X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GC ikke så populær som XB og PS2?


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/02-04 11:44 
Ifølge samler-sektionen er der 58% gamecube'ere mod 40% xbox'ere og 40% ps2'ere.
Til trods for at cuben er den mest ejede konsol, så er det mit indtryk at der er mest aktivitet i andre fora, f.eks. xbox.
Hvorfor er det sådan? Er det fordi er der ikke sker så meget på Nintendo-fronten for tiden, eller er det simpelthen fordi at de andre konsoller har mere at byde på?
Selvfølgelig... Se hele indlægget
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
94 emne(r).
« < 1 2

Svar
ChronoChronoSkrevet 05/02-04 19:35 
Og hvis vi skal tilbage "on topic" så bruger jeg min GameCube mere end jeg bruger PS2'en (hvis man ikke tæller anmeldelser med, for så er det omvendt).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 05/02-04 19:38 
Naiera>
Wehner>
Øhm, har du _spillet_ Marjora's Mask?

Sjovt spørgsmål, for det spil er da bestemt ikke noget der bliver nævnt i samme åndedræt som Ocarina of Time.

Det kommer nok an på, hvor man færdes. Folk kan jo ikke være kendere overalt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 05/02-04 19:44, rettet 05/02-04 19:51 
Metroid Prime får 76% i gennemsnit på Play:Right? Langt ude, men ikke ligefrem det første P:R gennemsnit, der overrasker mig. Prime står stadig for mig som noget af det ypperste denne generation af konsoller har haft at byde på.
RJKRJKSkrevet 05/02-04 19:59, rettet 05/02-04 20:00 
FreddiE>
Hvorfor er dit ord så meget bedre end alle disse folk, som kigger på spillet med professionele øjne?

Jeg har svært ved at se, at jeg skal forsvare og sammenligne min person med samtlige på planeten, der måtte være uenige med mig. Det er i sig selv latterligt og hvis det endelig skal gøres, har du valgt den forkerte person at gøre det med. Mine øjne ændrer sig ikke væsentligt fra om jeg får penge for at udtale mig om det ene spil, eller jeg ikke gør.

Styringen er præcis som den skal være, og den ville ikke have virket bedre på andre måder.

Jeg gider ikke falde ned på det niveau. Det har du jo ingen anelse om.

Hvad hjælper en "gennemført option", når dårlige anmeldelser stadig tæller med i den samlede gennemsnits karakter?

For det første er vurderinger ikke anmeldelser. For det andet er scoren ikke et udtryk for hvor godt et spil er, men hvor godt brugerne herinde mener det er. Optimalt set skulle de to ting selvfølgelig følges ad.

Jeg synes dit personangreb er fjollet og det er uden begrundelse. Jeg har vurderet Metroid Prime til 7/10, som er "meget godt". Det er fx det samme, som jeg har givet Halo. Det er en høj vurdering. I hele denne generation er der blot otte spil jeg har givet en højere vurdering, hvoraf jeg har givet de syv 8/10 - og jeg har vel og mærke spillet omkring alt, som har interesseret mig.

At du ikke har sat dig ind i karaktersystemet, betyder ikke, at mine vurderinger er forkerte.

Jeg forstår godt, hvis man kun sidder med en GameCube, at man gerne vil have, at Wind Waker og Metroid Prime er historiens bedste spil. Men det er de bare ikke. De er "bare" rigtig, rigtig gode spil, som i følge vores karakterskala giver karakteren 7-8.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/02-04 20:12 
Halo 7/10 - lol! Så er jeg ligeglad hvilken skala vi snakker om. Hvis du ikke passer på, så pudser jeg Bede på dig ;)

Seriøst, så bliver jeg lige nødt til at høre, om der er nogen fps'er du har givet mere end 7/10.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/02-04 20:14, rettet 05/02-04 20:17 
Vi kan jo ikke alle misbruge karakterskalaerne og give 9/10 til jævnt gode spil...

Men gå da selv ind og kig efter... Du kan jo samtidig se, at en del faktisk er enige omkring Halo. Langt fra alle, men langt fra alle kan være enige om alting...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/02-04 20:20 
JAA>
Prime står stadig for mig som noget af det ypperste denne generation af konsoller har haft at byde på.

Keywords: "For mig".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 20:27 
Det er ikke dit arbejde at anmelde/vurdere spil, men derimod at blive underholdt. Hvis du ikke bliver underholdt, så reflektere det på din holdning til spillet. Hvis du satte dig ud over dit eget behov, så ville spillet have en fair chance. Det gælder selvfølgelig ikke kun for Metroid Prime.

Det ville ikke virke, hvis f.eks du skulle bruge begge analog knapper til styre. Du kan umuligt strafe-hoppe rundt i præcise cirkler. Det ville virke hvis spillet var designet til det, men det er det ikke.

Det er ikke et person angreb, jeg går bare en smule hårdt til dig. Du gider aldrig at diskuttere rigtigt. Du quoter hvad du finder forkert, og kommer med at mod argument. Jeg vidste godt du havde "problemer" med Metroid Prime, men det skuffede mig at du vurderede det på en relativt svagt baggrund.
WehnerWehnerSkrevet 05/02-04 20:34 
RJK>
Vi kan jo ikke alle misbruge karakterskalaerne og give 9/10 til jævnt gode spil...

Men gå da selv ind og kig efter... Du kan jo samtidig se, at en del faktisk er enige omkring Halo. Langt fra alle, men langt fra alle kan være enige om alting...

Der skrev du 47 ord, hvor 'nej' havde været tilstrækkeligt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 05/02-04 20:35, rettet 05/02-04 20:43 
FreddiE>
Det er ikke dit arbejde at anmelde/vurdere spil,

Det har det omtrent været gennem de sidste fem år, jo...

Det ville virke hvis spillet var designet til det, men det er det ikke.

Nej, men det kunne det jo have været... Som jeg har sagt og siger.

Du gider aldrig at diskuttere rigtigt. Du quoter hvad du finder forkert, og kommer med at mod argument.

Så venter jeg i spænding på at høre, hvad "at diskutere rigtigt" vil sige...

Jeg har sagt hvad jeg mener om Metroid Prime. Du mener muligvis noget andet og der er måske andre, der mener det samme som dig. Fint nok. Det gider jeg ikke diskutere. Det har vi gjort før.

Omvendt gider jeg ikke blive svinet, fordi folk er vant til misbrugte karakterskalaer... Det er det eneste, jeg diskuterer her (omtrent).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 05/02-04 21:03 
Den her diskussion kommer ligeså stille til at snige sig over i en Halo Vs. Metroid Prime diskussion, hvis I ikke er forsigtige.

I kender min holdning til Halo, og hvis man elsker FPS genren, og har gennemført Halo + syntes om historien i spillet, så ville "det var da et jævnt spil" ikke være de første ord over ens læber, når Warthogen blev parkeret til sidst, og man sætter i løb. Det er vigtigt at slå fast, at hvis man IKKE syntes om historien i Halo, så ville man ikke være så fanget af spillet, som dem der fandt historien spændende - og helt sikkert ikke få ligeså meget ud af spillet. Halo er en helhed, som bør nydes som en helhed.

My two cents.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 05/02-04 21:12 
Wehner>
Øhm, har du _spillet_ Marjora's Mask?

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med spørgsmålet, i forbindelse med mit indlæg.
WehnerWehnerSkrevet 05/02-04 21:16 
Jeg mener ikke man kan sige at det er gået nedad siden OoT, når MM kom senere :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 05/02-04 21:17 
Søgaard>
Så forstå det dog folkens. Hvis I vil have en konsol, som kan dække alles behov. Så køb en Xbox eller en PS2!

GC bliver ikke markedsført som en "niche-konsol", så jeg synes kritikken er berettiget.
Tværtimod har Nintendo flere gange givet udtryk for det modsatte...
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 05/02-04 21:22, rettet 05/02-04 21:23 
det er underligt..de få drenge der nu er i min klasse,har næsten ingen anelse om,hvad faen en GC er. Der var en der troede at mario var til playstation...:S

hvor dum har man lov til at være...nårh men de har jo heller ikk styr på spilverdenen,det er jeg faktisk den eneste i min klasse der har :)
CoreCoreSkrevet 05/02-04 21:26, rettet 05/02-04 21:26 
og min teori er stadig at markedsføringen bærer en stor del af skylden...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 05/02-04 21:28, rettet 05/02-04 21:46 
Wehner>
Jeg mener ikke man kan sige at det er gået nedad siden OoT, når MM kom senere :)

Det var også mit bud, gad bare ikke spilde tid på at remse bud op :)

Men min pointe var jo ikke, at spillene er blevet dårligere siden Oot eller MM, men at Nintendo står lidt i stampe idé- og genremæssigt. Både mht. de spil som de selv udvikler, og på de franchises, som de har fået andre til at producere.

Det kan man selvfølgelig sige om så mange udviklere, men historisk set, har Nintendo altid været med til at tage teten.
Det kan selvfølgelig sagtens nås i denne generation, og de er IMO stadig mere kreative end de fleste udviklere, men jeg synes alligevel, at de har skuffet lidt de senere år.
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 21:52 
Okotta >

Jeg spillede Halo i et par timer, og så lagde jeg det fra mig. Jeg har aldrig udtalt mig om Halo, fordi jeg simpelthen ikke kender spillet. RJk har haft 10 timer i selskab med Metroid Prime, men det lyder som, at de 10 timer bare var en lang gang negativ kritik.

Så det vel lidt det samme som din pointe...
JAAJAASkrevet 05/02-04 22:22, rettet 05/02-04 22:26 
Naiera>
JAA>
Prime står stadig for mig som noget af det ypperste denne generation af konsoller har haft at byde på.

Keywords: "For mig".

Og mange andre :) Play:Right ser ud til at være lidt af et særtilfælde, når det gælder MP.

Jeg kan egentlig ikke se, hvor du vil hen med din kommentar. Alle bedømmelser vil altid være subjektive.
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 22:25 
RJK>
Det har det omtrent været gennem de sidste fem år, jo...

Så må du også indse, at grundlaget for din Metroid Prime vurdering/mening ikke er optimal.

Nej, men det kunne det jo have været... Som jeg har sagt og siger.

Der er jeg igen meget uenig, der er simpelthen noget mekanik der ville gå tabt, specielt i luft-dueler. Jeg tror bare du snakker, fordi du fumlede rundt i det.

Så venter jeg i spænding på at høre, hvad "at diskutere rigtigt" vil sige...

Du leger retsag, isteddet for at udveksle meninger. Det er dog ikke relevant, så vi kan lige så godt droppe det.

Jeg har sagt hvad jeg mener om Metroid Prime. Du mener muligvis noget andet og der er måske andre, der mener det samme som dig. Fint nok. Det gider jeg ikke diskutere. Det har vi gjort før.

Ja ja... RJK kan jo umuligt tage fejl.

Omvendt gider jeg ikke blive svinet, fordi folk er vant til misbrugte karakterskalaer... Det er det eneste, jeg diskuterer her (omtrent).

Jeg synts at du misbruger vurder-systemet... Der er massere af reviews der bruger samme skala, og de har stadig givet Metroid Prime en højere karakter.
RJKRJKSkrevet 05/02-04 22:26 
FreddiE>
RJk har haft 10 timer i selskab med Metroid Prime, men det lyder som, at de 10 timer bare var en lang gang negativ kritik.

Ja, jeg hader det bare helt vildt og har derfor vurderet det til "meget godt"...

Drop det nu bare. Nej, Metroid Prime ryger måske ikke i min "top 10" for denne generation, men mindre kan vel også gøre det, uden man skal overfaldes og beskyldes for det ene og det andet. Det er faktisk også en del gode spil lige udenfor GameCube...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 05/02-04 22:30, rettet 05/02-04 22:31 
FreddiE>
RJK>
Det har det omtrent været gennem de sidste fem år, jo...

Så må du også indse, at grundlaget for din Metroid Prime vurdering/mening ikke er optimal.

Hvaba? Jeg har meget svært ved at se, hvordan hans anmeldererfaring skulle diskvalificere ham fra at bedømme Prime. Jeg har anmeldt spil endnu længere tid end Rune har, og jeg synes, at spillet er fantastisk. Det burde vel ikke være tilfældet, hvis man følger din logik, eller hvordan?
RJKRJKSkrevet 05/02-04 22:33, rettet 05/02-04 22:36 
FreddiE>
Så må du også indse, at grundlaget for din Metroid Prime vurdering/mening ikke er optimal.

Hvis jeg skulle anmelde det, ville jeg selvfølgelig have gennemført det. Men jeg har ikke anmeldt det.

Ja ja... RJK kan jo umuligt tage fejl.

Jo, men det sker sjældent ;p

Seriøst: Jeg har vel selv lov at bestemme, hvad jeg vil diskutere. Jeg har ikke lyst til at diskutere Metroid Prime, for det kræver at man går i detaljer. Det er længe siden jeg har spillet det, så jeg kan ikke huske detaljerne. Jeg kan fint huske helhedsindtrykket.. Spillet gjorde ikke et ret stort indtryk på mig. Rent subjektivt fandt jeg det kedeligt.

Jeg synts at du misbruger vurder-systemet...

I så fald har du misforstået systemet.

Der er massere af reviews der bruger samme skala, og de har stadig givet Metroid Prime en højere karakter.

1. Hvilke udover Edge? Jeg vil godt have en liste over de større sites, der bruger 10-skalaen eller højere og har 50% af værdi som reel middelværdi.

2. Så er jeg jo nok ikke enige med de pågældende eller også har der været andre grunde til deres karaktergivning. Der er mange muligheder. Det er vel også ligegyldigt. Det samme kan du sige om mange andre af de spil jeg har vurderet. Jeg er ikke enig med alle. Det er du sikkert heller ikke. Hvor sørgeligt ville det lige være, hvis man var det?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 05/02-04 22:50, rettet 05/02-04 22:51 
RJK>Jeg kan fint huske helhedsindtrykket.. Spillet gjorde ikke et ret stort indtryk på mig. Rent subjektivt fandt jeg det kedeligt.

Der er afgjort et par passager, hvor man kan gå lidt død i det, men hver gang viste det sig for mit vedkommende, at vedholdenhed bar frugt i form af nogle kolossale spiloplevelser. Det gav for mig lidt samme efekt, som når omkvædet i Smells Like Teen Spirit sparker ind. Det ville ikke være nær så effektfuldt, hvis det ikke havde været for de stille passager i sangen. Måske nåede du bare ikke til nok af den slags momenter? I så fald synes jeg, at det er synd, og at du for din egen skyld skulle give det et skud til. Hvis ikke har jeg det også helt fint med, at Metroid Prime bare ikke kunne få lige præcis dit blod i kog. Jeg sidder jo selv måbende på sidelinjen, når store spilsites mere eller mindre ukritisk skamroser FFX :)
RJKRJKSkrevet 05/02-04 22:55, rettet 05/02-04 22:56 
Jamen, jeg afviser da ikke, at det er tilfældet. Men med tiden bliver man jo relativt god til selv at vurdere, om spil tager den drejning (for ens eget vedkommende). Det er sjældent, at man bliver overrasket efter ti timer. Men det forekommer da (fx Kingdom Hearts).

Og derfor bør vores vurderinger selvfølgelig ikke læses som anmeldelser. Min Metroid Prime-vurdering siger 7/10 efter 5-10 timers spil. Det er min (så vidt muligt) objektive vurdering efter 5-10 timers spil - længere er den ikke. Hvis jeg skulle have anmeldt det eller rent subjektivt havde synes det var fedt, så havde jeg jo gennemført det. Sådan var det ikke...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 22:56 
JAA>
Hvaba? Jeg har meget svært ved at se, hvordan hans anmeldererfaring skulle diskvalificere ham fra at bedømme Prime. Jeg har anmeldt spil endnu længere tid end Rune har, og jeg synes, at spillet er fantastisk. Det burde vel ikke være tilfældet, hvis man følger din logik, eller hvordan?

Det er ikke hans erfaring som anmelder, men hans erfaring med spillet jeg kritisere. Du burde ikke give et spil en karakter, ligegyldigt om det bare er en "vurdering", hvis man ikke har sat sig ordentligt ind i det. De punkter han kritisere, er nogle af de bedst udførte i spillet.
RJKRJKSkrevet 05/02-04 22:57 
Er charmen og gentagelserne noget af det bedstudførte i Metroid Prime...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 23:08 
Ja, fordi selvom du ikke er fan af backtracking, så er det rigtig godt udført i Metroid Prime. Jeg har ikke spillet så mange andre Metroid spil, men i følge de mange reviews, så er det en rigtig god konvertering fra 2D til 3D.
RJKRJKSkrevet 05/02-04 23:15 
FreddiE>
Ja, fordi selvom du ikke er fan af backtracking, så er det rigtig godt udført i Metroid Prime.

Den diskussion har jeg så også taget før, så jeg nøjes med at konstatere, at jeg er uenig. Det er aldrig godt, at basere sit leveldesign på backtracking.

i følge de mange reviews, så er det en rigtig god konvertering fra 2D til 3D.

Det siger vel noget nær absolut intet om, hvorvidt charmen er bevaret... Er stor del af charmen ved 2d-spillene er netop, at de er i 2d.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/02-04 23:25 
JAA>
Jeg kan egentlig ikke se, hvor du vil hen med din kommentar. Alle bedømmelser vil altid være subjektive.

Ja, det er de. Hvad skal vi så med din kommentar, i forhold til resten af det du skrev, i det indlæg?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 05/02-04 23:39 
Min kommentar viser, at jeg er overrasket over, at PR som gruppe ikke giver spillet højere karakter.

Du konstaterer, at en mening er en mening. Jo, tak.

Måske var det, du egentlig ville sige, at du er enig med PR vurderingen? I så tilfælde kunne du jo bare sagt det. :)
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 23:57 
RJK>
Den diskussion har jeg så også taget før, så jeg nøjes med at konstatere, at jeg er uenig. Det er aldrig godt, at basere sit leveldesign på backtracking.

Jeg må have en svag hukommelse, men hvornår var det lige du blev uddannet som spil-designer?

Det siger vel noget nær absolut intet om, hvorvidt charmen er bevaret... Er stor del af charmen ved 2d-spillene er netop, at de er i 2d.

Det vil sige umuligt... Mario 64 og Metroid Prime er det tætteste vi kommer på perfekte konverteringer.
RJKRJKSkrevet 06/02-04 00:06, rettet 06/02-04 00:07 
FreddiE>
Jeg må have en svag hukommelse, men hvornår var det lige du blev uddannet som spil-designer?

Nu er det jo ikke spildesignernes arbejde, men anmeldernes, at bedømme hvad der er godt og skidt...

Men, okay da. Så lad mig sige det sådan. I de mange, mange spil jeg har spillet, har nødvendig backtracking aldrig været en gevinst for spillet.

Mario 64 og Metroid Prime er det tætteste vi kommer på perfekte konverteringer.

Hvorfor ikke bare erkende, at spil fungerer anderledes i 3d og så lade være med at snakke om gode og dårlige "konverteringer"?

Fakta er, at jeg mener 2d-Metroid-spillene har mere charme end Metroid Prime. Jeg ved ikke hvorfor du diskuterer den sag med mig, når du ifølge dig selv ikke har spillet de andre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/02-04 00:09 
RJK>
Fakta er, at jeg mener 2d-Metroid-spillene har mere charme end Metroid Prime. Jeg ved ikke hvorfor du diskuterer den sag med mig, når du ifølge dig selv ikke har spillet de andre...

Nok mere, hver deres charme. Selvom de dækkes af samme titelnavn, kan de "umuligt" sammenlignes. Det skal så siges jeg aldrig har rørt MP..
Home is where the hardware is..
RonaldoRonaldoSkrevet 06/02-04 00:15 
RJK>
Nu er det jo ikke spildesignernes arbejde, men anmeldernes, at bedømme hvad der er godt og skidt...

Men, okay da. Så lad mig sige det sådan. I de mange, mange spil jeg har spillet, har nødvendig backtracking aldrig været en gevinst for spillet.

Det er det med bananer og appelsiner...

Hvorfor ikke bare erkende, at spil fungerer anderledes i 3d og så lade være med at snakke om gode og dårlige "konverteringer"?

Det er der ingen tvivl om... Søgaard har fat i noget.

Fakta er, at jeg mener 2d-Metroid-spillene har mere charme end Metroid Prime. Jeg ved ikke hvorfor du diskuterer den sag med mig, når du ifølge dig selv ikke har spillet de andre...

Metroid Fusion og Metroid som man kan unlocke i spillet. Jeg fik dog aldrig spillet Metroid særlig meget, men jeg gennemførte Fusion.
JoachimMAJoachimMASkrevet 06/02-04 00:58 
Så lad dog folk have deres mening om forskellige spil. Der er nogle der kan lide Metroid Prime, der er andre der mener det har fejl, men at det stadig er fornøjeligt - de færreste mener det er det værste spil nogensinde. RJK og andre har sikkert deres grunde til at ser mangler ved spillet, mens andre, ligesom jeg f.eks., synes spillet er dejlig frit og underholdende - selvom jeg da godt kan se at det nogle gange kan blive lidt for monotont, men det problem døjer næsten alle spil med i dag.
Jeg giver Freddie ret i at Playrights skala er ret uoverskuelig for de uindviede, men det er nu engang deres måde at lave det på. Jeg kan personligt ikke hidse mig op over at der står 80% istedet for min egen vurdering af spillet, hvor jeg måske endda bruger skalaen på en helt anden måde end Playright.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
la0sla0sSkrevet 06/02-04 01:40 
Angående backtracking generelt: hvis du vil have en kontinuerlig spiloplevelse, og en overraskende og spændende oplevelse, tror jeg ikke på idéen i, at genbruge tidligere milijøer, pånær sigtet er et "open ended" univers. Med mindre, at backtracking'en kan krydres med nye oplevelser, så det ikke bare bliver en steril gennemgang af tidligere oplevede områder, ellers er det svært at få det til at fungere. Jeg kan nemt konkuldere at MP IKKE er open ended som (gisp) GTAIII, og jeg vil mene at repetitionen, bliver med det dejlige ord: tiresome, ligegyldigt atmosfæren. En anden og spændende vinkel for mit vedkommende, kunne være hvorfor 2D spil ikke bliver nær så trættende (nu på dansk) når man taler om backtracking som i 3D orienterede spil.
MPs backtracking ville dog aldrig for mig være et argument for dets "godhed", men ville heller ikke være det kritikpunkt jeg først ville falde over.
Ligemeget hvad: så er MP for mig og se én af de ypperste atmosfæriske spil, i den forstand at sindsstilstanden når man spiller oplever at være alienated, ligesom i ICO... det er en stor præstation. Og det er netop det at udforske som gør spillet specielt for mig.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 06/02-04 01:42 
Joachim M Andersen>
Så lad dog folk have deres mening om forskellige spil. Der er nogle der kan lide Metroid Prime, der er andre der mener det har fejl

NEJ! og jo :)
folk skal have deres meninger, men hvis du dermed mener (og sådan opfattes tonen i dit indlæg) at viskal lade det ligge så tager du fejl, hvis det ikke kan diskuteres her.. hvor så?
Hvis vi ved første øjekast på modstand nedlægger diskutionen, bliver det da helvedes kedeligt?!? eller?
Hvad sker der?
JoachimMAJoachimMASkrevet 06/02-04 01:49 
Selvfølgelig skal emner diskuteres, men jeg synes ikke denne diskussion fører nogle vegne overhovedet. Derfor skrev jeg hvad jeg skrev.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
OmenOmenSkrevet 06/02-04 01:51 
RJK:
Jeg respekterer fuldt ud din mening omkring MP, omendt jeg ikke er enig. Men følgende fandt jeg dog som nogle lidt underlige udtalelser:

RJK>
Det er aldrig godt, at basere sit leveldesign på backtracking.

Det er ganske simpelt forkert, og er heldigvis kun udtryk for din mening.
Backtracking bruges ofte i den sammenhæng at man besøger tidligere baner/miljøer/whatever fordi de så virker som portaler til nye levels.
Præcis sådan forgår det også i MP. Jeg mindes ikke et eneste tidspunkt hvor man skal tilbage til tidligere besøgte levels, uden at det er fordi disse leder til nye steder at udforske.
Det er 100% op til spilleren om denne vil besøge tidligere besøgte steder for at indsamle powerups som ikke er essentiele for gennemførelsen af spillet.
Backtracking brugt på denne måde ser jeg i højere grad som et åbenlyst bevis på leveldesignernes talent, og hvis du selv nogensinde har arbejdet med det, tror jeg du vil give mig ret.

Er stor del af charmen ved 2d-spillene er netop, at de er i 2d.

Hva'!!
Hvis jeg spiller Super Metroid i dag på min SNES er det da ikke fordi jeg lader mig fascinere af 2d grafikken, men fordi jeg synes spillet stadigt er sublimt.
Charmen ved f.eks. Super Metroid ligger i dets åbenlyse kvaliteter hvad angår gameplay og stemning.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 06/02-04 02:00, rettet 06/02-04 02:02 
Omen>
Det er ganske simpelt forkert

Nej. Men jeg kan da godt se, at den korte linie kunne misforståes.

"Det er 100% op til spilleren om denne vil besøge tidligere besøgte steder for at indsamle powerups som ikke er essentiele for gennemførelsen af spillet."

I så tilfælde er spillet heller ikke, hvad jeg vil kalde baseret på backtracking. Det jeg mener hermed er, at man er _tvunget_ til at vende tilbage og genspille "større" portioner af spillet, for at komme videre. "Hey, forresten, nu hvor du er kommet så langt, skal du lige gå tilbage til starten af spillet og tage en dims eller dut, som du ikke kunne, da du var der før". Det er at basere sit design på backtracking. Og det er bare tidsudtrækkeri. Det er gentagelser og det keder spilleren.

Sådan oplevede jeg Metroid Prime. Om det er fordi jeg bare er ekseptionelt dårlig til at finde rundt, skal jeg ikke kunne sige, men for mit vedkommende skyder jeg al skylden på spillet :)

Charmen ved f.eks. Super Metroid ligger i dets åbenlyse kvaliteter hvad angår gameplay og stemning.

I så fald forstår vi noget forskelligt ved udtrykket "charme".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 06/02-04 07:24 
Læsehesten i Aalborg har flyttet alt deres NES, SNES og N64 væk fra tegneserier og Playstation og ind til pornobladene.

Jeg har ventet på en tråd hvori jeg kunne fortælle det, men det er ligesom bare upassende overalt...


Men tilbage "off topic" så er leveldesignet i Metroid Prime faktisk temmeligt genialt - efter min mening måske det bedste i noget 3d-spil. Backtracking af den slags RJK taler om, skyldes næsten udelukkende at der er flere veje frem til målet - den optimale vej gennem spillet finder man hverken første eller anden gang man spiller, men den indebærer helt sikkert ikke store mængder backtracking.

Jeg kunne heller ikke finde ordentligt rundt første gang jeg gennemførte, og måtte derfor gå en del frem og tilbage. Men anden gang kendte jeg lidt mere til spillet, og kunne derfor bedre planlægge min rute. Jo mere man spiller, jo mere giver spillet, og jo mere må man indse hvor meget der er tænkt over designet.

Prøv også at se på de folk der stadig spiller Metroid Prime. De har fundet veje gennem spillet der gør at det kan gennemføres på få timer - også uden at gøre ting udviklerne ikke har givet lov til.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 06/02-04 10:52 
Azalon>
Til trods for at cuben er den mest ejede konsol, så er det mit indtryk at der er mest aktivitet i andre fora, f.eks. xbox.
Hvorfor er det sådan?

For mig personligt er Xboxen en meget mere social maskine. Når vi i Aalborggruppen mødes er det tit for at spille i Link. Er vi ikke så mange, kan XBC eller Live levere fantastisk underholdning.

Det savner jeg lidt på GC.

Dertil kommer at GCs line-up ikke ser specielt interessant ud. Ja, jeg skal da have Unity og et par andre, men set som en helhed, synes jeg at de to andre konsoller har bedre line-ups.

Wehner>
Halo 7/10 - lol! Så er jeg ligeglad hvilken skala vi snakker om. Hvis du ikke passer på, så pudser jeg Bede på dig ;)

Det har RJK og mig diskuteret før. Flere gange :)

Det må da siges at vi får ganske god underholdning ud af et 7/10 spil. Gennemfører det stadigt(mere end 15 gange ialt)og spiller det faktisk hver gang vi mødes, med mindre vi specielt har aftalt at spille lidt retro.

Ikke dårligt af et 7/10 spil.

Tænk hvis der engang kommer et 8/10 spil...

RJK>
I de mange, mange spil jeg har spillet, har nødvendig backtracking aldrig været en gevinst for spillet.

Jeg er stort set enig. Det kan dog være noget værd, hvis man ikke har andre spil at spille, da backtracking så kan forlænge spilletiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 06/02-04 10:59, rettet 06/02-04 11:02 
FreddiE>
Det kunne være at folk på dette board, selvfølgelig af uforklarlige årsager, undervurderer Nintendo's spil?

Det er ikke kun Nintendos spil. Søger du fx på store klassikere som Street Fighter vil karakteren ligge omkring 7/10.

Skal man over det skal spillet næsten være fra Square ;p
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
94 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig