X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HTML


Svar
JinkJinkSkrevet 09/02-04 01:24 
Her i ferien gør jeg et håbløst forsøg på at lære at lave hjemmesider.

Jeg har lært lidt om html og css, men langt fra alt(tror jeg da :)). Men hvordan kommer jeg videre, hvordan lærer jeg mere om det så jeg kan mestre det fuldt ud, eller bare lidt?

Og hvad med et "design program" skal man ikke også bruge det og hvilket skal man bruge?

Ja, som I ka... Se hele indlægget
100 emne(r).
1 2 > »

Svar
JinkJinkSkrevet 09/02-04 01:24 
Her i ferien gør jeg et håbløst forsøg på at lære at lave hjemmesider.

Jeg har lært lidt om html og css, men langt fra alt(tror jeg da :)). Men hvordan kommer jeg videre, hvordan lærer jeg mere om det så jeg kan mestre det fuldt ud, eller bare lidt?

Og hvad med et "design program" skal man ikke også bruge det og hvilket skal man bruge?

Ja, som I kan se er jeg ikke mester i det, så tag det roligt hvis jeg skriver noget vrøvl :)
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 09/02-04 02:12 
Jeg vil anbefale www.html.dk og www.w3.org til videre læsning og TSW WebCoder til redigering. Jeg vil under ingen omstændigheder råde dig til at bruge en WYSIWYG-editor såsom FrontPage på dit nuværende stadie, da det er en god i de at få banket html'en og css'en ind først, så du har styr på det i fremtiden.

http://www.tsw.dk/
元気ですか。
JinkJinkSkrevet 09/02-04 02:22 
Det jeg har lært er fra html.dk. Det er bare lidt begrænset hvad jeg har lært synes jeg.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 09/02-04 02:32 
Hvis du har gennemgået og tillært dig html.dk's css- og html- tutorials, så har du også godt styr på det grundlæggende, og du ved nok til at begynde at lave en side. Når du så vil vide mere om hvilke muligheder du har med et tag eller se hvilke andre tags der er, kan du bruge html.dk's "Dokumentation" og W3C's specifikationer, artikler mv..
元気ですか。
JimPPJimPPSkrevet 09/02-04 08:57 
Hvad er det helt præcist som du vil lære at lave?
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
majjohamajjohaSkrevet 09/02-04 10:27 
www.udvikleren.dk er også okay, prøv at se om du kan få fat i Frontpage 2000 det er godt, og man lærer hurtigt en masse af det.
JinkJinkSkrevet 09/02-04 13:47 
JimPP>
Hvad er det helt præcist som du vil lære at lave?

Jeg vil lære computersprog og så tænkte jeg det var bedst at starte med HTML.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/02-04 13:54 
Hvis du vil lære "computersprog" er HTML nok ikke det bedste sted at starte.

Helt groft er HTML nemlig ikke et programmeringssprog, og det er virkeligheden alt for simpelt til, at du får alvor lærer noget i forhold til java, php, c++ eller hvad du nu har lyst til.

Men HTML er fint nok.
Hvis du gerne vil lære mere, er det bedste at gøre, at begynder at bruge det i praksis.
At mestre HTML er 10% noget man kan læse sig til, og 90% noget man finder ud af, ved at arbejde med det.

Hvis du ikke har nogle konkrete opgaver at løse, er det måske en idé at prøve at efterligne andre sider.
Husk at det også gælder om at siderne skal fylde så lidt som muligt i Kb.

Held og Lykke

p.s. Play:Right er i den forbindelse ikke det bedste sted at starte, da RJK har pisket op for nogle ret avancerede funktioner her på det sidste, og dem kan du aldrig lave med HTLM :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 09/02-04 15:56, rettet 09/02-04 16:25 
Papa>
Og hvad med et "design program" skal man ikke også bruge det og hvilket skal man bruge?

Til at lave grafik eller hjemmesider i?

Et par løse bud på begge kan du da få.

Grafik:
Paint Shop Pro (rigtig godt til prisen. Er bedst til billedmanipulation).

Hjemmesider:
Macromedia Dreamweaver eller Adobe GoLive (nok de to bedste grafisk baserede programmer, men de koster lidt. De fleste bruger vel en editor. Prøv f.eks. Stone´s WebWriter. Den er gratis).

EDIT: Jeg fik lige lyst til at teste WebWriter, da jeg ikke har brugt den i lang tid, og der er faktisk indbygget en grafisk editor i den nyeste version. En simpel en, men det er da værd at tjekke ud.
JinkJinkSkrevet 09/02-04 16:05, rettet 09/02-04 16:30 
Tror vi snakker om grafikprogrammer. En gammel ven jeg kender brugte photoshop til at designe hans hjemmesider og det var sådan et program jeg mente og kan nu se at paint shop pro er sådan et af slagsen.
Men OMG det er svært og finde hovde og hale i det!

Edit: Er det bedre at bruge en anden HTML editor end notepad?
jaesjaesSkrevet 09/02-04 16:36 
Det er for det meste hurtigere og mere overskueligt (specielt som begynder), da du i nogle programmer blandt andet kan højreklikke på et tag, for at få adgang til at ændre koden automatisk.
Der er også masser af kodestumper, som du kan sætte ind via ikoner.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/02-04 20:02 
Jeg bruger, og har altid brugt, WebEdit. Du koder i hånden, men alt det 'almindelige' som f.eks. body tags og fonts kan sættes ind ved klik på en knap, men du har stadig koden, så det er nemt at ændre det.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
fearless popcornfearless popc...Skrevet 09/02-04 20:02 
Papa>
Tror vi snakker om grafikprogrammer. En gammel ven jeg kender brugte photoshop til at designe hans hjemmesider og det var sådan et program jeg mente og kan nu se at paint shop pro er sådan et af slagsen.
Men OMG det er svært og finde hovde og hale i det!

Kan varmt anbefale Photoshop, har det selv, og er vist noget af det bedste der er ;)
just plug it in.
CanonCanonSkrevet 09/02-04 20:08 
Hvor hurtigt kan man lærer html?
Bah...
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 09/02-04 23:25 
Det kommer an på hvad du vil bruge det til :)

Hvis du blot ønsker at lære hvad der er nødvendigt for at lave en simpel hjemmeside, er en eftermiddag rigeligt.
元気ですか。
millenniummillenniumSkrevet 31/03-14 14:11, rettet 31/03-14 14:13 
Bruger denne gamle tråd til et nyt emne...

Er der nogen i her P:R som er rimeligt hardcore i HTML5....? Jeg er begyndt at eksperimentere med SVG, og har rimeligt godt fod på basics. At lave en vektor illustration i Adobe Illustrator, eksportere den til SVG, og bruge filen enten som img src eller dumpe den i HTML dokumentets body felt.

Men næste niveau er mere advanced, for jeg kunne godt tænkte mig at bruge Illustartors artboards som sprites og bare skrive en klasse i HTMLen som henter et specific svg ikon. Og som ekstra feature: kunne bruge koden til at definere en fill color i ikonet. Fra et nørdets synspunkt er det helt vildt sejt.

Stort set prøver jeg at kopiere/gennemskue Bootstraps metode med deres glyph icons:
http://getbootstrap.com/components/

De har klasser i CSS som referer til hvert ikon, bestemt efter en "content". Eksempelvis:
.glyphicon-asterisk:before {
content: "\2a";

Hvad er "\2a"...?
Og hvor er SVG kilden?

...Er det helt sort det hér...?

Jeg googler skam også på livet løs, men kunne godt bruge lidt interpersonel sparring. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 31/03-14 14:13 
De bruger en font til at repræsentere iconet. \2a er en hexadecimal tegnkode.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 31/03-14 14:38 
Ok, det var sort for mig. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 31/03-14 14:44 
De har lavet en skrifttype, hvor tegn "0x2A" (computersprog for tallet 42) ligner det ikon de skal bruge. Det er ikke en SVG fil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 31/03-14 15:14, rettet 31/03-14 15:15 
De fuckers!

Hm, Ok. Har du andre erfaringer med at anvende SVG i større skala (med et ikon sæt som muligvis er styret af klasser)...?

Jeg har endnu ikke prøve at putte SVG i CSS. Virker ikke sådan lige til....
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 31/03-14 15:20 
Altså uden brug af eksterne filer? Så skal du konvertere dit billeddata til Base64, f.eks. via sådan en fætter her:
http://www.motobit.com/util/base64-decoder-encoder.asp
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 31/03-14 15:53 
Thanx. Det vil jeg kigge på.

Prøver at finde ét svar, men endnu flere døre åbner sig. Typisk :)
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 31/03-14 20:43 
Kan man ikke lave et SVG Map, og så derefter bruge HTML Canvas til at manipulere mappet?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/04-14 18:36, rettet 01/04-14 18:36 
Jeg ved godt det er lidt imod at lære at bruge SVG, men hvis du leder efter ikoner, hvad så med at gøre ligesom de gør på den side du linker til?
Her er et stort udvalg af ikoner: http://fortawesome.github.io/Font-Awesome/icons/

Hvis du vil bruge SVG, jamen så er det ikke anderledes end at bruge andre billedformater.
Måske kan den her side give lidt tips: http://css-tricks.com/using-svg/

I forhold til ikoner så er det nemmeste at lave en fælles grundklasse for alle ikoner:
[class*="ui-icon-"]:before {
padding-right: 0.5em;
color: white;
font-family: "Font Awesome";
font-size: 150%;
}
..og supplere med content for hvert ikon:
.ui-icon-close:before {
content: url(img/close.png);
content: url(svg/close.svg);
content: "╳";
}
Her er angivet 3 alternativer, vælg den der passer dig bedst. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 01/04-14 20:50, rettet 01/04-14 20:54 
Thanx, men uanset hvor mange ikoner second parties laver, så kan det ikke dække behovet hos virksomheden hvor jeg er. Der er kategorierne lidt for unikke.

Synes blot jeg lugtede nogle fordele som kunne gøre udviklingen nemmere fremover:
- Udviklerne kunne anvende ikoner blot ved en klasse
- Ikoner kunne skaleres frit afhængigt af grænsefladen
- Man kunne vælge fill color i koden, i stedet for at producere flere image ressourcer i forskellige farver.
- i det hele taget, muligheden for at løserive sig fra at arkivere og håndtere et kæmpe kartotek af små, irriterende grafik dimser til et site. Des mere grænsefladen består af kode, des nemmere at drifte. Sådan da.

Men det er ikke lige krav der kan produceres som et fritidsprojekt. :)

EDIT: det er ellers nogle super skarpe glyphs der ligger på det font awesome.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 03/04-14 11:41, rettet 03/04-14 11:43 
Jeg forstår ikke helt hvad det er der forhindrer dig i at generere custom SVG "on-the-fly" serverside?

Så vidt jeg husker har SVG filer mulighed for embedded stylesheets, så du kunne lave dine "vector paths og shapes" i en generel fil og så prefixe en header med farveinformationer til hver af disse filer afhængig hvilet GET parametre filen blev kaldt med. I.e.: /myicon.svg?fillcolor=cyan&edgecolor=red

Bemærk at ovenstående er en unik URI og derfor fungerer med caching.

Du har i en browser så vidt jeg kan se mulighed for at tilføje style information inline (hvilket du ikke skal), som inline CSS og som extern CSS. Se evt. her: http://schepers.cc/css-link-hack-in-svg

Ovenstående er selvfølgelig lidt simpelt og burde kunne udføres af selv ikke programmører, men afhængig af hvor god en programmør du er, ser jeg ingen grænser for hvad du burde kunne tegne med servergeneret CSS.

edit:
Og jeg bemærker nu at SVG også understøtter scripts inde i billedfilerne, hvilket overflødiggør at skulle gøre noget serverside, da SVG filerne så burde kunne parse deres egne parametre.

http://www.w3.org/TR/SVG11/script.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 03/04-14 12:35 
?
O_o

Så advanced er jeg ikke. Endnu. Working on it.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 03/04-14 12:40, rettet 03/04-14 12:43 
Her er et eksempel på hvordan du kan sætte farven med en URI parameter

http://ndrx.net/pr/cols.svg?color=red

Prøv f.eks. at skifte 'red' ud med 'green', 'orchid' eller 'yellow' (uden pling'er).

Javascript koden er lidt klodset (i forhold til min egen standard), da det er længe siden jeg sidst har kodet ECMA script og DOM'en var lidt anderledes end almindelig browser DOM og langt mere uoverskuelig.


Pastebin kode:
http://pastebin.com/HjwiPBmT
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 03/04-14 15:54 
Også góde referencer her....

http://css-tricks.com/svg-sprites-use-better-icon-fonts/
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 03/04-14 17:23 
Er der nogen der har erfaring med SVG framework som PaperJS og svg.js til manipulering af SVG?

Jeg har nu brug 1 uge på dette billede, som jeg gerne ville kunne manipulerer, feks. ændre farve på et møderum. Og jeg kan bare ikke få det til at virke på noget.

Link...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 03/04-14 17:47, rettet 03/04-14 17:49 
Jeg ser på markup til billedet at al styling er angivet inline (ie. style="..."), lav det om så du bruger CSS klasser i stedet og så burde det være en smal sag at ændre enten hvilken klasse et givet element har eller CSS klassernes definition ved f.eks. den URI metode jeg har demonstreret ovenfor + din billedfil kommer til at fylde en brøkdel af de 1004Kb den fylder lige nu.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 03/04-14 18:03 
Kan det gøres nemt uden at skulle ind og ændre manuelt ved filen? Det er en fil jeg bare har fået udleveret. Tanken var bare at få den indlæst og vist korrekt, og derefter parse den igennem via id og udskifte fill-farve.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 03/04-14 18:05 
Nice, Amby. Hvordan oprettede du billedet.?... I illustrator?
The medium is the message.
AmbyAmbySkrevet 03/04-14 20:18 
Som sagt, er det bare en fil jeg har fået udleveret, som jeg gerne vil lave til en "Møderums-finder". Først havde jeg brugt canvas og XY-koordinator, men da det både skal virke på bærbar samt browser, virker det ikke så godt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 04/04-14 10:10 
Amby>
Kan det gøres nemt uden at skulle ind og ændre manuelt ved filen? Det er en fil jeg bare har fået udleveret. Tanken var bare at få den indlæst og vist korrekt, og derefter parse den igennem via id og udskifte fill-farve.

Ja det det kan godt gøres "nemt" og uden at skulle ændre ved filen.

Hvis du kigger på billedet i en DOM inspektør (chrome har en rigtig god én: https://developers.google.com/chrome-developer-tools/ ) kan du se at hver path har et id. Den firkant der står "Utility North" på har feks. id "path7037". I den webside billedet er indlejret i burde du kunne skrive noget javascript der arbejder på SVG'ens DOM alá:

SVGDOM.getElementById('path7037').setAttribute('style',oldstyle+";fill:colorname);

Det ville være lidt mere elegant at manipulere SVG'ens DOM til at tilføje en ny CSS klasse med de attributter du ønsker for det markerede rum og så tilføje/fjerne denne klasse på de rum de vil markere, men det skal jeg ikke bruge gratis tid på at skrive et eksempel på til dig ;)

Du bør i øvrigt seriøst overveje at "rengøre" den SVG fil, jeg kørte nedenstående kommando på din billedfil for at tælle hvor mange gange de samme inline style definitioner gentages:

sed -n 's,.*\(style=\".*\"\).*,\1,p' A_1.svg ! sort ! uniq -c ! sort -n

Og det viser sig at der er følgende 16 style definitioner i dit billede:

1 style="fill:#d8d9da;fill-rule:nonzero;stroke:none"
2 style="fill:#e20010;fill-rule:evenodd;stroke:none"
3 style="fill:#ffe77c;fill-rule:nonzero;stroke:none"
4 style="fill:#dc035c;fill-rule:nonzero;stroke:none"
5 style="fill:#0c438c;fill-rule:evenodd;stroke:none"
6 style="fill:#f3a5bf;fill-rule:nonzero;stroke:none"
6 style="fill:#ffffff;fill-rule:nonzero;stroke:#161413;stroke-width:0.222;stroke-linecap:butt;stroke-linejoin:bevel;stroke-dasharray:none"
7 style="fill:#0075bd;fill-rule:nonzero;stroke:none"
9 style="fill:#161413;fill-rule:evenodd;stroke:none"
14 style="fill:#a4ca67;fill-rule:nonzero;stroke:none"
15 style="fill:none;stroke:#161413;stroke-width:0.1776;stroke-linecap:butt;stroke-linejoin:bevel;stroke-dasharray:none"
18 style="fill:#161413;fill-rule:evenodd;stroke:#161413;stroke-width:0.21600001;stroke-linecap:butt;stroke-linejoin:bevel;stroke-dasharray:none"
51 style="fill:#161413;fill-rule:evenodd;stroke:#161413;stroke-width:1px;stroke-linecap:butt;stroke-linejoin:bevel;stroke-dasharray:none"
162 style="fill:#ffffff;fill-rule:evenodd;stroke:none"
174 style="fill:#004193;fill-rule:evenodd;stroke:none"
1495 style="fill:none;stroke:#161413;stroke-width:0.222;stroke-linecap:butt;stroke-linejoin:bevel;stroke-dasharray:none"


Bemærk at den sidste linie gentages 1495 og er på 115 karakterer, hvilket vil sige at man med et snuptag kunne reducere filstørrelsen med 167Kb.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 04/04-14 10:24, rettet 04/04-14 10:41 
Tak for det uddybende svar. Jeg rodede lidt med det i går, hvor jeg forsøgte at hive en style ud i en CSS fil. Jeg kan dog ikke gennemskue, hvad er best practice. Skal man linke til CSS fra SVG'en, eller skal jeg gøre det var en html fil?

EDIT: Fandt løsningen. Man skal linke CSS fra SVG og ikke fra HTML dokumentet.

Ala dette?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 04/04-14 10:44, rettet 04/04-14 10:50 
Husk at #tekststreng{...} er en regel for et element med id = 'tekststreng'. Klasseregler defineres med indledende punktum alá: .classenavn :

Se her http://www.w3schools.com/css/css_selectors.asp

En anden ting du skal være opmærksom på er at hvis du skal trumfe inline style med style fra CSS klasser skal du bruge "!important" operatoren (fordi C'et i CSS står for cascading).

Har forsøgt at rette i CSS'en i dit link, men mine rettelser slår ikke igennem når jeg trykker "update" eller "run".
Her er hvad jeg rettede til:

.meetingroom {
fill: orange !important;
fill-rule: nonzero;
stroke: none;
}
#path7037 {
fill: orange !important;
}
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 04/04-14 10:49 
Jeg har uploadet et eksempel hvor jeg har lavet en klasse for den inline style der blev gentaget 1495 gange og brugt sætter .meetingrum's baggrundsfarve til cyan og den path der har id 'path7037' til orange

http://ndrx.net/pr/A_1.svg
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 04/04-14 11:27, rettet 04/04-14 11:28 
Okay, så kom jeg alligevel til at lave det for dig (i en hacket version):

Id URI parameteren i nedenstående angiver hvilket rum der skal farves orange.

i.e.:
http://ndrx.net/pr/higlight_room.svg?id=path7037
http://ndrx.net/pr/higlight_room.svg?id=path7055

Med et minimum af indsats kan man tage koden i ovenstående og ændre hvilket rum der highlightes uden at skulle genlæse noget som helst.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 04/04-14 11:43 
Mange tak for eksemplet. Jeg kan se du stadig bruger CSS i SVG-filen. Er der en grund til ikke at hive det ud særskilt?
Tænkte det ville gøre det lidt nemmere at lave dynamisk? Så kunne jeg via URL parametre sætte f.eks. roomid=path7037 og markere de forskellige rum.

Medmindre jeg kan bruge PHP inde i svg filen.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 04/04-14 13:40, rettet 04/04-14 13:41 
Mange tak, havde ikke set dit sidste svar. Det virker nu, samt tilføjet en lille animation, som så ikke virker i Internet Explorer. Their loss :)

Du har dog HELT ret i at filen er stor, og da jeg testede den på min Z1 var den ret langsom til at loade. Jeg må se om jeg kan fjerne noget af alt det unødvendige fra tegningen.

Link
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 04/04-14 14:52 
Det ser fint ud, du kan jo prøve at kombinere det med den teknik jeg har anvendt her til at vise forskellige rum ved mouse-over:

http://ndrx.net/pr/rooms.html

Send mig en mail hvis du kan bruge det, så sender jeg en faktura ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 04/04-14 15:05 
Hehe, det ser godt ud, det er dog ikke helt det jeg har brug for. Primær formål at er kunne finde et mødelokale udfra navn.

Version 1 kan ses her med statiske billeder.
http://wdh.simonamby.dk/index.php

Det bliver primært brugt på mobiltelefoner, så derfor bekymre det mig lidt at SVG-filen stadig er så tung. Jeg kan self. give mig til at slette unødvendige streger, men så stiger tiden jeg bruger på det yderligere, og det forhindre ikke at der kommer en ny tegning næste måned med ændringer.

På dette tidspunkt havde det været hurtigere at selv farvelægge alle møderum i hvert sit komprimeret billede som i version 1. Den loader også hurtigere :)

Jeg kommer til at tænke på:
https://xkcd.com/1319/
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 04/04-14 16:14, rettet 04/04-14 16:38 
Det kan da gøre meget enklere ;)

Prøv at kigge på den nu
http://ndrx.net/pr/rooms.html
, og skriv f.eks. 'berlin' lidt langsomt (for effektens skyld).

edit:
Og vis mig gerne hvordan du får elementerne til at stå og blinke, det kunne set enormt blæret ud med 3 forskellige blinkende rum der starter med 'b' :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 04/04-14 17:39 
Sådan her:
http://pastebin.com/BcMabYuk

Ja, det ser fedt ud. Jeg er dog ikke sikker på, usability er så høj på en mobil-device. Men måske det kan tweakes lidt. Jquery Mobile er nu dejlig for hurtig resulater på kort tid :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 09/04-14 11:20 
Med hjælp fra dRxl's kode, ser det nu sådan ud:
http://simonamby.dk/wdhtest/test.php

Prøv f.eks. med "Helsinki" eller "USA"

Det kan sagtens være, det er mig der ikke fatter sammenspillet mellem CSS og SVG, men jeg kan absolut ikke få billedet til at fylde skærmen, mens den stadig bevarer aspect ratio. Muligvis noget javacode der udregner innerheight, innerwidth og tildeler de værdier til viewbox.

Derudover kan jeg ikke få animationen til at virke i Internet Explorer...

Men på rette vej!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 30/04-14 15:26 
Hvad er den simpleste måde at lave en vertical allignment i en <div>?

Der er lige forskellige metoder på nettet, men jeg synes ikke jeg kan få nogen af dem til at virke.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 30/04-14 15:32 
Hvilken form for align? Top, bottom?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 30/04-14 15:33, rettet 30/04-14 15:45 
Middle.

Prøvede denne fra W3C:

DIV.container {
min-height: 10em;
display: table-cell;
vertical-align: middle }
...
<DIV class="container">
<P>This small paragraph...
</DIV>

Jeg har så et img i div'en, men det ligger ikke i midten.

Det ville være rart, hvis der ikke behøves en class eller ID, men blot kan tilføjes i bodyen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/04-14 16:03, rettet 30/04-14 16:03 
Hvis du absolut skal og må aligne noget i midten, vil jeg anbefale at bruge en rigtig tabel-celle (hvilket den CSS også bare simulerer).

Helt generelt er det "forkert" CSS at forsøge at justere noget i forhold til højden af det det ligger inde i, da andre elementer der følger efter, kan have en indflydelse på denne.
Hvis du ved hvor store hver af dine elementer er, kan du ramme midten ved hjælp af margin/padding i faste mål, det vil som regel være den korrekte løsning i tilfælde som f.eks. tekst i knapper, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
100 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig