X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvorfor glæder man sig til Half-Life 2?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/02-04 23:33 
Jeg kan godt se at grafikken er lækker.

Det er også tydeligt at alle folk snakker om det.
Men hvorfor?

Er der nogen informationer jeg har overset, der gør det til mere end bare et nyt FPS med endnu flottere grafik?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 15/02-04 23:35 
Det er mere den imponerende engine, som åbner for mulighederne. Valve er multiplayer nørder, og de kommer garranteret på banen med noget helt nyt. De har lovet os Counterstrike 2 og Team Fortress 2.
KTCKTCSkrevet 15/02-04 23:44 
For det første giver det første spil jo grund til forventningsglæde, hvis toeren kan bygge videre på konceptet.

Og så er der jo Havoc fysik-motoren. Half Life 2 skulle være det første spil, som udnyttede denne, men nu er Max Payne 2 kommet det i forkøbet. Så se på Max Payne 2, hvis du vil vide hvad det handler om. Det er virkelig guf.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 15/02-04 23:46, rettet 16/02-04 01:24 
AI, fysik, MP og en god historie, er det der virkelig kommer til at rykke i HL2, udover grafikken.

EDIT: Må tilføje - fysikken (og AI´en?) er nok det eneste, som man har set "bevis" på, at det vil være i topklasse. Resten kan forventes, med 1´eren i baghovedet.
RonaldoRonaldoSkrevet 16/02-04 00:57 
KTC>
Og så er der jo Havoc fysik-motoren. Half Life 2 skulle være det første spil, som udnyttede denne, men nu er Max Payne 2 kommet det i forkøbet. Så se på Max Payne 2, hvis du vil vide hvad det handler om. Det er virkelig guf.

Det er så forkert. Valve har bygget videre på Havoc, og resultatet er meget realistisk. Max Payne er vand ved siden af.
KTCKTCSkrevet 16/02-04 01:04 
Nu har jeg holdt mig langt væk fra den leakede kode af Half Life 2, så det kan jeg ikke sige noget om.

Hvorfor er det forkert, hvad jeg siger så? Max Payne 2 og Half Life 2 bruger begge Havoc, og hvad de ellers har gjort ved den gør det vel ikke forkert?
Max Payne 2's fysik er nu lækker, så hvis det bare er derhen af, så bliver det fedt :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RonaldoRonaldoSkrevet 16/02-04 01:14 
De har formået at give alle objects en vægt, så de reagere derefter.

Det kan dog ikke beskrives med ord, det er bare meget realistisk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-04 01:19 
FreddiE>
De har formået at give alle objects en vægt, så de reagere derefter.

Jep, præcis som i Max Payne 2.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ninja copninja copSkrevet 16/02-04 01:31, rettet 16/02-04 01:39 
Har hørt, at der skulle være mulighed for over hundrede spillere på en server i multiplayer, så dét burde da være et godt salgsargument, hvis det ellers holder vand.
Har dog i det store hele lidt svært ved at se hvad der skulle gøre spillet så fantastisk på forhånd. Ja, ja, fysikken er måske grænseoverskridende, men vi kan vel ikke være sikre på at det ikke bare er en gimmick, der ingen reel indflydelse på gameplayet har. Og udover fysikken kan jeg egentlig ikke se nogen grund til, at spillet skulle blive så fantastisk. Påstanden om at der ikke skulle være scriptede sekvenser er ganske enkelt utroværdig, når man har set et par af de trailers, der er lavet. Især en scene hvor en stor blå tentakel hiver sin ene arm op af vandet og spidder en fjende, ligner unægtelig en stor fed omgang scripting. Jeg vil sgu have spillet ind på harddisken og prøve det selv (ikke den der halvfærdige leakede version, som visse folk tillader sig at bedømme spillet ud fra, tak!), før jeg tror på noget som helst af det, vi har fået præsenteret igennem den meget massive hype.
HankyHankySkrevet 16/02-04 07:42 
Konsolkongen>
Jep, præcis som i Max Payne 2.

Ikke helt.
De formåer ikke at udnytte Ragdoll-effekten ligeså godt.
Bare vent og se.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 16/02-04 08:50, rettet 16/02-04 08:51 
Ved godt det ikke lige har helt noget med tråden at gøre, men det er da relateret hertil.

Er der nogen der har prøvet PS2 udgaven af Half Life (1'eren)?

Er det godt i 2-player co-op?

Jeg kan da lige sige, at jeg først for et par måneder siden fandt ud af hvor underholdende Baldur's Gate: Dark Allience var til PS2 i co-op og mig og min kammerat skulle jo nødig gå glip af et godt co-op spil, da der jo ikke er så mange af dem til konsollerne. Hvis det bare minder lidt om TimeSplitters 2 (det var GameCube udgaven vi gennemførte), så tror jeg lige at vi skal prøve det engang ;o)
RitesRitesSkrevet 16/02-04 09:14 
Grafik, engine, AI og historie var banebrydene i HL.

Det skal HL2 slå og det håber man det gør og dermed er der noget at se frem til.
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 16/02-04 09:45 
Konsolkongen>
Jep, præcis som i Max Payne 2.

Nej, og det er ikke kun vægten der betyder noget i Half-Life 2. Alle materialer har deres egne fysiske egenskaber, og træ er yderst imponerende. Det splinter og bevæger sig realistisk. Hvis du f.eks. trækker et stykke træ under vandet, så vil det flyde op til overfladen.

Som sagt kan det ikke beskrives med ord...
PlaykidPlaykidSkrevet 16/02-04 12:43 
Jeg ved ikke hvor meget jeg egenligt glæder mig til spillet.
Jeg er mest interesseret i at se hvilken drejning spillets historie tager, det virker dog som om den er mørkelagt en del endnu. Havoc Motoren og grafikken er for såvidt ikke af stor betydning for mig, men det ender nok med at blive en af de sjove ting ved spillet.
Bare tingene bliver brugt rigtigt har man frJeg ved ikke hvor meget jeg egenligt glæder mig til spillet.
Jeg er mest interesseret i at se hvilken drejning spillets historie tager, det virker dog som om den er mørkelagt en del endnu. Havoc Motoren og grafikken er for såvidt ikke af stor betydning for mig, men det skal nu nok vise sig at de får det.
Jeg ved ikke hvad jeg skal tro om HL2, det ser interessant ud, men ikke en af de titler jeg ser mest frem til.
Spiller nu: Halo 3
fearless popcornfearless popc...Skrevet 16/02-04 15:57 
Osse her:), men glæder mig til den grafiske del, da jeg har hørt det skulle være ret 'fedt'
just plug it in.
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/02-04 16:13 
Havoc var ikke spor fedt i Max Payne 2! Objekterne væltede hvis man bare snittede dem! Også hvis de var tunge, og det blev egentlig provokerende til sidst, hvis man ikke kunne komme forbi et objekt, uden at skulle flytte det:/
Well crucify the insincere tonight...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/02-04 17:39 
Så alt i alt er det stortset som jeg frygtede.

Det man skal glæde sig til, er tekniske forbedringer.
Og så en god historie, men det er vel lissom indlysende.

Suk.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig