X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

"N5" er IKKE på vej!!!


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 10/02-04 02:14, rettet 10/02-04 23:09 
Ja- sådan forlyder de seneste rygter fra Nihon Keizai Shimbun, som ellers på betragtes som rimeligt seriøse/pålidelige, men heri står det sort på hvidt at Nintendo vil udskyde udgivelsen af "GC2" indtsil (som minimu) efter udgivelsen af XBox 2 og PS3!!

Istedet vil de forkusere på nye spil og forskelligt nyt "tilbehør" til Cube'n!! Det bliver sikkert en ny "64... Se hele indlægget


Ka' de bestemme sig?!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
128 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
ABCDABCDSkrevet 10/02-04 23:30, rettet 10/02-04 23:32 
DeluxScan>
Det er netop dét, det ikke gør!

Så det står hverken i manualen til maskinen, spillet eller memory kortet? Det tvivler jeg på.


Nej, alle konsoller har problemer og irritationsmomenter... Hvad er egentlig din pointe?

Det entlige spørgsmål er jo faktisk hvad din pointe er? Det var dig der stillede Nintendo ud og anklagede dem for at tage dumme beslutninger og så gav det eksempel med memory kortet. Men nu hvor du indrømmer at alle konsoller har den slags irritationsmomenter går jeg ud fra at du ikke har nogen pointe?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/02-04 11:12, rettet 11/02-04 11:14 
hjdfyud>
Så det står hverken i manualen til maskinen, spillet eller memory kortet? Det tvivler jeg på.

Nu snakker jeg om manualen til maskinen, men jeg husker da at f.eks. Top Gear Rally intet nævnte om memory management i manualen, selvom det undestøttede det.
Nu har jeg ikke lige en mem-manual at slå op i, men så vidt jeg husker blev der kun forklaret, hvordan man gemmer.


Det entlige spørgsmål er jo faktisk hvad din pointe er? Det var dig der stillede Nintendo ud og anklagede dem for at tage dumme beslutninger og så gav det eksempel med memory kortet. Men nu hvor du indrømmer at alle konsoller har den slags irritationsmomenter går jeg ud fra at du ikke har nogen pointe?

Nu skyder du spredehagl efter fluer. At jeg siger, at andre konsoller også har visse områder med dårlige beslutninger (Og det har de jo), det betyder jo ikke, at så kan Nintendo lave så mange dumme ting de vil 'for de andre har jo også nogen'. Nintendo har virkelig taget nogen højest besynderlige beslutninger (Se bare på den nye PSP 'killer'), i højere grad end andre firmaer på det område (SEGA er dog næsten på højde med N), så derfor ser jeg mig sur på Nintendo, og da dette emne nu beskæftiger sig med Nintendos brølere, så er det vel ikke så underligt???
Lad venligst være med at insinuere, at jeg er en fanboy, hvilket er langtfra rigtigt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ABCDABCDSkrevet 11/02-04 15:15 
Det er bare et forfærdeligt eksempel på en "brøler" som du giver. Hvis det er pga. små ting som det at du mener de kører sig selv i sænk hvad så med MS & Sony? De burde jo allerede være ude. Der kan ikke være nogen tvivl om at de to eksempler jeg gav tidligere influerer mere på salg af maskinen end det med N64 memory kortet.
RonaldoRonaldoSkrevet 11/02-04 16:09 
DeluxScan hvad brokker du dig egentligt over? Du har givet to eksempler på Nintendo's super "dårlige" valg, hvor det ene af dem er en bagatel, og det andet er et produkt, som ikke engang er blevet udgivet endnu.

Skulle det være en overraskelse at Nintendo lavet flere fejl end så mange andre? De har været involveret i industrien længere end nogen anden, så det burde kun være naturligt.
NaieraNaieraSkrevet 11/02-04 16:20, rettet 11/02-04 16:21 
Har lavet eller laver? I tilfælde af at det var meningen du skulle skrive det sidste, giver det jo ingen mening det du skriver. Fejlene burde jo blive færre med tiden...

Desuden nævner han to "bagateller". Den jeg tror (håber) du snakker om, er memory card manageren. Du glemmer så, at han også klager over manglen på RGB-output. Det er slemt og der er ikke engang S-VHS, kun Composite og RF...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/02-04 16:33, rettet 11/02-04 16:43 
Jeg brokker mig skam ikke, jeg gør bare opmærksom på, at jeg synes Nintendo er nogle kegler nogen gange, mere end andre firmaer, efter min mening. Men jeg finder mig i det!
Jeg ser så ikke memory-problemet som en bagatel "Huhej, vilde dyr, lad os så få den 64'er ud af døren... Menusystem...? Det har vi da ikke brug for!" men som et ualmindeligt mærkeligt valg, der gør 64'eren til et mindre 'helt' produkt.

Minus RGB og salget at Rare gælder altså ikke for eksempler?
Du får nogle flere.

Dumt valg: "Lad os holde os til cartridges, der koster en herregård. Købere og udviklere vil hellere have hurtigere loadetid end masser af lagerplads."

Dumt valg: "Lad os lave vores eget medie til GC. Det er svært at kopiere, men lagerpladsen er 1/4 af de andre. So be it".

Dumt valg: "Textures er jo ikke så vigtige, så lad os lave et max på 4KB til den slags i N64".

Dumt valg: "Vi kunne godt lave maskinen med 8MB RAM, men lad os trække 4 fra og lade folk købe dem selv, så er vi sikre på ingen gider understøtte 8 MB".

Dumt valg: "Digital stereo? Næh, for os er MIDI ganske udmærket".

Dumt valg: "Ih, hvor er det altså bare smart, kun at lave én port i controlleren, så kan folk sidde og skifte mellem Controller Pak og Rumble Pak midt i et spil. Vi kunne selvfølgelig også have bygget rumblen ind i controllerne fra start af, eller have lavet en v2, hvor den var inkluderet. Men nej, vi tager den nemme vej. Lad os i øvrigt lade den køre på batterier, selvom 3. parts leverandører sagtens kan få den til at køre vha. den interne strømforsyning".

EDIT: Jeg ved godt, jeg har set mig sur på 64'eren her, men det er altså ikke for at bashe den, hvilket dem der kender min holdning til N64 herinde, nok godt kan skrive under på :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RonaldoRonaldoSkrevet 11/02-04 22:02 
Naiera>
Har lavet eller laver? I tilfælde af at det var meningen du skulle skrive det sidste, giver det jo ingen mening det du skriver. Fejlene burde jo blive færre med tiden...

Næste generations konsoler vil være ren ingenør-kunst. Vildt avanceret hardware der er presset ned i en smal designer box. Det skal selvfølgelig også være billigt at producere. Du tror seriøst ikke, at det skulle være nemmere at undgå fejl?

Desuden nævner han to "bagateller". Den jeg tror (håber) du snakker om, er memory card manageren. Du glemmer så, at han også klager over manglen på RGB-output. Det er slemt og der er ikke engang S-VHS, kun Composite og RF...

Mangel på RGB gik kun ud over PAL-ejerne. RGB var ikke nær så udbredt, som det er i dag, og Nintendo har fyldt GameCube med den nødvendige support. Brokker du dig også over den ringe Progressive Scan support på PS2?

DeluxScan>
Minus RGB og salget at Rare gælder altså ikke for eksempler?
Du får nogle flere.

Det var mere et dårligt køb, end et dårligt salg. Tiden vil dog vise om Rare kan leve op til deres rygte.

Dumt valg: "Lad os holde os til cartridges, der koster en herregård. Købere og udviklere vil hellere have hurtigere loadetid end masser af lagerplads."

Det er et designvalg, du klager måske over de manglende loadtider i Nintendo's spil? Nintendo vil stadig prøve at formindske loadtider, fordi det er en del af deres måde at designe spil på. Catridges svaghed er plads, men med GameCube har de arbejdet sig uden om det langsomme medie.

Dumt valg: "Lad os lave vores eget medie til GC. Det er svært at kopiere, men lagerpladsen er 1/4 af de andre. So be it".

Hvor meget tror du at Sony og Microsoft taber på piratkopiering? Det var et rigtig godt valg at designe et medie til en konsol, isteddet for at designe en konsol til et medie.

Dumt valg: "Textures er jo ikke så vigtige, så lad os lave et max på 4KB til den slags i N64".

Dumt valg: "Vi kunne godt lave maskinen med 8MB RAM, men lad os trække 4 fra og lade folk købe dem selv, så er vi sikre på ingen gider understøtte 8 MB".

Dumt valg: "Digital stereo? Næh, for os er MIDI ganske udmærket".

N64 var stadig teknisk overlegen.

Dumt valg: "Ih, hvor er det altså bare smart, kun at lave én port i controlleren, så kan folk sidde og skifte mellem Controller Pak og Rumble Pak midt i et spil. Vi kunne selvfølgelig også have bygget rumblen ind i controllerne fra start af, eller have lavet en v2, hvor den var inkluderet. Men nej, vi tager den nemme vej. Lad os i øvrigt lade den køre på batterier, selvom 3. parts leverandører sagtens kan få den til at køre vha. den interne strømforsyning".

Ja, skide vær med at controlleren supplerede os med analog kontrol og rumble. Det er også noget fis at Nintendo har designet Wavebirden...
RJKRJKSkrevet 11/02-04 22:13, rettet 11/02-04 22:14 
FreddiE >
Mangel på RGB gik kun ud over PAL-ejerne.

Hvordan gik det ikke udover US- og JAP-ejerne...?

Det er muligt, at RGB ikke var SÅ udbredt da N64 udkom, men immervæk var der RGB på SNES og samtlige Segas konsoller helt tilbage fra og med Master System...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
StarFStarFSkrevet 11/02-04 22:53 
Dumt valg: "Lad os lave vores eget medie til GC. Det er svært at kopiere, men lagerpladsen er 1/4 af de andre. So be it".

Mon ikke 1,4 GB plads er nok til de fleste spil?
Mon ikke man altid kan smide en disk mere hvis det er nødvendigt?
Er det ikke dejligt men den lave load tid?
Og sjovt nok er de fleste Nintendo folk jeg har snakket med lige glade med, om de kan kopier spil til deres konsoller. De vil med glæde betale prisen, hvis spillet er det værd. Lyder mere som om du er sur over du ikke kan brænde spil til den?
RonaldoRonaldoSkrevet 11/02-04 23:03 
Nintendo's medie er theoretisk hurtigere ved samme læsehastighed, fordi sporene er mindre. Drevet er dog ikke særligt hurtigt, tilgengæld har GameCube noget meget hurtigt hukommelse.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/02-04 23:24, rettet 11/02-04 23:39 
FreddiE>
Mangel på RGB gik kun ud over PAL-ejerne. RGB var ikke nær så udbredt, som det er i dag, og Nintendo har fyldt GameCube med den nødvendige support. Brokker du dig også over den ringe Progressive Scan support på PS2?

Pjat med dig! Vi snakker 1996, ikke middelalderen. RGB var bestemt med fremme. Sjovt nok, at både SEGA og Sony valgte at understøtte det?

Det var mere et dårligt køb, end et dårligt salg. Tiden vil dog vise om Rare kan leve op til deres rygte.

Vi kan godt blive enige om, at Nintendo nok ikke har tjent så forfærdelig meget på Rare, men når nu Nintendo fører sig frem som et firma, der sætter gode spil først, så burde det jo ikke gøre noget, og netop derfor er det jo hul i hovedet at sælge den eneste udvikler, udover Nintendo selv og Hudson, der bare har haft en smule succes.

Det er et designvalg, du klager måske over de manglende loadtider i Nintendo's spil?

Ja, når alternativet er spil, der på mange måder står tilbage for konkurrenterne, fordi de i de fleste tilfælde kun havde 8-16 megabyte at brede sig over, og derfor var den indirekte årsag til 64'erens nederlag til Sony.
Så vil jeg langt hellere vente de ca. 20 sek. som på PSX.

Nintendo vil stadig prøve at formindske loadtider, fordi det er en del af deres måde at designe spil på. Catridges svaghed er plads, men med GameCube har de arbejdet sig uden om det langsomme medie.

Åh, hvor ædelt af Nintendo. Jeg mener, nu Nintendo sov i timen, og da de opdagede, at tiden (Og lagerpladsen) var løbet fra dem, så brugte de undskyldningen om den hurtige data-adgang til at dække deres røv.
GameCube er måske marginalt hurtigere end konkurrenterne, men at påstå, at Nintendo har 'arbejdet sig udenom det langsomme medie' er nok at overdrive en lille smule!

Hvor meget tror du at Sony og Microsoft taber på piratkopiering? Det var et rigtig godt valg at designe et medie til en konsol, isteddet for at designe en konsol til et medie.

Erfaringen har jo vist, at hvis spil kan kopieres relativt nemt på en konsol, så vinder den - ikke at jeg bifalder den slags.
MS og Sony taber jo kun royalties på spil, der ikke bliver solgt. Der er spilfirmaerne, der i sidste ende sidder med sorteper, når vi snakker piratkopiering.
Og, hvis Nintendo absolut vil lave deres eget medie, hvorfor så ikke nøjes med at skære 10% af diameteren på en DVD, så pladsen ikke bliver for trang og den samtidig ikke kan kopieres? Tjoe... Nintendo og deres besynderlige valg.

N64 var stadig teknisk overlegen.

Ja, men det hjælper jo ikke, når man bygger flaskehalse som texture-memory'en ind og har to forskellige ram, som udviklerne skal forholde sig til.
Mht. til rå polygon-power var PSX meget bedre.
Synhthesizer musik synes jeg ikke kvalificerer sig som 'teknisk overlegen'.

Ja, skide vær med at controlleren supplerede os med analog kontrol og rumble. Det er også noget fis at Nintendo har designet Wavebirden...

Du forholder sig jo ikke til, hvad jeg skriver. Hvor kommer Wavebird ind? Analog sticket var smart, ja, men det ændrer stadig ikke på, hvad jeg skriver, der var gruelig galt med controlleren.
Ja, det er godt nok flot, at Nintendo 'opfandt' rumblen, men den blev godt nok ført lousy ud i livet. Sony kunne jo godt finde ud af at bygge den ind i Dual Shock controlleren, hvorfor kunne Nintendo ikke det, i stedet for at give os den batteridrevne, ufærdige løsning, som Rumble Pak var???
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/02-04 23:29 
StarF>
Mon ikke 1,4 GB plads er nok til de fleste spil?

"640 KB burde være nok til alle" - Bill Gates
Alt er relativt.

Lyder mere som om du er sur over du ikke kan brænde spil til den?

Hvad bilder du dig ind?! Du kan hermed rende og hoppe.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
StarFStarFSkrevet 11/02-04 23:45 
"640 KB burde være nok til alle" - Bill Gates
Alt er relativt.

kan du jo ikke bruge her.. ingen forbyder dig at bruge flere medier!

Så vil jeg langt hellere vente de ca. 20 sek. som på PSX.

var LANGT mere end 20 sec.. kan tydeligt huske der i fifa 98 var flere minuters vente tid når man skulle spille osv osv.. dybt træls!

Åh, hvor ædelt af Nintendo. Jeg mener, nu Nintnedo sov i timen, og da de opdagede, at tiden (Og lagerpladsen) var løbet fra dem, så brugte de undskyldningen om den hurtige data-adgang til at dække deres røv.

Nu er det bare sådan at efter snes arbejde Nintendo og Sony sammen.. da Nintendo så det Sony havde lavet til dem.. (en konsol baseret på cdrom drev) valgte nintendo at sige nej da der var for store load tider på det, og de heller vil bruge charriege uden load tid! så din formodning holder ikke her!

GameCube er måske marginalt hurtigere end konkurrenterne, men at påstå, at Nintendo har 'arbejdet sig udnenom det langsomme medie' er nok at overdrive en lille smule!

marginal?.. faktum er de spil der er optimeret til mediet har ingen load tid eller load tiden er MEGET lille..
Mario Sunshine ingen load tid
Metroid Prime ingen load tid.. selv når man skifter rum osv køre det hele flydent uden at den skal loade..
zelda.. igen ingen load tid..
og jeg kunne blive ved..

og ja ved godt ea´s spil har load tid.. men de er sku heller ikke særlige heldige optimeret...

Ja, men det hjælper jo ikke, når man bygger flaskehalse som texture-memory'en ind og har to forskellige ram, som udviklerne skal forholde sig til.
Synhthesizer musik synes jeg ikke kvalificerer sig som 'teknisk overlegen'.

ja nintendo har da også erkendt at n64 var for svær at kode til.. og deres mål med gc var at det skulle være let.. har da også stået en del steder at en af grundene til n64 fejlede var den kom for sent, og var for besværlig atkode til.. ps2 lider jo lidt under at der er nogle fejl og den er sværd at kode til..

Erfaringen har jo vist, at hvis spil kan kopieres relativt nemt på en konsol, så vinder den - ikke at jeg bifalder den slags.

og derfor skal firmaér ikke forsøge at begrænse det? tror du ikke man som spil udgiver heller vil udgive sit spil til en konsol hvor det ikke blier kopier hvis konsollen har en ok stor udbredelse?

MS og Sony taber jo kun royalties på spil, der ikke bliver solgt. Der er spilfirmaerne, der i sidste ende sidder med sorteper, når vi snakker piratkopiering

MS og sony taber per solgte konsol.. de tjener dem ind via roalities og hvis alle spil bliver kopier vil spil firmaérne til sidst ikke betale de penge og derved taber ms og sony endnu flere penge.. at de så pt stadig betaler er jo så lidt "mystisk" at tænke på.. kunne være sjovt at se en sammenligning på antal solgte spil for et spil der er kommet til begge maskiner holdt op mod antal solgte konsoller og se hvordan det ser ud..

Hvad bilder du dig ind?! Du kan hermed rende og hoppe.

FLOT god argumentaion.. det lydder som om du er SUR over du ikke kan brænde spil... så kan du jo selv hoppe lidt på den :)
ABCDABCDSkrevet 11/02-04 23:58, rettet 12/02-04 00:00 
DeluxScan>
Du forholder sig jo ikke til, hvad jeg skriver. Hvor kommer Wavebird ind? Analog sticket var smart, ja, men det ændrer stadig ikke på, hvad jeg skriver, der var gruelig galt med controlleren.
Ja, det er godt nok flot, at Nintendo 'opfandt' rumblen, men den blev godt nok ført lousy ud i livet. Sony kunne jo godt finde ud af at bygge den ind i Dual Shock controlleren, hvorfor kunne Nintendo ikke det, i stedet for at give os den batteridrevne, ufærdige løsning, som Rumble Pak var???

Det er ikke nødvendigvis en fordel at have rumble funktion indbygget. Det er langt fra alle der bruger den & så er det ikke fedt at betale 50-100 kr. mere pr. controller. Det gør den også unødvendig tung.
RonaldoRonaldoSkrevet 12/02-04 00:08 
DeluxScan>
Pjat med dig! Vi snakker 1996, ikke middelalderen. RGB var bestemt med fremme. Sjovt nok, at både SEGA og Sony valgte at understøtte det?

Hvor mange benyttede egentligt RGB tilbage i 1996? Selvfølgelig når man ser på det nu, så virker det åndsvagt, men dengang var det ikke livsnødvendigt.

Det var også for dårligt af Nintendo, men det gør det ikke til sådan et problem, som du gør det til.

Vi kan godt blive enige om, at Nintendo nok ikke har tjent så forfærdelig meget på Rare, men når nu Nintendo fører sig frem som et firma, der sætter gode spil først, så burde det jo ikke gøre noget, og netop derfor er det jo hul i hovedet at sælge den eneste udvikler, udover Nintendo selv og Hudson, der bare har haft en smule succes.

Siden hvornår har et par milliarder ikke været så meget? Rare er kørt døde lige for tiden; bare se hvad de har præsteret at udvikle inden for de sidste par år. Desuden virker Retro Studios og Silicon Knights mere appelerende i øjeblikket...

Derfor skal ingen afskrive Rare endnu, de kan stadig nå at gøre tingene bedre, men også langt værre.

Ja, når alternativet er spil, der på mange måder står tilbage for konkurrenterne, fordi de i de fleste tilfælde kun havde 8-16 megabyte at brede sig over, og derfor var den indirekte årsag til 64'erens nederlag til Sony.
Så vil jeg langt hellere vente de ca. 20 sek. som på PSX.

Vil du hellere vente, end ikke at vente? Nintendo skabte nogle af de bedste spil hidtil på det medie, så hvis de kan, hvorfor skulle det være umuligt for andre?

Åh, hvor ædelt af Nintendo. Jeg mener, nu Nintendo sov i timen, og da de opdagede, at tiden (Og lagerpladsen) var løbet fra dem, så brugte de undskyldningen om den hurtige data-adgang til at dække deres røv.
GameCube er måske marginalt hurtigere end konkurrenterne, men at påstå, at Nintendo har 'arbejdet sig udenom det langsomme medie' er nok at overdrive en lille smule!

Læs min forklaring...

Erfaringen har jo vist, at hvis spil kan kopieres relativt nemt på en konsol, så vinder den - ikke at jeg bifalder den slags.
MS og Sony taber jo kun royalties på spil, der ikke bliver solgt. Der er spilfirmaerne, der i sidste ende sidder med sorteper, når vi snakker piratkopiering.
Og, hvis Nintendo absolut vil lave deres eget medie, hvorfor så ikke nøjes med at skære 10% af diameteren på en DVD, så pladsen ikke bliver for trang og den samtidig ikke kan kopieres? Tjoe... Nintendo og deres besynderlige valg.

Microsoft, Sony og Nintendo lever på deres indkomst fra software. Hvad skulle skære i skiven hjælpe på sikkerheden? Hvis Nintendo ville implentere kryptering på DVD-mediet, så skulle de alligevel af med penge. Hvorfor så ikke designe deres eget, som passer til deres behov.

Ja, men det hjælper jo ikke, når man bygger flaskehalse som texture-memory'en ind og har to forskellige ram, som udviklerne skal forholde sig til.
Mht. til rå polygon-power var PSX meget bedre.
Synhthesizer musik synes jeg ikke kvalificerer sig som 'teknisk overlegen'.

Sony har aldrig været flinke mod udviklerne, og PS2 er vanskelig at have med at gøre.

Det ændrer stadig ikke på at N64 var stærkere end PSOne.

Du forholder sig jo ikke til, hvad jeg skriver. Hvor kommer Wavebird ind? Analog sticket var smart, ja, men det ændrer stadig ikke på, hvad jeg skriver, der var gruelig galt med controlleren.
Ja, det er godt nok flot, at Nintendo 'opfandt' rumblen, men den blev godt nok ført lousy ud i livet. Sony kunne jo godt finde ud af at bygge den ind i Dual Shock controlleren, hvorfor kunne Nintendo ikke det, i stedet for at give os den batteridrevne, ufærdige løsning, som Rumble Pak var???

Hvorfor dit og hvorfor dat, controlleren gav os revolutionerende styre egenskaber, som i dag totalt dominere, men du brokker dig over et skide socket.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:08 
StarF>
kan du jo ikke bruge her.. ingen forbyder dig at bruge flere medier!

Du tager det lidt for bogstaveligt, jeg mener såmænd bare, at spilfirmaer altid har været hurtige til at udnytte al den plads, de kan få - hvilket giver større spil.

var LANGT mere end 20 sec.. kan tydeligt huske der i fifa 98 var flere minuters vente tid når man skulle spille osv osv.. dybt træls!

Som du selv skriver nedenfor: EA er ikke kendt for at optimere deres spil. Jeg tror ikke helt, du er klar over, hvor lang tid 20 sek. er? Jeg skulle mene 20 sek. er et fair gennemsnit for alle PSX spil?

Nu er det bare sådan at efter snes arbejde Nintendo og Sony sammen.. da Nintendo så det Sony havde lavet til dem.. (en konsol baseret på cdrom drev) valgte nintendo at sige nej da der var for store load tider på det, og de heller vil bruge charriege uden load tid! så din formodning holder ikke her!

Det er hvad Nintendo påstår, jeg tror så noget andet.
Og selvom det skulle være rigtigt, så er det bare endnu et mærkværdigt valg fra Nintendos side.

marginal?.. faktum er de spil der er optimeret til mediet har ingen load tid eller load tiden er MEGET lille..
Mario Sunshine ingen load tid
Metroid Prime ingen load tid.. selv når man skifter rum osv køre det hele flydent uden at den skal loade..
zelda.. igen ingen load tid..
og jeg kunne blive ved..

Ja, marginal. Jeg kunne godt tænke mig at se dig underbygge det med nogle tal på GC drevets overførselshastighed.

og ja ved godt ea´s spil har load tid.. men de er sku heller ikke særlige heldige optimeret...

Den har vi så dækket...

og derfor skal firmaér ikke forsøge at begrænse det? tror du ikke man som spil udgiver heller vil udgive sit spil til en konsol hvor det ikke blier kopier hvis konsollen har en ok stor udbredelse?

Tjaeh, Sony har jo ikke ligefrem prøvet på at begrænse piratkopieringen med PS2, så hvad tror du selv?

FLOT god argumentaion.. det lydder som om du er SUR over du ikke kan brænde spil... så kan du jo selv hoppe lidt på den :)

Jeg har andet at lave, end at forsvare mig overfor en lille møgunge som dig. Du er i øvrigt heldig, jeg overhovedet gider svare på dit, mildest talt, forvirrende indlæg. Hvad med at læse din tekst igennem, inden du poster - hvilket er et krav her på forummet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:10 
hjdfyud>
Det er ikke nødvendigvis en fordel at have rumble funktion indbygget. Det er langt fra alle der bruger den & så er det ikke fedt at betale 50-100 kr. mere pr. controller. Det gør den også unødvendig tung.

Nu var Nintendos controllere jo ikke ligefrem billigere end f.eks. Sonys, der jo var incl. rumble.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:22 
FreddiE>
[Snip]

Faktum er, at du bad mig komme med eksempler på dumme ting, Nintendo har gjort, det gjorde jeg så, og du himler op om, at jeg brokker mig over alskens problemer. Det er ikke brok, blot eksempler på dumme beslutninger fra Nintendos side.
Ja, der er både godt og ondt, men mere ondt hos Nintendo end hos andre, hvilket jeg har bevist flere gange nu, så enten finder du lignende brølere hos de andre, i stedet for at forsvare Nintendo, eller også så stopper vi her.

Igen er vi enige om, at N64 er stærkest, men den kunne være endnu stærkere, hvis Nintendo havde tænkt sig lidt bedre om, hvilket er denne tråd i en nøddeskal.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 12/02-04 00:23 
StarF>
Lyder mere som om du er sur over du ikke kan brænde spil til den?

Tænk at vi en dag skulle opleve, at det skulle antydes at DeluxScan var anti-N64 og piratvenlig i én og samme tråd.

For alle der har været med i nogle år, behøves jeg ville ikke at sige mere...

For andre var det måske på plads at opfordre til, at man overvejede at se indad, i stedet for at beskylde andre for alt muligt mærkeligt...

Og, nej, jeg er stadig ikke Xbox-fanboy, ligesom DeluxScan bestemt heller ikke er kendt for at være anti-N64 eller piratvenlig. For nu at sige det meget pænt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:32 
Jeg har det også helt dårligt... *Klapper kærligt min yndlings-N64*
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
StarFStarFSkrevet 12/02-04 00:33 
Ja, marginal. Jeg kunne godt tænke mig at se dig underbygge det med nogle tal på GC drevets overførselshastighed.

når der ingen load tid er, så er overførelse hastighed vel underordnet....

Det er hvad Nintendo påstår, jeg tror så noget andet.
Og selvom det skulle være rigtigt, så er det bare endnu et mærkværdigt valg fra Nintendos side.

hvorfor skulle Nintendo lyve? de tabte jo til den? enligt burde de vel heller dække til at de forsøgt afslog sony og deres ide?...

Jeg har andet at lave, end at forsvare mig overfor en lille møgunge som dig. Du er i øvrigt heldig, jeg overhovedet gider svare på dit, mildest talt, forvirrende indlæg. Hvad med at læse din tekst igennem, inden du poster - hvilket er et krav her på forummet.

hvorfor er jeg en møg unge? fordi jeg siger at det lydder til du blot er sur over du ikke kan kopier? hvis du LÆSTE dit indlæg vil du måske se at det lød sådan..
og kan slet ikke se hvorfor du blev så sur over det.. skrev jo bare det LØD som om du var sur over du ikke kunne kopier. Din generale ord forbrug omkring folk "hoppe og rende" og "møg unge" viser bare at du åbenbart ikek er synderlig gammel eller klog for har da ikke rettet nogle personlige angreb imod dig.. PS som jeg har forsøgt at forklare de mods der er her, så er jeg ordblind. og nogle gange er der slå fejl, andre gange kan jeg SIMPELT hen ikke se de fejl der er.

For andre var det måske på plads at opfordre til, at man overvejede at se indad, i stedet for at beskylde andre for alt muligt mærkeligt...

har ikke besykdt ham for en skid.. har blot sagt det LØD som om han var sur over kan ikke kunne kopier til GC! THat all.. og hvorfor har du (RJK) altid sådan en negativ tone over for folk?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:35 
StarF>
når der ingen load tid er, så er overførelse hastighed vel underordnet....

Ja, for GC overfører nemlig data via telepati!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
StarFStarFSkrevet 12/02-04 00:47 
Ja, for GC overfører nemlig data via telepati!

Hvorfor skriver du sådan noget pis?

Dropper ud af disktutionen når DeluxScan mangler fornuftige ting at skrive! intiligent lydder han ihvertifalde ikke til at være!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 00:49, rettet 12/02-04 01:00 
Det er vist nærmere dig, der mangler fornuftige ting at skrive.

GC transfer: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=8618
(Ja, linket er ikke fra en officiel side, men det er det bedste, jeg kunne finde).
Altså må GC benytte on-the-fly loading, lidt ligesom GTA, da overførselshastigheden for GC rent faktisk er langsommere end både PS2 og Xbox.
(Prøver lige at få det bekræftet på en anden side).
EDIT: Sådan: http://www.vgf.com/systems/n2k/0800/specs.htm
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
StarFStarFSkrevet 12/02-04 00:51, rettet 12/02-04 00:52 
jamen for syv søren! det var dig der lavede personlige angreb uden jeg havde angrebet dig personligt. Og så har jeg svaret på dine ting, og mine ting er da ikke mere latterligt end det du lukker ud
ABCDABCDSkrevet 12/02-04 00:56 
DeluxScan>
Nu var Nintendos controllere jo ikke ligefrem billigere end f.eks. Sonys, der jo var incl. rumble.

Jeg ved ikke hvad en Playstation controller kostede, men N64 controllere var 50-100 kr. billigere end Game Cube controllere.

Vi kan jo også sige at både Sony og Nintendo har lavet en kæmpe brøler den her generation fordi de ikke har inkluderet en harddisk ligesom Microsoft & tvinger os dermed til at købe memory kort seperat.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 01:05, rettet 12/02-04 01:08 
Jeg mener ikke PSX controllere har kostet under 240 kr. og N64 controllere kostede ca. 250, eller er jeg helt gal på den?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ABCDABCDSkrevet 12/02-04 01:16, rettet 12/02-04 01:21 
Nintendo 64 controllere kostede 250 kr.
Jeg tror normalprisen for en Game Cube controller er/var 350 kr. (men har set dem til både 300 kr. og 400 kr. nogle steder.) Jeg kan ikke se hvorfor de ellers skulle være dyere og der er ingen grund til at tro at Nintendo lige pludselig giver rumble funktionen gratis med.
RJKRJKSkrevet 12/02-04 01:21 
Inflation...?

:)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 12/02-04 07:00 
Det ser ud til at N5 bliver fremvist til E3 2005.

"Like our Nintendo DS portable game machine, our home game machine must offer an experience that can be enjoyed by adults, children, or women," he commented, and then revealed that "we would like to show this at E3 next spring."

Og så tæller kvinder ikke med som voksne mere :)

NCL PR boss Yasuhiro Minagawa
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/02-04 08:35 
Det ser ud til at N5 bliver fremvist til E3 2005.

"Like our Nintendo DS portable game machine, our home game machine must offer an experience that can be enjoyed by infants, children, whiny women and simple-minded freaks (Metroid Prime 4 for OCD patients)!" he commented, and then revealed that "we would like to show this at E3 next spring."
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RonaldoRonaldoSkrevet 12/02-04 09:14 
DeluxScan>
Ja, marginal. Jeg kunne godt tænke mig at se dig underbygge det med nogle tal på GC drevets overførselshastighed.

Mediet har ikke noget med de hurtigere loadtider at gøre.

DeluxScan>
Faktum er, at du bad mig komme med eksempler på dumme ting, Nintendo har gjort, det gjorde jeg så, og du himler op om, at jeg brokker mig over alskens problemer. Det er ikke brok, blot eksempler på dumme beslutninger fra Nintendos side.
Ja, der er både godt og ondt, men mere ondt hos Nintendo end hos andre, hvilket jeg har bevist flere gange nu, så enten finder du lignende brølere hos de andre, i stedet for at forsvare Nintendo, eller også så stopper vi her.

Igen er vi enige om, at N64 er stærkest, men den kunne være endnu stærkere, hvis Nintendo havde tænkt sig lidt bedre om, hvilket er denne tråd i en nøddeskal.

Dit problem er at du ikke kan skelne imellem hvad du synts er godt og dårligt, og hvad der faktisk er godt og dårligt. De fleste ting du nævner har ikke skadet Nintendo, tværtimod.

hjdfyud>
Vi kan jo også sige at både Sony og Nintendo har lavet en kæmpe brøler den her generation fordi de ikke har inkluderet en harddisk ligesom Microsoft & tvinger os dermed til at købe memory kort seperat.

Det er Microsoft der har begået en kæmpe brøler, er du overhovedet klar over hvor mange penge de taber på den ene feature?
ABCDABCDSkrevet 12/02-04 12:05, rettet 12/02-04 12:06 
Du har sikkert ret, men det stod i en sammenhæng, jeg prøvede ikke at overbevise nogen om at det var et smart valg fra Microsofts side.

Pointen var at det var det samme som at sige Nintendo lavede en brøler ved at sælge rumble pakken seperat. Det er jo også dyere for Sony at putte rumble funktionen i ligesom Microsoft tilsyneladende mister penge fordi de puttede en harddisk i. DeluxeScan tænker åbenbart kun på hvad forbrugeren får for pengene og så er en "gratis" harddisk da god at få med akkurat ligesom gratis rumble.
SumezSumezSkrevet 12/02-04 12:59 
Der er en væsentlig forskel på omkostningerne i at inkludere end harddisk, og så en vibrator i controlleren.
Force feedback var bare ikke standard da PSX eller N64 kom. Sony valgte så at udvikle nye controllers med denne feature, mens Nintendo lavede et stykke hardware man kunne sætte på controlleren. To forskellige løsninger. Det gjorde ikke at N64 solgte mere, og Sony mistede ikke penge på at inkludere den i controlleren.
Det kan slet ikke sammenlignes med den dyre hardware i Xbox.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/02-04 13:10 
Er der nogen af jer, der udtaler sig om meromkostningerne ved rumble, der rent faktisk ved, hvad det er...?

Det er et lille stykke halvcirklet jern, som kører rundt...

Så er det vist ikke lige dyrere at lave...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 12/02-04 13:25 
Det var ligesom min pointe. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/02-04 13:40 
Jeg tænkte, at den slog lidt mere, hvis vi var flere, der sagde det :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ABCDABCDSkrevet 12/02-04 14:21, rettet 12/02-04 14:21 
Det er ikke samme prisklasse men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være en grund til at det ikke kan sammenlignes? Ideen er den samme.

Lige meget hvor lidt det er så er det jo stadig ikke gratis & selvom det "bare" er et stykke halvcirklet jern der kører rundt kan det sagtens være dyrt nok at lave. Desuden går de glip af de penge de ville have tjent ved at sælge rumble paks seperat.
RJKRJKSkrevet 12/02-04 14:25 
Det er noget pjat. Så skulle de også lade være med at male controlleren, lave ledningen så kort at man er tvunget til at købe forlænger (hvis det ikke allerede er sådan) og hvor de nu ellers kunne spare nogle ører?

Det handler om at balancere tingen. At sammenligne indbygget rumble med indbygget harddisk er der ingen balance i.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 14:37 
Ahraa... Hvis mediet ikke har noget med loadetiden at gøre, hvad har så? GC kunne altså lige så godt have sine spil på kassettebånd? Loadetiden hos denne generations konsoller er overførselshastigheden fra medie til hukommelse.

FreddiE>
Dit problem er at du ikke kan skelne imellem hvad du synts er godt og dårligt, og hvad der faktisk er godt og dårligt. De fleste ting du nævner har ikke skadet Nintendo, tværtimod.

Jeg har heller aldrig sagt, at de skulle skade Nintendo. Jeg har bare sagt, det er dumme beslutninger! Hvor mange gange skal jeg skrive det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 14:39 
hjdfyud>
DeluxeScan tænker åbenbart kun på hvad forbrugeren får for pengene og så er en "gratis" harddisk da god at få med akkurat ligesom gratis rumble.

Nope, jeg tænker på, hvad der er den bedste løsning.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ABCDABCDSkrevet 12/02-04 14:50 
Nej hvis det stod til mig måtte de godt give alt gratis med. Men det er klart at de vil/skal tjene penge & da slet ikke miste dem. Der kan ikke være nogen tvivl om at Sony gerne ville have tjent masser af penge på rumble. Men nu hvor vi taler om dårlige sammenligninger så holder din jo ihvertfald ikke.

Nintendo lavede rumble pakken til at sætte i controlleren (og inkluderede den enda gratis/billigt med Lylatwars). Der efter beslutter Sony sig for at bygge rumble ind i deres fremtidige controllere. Og så har Nintendo lige pludselig lavet en brøler? Fordi nogen har taget deres ide og (i nogens øjne) forbedret den? Det holder ikke.
ABCDABCDSkrevet 12/02-04 14:54 
RJK>
Det er noget pjat. Så skulle de også lade være med at male controlleren, lave ledningen så kort at man er tvunget til at købe forlænger (hvis det ikke allerede er sådan) og hvor de nu ellers kunne spare nogle ører?

Er det ikke også det Sony har gjort med PS2? Den har jo kun 2 controllerports.
StarFStarFSkrevet 12/02-04 15:10 
Deluxe> Hvis du nu gad læse hva jeg skrev, istedet for at kalde mig møg uge og opføre dig latterligt. Så vil du se, at jeg skrev at hastigheden på mediet, vel i princippet når der ingen load tid er. Men som en skrev, så skulle farten være lidt højere end normale dvd drev! Men har forsøgt at finde en artikel på Tech Xtreem, hvor de lavede en hardware gennemgang, og beskrev alt! Detsvære kan jeg ikke finde den, og da du begyndt at opføre dig som en på 13, gad jeg ikke til at lede mere. Men du kan jo selv prøve :

Tech Xtreem
RJKRJKSkrevet 12/02-04 15:20 
hjdfyud>
Og så har Nintendo lige pludselig lavet en brøler? Fordi nogen har taget deres ide og (i nogens øjne) forbedret den? Det holder ikke.

Det amerikanske (mener jeg) firma som opfandt rumble kører i tiden retssag mod Nintendo og Sony, fordi de kopierede deres koncept. Microsoft har indgået forlig med dem og betalt erstatning.

Pointe: Rumble var ikke Nintendos idé.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 12/02-04 15:22 
hjdfyud>
Er det ikke også det Sony har gjort med PS2? Den har jo kun 2 controllerports.

Det kan man sagtens argumentere for. Men det forsvarer vel ikke andres fejl...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/02-04 15:29 
StarF>
Deluxe> Hvis du nu gad læse hva jeg skrev, istedet for at kalde mig møg uge og opføre dig latterligt. Så vil du se, at jeg skrev at hastigheden på mediet, vel i princippet når der ingen load tid er. Men som en skrev, så skulle farten være lidt højere end normale dvd drev! Men har forsøgt at finde en artikel på Tech Xtreem, hvor de lavede en hardware gennemgang, og beskrev alt! Detsvære kan jeg ikke finde den, og da du begyndt at opføre dig som en på 13, gad jeg ikke til at lede mere. Men du kan jo selv prøve :

Drevet kan spinne så hurtigt det vil, faktum er (Med mindre nogen finder andre tal), at GCs dataoverførsel er langsommere end hos de andre to. Ergo må GC spil fylde mindre, eller være skrevet, så de loader skjult for spilleren (A la GTA).
Du fornærmede mig ved at insinuere, at jeg er en pirat. Du fik svar på tiltale, og så kan du gøre med det, hvad du vil. Hvis nogen opfører sig som en 13 årig, så er det da vist dig.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 12/02-04 15:38 
Jeg skal ikke kloge mig på det tekniske, men det har været omtalt tidligere, at GC-drevet ikke loader hurtigst.

Der er mange spil der er programmeret sådan, at der nærmest ikke er loadtider undervejs (som jeg lige husker det fx Jak & Daxter til PS2, Wind Waker til GameCube og Halo til Xbox (næsten)). Det handler om at gøre arbejdet ordentligt.

Der er masser af spil til GameCube med lange loadetider - også nogle, som ikke er lavet af EA...

Og jeg slutter lige af med nogle tal, der tidligere har været postet. Det er loadtider for Soul Calibur II, fra IGN Insider.

GameCube
Boot-up: 17 sec.
Arena Load 1: 6 sec.
Arena Load 2: 5 sec.
Arena Load 3: 5-6 sec.

PlayStation 2
Boot-up: 24 sec.
Arena Load 1: 8 sec.
Arena Load 2: 7 sec.
Arena Load 3: 8 sec.

Xbox
Boot-up: 12 sec.
Arena Load 1: 5 sec.
Arena Load 2: 5 sec.
Arena Load 3: 5 sec.

Enough said...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 12/02-04 15:47 
DeluxScan>
Ahraa... Hvis mediet ikke har noget med loadetiden at gøre, hvad har så? GC kunne altså lige så godt have sine spil på kassettebånd? Loadetiden hos denne generations konsoller er overførselshastigheden fra medie til hukommelse.

GameCube fokusere på båndbredde imellem hukommelse og processor. Da drevet alligevel er hurtigt nok til at levere flere MegaByte/Sek data til hukommelse, så er det arbejdet bagefter, som er vigtigt.

Jeg har heller aldrig sagt, at de skulle skade Nintendo. Jeg har bare sagt, det er dumme beslutninger! Hvor mange gange skal jeg skrive det?

Jeg er meget godt klar over at det er din helt egen personlige mening, men hvorfor skrive det hvis du ikke gider at diskuttere det?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/02-04 16:00 
Det mig en gåde hvordan man kan være så meget Nintendo [F-ordet] at man påstår at indbygget harddisc i Xbox er en dårlig ting.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
128 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig