X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pantani er død


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 15/02-04 15:11 
En af de største og mest underholdende ryttere i gennem tiderne er død, elefanten Marco Pantani.

Hvis i er cykelinteresserede så fortæl om et af de mest underholdende øjeblikke fra hans side.

Jeg husker ham selv som den altid angrebslystne kører, der altid fik sprængt førergruppen i stumper og stykker. I hans bedste år var han århundreder år bedre end hans nærmeste konkurrenter, når man kom til bjergene. R.I.P
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
BobbeBobbeSkrevet 15/02-04 15:18 
Var der ikke pga. doping han klarede sig så godt i touren 1998?.
Men det er da stadigt sørgeligt at dø i sådan en ung alder.
Spiller nu: Wii
JoachimMAJoachimMASkrevet 15/02-04 15:39 
Det er der ingen der ved (han er aldrig dømt for misbrug, men blev blandt andet i giro 1999 smidt ud pga. for høj hæmatokritværdi), men det er da et velkendt faktum at rigtigt mange topcykelryttere har været nede i krukken efter lidt ulovlige ting.

Men uanset hvad, så har Pantani tegnet cykelsporten i en stor del af 90'erne, og han var måske den største bjergrytter nogensinde.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/02-04 15:59 
Det er trist, når en person der har stået for så meget ved sin sportsgren pludselig omkommer. Jeg husker ham ikke så godt pga. min alder, men jeg har set mange klip med ham i fjernsynet, hvor han smadrer feltet op af bjerge.
DizzyDizzySkrevet 15/02-04 15:59 
Nej Bjarne Gris blev heller aldrig taget for doping ;) Men Pantani blev døbt for doping. og sidste somnmer var han indlagt på en psykiatrisk afd som tager sig af misbrugspatienter. Han er højst sansynligt død pga misbrug med visse forbudte stoffer, sad but true.
Stadig må man da respektere hans talent...
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
CronossCronossSkrevet 15/02-04 17:22 
Pantani var indlagt pga. depression.

Self. er stort set alle ryttere misbrugere af et eller flre stoffer. Spørgsmålet er så blot hvilke af disse stoffer der er på dopinglisten.
PapandPapandSkrevet 15/02-04 18:56 
På det menneskelige plan er det meget sørgeligt. Det er altid meget ærgeligt, når en så ung mand går bort.
Sportsligt har jeg dog intet tilovers for Pantani. Doping er usportsligt og svagt. Alle sportsfolk ved udmærket godt hvad de må indtage, og hvad de ikke må.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CronossCronossSkrevet 15/02-04 20:55 
Snowman -> Det skal du ikke være så sikker på.
Kreatin har det f.eks. med at indeholde nandrolon, som er et anabolt androgent steroid.
Jeg bruger selv kreatin, men sørger meget omhyggeligt med at købe ordentlige produkter.
McPlayboyMcPlayboySkrevet 16/02-04 12:03 
Næsten alle Cykelryttere bruger doping.....
MuH
PapandPapandSkrevet 16/02-04 12:56, rettet 16/02-04 12:59 
Cronoss>
Snowman -> Det skal du ikke være så sikker på.

Okay. Nu nævnte du selv Kreatin. Det kan indeholde nogle stoffer som er ulovlige, som du selv nævner, og jeg mener derfor at sportsmanden bør undersøge nøje, om der er noget ulovligt i. Ved tvivlsspørgsmål bør man holde sig helt væk fra stoffet. Jeg mener at ansvaret 100% ligger hos den enkelte sportsmand. Jeg har selv dyrket sport på højt plan og kender f.eks. til Red Bull "problemet", hvor man efter at have indtaget bare en, lå på grænsen hvad angår koffien (så vidt jeg husker).

Ridlers påstand om at alle cykelryttere er dopet, vil jeg dog gerne lige bede ham argumentere for...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CronossCronossSkrevet 16/02-04 14:54 
Som tidligere sagt er det self. op til udøveren selv, men du sagde jo at de selv vidste hvad de tog. Det tror jeg ikke, i og med at jeg ikke tror de undersøger det godt nok. Dermed taler vi om to forskellige ting ;)

De fleste ryttere bruger som sagt nok et eller andet der ligger på grænsen til at være lovligt, men det er med stor sandsynlighed ikke ret mange der bruger decideret ulovlige midler. Det er de sgu for smarte til.
McPlayboyMcPlayboySkrevet 16/02-04 17:05 
Der var en Fransk rytter der for et par uger siden sagde han selv brugte doping og næsten alle andre i feltet bruger det. Der har været flere lignende udtalelser men af anonyme ryttere
MuH
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig