en lidt for dominerende bass!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
MajorPMajorPSkrevet 22/02-04 00:34 
KidCaffeine>
MDR-V700'erne er der også en rigtig lækker lyd i, som MajorP siger. Desværre synes jeg, at mange kan berette om, hvor nemt de går i stykker.

Jeg synes nu, at de virker riiiimelig holdbare...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/02-04 00:54 
Som sagt, jeg har ikke selv prøvet dem. Det var bare hvad jeg fik at vide, da jeg spurgte folk hvad jeg burde købe. Men der skal jo heller ikke mange uheldige oplevelser til at gøre et dårligt indtryk
RitesRitesSkrevet 22/02-04 05:34 
Ingen knas med ledningerne til mine Sennheiser.
» a winner is you «
JesperJesperSkrevet 22/02-04 17:22, rettet 22/02-04 17:22 
kingsize>
Men lyden fejlede ikke noget, synes måske at nogle af de nyrere modeller har en lidt for dominerende bass!


Well - det kan man vel regulere somewhere?
jaesjaesSkrevet 28/07-05 21:49 
Så er det min tur til at skulle købe nye hovedtelefoner. Jeg overvejer Sennheiser HD 515 (ca. 650 kr.) eller HD 555 (ca. 875 kr.), men skal lige have testet dem.

Findes der andet i prisklassen, som jeg bør lytte på? Det eneste krav er, at de skal have et forholdsvis neutralt lydbillede, så jeg kan bruge dem til at komponere musik med.
Zzap!Zzap!Skrevet 28/07-05 23:30 
Jeg var svoren Sennheiser tilhænger indtil jeg lærte Grados hovedtelefoner at kende.

http://www.gradolabs.com

Desværre er Grado hovedtelefoner meget grådigt prissatte i Danmark på grund af noget eksklusiv import aftale.
Heldigvis har Grado så fundet på at lade deres søster selskab Alessandro, lave tweakede versioner af nogle af deres modeller.
De kan kun købes over nettet og det til under halv pris af hvad den inferiøre (ikke tweakede model) koster i Danmark.

http://www.alessandro-products.com/headphones.html

Grado hovedtelefoners lyd kan beskrives som tør og præcis/hurtig med god dækning af hele spektret, specielt bassen er suveræn. De er simpelthen en fornøjelse at lytte til og slår efter min mening, mange af Sennheisers modeller i samme prisklasser og nogle gange prisklassen over.

Jeg vil foreslå at du ser nærmere på Music Series One modellen og evt. læser nogle bruger impressions på dette forum: http://www6.head-fi.org/forums/forumdisplay.php?f=2&page=1&sort=lastpost&order=&pp=30&daysprune=5 (søg efter MS1 eller MS-1)
Born to kill space
OmenOmenSkrevet 29/07-05 00:11 
Til allround kan jeg varmt anbefale:
Sennheiser HD555.

De har en fantastisk bas og generel lydkvalitet til spil og film. De er dog "åbne" og er meget højlydte for eventuelle personer i samme rum.
Vote Ficus!
Zzap!Zzap!Skrevet 29/07-05 00:31 
Hovedtelefoner med vægt på lydkvaliteten er altid åbne.
At der er en smule støjudslip gør vist heller ikke så meget, til de formål posterne har for øje til primær brug.
Born to kill space
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/07-05 08:18 
Jeg kan kun anbefale Sonys MDR-V700 - det er de bedste jeg har prøvet og jeg kunne ikke forestille mig at bruge andet. De ligger dog nok ikke i den prisklasse du havde forstillet dig...

Test af MDR-V700
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RaGeRaGeSkrevet 29/07-05 20:41 
Jeg er også på udkig efter nogle gode hørebøffer til pc'en og min kære Zen Micro, så bare fyr nogle forslag løs :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Zzap!Zzap!Skrevet 29/07-05 21:03, rettet 29/07-05 21:04 
Til transportabel brug er der jo klassikeren over dem alle Koss Porta Pro.
Stadig efter 17 år den bedste transportable hovedtelefon.
Der er Sennheiser PX100, men IMO har den ikke helt så god bas og tiltalende lyd og så er kablet også mere skrøbeligt.
Så er der også livstids garanti på alle Koss hovedtelefoner, så hvis du på et tidspunkt slider den op, sender du bare resterne ind til Koss og de sender dig en ny.
Born to kill space
yokanabsteryokanabsterSkrevet 31/07-05 02:18 
Jeg er på udkig efter nogle in-ear phones. Og har set at Shure- klart er firmaet man skal købe fra, dyrt men prof. Jeg har dog tænkt mig at købe de billigste "e2c" som koster 230 kr i Usa og 550kr hvis man shipper dem... Er der nogle der har set dem i Dk. Jeg syntes de er umulige at finde...?
soon the world will be one big computer
jaesjaesSkrevet 31/07-05 15:18, rettet 31/07-05 15:20 
Tak for budene. Jeg køber normalt ikke lydudstyr uden at have hørt det i brug, så det bliver et af de mærker, man kan købe i fysiske butikker her i Danmark.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/07-05 19:53 
Hvis jeg skal anbefale et par "plugs", bliver det helt klart Sennheiser MX500. Rigtig lækker lyd i forhold til prisen :-)
AV Intelligent Terminal
yokanabsteryokanabsterSkrevet 31/07-05 20:50 
Men de der mx500 er da ikke "earplugs" de er da "earbuds"
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/products_headphones_streetwear_mxserie_04854
Plugs er som ørepropper - http://www.shurestore.com/earphones/images/e2c_large.jpg
soon the world will be one big computer
Zzap!Zzap!Skrevet 01/08-05 00:23 
jaes>
Tak for budene. Jeg køber normalt ikke lydudstyr uden at have hørt det i brug, så det bliver et af de mærker, man kan købe i fysiske butikker her i Danmark.
Du kan prøve Grado i Super Sound i København, men bare lad være med at købe dem der.
Born to kill space
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-05 00:39, rettet 01/08-05 11:31 
yokanabster>
Men de der mx500 er da ikke "earplugs" de er da "earbuds"

Okay, jeg har vist ikke fulgt med i et stykke tid :)

Altså, de nye typer, som er mere plugy i det, bliver kaldt for "plugs", mens dem, der før i tiden blev kaldt "plugs", nu hedder "buds"?
AV Intelligent Terminal
MrCaseMrCaseSkrevet 01/08-05 09:46 
Og apropos..

Er der nogen der ved hvor man kan købe Shure-høretelefoner i Danmark?
...eller evt i udlandet som ikke kræver en milliard for at sende dem?
Have you considered sucking less?
MrCaseMrCaseSkrevet 01/08-05 09:52, rettet 01/08-05 09:59 
yokanabster>
Jeg er på udkig efter nogle in-ear phones. Og har set at Shure- klart er firmaet man skal købe fra, dyrt men prof. Jeg har dog tænkt mig at købe de billigste "e2c" som koster 230 kr i Usa og 550kr hvis man shipper dem... Er der nogle der har set dem i Dk. Jeg syntes de er umulige at finde...?

www.apple.com/dk har dem...

Til kun 899,- (!)

Og en butik i England har dem...

Til 60£ (lidt bedre)

Butikken
Have you considered sucking less?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-05 12:06 
I en Tysk/Dansk butik til 662.50 DKK

http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?HERSTELLER=shure&ABTEILUNG=MIXW&iwid=12

I en Dansk butik til 795,00 DKK

http://www.nettomusic.dk/frame.ASP?mainpage=productinfo%2Easp%3Fid%3D4254&catid=
AV Intelligent Terminal
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/08-05 16:55, rettet 02/08-05 04:43 
Her en fed side der både reviewer og sælger shure's til meget lavere priser end andre, også til Danmark. Her er review's og sammenligninger af e2 til e5: http://www.microphonesolutions.com/coandreofshi.html
De flestes konklusion er at e3 er klart best, bedre bass, mindre design og bedre punch. www.earphonesolutions.com er deres søsterside, her får man (det er samme shop som MC solutions):

e2 62.99$ Med shipping 71$ 437 Danske kroner
e3 121.994$ Med shipping 140$ 861 Danske kroner
e4 198.00$ Med shipping 217$ 1.335 Danske kroner
e5 359.99$ Med shipping 389$ 2.394 Dansk kroner


Edit: jeg har læst mange reviews, og e3 skulle være flere klasser højere end e2, imens at e4 og e5 skulle være på nogenlunde niveau med e3. Ellers er der revievs på Cnet, hvor de går efter klasse e2 får 7.5 til e4 der får 8.5. (e5 ikke anmeldt) e3 i "consumer version" hedder e3c, så er den hvid i stedet for grå. Jeg køber i hvert fald e3 om lidt.
soon the world will be one big computer
yokanabsteryokanabsterSkrevet 07/08-05 16:36, rettet 27/09-05 17:54 
Foresten vil jeg anbefale et par høretelefoner, imens man venter på sine shure's eller ikke har råd. Det er Argon EP4001, disse earbuds har virkelig fed lyd, og så til 99kr. De slår de fleste andre buds i 500kr skalaen. De er har har lækker tør lyd, med krystal klar diskant, rungende bas, men mangler dog lidt punch. De kan spille hamrende højt. Jeg anbefaler dog en EQ da de kan lyde lidt flade uden, som om at noget af potentialet ikke bliver udnyttet. Det er dog de bedste buds jeg har prøvet i Dk til dato, virkelig imponerende. Kan kun købes i Hifi-Klubben.

Argon Earbuds 99kr
soon the world will be one big computer
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig