X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Zero Mission


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/02-04 20:05, rettet 08/02-04 18:34 
WOW WOW, *5½ time og 2 hovedpiner senere kan jeg fortælle at det er/var sindsygt godt

Zero Mission er en remake at Metroid I + grafikken fra Metroid III (+-), der er tons vis af puzzles og musik der passer perfekt til spillet (mix fra hele serien, inc. prime).

Det er uden tvivl den bedste gamer tid som jeg har haft i mange år, glæd jer MEGET til det, bedste GBA spil til ... Se hele indlægget
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
81 emne(r).
1 2 > »

Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/02-04 20:05, rettet 08/02-04 18:34 
WOW WOW, *5½ time og 2 hovedpiner senere kan jeg fortælle at det er/var sindsygt godt

Zero Mission er en remake at Metroid I + grafikken fra Metroid III (+-), der er tons vis af puzzles og musik der passer perfekt til spillet (mix fra hele serien, inc. prime).

Det er uden tvivl den bedste gamer tid som jeg har haft i mange år, glæd jer MEGET til det, bedste GBA spil til dato syntes jeg, en score på 102% herfra :)

*der er meget mere end 5½ times spilletid i spillet, jeg sluttede kun på 63%, så der er meget mere at komme efter.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-04 20:15 
Hvis det bare minder lidt om Fuzion så er jeg solgt ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/02-04 20:48 
Er det svært? Jeg gik selv død i Fusion ;)
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/02-04 20:59, rettet 06/02-04 22:58 
Jeg syntes selv at MZM er meget bedre end fusion fordi der er SÅ mange puzzle elementer i det (i at finde items, hemmeligt ting og rum), det er ikke altid lige let og man skal være lidt "hardcore", der er bare så meget at udforske, brilliant "space adventure" spil!!!
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
PlaykidPlaykidSkrevet 05/02-04 21:16 
Det lyder lovende, jeg har kun spillet Metroid Fushione på min GBA SP, men det var også knald hamrende godt.
Spiller nu: Halo 3
JAAJAASkrevet 05/02-04 22:36 
Pieyanthikos>
Er det svært? Jeg gik selv død i Fusion ;)

Hvis du gik død i Fusion, vil du nok finde Zero Mission for svært. Ca. samme sværhedsgrad, men da layoutet er old school Metroid, bliver man slet ikke guidet igennem på samme måde, som man blev det i Fusion.
RonaldoRonaldoSkrevet 06/02-04 00:47 
Jeg skal have... Hvornår bliver det udgivet?
la0sla0sSkrevet 06/02-04 01:05 
Når den herre udtaler sig, så tilfreds om det... (og man kan da forestille sig det koncentrede (semi-maniske) blik og tilhørende hovedpine) ... så må det være godt. Rigtig godt!

Freddie: ja det er jo sådan set ude nu.. bare i Japan ;)
Hvad sker der?
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 06/02-04 01:10 
Uhhh, glæder mig :P
Sælg mig en Xbox =)
RonaldoRonaldoSkrevet 06/02-04 01:11, rettet 06/02-04 11:28 
la0s hvor ser du det henne? Jeg kan ikke se det på play-asia eller lik-san :(
RitesRitesSkrevet 06/02-04 01:18 
Selvfølgelig er det godt ;)

Jeg venter bare og overvejer at købe hjem fra USA.
» a winner is you «
ChronoChronoSkrevet 06/02-04 06:48 
4 dage til det bliver sendt - jeg kan da slet ikke vente!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kimmerkimmerSkrevet 06/02-04 10:29 
FreddiE>
la0s hvor fanden ser du det henne? Jeg kan ikke se det på play-asia eller lik-san :(

Ja, jeg spørg' om det samme :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 06/02-04 13:14 
Det ku' være man skulle tage chancen og prøve det... :P

Axelmusic.dk har det til 279,- inkl. porto. Ganske billigt!
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 08/02-04 18:20 
JAA>
Pieyanthikos>
Er det svært? Jeg gik selv død i Fusion ;)

Hvis du gik død i Fusion, vil du nok finde Zero Mission for svært. Ca. samme sværhedsgrad, men da layoutet er old school Metroid, bliver man slet ikke guidet igennem på samme måde, som man blev det i Fusion.


Det er faktisk en af de ændringer de har lavet. Fra tid til anden støder man på chozo statuer der vider en hvos man skal bevæge sig henad, så man altid har et referencepunk til hvor man skal lede, istedet for at skulle finkæmme hele kortet. Desuden er der sværhedsgrader på MZM, så på det punkt er det også muligt at justere spillet efter hvor god man selv mener mab er.

Alt i alt vil jeg sige at MZM er omtrent samme sværhedsgrad som Fusion, men hvor Fusion havde en del bosser der var så utroligt innerverende, og til tider gav mig lyst til at kyle min GBA igennem rummet, så synes jeg faktisk ikke at det er et markant problem i MZM. Det er svært ja, men ikke nervesammenbruds-svært.

Jeg ville klart anbefale det, det overgik alle mine forventninger.. Og så er der endda også godter indvolveret når man gennemfører det.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
RitesRitesSkrevet 08/02-04 18:39 
Samus nakkid?
Yeaaa...
» a winner is you «
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 09/02-04 00:54 
Mja, det og så det originale Metroid spil.. Jeg var faktisk utroligt positivt overrasket da jeg først hørte at de smed det med som en unlockable man ikke behøvede connectivity for at få fat i.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
JAAJAASkrevet 09/02-04 01:36, rettet 09/02-04 01:40 
AbbadOn: Efter nu at have gennemført spillet må jeg give dig ret. Man bliver guidet næsten lige så meget, som man gjorde i Fusion, og bosserne (på normal) er væsentligt nemmere i Zero Mission and i Fusion. De er faktisk alt for nemme efter min smag. Der var kun én af dem (MB), jeg skulle have to forsøg til at klare, og det var fordi jeg gik ind med under halv health tilbage.

Spillet er fantastisk, men jeg ville ønske, at Hard havde været tilgængelig fra starten. Normal var for nemt, men jeg gider ikke spille igennem én gang til på hard, nu hvor jeg har set det meste. I hvert fald ikke lige med det samme.

I stedet er jeg gået i gang med Super Metroid :D
Star SoldierStar SoldierSkrevet 09/02-04 02:31, rettet 09/02-04 02:34 
Jeg er glad for at jeg ikke et den eneste der syntes det er et fantastisk spil, jeg blev så involveret i spillet at tiden bare forsvandt, det var kun en ordentlig "hangover" der fik mig til at trykke på OFF ;), men der skulle bare et halv glas panodiler til at jeg var klistret til skærmen igen.

Jeg vil også sige at bosserne var alt for nemme, men det havde jeg ikke så meget imod. Der er guides i spillet, men dem brugte jeg slet ikke, jeg lallede bare rundt i min egen lille verden he he.

Spoiler
Det der med ""bad ending"" rører mig ikke når det er på den måde :)
/spoiler

JAA: fortæl mig lige hvordan Super Metroid er i forhold til MZM, det er nemlig 10år siden jeg gennemførte det, jeg gennemgik lige noget ingame grafik i nat og kan ikke rigtig finde ud af hvor det står i forhold til MZM (tænker mest på baggrunds grafikken), jeg syntes musikken er mere "enkelt", men mere dystert i SM (Opening og Theme of SM er stadig fantastiske!!).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
JAAJAASkrevet 09/02-04 07:43 
Baggrundsgrafikken virker umiddelbart en smule flottere i ZM, men det kan meget vel skyldes, at hver en pixel står frem på en stor skærm i SM, så jeg vil tro de står meget lige alt i alt. Jeg er imponeret over grafikken i SM. Til gengæld er kontrollen med Samus lidt bedre i ZM, efter min mening.
RitesRitesSkrevet 17/02-04 12:20 
Jeg syntes godt nok, at det er svært!
Og der er meget mere den fornemmelse af at være lost.

Jeg savner dog en større og.. mere sigende indledning til spillet?
» a winner is you «
PlaykidPlaykidSkrevet 17/02-04 13:20 
Ditto her, jeg kunne også godt lide at få ordre og at der var noget mere tale i spillet.
Lige nu sidder jeg temligt godt fast.
Men mit indtryk af spillet er positivt.
Spiller nu: Halo 3
happyEDhappyEDSkrevet 17/02-04 19:58 
jeg syntes det er fedt.. har dog kun spillet en times tid
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 18/02-04 11:55, rettet 19/02-04 13:20 
Japanske promo videoer fra diverse Metroid spil:

Metroid 2 - 6.26mb
http://www.tendoweb.com/movies/Commercials/GB%20Metroid%202.mpeg

Super Metroid - 6.25mb
http://www.tendoweb.com/movies/Commercials/SNES%20Super%20Metroid.mpeg

Metroid Prime Commercial 1 - 6.26mb
http://www.tendoweb.com/movies/Commercials/Metroid%20Prime%201.mpg

Metroid Prime Commercial 2 - 6.26mb
http://www.tendoweb.com/movies/Commercials/Metroid%20Prime%202.mpg

e-comic fra metroid.jp
http://www.metroid.jp/ecomic/index.html

*MAJOR SPOILER*
Slut sekvens + alle slutninger, yam ;/
http://www.vgmuseum.com/end/gba/d/mzm.htm
***
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RitesRitesSkrevet 18/02-04 12:25 
Hvis man tager en kigger på den officielle MZM side, er der også en del lir. Og et vildt sejt design, hvis I spørger mig.

Metroid.com
» a winner is you «
kimmerkimmerSkrevet 18/02-04 14:53 
Er spillet kommet i Japan eller er det stadig kun i USA?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
ChronoChronoSkrevet 27/02-04 19:16 
Så fik jeg gennemført spillet på Normal sværhedsgrad (Også på Panodiler som Star Soldier). Jeg vil ikke tøve med at kalde det for det bedste Metroid jeg har spillet (mangler II'eren)! Nu glæder jeg mig til at komme i gang med Hard, for bosserne var lidt for lette.

I forhold til Super Metroid er forbedringerne kun på historie-siden, men det spil kunne jo heller ikke forbedres andre steder. Super fedt leveldesign med godt udtænkte puzzles og masser af hemmeligheder. Stealth-elementerne til sidst giver serien en ny dimension (ja okay, der var også lidt i Fusion). Spilleren guides ikke så meget som i Fusion, det gøres langt mere elegant og rækkefølgen tingene skal gøres i virker ikke så fast som i Fusion (det vil anden gennemspilning forhåbentlig understrege).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PlaykidPlaykidSkrevet 27/02-04 20:38 
Chrono>
Så fik jeg gennemført spillet på Normal sværhedsgrad (Også på Panodiler som Star Soldier). Jeg vil ikke tøve med at kalde det for det bedste Metroid jeg har spillet (mangler II'eren)! Nu glæder jeg mig til at komme i gang med Hard, for bosserne var lidt for lette.

Fik du unlocket en "hard" sværhedsgrad?
Jeg gennemførte spillet på 3:29:33 samlede omkring 52% items i alt, og fik kun låst op for "Orginal Metroid".
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 28/02-04 01:50 
Jeg klarede det på omkring 3:15 med 61% og fik hard mode og original metroid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 28/02-04 08:44 
PS2 playkid>
Fik du unlocket en "hard" sværhedsgrad?

Jeps, men Hard kan ikke findes under New Game. Du skal vælge dit gamle spil og trykke New i stedet for Continue. Lav evt. en Copy af dit gamle spil først.

Jeg fik 73% og brugte 8:30:45. På Hard vil jeg have 100% - måske bliver en guide så nødvendig, for jeg forsøgte da at få det hele med.

Det er forresten nogle flotte billeder man kan låse op for med Fusion.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 28/02-04 16:00 
Lille citat fra et interview med Yoshio Sakamoto på IGN:

In terms of hours, the first time through, three or four hours would probably be impossible...good players might take about six hours or more.

Der kan da vist tales om kraftig undervurdering af målgruppen, eller overvurdering af spillets udfordring. Jeg må nok indrømme at jeg er enig med dem der siger at spillet var temmelig nemt og alt for hurtigt overstået.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 28/02-04 16:47 
Nu er det jo også tydeligt, at du ikke har brugt tid på at lede efter powerups. Det tager jo lang tid at prøve sig frem med bombe-hop og andre tricks for at lede i alle hjørnerne.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 28/02-04 16:58 
Ja. Så gennemført det, har du nok ikke ;)
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 28/02-04 17:12 
Jeg har da rendt og ledt efter de der powerups, men jeg synes det er ret lidt man mangler at finde (selvom det udgør næsten 30% er det i virkeligheden ganske få passager man mangler. En af dem indeholder tilmed 3-4 missile tanks).
Når han siger first time through regner jeg med at han minder almindelig gennemførelse af spillet.
I har nok ret, det vil i hvert fald passe bedre med hans udtalelse, jeg synes bare ikke de par hemmeligheder man kan gå og lede efter til sidst i spillet tilføjer særlig meget holdbarhed. Så hellere hard mode eller Original Metroid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 28/02-04 17:33 
Det er nok bare mig der synes, det er sjovt at lede efter powerups :)

Det er noget at charmen ved Metroid spillene for mig. Man ved at der kan gemme sig en powerup i hver eneste væg, men man er næsten altid nødt til at prøve sig frem for at finde den.

Men faktisk var det vel også lidt spild af tid når nu bosserne var så nemme. På hard får jeg forhåbentlig brug for at finde de powerups.

Hans udtalelse antager vel bare, at alle vil bruge tid på at lede efter powerups - og der tager han helt sikkert fejl.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 28/02-04 17:54 
Jeg synes skam det er sjovt at lede efter powerups. Men der er ikke meget at finde, selvom det kan tage lang tid. Når man finder noget er det kun et lille rum uden andet end endnu en missiltank. Det giver ikke meget tilfredsstillelse for pengene, synes jeg. Det ville være betydeligt federe hvis man kunne finde nogle hemmelige områder og andre bonusser. ..og hvis den der crocomire sprite (hvis den er ægte) nu var blev brugt til optional boss, ville det jo være helt fænomenalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 28/02-04 19:03 
Ja, den har jeg også lige set - ret fedt hvis den findes et sted i spillet!

For mig ligger tilfredsstillelsen ved at finde en powerup ikke så meget i dens anvendelighed, men mere i at jeg har gennemskuet hvordan den skal findes.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 28/02-04 19:05 
Hvori består "gennemskuelsen", hvis du bare prøver dig tilfældigt/metodisk frem...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 28/02-04 19:18 
har sumez nu gjort noget forkert ved at gennemføre det hurdigt??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 28/02-04 19:23 
Det er jo heller ikke fordi jeg triller rundt og bomber hver eneste væg :)

Der er tit nogle små tegn som revner i en væg, små dyr der bevæger sig underligt eller andet usædvanligt som gør at forskellige metoder må afprøves.

Det er da fedt først at gennemskue hvor der kunne være noget gemt, og derefter hvordan man når frem til stedet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 28/02-04 19:23 
Hurtigt, og ja, det har han.

Han er meget slem!
» a winner is you «
ChronoChronoSkrevet 28/02-04 19:25 
toAt>
har sumez nu gjort noget forkert ved at gennemføre det hurdigt??

Nej da - vi spiller bare forskelligt. I en evt. senere gennemførelse vil jeg også gerne forsøge at gennemføre hurtigt (er det under 2 timer man skal?). Første gang vil jeg bare gerne se så meget af spillet som muligt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PlaykidPlaykidSkrevet 28/02-04 19:49 
Jeg brugte aligevel nogen tid på at lede efter powerups, men nogen steder kunne jeg ikke gennemskue hvordan man fik dem, så de blev bare efterladt.
Hvis det ikke var powerups, men nogle noget mere interessant ville jeg måske hellere bruge nogte mere tid på at lede efter dette.
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 28/02-04 20:01 
Chrono>
Det er jo heller ikke fordi jeg triller rundt og bomber hver eneste væg :)

Det lød bare lige sådan ;)

Vi er enige.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/02-04 00:19 
Eh? Jeg har på ingen måder gået efter at klare spillet "hurtigt". Jeg har gået langsomt frem og fundet de hemmeligheder jeg KUNNE. De tal jeg nævnte var efter første gennemførelse. Jeg kan da ikke gå tilbage og lede efter missede hemmeligheder før jeg ved at jeg er ved sidste save før slutbossen. Og de fleste jeg har set med har opgivet nogenlunde de samme tal. Spillet er simpelthen bare ikke længere.
Og ligesom alle andre har da gået tilbage og ledt efter flere powerups. 5:15 inde i spillet er jeg lige nu på 85%.

Og Chrono har ret mht. jagten på hemmelige veje. Der er tit hints og lignende efter hvor man skal lede. Mange steder har man jo heller ikke været mens man har haft de fornødne egenskaber. Og mange passager skal der løses MEGET besværlige puzzles for at finde vejen genne, selv efter man HAR fundet passagen. Det der, for mig, er kedeligt/skuffende er ikke jagten, men belønningen for at finde de hemmelige passager, hvilket jeg mener gør at der ikke er meget indhold i spillet efter gennemførelse.
Jeg er til gengæld på vej gennem hard mode, og det virker umiddelbart mere underholdende end "normal".

Og Rune burde også tage at prøve spillet. I modsætning til det gamle Metroid, er spillet væsentlig mere lineært, så han slipper for en masse backtracking. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/02-04 00:26 
He will...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 29/02-04 07:44 
Har ikke gennemført endnu, men f.eks. den måde man får Powergrip på... Det er sværere end hele Metroid Fusion tilsammen :)
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 29/02-04 08:38, rettet 29/02-04 08:39 
...at prøve at bombe en væg, hvor der tydeligvis er en passage, i et område hvor man alligevel ikke kan komme videre uden nævnte powerup?

Du ville ikke komme særlig langt i Super Metroid. :P

Metroid er netop en gudeserie fordi den tvinger en til konstant at søge "alternative" ruter, i stedet for bare at bruge disse til ligegyldige hemmelige områder. Det kunne mange udviklere lære en del af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 29/02-04 09:07, rettet 29/02-04 14:34 
Sumez>
Og Rune burde også tage at prøve spillet. I modsætning til det gamle Metroid, er spillet væsentlig mere lineært, så han slipper for en masse backtracking. ;)

Pis... Nu har jeg lige siddet og undersøgt det, og så læser jeg at du ikke skriver Super Metroid men bare Metroid.

Nå, men for at jeg ikke helt skal have spildt min tid kan det her ses at Metroid Zero Mission er mindre lineært end Super Metroid. Mine kilder er diverse guides på GameFaqs.

MZM:
Samus har intet: Morph Ball
Samus har Morph Ball: Long Beam, Charge Beam, Missiles
Samus har Missiles: Charge Beam, Bombs
Samus har Bombs: Plasma Beam (unknown), Space Jump (unknown), Varia Suit
Samus har Plasma Beam: Power Grip, Varia Suit
Samus har Power Grip: Space Jump (unknown), Ice Beam, Varia Suit
Samus har Ice Beam: Space Jump (unknown), Varia Suit, Gravity Suit, Screw Attack, Super Missiles, Wave Beam
Samus har Space Jump (unknown): Power Bombs, Speed Booster
Samus har Speed Booster: Hi-Jump Boots
Samus har Hi-Jump Boots: Varia Suit, Wave Beam, Super Missiles
Samus har Super Missiles: Gravity Suit
Samus har Gravity Suit: Screw Attack, Power Bombs

SM:
Samus har intet: Morph Ball
Samus har Morph Ball: Missiles
Samus har Missiles: Reserve Tank, Bombs
Samus har Bombs: Charge Beam, Super Missiles
Samus har Super Missiles: Wave Beam, Spazer Beam, Speed Booster, Ice Beam, Grappling Beam, Varia Suit, High Jump Boots, Power Bombs
Samus har Grappling Beam: Spring Ball
Samus har Spring Ball: Gravity Suit
Samus har Power Bomb: Screw Attack, X-Ray, Plasma Beam, Gravity Suit
Samus har Gravity Suit: Spring Ball, Grappling Beam
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 29/02-04 09:11, rettet 29/02-04 09:11 
Sumez>
Metroid er netop en gudeserie fordi den tvinger en til konstant at søge "alternative" ruter, i stedet for bare at bruge disse til ligegyldige hemmelige områder. Det kunne mange udviklere lære en del af.

Det mest geniale i hele serien er nok i Super Metroid hvor en struds forsøger at lære spilleren hvordan Super Jump skal udføres. Det tog mig dage at komme videre og forstå hvad den struds havde gang i.

Ikke noget med bare at skrive hvordan det skulle gøres, nej spilleren måtte selv gennemskue det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
81 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig