X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Status: Handel


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 14:53 
Tja, nu har vi haft den nye handelsektion i et lille stykke tid og personligt synes jeg rigtig godt om den. Desværre er min opfattelse bare, at folk enten ikke kan eller vil sætte sig ind i den og derfor er det blevet svært, at sælge/købe ting.

Hvad synes DU?
Home is where the hardware is..
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 14:53 
Tja, nu har vi haft den nye handelsektion i et lille stykke tid og personligt synes jeg rigtig godt om den. Desværre er min opfattelse bare, at folk enten ikke kan eller vil sætte sig ind i den og derfor er det blevet svært, at sælge/købe ting.

Hvad synes DU?
Home is where the hardware is..
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 14:54 
Er mere til den gamle metode!
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
majjohamajjohaSkrevet 08/02-04 14:55 
Også jeg, har dog ingen problemer med denne.
kooikkooikSkrevet 08/02-04 15:11 
Syntes den nye handel sektion er dårlig. Det tager muligheden for at folk kan byde på spillene fra os.
RJKRJKSkrevet 08/02-04 15:13, rettet 08/02-04 15:15 
Hvordan gør den lige det...?

Alt fungerer som det hele tiden har gjort. Det er bare sat i orden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kooikkooikSkrevet 08/02-04 15:14, rettet 08/02-04 15:15 
Vi kan jo ikke byde under handel sektionen, som vi kunne ved den sidste version
RJKRJKSkrevet 08/02-04 15:15 
Aha... Jamen, hvad tror du så BYD-knappen skal bruges til...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 15:18 
Det er bare som om, det hele er gemt af vejen, før kunne man ikke undgå, at se hvis folk havde noget spændende til salg!
Home is where the hardware is..
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/02-04 15:19, rettet 08/02-04 15:24 
Jeg synes tværtimod at byd funktionen virker fint her. Bedre end i den tidligere version

Det jeg dog godt kunne savne lidt, er den der forum fornemmelse af at bladre alle annoncerne igennem. Er det muligt at ændre titlen på en spil pakke? Jeg har oprettet en, men den kom automatisk til at hedde 'Super Nintendo spilpakke' eller noget i den stil. Det forklarer jo ikke så meget om, hvad det er, som er til salg

EDIT: Ah, man kan bladre alle annoncerne igennem ser jeg. Jeg synes stadig ikke rigtigt, at det giver en lige så god fornemmelse, men det er bare et spørgsmål om tid. Ellers er jeg ret godt tilfredss
kooikkooikSkrevet 08/02-04 15:21 
Hvor ligger den byd funktion henne?

Det er ikke til at finde en skid på denne her side nu!!!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 15:22 
Please. Gør nu ikke dette emne til grin!
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 08/02-04 15:29 
kooik>
Hvor ligger den byd funktion henne?

Jeg nægter at tro på, at du ikke kan se den.

Men du kan selvfølgelig ikke byde på din egen annonce, hvis det er dét, du prøver...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 08/02-04 15:46 
Jeg vil da også sige man lige skal vende sig til sektionen.
Jeg mangler dog en andre sektion under andre. Jeg har selv sat en annonce på en atari 7800, den kan man ikkel ige se på hovedmenuen under køb. Ligelledes hvis man sælger noget hard/software af en type som ikke lige står i salgsmenuen, skal man ind under alle annoncer for at finde den, og det er nok de færeste som vil gøre det.
Hvis der derimod var et underpunkt under andre som hed andre, så kunne man se fx at der var 2 annoncer, som man så kunne vælge at tjekke ud.
Håber ikke dette blev for krybtisk:)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
The DaneThe DaneSkrevet 08/02-04 15:46 
Jeg vil sige at selve konceptet i den nye handelsform er god, og det giver et godt overblik over de forskellige typer der er til salg - men det kunne måske udbygges lidt ang. de bestemte grupper der er sat fra til søgning (PS2, X-box, GC og GBA) eller fjerne disse helt.

Men jeg vil sige at på nuværende tidspunkt virker det lidt besværligt at komme derhen iforhold til det forgående markede hvor det kun var forumet, og så er de ikoner forholdsvist små.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 15:50 
Jeg tror simpelthen mange ikke gider, at kigge 100 sider igennem, for at se om der evt. var noget spændende de ikke lige havde regnet med.
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 15:53 
Min påstand underbygges også ved, at mange "bump'er!" gamle salgsemner.
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 08/02-04 15:58, rettet 08/02-04 16:06 
Søgaard>
Jeg tror simpelthen mange ikke gider, at kigge 100 sider igennem, for at se om der evt. var noget spændende de ikke lige havde regnet med.

Jamen, intet er jo ændret! :)
Før kiggede man under "aktive" for hele forummet, eller i selve markedsforummet.
Nu kan man jo bare vælge alle salgs- eller købsannoncer, og sortere efter nyeste...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 15:59 
Korrekt! Men du skal stadig have en større idé om, hvad du skal gå efter!
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 08/02-04 16:03 
Jeg kan overhovedet ikke se forskellen.
Før kunne du blive overrasket, når du tjekkede forummet ud, nu kan du blive overrasket når du tjekker Handel ud...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 16:07 
Det kan jeg så godt! Nu skal man nemlig bladre 28 sider igennem, for at finde noget, man ikke lige havde regnet med at finde!
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 08/02-04 16:16, rettet 08/02-04 16:44 
Jeg forstår ikke hvor du vil hen :)
Hvorfor skal man bladre flere sider igennem nu, end før i tiden?
Er det kommentarerne i markedstrådene du savner, som en sjælden gang kunne give inspiration til at købe spil man ikke kendte?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 16:18 
Ja det er der jeg vil hen. NEJ!

Well, det er din holdning, ikke min..
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 08/02-04 16:25, rettet 08/02-04 16:28 
Hvorfor hidser du dig op, jeg kan da ikke gøre for at dit indlæg kunne misforstås? :/
Jeg prøvede bare, at få dig til at uddybe hvad du mente...

Som jeg ser det, er den eneste forskel, at før samlede folk ofte flere spil i én tråd, så derfor har du ret i, at man skal bladre mere. Tilgengæld slipper man for, at skulle læse 10, 20, 30 indlæg i en tråd før man kan byde :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 16:30 
jaes>
Hvorfor hidser du dig op, jeg kan da ikke gøre for at dit indlæg kunne misforstås? :/

Hvad snakker du om? Lad det nu ligge og tilbage til emnet..
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 08/02-04 16:37, rettet 08/02-04 19:17 
Søgaard>
Hvad snakker du om?

Din overdrevne brug af store bogstaver og udråbtegn.

Men for at svare på dit første indlæg, så tror jeg du har ret.
Manglende tålmodighed til at sætte sig ind i Handel, lyder til at være det største problem.
Men sådan er indernættet jo - folk er vant til, at tingene
skal gå hurtigt, og være simple :)

EDIT: Og jeg synes også Handel er god.
Det eneste der burde ændres IMO, er den foreslåede pris, når man opretter en salgsannonce.
Jeg har i hvertfald set en del spil [EDIT 2: sat til salg til helt vilde priser], hvilket indikerer, at en del tror, at det er den reelle værdi spillet har (fordi de ikke har læst FAQ´en).
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 16:43 
Hehe! Så vidt jeg kan se, var det kun ordet "NEJ!" : )
Home is where the hardware is..
KeenKeenSkrevet 08/02-04 17:28 
Jeg mener at det nye handel virker glimrende og er sat godt iorden og er til at bruge uden problemer!!!

Men jeg kan dog godt se hvorfor at nogle hellere vil have det "gamle" tilbage, men det er for mig underordnet da jeg ikke har problemer med nogle af disse, jeg vil faktisk hellere have det nye handel end de gamle da det er mere overskueligt som det sikkert også var meningen...
AndyAndySkrevet 08/02-04 17:48, rettet 08/02-04 17:51 
Jeg syntes på ingen måde, at det er blevet bedre end før.

Det er for besværligt at sælge flere forskellige spil/tilbehør/konsoller, hvis man overhovedet kan det(Nok bare mig der skal lære det....eller...;))

Jeg kan heller ikke finde noget, om at man kan lave en bytte annonce.
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
RJKRJKSkrevet 08/02-04 19:14 
Dizzy>
Håber ikke dette blev for krybtisk:)

Ikke mere kryptisk, end at jeg fattede det og har lavet noget i den stil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 08/02-04 19:21 
Jeg må sige at jeg synes selve handelssektionen er blevet
rigtig god. Som flere folk nævner, skal man være mere målrettet efter hvad man ønsker sig, da det er delt ind i mange kategorier. Det punkt kan selvfølgelig være negativt for nogle ... dem som fx. bare lige hurtigt vil forbi og se om der er noget ekstremt billigt de bare må eje. Omvendt, hvis man mangler noget specifikt er systemet kanon godt.

Til folk som synes at handelssystemet sux... Markedsforum'et er der stadig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 19:24 
Det er det jo ikke!
Home is where the hardware is..
bootsbootsSkrevet 08/02-04 19:29 
Man kan da stadig se om der lige er noget interessant, hvis man vælger at se de nyeste ting der er til salg - så får man jo ting i alle kategorier. Jeg synes det er et godt system.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 19:31 
Jeg synes dog angivede priser, burde være UDEN porto..
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-04 19:50 
Jeg fatter ikke at der er nogen som seriøst mener at det gamle er bedre. Hvis man f.eks. ville se om der var en DC til salg, skulle man bladre 10 - 15 sider igennem før man fandt noget. Det her er meget mere overskueligt og nemmere ar bruge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 08/02-04 19:54 
Her gjorde søgefunktionen livet lettere for visse af os :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
bootsbootsSkrevet 08/02-04 19:59 
Søgaard>
Jeg synes dog angivede priser, burde være UDEN porto..

Hvorfor det? Før skrev man jo bare inkl. porto - det må da blive det samme...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-04 20:00 
Jeg skrev sgu tit + porto!
Home is where the hardware is..
HankyHankySkrevet 08/02-04 20:05 
Yes .. det er jo meget godt at... ->DU<- ... ->TIT<- skrev + porto, men de skal vel ikke lave et helt system anderledes fordi at én person ... tit solgte inkl. porto :) ??
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AndyAndySkrevet 08/02-04 20:10 
Søgaard>
Det er det jo ikke!

Hvornår bliver det da fjernet? som jeg kan se, er det der stadig?;)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
BomberBomberSkrevet 08/02-04 20:42 
Hvor? Jeg kan ikke finde det.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 08/02-04 20:53, rettet 08/02-04 21:00 
ARHhh. jeg kan overhovdet ikke finde hale eller hovedet i det her nye halløj. Hvor fanden blev min annoce om bust-a-move af??? god dammit.

Edit: fandt ud af hvorfor den ikke kom.

Troede man kunne lave sin egen titel. Men åbenbart ikke. I dette tilfælde ville jeg lave en købs anonce hvor jeg eftersøgte bust-a-move 1,2,3 eller 4. Det vil sige at jeg skal lave 4 anoncer, et får hvert spil, det er da for dumt. Kan man ikke gøre det på en anden måde. RJK?
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
RJKRJKSkrevet 08/02-04 21:40 
Du kan lave fire annoncer eller du kan lave en annonce for et af spillene og så bemærke i teksten, at du er interesseret i alle fire.

Men seriøst: det er meget let og hurtigt at oprette annoncer, så hvad er problemet? :)

Mht. egne titler på annoncerne. Ja, det ville da nogle gange være rart, hvis man kunne det. Det er heller ikke, at der ville være noget større teknisk problem med det.

Problemet er som så mange andre steder, jeg beklager, brugerne. Det misbruges. Se på eBay. "L@@K!!! RARE!!!" på nærmest alle annocer. Vi havde det også her. "SKYND DIG AT KØB!", "SUPER BILLIGE SPIL!", "GØR ET KUP!". Etc.

Muligheden for egne titler vil blive misbrugt ti gange, for hver gang det ville blive brugt til noget fornuftigt. Vi kunne i teorien moderere os ud af det, men det fandt vi ud af, at vi ikke ville/kunne i praksis.

Tænk det sådan:

Hvis der er en begrænsning, så er det formentligt på grund af potentielt misbrug. Ellers så er det sikkert en superidé vi har overset og så vil vi gerne høre nærmere om det ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-04 23:10 
Kunne i så ikke gøre sådan at man kan vælge "k: forskellige spil", i menuen. Så folk kan se at man søger mere end det enkelte der er oprettet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AndyAndySkrevet 09/02-04 08:54 
Jeg har lige fundet(lidt) ud af hvordan Handels-Sektionen fungerer;) og det er sq egentligt et meget godt system:D
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
valiantvaliantSkrevet 09/02-04 09:42 
Må nok sige at handels sektionen har stresset mig noget de første dage, tror nok det er rigtigt godt når man lige vænner sig til det.
Der er dog et par ting som jeg mener bør rettes, med forbehold for at jeg har overset noget:

Porto: Der bør kunne vælges mellem med og uden porto, mener at når man normalt køber noget man ønsker sendt skal man betale porto.

Når en ann. udløber er den bare væk, kunne ønske at den var tilgængelig for sælger og dem som havde budt i et tidsrum efter udløb.
Byder tit på noget som ser spændende ud, det ville være rart at kunne gå tilbage og se hvordan det endte.
RJKRJKSkrevet 09/02-04 12:07 
valiant>
Porto: Der bør kunne vælges mellem med og uden porto,

Jeg ved godt det kan være irriterende for sælger, men se det for købers synspunkt mht. fast inkluderet porto. Man behøver ikke tænke på om folk tager overpris for porto (nogle gør desværre), man ved præcis hvad man har budt og man behøver aldrig være i tvivl om sælger har forstået hvorvidt man byder med/uden porto. Systemet er for at hjælpe køber. Dermed hjælper man i sidste ende sælger. Reelt er det selvfølgelig stadig køber, der betaler for portoen - den regner sælger jo ind i den pris, vedkommende accepterer.

Når en ann. udløber er den bare væk

Nej. Se Handel > Privat > Aktiver Annoncer

Byder tit på noget som ser spændende ud, det ville være rart at kunne gå tilbage og se hvordan det endte.

Hvis man gemmer URL'en, kan man stadig gå tilbage. Jeg tror det ville blive uoverskueligt, hvis annoncerne stadig fremgik.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 09/02-04 12:09 
Du ved jo godt at det med at gemme URL's jo ikke
er en løsning der holder i længden :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 09/02-04 12:20 
Jamen, hvis folk seriøst vil have en liste over alt de har budt på gennem al tid, så kan de da sagtens få det. Som sagt tror jeg bare, at det bliver ret uoverskueligt... Og med den måde folk ellers tager det på, er det nok ikke en god idé ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
valiantvaliantSkrevet 09/02-04 13:03, rettet 09/02-04 13:19 
Mener ikke at listen behøver løbe uendeligt 14 dage-1 md ville være fint.
Kunne forestille mig noget som dette:

Aktive bud : som nu
afgivne bud: står 14 dage efter ann. udløb.
Modtagne bud: står 14 dage efter ann. udløb.

Så har man hele tiden styr på det man har og har haft gang i.

Mener stadig det jeg skrev om portoen, kan godt se at det er træls når der tages overpris for porto, har dog kun været udsat for det 1 gang, det er noget af det samme som når sælger vælter F.eks. QXL gebyrer over på køber.
det vil nok altid forekomme, men er ikke særligt reelt overfor køber.
HankyHankySkrevet 09/02-04 14:03 
RJK>
Og med den måde folk ellers tager det på, er det nok ikke en god idé ;)

Nej ok .. Tror du har fat i noget :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig