X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Penge retur (haster med svar)


Svar
kooikkooikSkrevet 07/02-04 09:06 
Hej!

Jeg var inde i telekæden i går og købe mig en ny mobil til 899 kr. I dag er den sat ned med 150 kr til 749 kr. Kan jeg gå ned og bede om at få de 150 kr tilbage, som den er sat ned????

Nogen af jer som har oplevet det samme, samt fået pengene tilbage??

Beder om hjælp!!
majjohamajjohaSkrevet 07/02-04 09:09 
Dengang min hjemmebiograf blev sat ned i pris gik min far bare ind med kvitteringen og han fik penge tilbage for den.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/02-04 09:16 
Hvornår har du købt mobilen? Er det ½ år siden eller 2 dage?

Hvis det f.eks. er 2 dage siden burde du kunne få refunderet det nedsatte beløb. Hvis de dumme ekspedienter ikke vil give dig pengene kan du jo bare påkalde dig din 14 dages returret og bede om at lade handlen gå tilbage. Derefter kan du købe en "ny" telefon til 749,-
enfenenfenSkrevet 07/02-04 09:22, rettet 07/02-04 09:25 
kooik>
Hej!

Jeg var inde i telekæden i går og købe mig en ny mobil til 899 kr. I dag er den sat ned med 150 kr til 749 kr. Kan jeg gå ned og bede om at få de 150 kr tilbage, som den er sat ned????

Nogen af jer som har oplevet det samme, samt fået pengene tilbage??

Beder om hjælp!!

Så vidt jeg lige husker, så er butikken i sine gode ret, når de nedsætter en vare.

Hvis du ikke har åbnet æsken eller brudt en eventuelt emballage og varen samtidigt ikke bærer præg af at være blevet brugt, så har du 14 dages returret.

Du kan eventuelt læse mere på forbrugerstyrelsen.dk

Forbrugerstyrelsen
What is the Matrix?
kooikkooikSkrevet 07/02-04 09:31 
Mobilen er købt for under et døgn siden!

æsken er åbnet.
bootsbootsSkrevet 07/02-04 09:35 
Uanset hvad love, regler og paragraffer siger, så prøv at gå derned. Det kunne jo være de var til at snakke med. Spild ikke tiden - gå derned i dag!
kooikkooikSkrevet 07/02-04 10:28 
Så har jeg haft kontaktet butikken. De sagde de ikke yder pris-garanti. Jeg afsluttede pænt samtalen og ringede så til deres kundeservice. Den person sagde så at jeg rent faktisk burde få pengene tilbage. Hun ville kontakte forretningen hvor jeg havde købt mobilen og give mig svar.

Jeg mener selv at jeg burde kunne få mine penge retur, ellers er det i hvert fald sidste gang jeg handler der.
enfenenfenSkrevet 07/02-04 10:36, rettet 07/02-04 10:37 
Du er ikke berettiget til at få dine penge retur.

Om butikken så er i deres gode humør og er samarbejdsvillige, er en helt anden sag.

Hvis reglerne var, at folk kunne få deres penge tilbage, hvis varen i samme butik blev sat ned dagen eller ugen efter, så skulle butikkerne til at varsle med prisnedsættelser. Det hænger jo ikke sammen. Man går heller ikke tilbage til Brugsen dagen efter, fordi en halvanden liter Faxe Kondi er sat ned med 5 kr. eller lignende.

Husk også på, at prisgarantien ikke gælder i én og samme butik.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 07/02-04 10:41, rettet 07/02-04 10:47 
Når du nu ikke gider gøre arbejdet selv, har jeg valgt at gøre det, og jeg har fundet et passende link på forbrugerstyrelsen's webside.

Penge givers ikke retur, når en vare falder i pris i samme butik
What is the Matrix?
kooikkooikSkrevet 07/02-04 10:55 
Enfen: I det eksempel har du ret. Men der gives mange eksempler på at forretninger giver penge retur.

Matt kom med et.

Min søster købte en sofa i Bilka og hun fik penge retur, da den blev sat ned 1 eller 2 dage senere, så det er forskelligt fra forretning til forretning.

Min sag er gået videre til selve chefen for telekæden.

hende jeg snakkede med for kundeservice lød meget positiv og gav mig det indtryk at der var gode chancer for at få mine penge retur.
majjohamajjohaSkrevet 07/02-04 11:00 
Jeg købte min hjemmebio i Bilka. Hvis det var det du mente?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/02-04 11:22 
Fra Telekædens hjemmeside:

Hvad hvis jeg fortryder købet?
Der er altid 14 dages returret på varer købt på Telekædens Internetbutik. Varen skal være ubrugt og være i en ubrudt emballage.

Du skal dog være opmærksom på følgende regler hos teleselskaberne:

Telia:
Så snart du har underskrevet kontrakten, har du bundet dig til abonnementet i 6 måneder og det kan ikke opsiges.

Sonofon:
Du har 8 dages returret fra den dato, hvor du har underskrevet abonnementsaftalen. Efter de 8 dage har du bundet dig til abonnementet i 6 måneder.
bootsbootsSkrevet 07/02-04 11:44 
Som jeg sagde tidligere, så skal man bare prøve at henvende sig først - helst hurtigst muligt. Der er altid gode chancer for at man kan få butikken til at udbetale forskellen, fordi de er mest interesserede i at have tilfredse kunder. Hvad diverse love end siger, så er det altid værd at prøve....
john1983john1983Skrevet 07/02-04 12:05 
Hvad hvis telefonen var steget til 1049,- ville du så bede dem om at lade dig betale dig de 150,- ekstra eller ville du gå med til det hvis de ringede og bedte om at få de 150,- som telefonen var steget???
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
quadquadSkrevet 07/02-04 12:10 
De er ikke tvunget til at give dig pengene tilbage. Men for at beholde en kunde og deres gode ry, kunne jeg ikke forestille mig andet end det er hvad de vil gøre. Har tit været nede og købe noget som man næster dag ser nedsat med et par hundrede kroner, og ingen problemer med at få udbelt differencen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig