X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Simpsons must die!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/02-04 19:58 
Læs mit link - enig, uenig?

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 17/02-04 20:07 
Helt sikkert uenig. Der har alle år været både stærke og svage afsnit, ligesom i alle andre serier, men Simpsons er stadig i en klasse for sig.
SumezSumezSkrevet 17/02-04 20:22 
Der har i mange år været en debat om at Simpsons er begyndt at blive dårlige, og jeg har altid været uenig. De er til tider blevet lidt mere underlige, men altid sjove, og muligvis endda bedre end førhen (især de første sæsoner er lidt kedelige i forhold til de senere)
Men mht. sæson 14 må jeg alligevel erklære at jeg er lidt skuffet. Der er kommet længere mellem de gode episoder, og i stedet er det noget blandet rod, man får. Men jeg går ud fra at det bare er en dårlig periode.. Simpsons må ikke stoppe endnu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 17/02-04 20:31 
Alt godt må som bekendt have en ende. Hellere huske tilbage på en genial serie, end en god serie, der skulle have stoppet i tide. Så det er fint, at den stopper inden det evt. vil gå galt.

De fleste serier kører IMO, liiige en eller to sæsoner længere end de burde. Men der skal jo selvfølgelig også tjenes penge...
millenniummillenniumSkrevet 17/02-04 20:32 
Jeg siger; både, og..!

Som inkarneret simpson-fan er jeg selvfølgelig uenig i at kvaliteten af showet er kommet under grænsen for hvad man kan tillade sig. Satiren og hyperironien er stadig seriens bedste varetegn, og en gang imellem er det egentlig meget fedt at forfatterne får et 'syretrip' og laver et underligt afsnit eller to.
Men, 'nuff said, hvis The Simpsons stoppede nu, så ville det ikke være pga dårlig kvalitet, men blot fordi den har overlevet sig selv så mange gange, at det måske er på tide at prøve noget nyt. The Simpsons vil stadig, og sikkert altid, fremstå som den bedste animations-serie i TV-historien.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/02-04 20:53 
Jeg ser forresten meget frem til Simpsons filmen, og håber den bliver ligeså succesfuld som South Parks.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 17/02-04 20:59 
Dybt, dybt uenig.

Nu skal det jo lige siges at artiklen er relativt gammel, og at den altså højst sandsynligt er skrevet under min all-time favorit sæson.

Jeg er enig i at den helt nye sæson ikke helt lever op til den gamle standard, men geniale kommentarer fra semi-nye afsnit som

Homer: "I noticed that your house smells like fecies - and not just monkey fecies",

Homer: "Somebody help me light this moneky on fire",

Bondemand: "Roar, roar, roar, noone understands you she-bear",

1: Homer: "What's going on??? And I want a Non-Gay explanation"
2: Millhouse: "We're drunk, really drunk"

er ifølge mig helt i top. Næsten i klasse med den formidable scene som stadigvæk topper listen over største Simpsons-øjeblikke: "Guess who likes you"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/02-04 21:39 
Cronoss>
Dybt, dybt uenig.

Jeps. Personligt er jeg VILD med de nyere afsnit.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 17/02-04 21:55 
Samme her! Synes, som Sumez, at serien er blevet bedre og bedre med årene.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SolaegSolaegSkrevet 17/02-04 21:55 
Jeg er også vild med Simpsons, og jeg synes bestemt ikke, at det er tid til at stoppe. De skal dog selvfølgelig passe på med ikke at stoppe, inden kvaliteten forsvinder.

Et glimrende eksempel på at stoppe for sent er vel Schmeichel og landsholdskarrieren...
CronossCronossSkrevet 17/02-04 21:58 
Selvom han på sine dårlige dage nok var klasser bedre end Thomas Sørensen ;)
SolaegSolaegSkrevet 17/02-04 22:12 
Niks, det var han ikke, fordi han...

Hmm, skal vi ikke bare snakke Simpsons i stedet? ;-)
CalleCalleSkrevet 17/02-04 22:37 
Simpsons, er stadig monster fede, men det fedeste er da Family Guy, det holder for altid.
JinkJinkSkrevet 17/02-04 22:39, rettet 17/02-04 22:39 
Sumez>
Jeg ser forresten meget frem til Simpsons filmen, og håber den bliver ligeså succesfuld som South Parks.

Men efter South Park filmen, holdt folk op med at se det. Det havde nået sit toppunkt.
Det ville jeg frygte lidt hvis Simpson også blev lavet som film.
quadquadSkrevet 18/02-04 00:08 
Calle>
Simpsons, er stadig monster fede, men det fedeste er da Family Guy, det holder for altid.

Den tegnefilm kender jeg ikke, hvor kører den?
RitesRitesSkrevet 18/02-04 06:19 
Med tiden er deres humor blevet mere sort, men intet på TV slår dem. South Park go home.
» a winner is you «
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/02-04 07:15 
I starten var South Park fedt fordi det chokerede så mange mennesker med sin grove humor. De nye afsnit ser jeg dog aldrig (hvis de stadig kører?) da jeg synens, at det at chokere er blevet det eneste trumfkort South Park holder, da meget af den gode humor er forsvundet. Det er bare en lang række frastødende scener, der har til formål at få sarte sjæle ryste på hovedet.

Simpsons synes jeg til gengæld stadig holder den samme gode stil som altid, og der er næsten lige så mange gode jokes som da serien lige var startet. Når jeg tænker på de fedeste Simpsons afnit, er det dog også de gamle jeg tænker på, men jeg er på ingen måde skuffet over de nye
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 18/02-04 08:19 
Wagner>
Den tegnefilm kender jeg ikke, hvor kører den?

Jeg modtager ikke nogen tvstationer der sender den, men med undtagelse af en del af første sæson er den helt på linie med Simpsons og Futurama.

DVDSoon forærer nærmest de to første sæsoner væk!
元気ですか。
SolaegSolaegSkrevet 18/02-04 13:40 
Er der egentlig ikke nogen steder, hvor Simpsons-sæsoner kan fås til en rimelig pris, men med danske undertekster?
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 18/02-04 14:19 
hvad med at prøve her:

hvorfor trykker du på mig?
kingsizekingsizeSkrevet 18/02-04 15:03 
jeg er enig og uenig på samme tid.

de seneste afsnit har ikke ligefrem levet op til den kendte simpsons kvalitet, men der har været enkelte afsnift der har holdt!

men hvad er det også for et gammelt link?

(recently, FOX unveiled its new animated series "Futurama")
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
SolaegSolaegSkrevet 18/02-04 15:15 
Frederikkeller --> Tak for linket! Easyshopping har i hvert fald med danske undertekster.
FourDFourDSkrevet 18/02-04 15:21, rettet 18/02-04 15:23 
Simpsons holder sgu stadig!
"Now one understands you, she-bear" er fandme også en af mine yndlings kommentarer fra den nye.
Husker stadig den scene hvor opvaske manden mleger gollum og samler tallerkner sammen mens han siger "my precious!" (Cowboy-farm/Lisa falls in love with cowboy episode).
Den scene får altid smilet frem på mine læber.

Noget vigtigt er også at huske at fornyelse for det meste er positivt.
Simpsons bliver sikkert ved med at forny sig hele tiden, ivertfald en smule.
Matt groening har nok fattet at simpsons stilen er sensationelt sjovt, men det bliver for råddent at se afsnit der bare får en til at tænke "Hvorfor ser jeg dog det her gammeldags pis"?

(But thats just me meaning)

Simpsons fact: Har i lagt mærke til at homers hår på ørene former et M? (Matt groening)
Det samme med hans hår på hovedet (Og forresten er det hentehår han har på hovedet :D)

EDIT: Kom lige i tanke om det helt vildt sjove nye afsnit hvor Homer kommer i rockstjerne lejer :D
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SephirothSephirothSkrevet 22/02-04 21:00 
kingsize>
(recently, FOX unveiled its new animated series "Futurama")

Mht. Futurama, så er jeg blevet helt bidt af denne fantastiske serie efter at have købt tre sæsoner på dvd. Det er virkelig en skam, at Fox stoppede showet efter forholdsvis kort tid, for den er fuldt på højde med The Simpsons, hvis ikke bedre. Og man får virkelig en klump i halsen efter at have set det sidste afsnit, for man kommer sku til at holde af karaktererne.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
millenniummillenniumSkrevet 24/02-04 22:42 
Jeg er også blev hooked på futurama, efter at have skaffet mig en sæson på DVD. Som i alle serier skal man lige ind i personernes særegenheder, for at kunne blivet fanget af serien.
Futurama havde masser af potentiale, som der nu desværre ikke bliver noget til alligevel, når de stopper serien. - Ærgeligt.... sikker også for Matt Groening, for man kan forestille sig at efter man har set sit navn på en serie i 14 sæsoner, så har man sikkert lyst til at udvikle sig lidt, og prøve noget nyt. Op på hesten igen, Matt!
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig