X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Samba De Amigo - hvilken version?


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 28/03-03 11:22, rettet 28/03-03 11:23 
Hvilken version af Samba De Amigo er at foretrække? JAP / US eller PAL?

- og why?, naturligvis.

Er versionerne savegame-kompatible? (jeg skal nok snart til at tigge et savegame fra en eller anden P:R bruger...)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 28/03-03 11:24 
- og er der en der ved, hvor jeg billigst får fat i ver.2000?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 28/03-03 15:23 
Så vidt jeg ved findes der kun en Jap. version af 2000. Hvilket klart er den bedste version, da den indeholder alle sangene fra den "gamle" udgave af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 28/03-03 21:20 
Jeg ved godt at SDA ver.2000 kun findes i JAP, og den skal jeg bare have købt så billigt som muligt. Men af en eller anden uforklarlig samlermanisk grund, vil jeg også gerne eje Samba De Amigo, spørgsmålet er så bare om det skal være JAP / US eller PAL udgaven.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 28/03-03 21:35 
Jeg vil personligt sige, at JAP'en er en pestilens (jeg/vi har 2000'eren), da jeg ALTID glemmer hvilke menuer der er hvad og kager rundt i dem ;p

Man kunne forestille sig, at der var sync-problemer med PAL'en.

Med frit valg ville jeg tage US'en.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/03-03 22:18 
RJK >
Man kunne forestille sig, at der var sync-problemer med PAL'en.

Da ikke på en PAL maskine?
Og Jap. SDA2000 virker også fint på PAL maskiner, så det burde da også virke omvendt alligevel..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 28/03-03 22:28 
Jeg mener: sangene er jo lavet til at køre 60fps. De er formentligt bare konverterede direkte til 50fps, med tilsvarende små sync-problemer.

(Ja, jeg har nærstuderet dataene i Samba De Amigo "en smule"... :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/03-03 23:48 
Det skulle da være ekstremt sløset faktisk at udgive rytmespil officielt med sync problemer. Der har da ikke været problemer med det i PaRappa, DDR eller Gitaroo Man.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 29/03-03 00:12 
Nu gad jeg aldrig spille PAL versionen i 50Hz da spillet har 60Hz mode, så hvis der er problemer i 50, er det nemt at undgå.

Så svært er den japanske version nu heller ikke at navigere rundt i. Hvis man kan læse Katakana Engrish (burde være obligatorisk kursus ved køb af første Japan import) er der ingen problemer overhovedet.

Skal man have ALLE sange burde man have både det japanske original og v.2000, da der i den japanske original version er 2 sange der ikke er med i nogen af de andre versioner (erstatningssange for Ricky Martin numrene; der var problemer med Sony Music, så de blev locket og erstattet med de nye numre El Mambo og Mas Que Nada, som er knaldgode. En skam de ikke er med i v2000. Sega fik problemerne løst og man kan unlocke Ricky Martin sangene med en download).
RJKRJKSkrevet 29/03-03 00:25 
Det er netop det, at DC-spil jo normalt understøtter både 50 og 60Hz. Jeg har ikke checket om der er to sæt data på disken, men jeg tvivler. Ergo er den ene "version" nok mærkelig...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 09/05-03 20:27 
og hvor kan denne perle købes i US ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KoludaKoludaSkrevet 09/05-03 22:35 
Hvad vil du give? :)
AmbyAmbySkrevet 09/05-03 22:38 
hmm synes ellers lige du sagde at du ikke havde et eksemplar ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KoludaKoludaSkrevet 09/05-03 22:39, rettet 09/05-03 22:48 
Snakker vi ikke om Samba De amigo og ikke v2000 ???

For som sagt findes v2000 kun i JAP og ikke US, så det må jo være den alm. du snakker om ikk´?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig