X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GC ikke så populær som XB og PS2?


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/02-04 11:44 
Ifølge samler-sektionen er der 58% gamecube'ere mod 40% xbox'ere og 40% ps2'ere.
Til trods for at cuben er den mest ejede konsol, så er det mit indtryk at der er mest aktivitet i andre fora, f.eks. xbox.
Hvorfor er det sådan? Er det fordi er der ikke sker så meget på Nintendo-fronten for tiden, eller er det simpelthen fordi at de andre konsoller har mere at byde på?
Selvfølgelig... Se hele indlægget
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
94 emne(r).
1 2 > »

Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/02-04 11:44 
Ifølge samler-sektionen er der 58% gamecube'ere mod 40% xbox'ere og 40% ps2'ere.
Til trods for at cuben er den mest ejede konsol, så er det mit indtryk at der er mest aktivitet i andre fora, f.eks. xbox.
Hvorfor er det sådan? Er det fordi er der ikke sker så meget på Nintendo-fronten for tiden, eller er det simpelthen fordi at de andre konsoller har mere at byde på?
Selvfølgelig er det svært at hamle op mod et trumfkort som xbox live. Det lader jo til at Microsoft har været de eneste der har indset værdien i online-spil.

Eller hvad tror I grunden er?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 05/02-04 11:49 
Tja, jeg bruger overhovedet ikke min GC... Brugte den kort da jeg fik Star Soldier, og hverken Viewtiful Joe eller Mario Kart har kunnet få den ned fra hylden...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MIKA-LMIKA-LSkrevet 05/02-04 11:56 
Jeg har to stående der blot samler støv, en der er blevet brugt et par gange og en helt ny, indkøbt til en plovmand - måske det er en af de billige maskiner man bare har, men aldrig rigtig bruger....
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/02-04 12:02 
Men det er jo det som er lidt sørgeligt. Det er i virkeligheden en ganske glimrende maskine, men de andre bliver valgt fremfor alligevel ...
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
APHAPHSkrevet 05/02-04 12:11 
Jeg havde en GC i en kort periode sidste år, men da der ikke rigtigt blev/bliver udgivet spil, i de genre der har min interesse, stod konsolen mere eller mindre bare og samlede støv, så jeg valgte at sælge den igen relativt hurtigt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
AndyAndySkrevet 05/02-04 12:17, rettet 05/02-04 14:51 
Tjaa..det eneste spil på GC'en, der holder mig fanget for tiden er PSO..Haha Just kidding, har bare ikke tid til at spille andre af de suværenespil(som JEG syntes) der er, på grund af PSO:D
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
dchangdchangSkrevet 05/02-04 12:22 
Måske spiller i bare for meget? Min GC bliver brugt meget på spil, som jeg ikke har gennemført endnu. Lige nu mangler jeg spiller jeg fx (stadig) Zelda, Metroid Prime, Viewtiful Joe og Animal Crossing. Det sidstnævnte kan dog vist ikke gennemføres, men det bliver ikke mindre sjovt af det. Jeg syntes det er en dejlig konsol.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/02-04 13:31 
Der er ganske simpelt bare for få spil, der kan piske en stemning op for GameCuben.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 13:41 
Ikke hvis du er hardcore nok : )

Animal Crossing
Donkey Konga (vol. 2 er lige udkommet)
Wind Waker
Tales of Symphonia
Final Fantasy: Crystal Chronicles
MGS: Twin Snakes
Zelda: The Four Swords

Blot for et nævne nogle af de gode grunde til at eje en Gamecube!
Home is where the hardware is..
KeenKeenSkrevet 05/02-04 13:48 
Super Monkey Ball 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/02-04 14:10 
Søgaard>
Ikke hvis du er hardcore nok : )

Please - lad nu være med at lave det her om til gamename dropping konkurrence.

Jeg sagde ikke at der ikke findes gode spil til GC. Lad være med at tage det sådan.

Hele mit argument bliver dog alligevel fint understøttet af din liste.
Ud af 7 spil er de 3 ikke udkommet endnu.
2 er gamle spil.

Tænk over det.
Nu har vi februar, og der kommer ikke særligt mange spil.
Men lad os se på december.
Hvor mange fede GC spil udkom der fra d. 15 nov frem til jul?
Hvor mange fede Xbox spil udkom der i samme periode?

Og mere vigtigt: hvilke genrer repræsenterede de forskellige spil?
Hvor mange af dem var af typen som mainstream publikummet falder for?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 14:15 
Der er sgu da flere fede titler end dem jeg nævnte! Gider da bare ikke bruge flere timer på at poste en tråd.

Desuden har konsol-kvalitet da ikke en meter med ANTAL spil-udgivelser at gøre. Så jeg synes lidt det er noget varm luft, det du lukker ud.
Home is where the hardware is..
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/02-04 14:42 
Søgaard>
Desuden har konsol-kvalitet da ikke en meter med ANTAL spil-udgivelser at gøre.

Selvfølgelig har kvantiteten da også noget at sige. I GameCube'ens tilfælde er der da unægteligt nogle rigtigt gode titer (primært dem der kommer fra Nintendo's interne udviklerhold), men problemet er, at der er alt for få af dem. Derfor samler min lilla kasse også støv på hylden.
Man skulle tro, at Nintendo havde lært fra 64'eren, at 3rd party støtte er alfa og omega for at få succes med en konsol, men det synes ikke at være tilfældet.
(...)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 14:44 
Jeg er da 100% ligeglad med succes pga 3rd parts crap spil, det er da ikke derfor jeg har købt mig en Gamecube. Er ligeglad med om Gamecube er i rampelyset eller har succes, bare den overlever.

Det har nok også noget med det at gøre. Xbox og PS2 er extrem mainstream!
Home is where the hardware is..
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 05/02-04 15:09 
På hvilken måde er PS2 og Xbox mere mainstream end Cuben?
(...)
quadquadSkrevet 05/02-04 15:11 
Jeg har en GC, et eller andet sted. Men med det ikke så imponerende spiludvalg, jaaah så få den lov at stå i papkasser sammen med alt andet jeg ikke bruger.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/02-04 15:12 
Resident Evil 4, Resident Evil 4, Resident Evil 4, Resident Evil 4 og Resident Evil 4!!!

;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PlaykidPlaykidSkrevet 05/02-04 15:17 
Ja, Resident Evil er godt, hvis man altså tør spillet det:)
Jeg købte hovedsagligt min GC for PDZ, som alligevel ikke blev til noget:/
Men i det mindste har vi en fed blikken slager til at rede cuben:)
Det er i hvertfald det jeg godt kan lide ved den.
Spiller nu: Halo 3
DommergaardDommergaardSkrevet 05/02-04 15:29 
Har ikke brugt min Gamecube i lang tid! Xbox har overtaget mig fuldstændig siden i sommers! Håber på at der snart kommer et ordentligt spil til den ;/
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 15:44 
Det kunne være at folk på dette board, selvfølgelig af uforklarlige årsager, undervurderer Nintendo's spil?

Metroid Prime ~ 76%
http://www.playright.dk/vurdertitel.php?id=8554

Legen of Zelda: The Wind Waker ~ 80%
http://www.playright.dk/vurdertitel.php?id=10881

Hvordan kan et af denne generations absolutte bedste spil opnå en middel karakter?
RJKRJKSkrevet 05/02-04 15:46, rettet 05/02-04 15:50 
50% er en middelkarakter jvf. vores skala og som du selv lige har nævnt, ligger begge de to voldsomt over det...

Wind Waker ligger #8 for spil fra denne generation, hvis man medtæller de titler, der har fået flere end tre vurderinger. Det må vel siges at være meget rammende...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 05/02-04 15:47, rettet 05/02-04 15:52 
Vil mene begge karakterer er fair. Set udfra P:Rs vurderingsskala er 80% højt.

Edit: Damn you fool!
tastasSkrevet 05/02-04 15:58 
Jeg føler mig lidt mærkelig fordi jeg har en 'lang' liste af spil som jeg endnu ikke har fået anskaffet og spillet til min GC, samt at den rent faktisk ikke står på en hylde eller ligger i en æske og samler støv! :]
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
jaesjaesSkrevet 05/02-04 16:06, rettet 05/02-04 16:25 
Jeg købte en sammen med WW for et par måneder siden, og har ikke brugt den endnu.

Jeg er enig mht. kvantiteten. Det store problem er IMO, at der er alt for mange genre, som er forsømte på GC. Så hvis mange føler sig "snydt", synes jeg der er helt fair.

Personligt har jeg købt en GC for de eksklusive titler, og udover Nintendos spil/franchises, så udkommer der alt for få eksklusive spil, som ikke er remakes (selvfølgelig er de fleste remakes, ikke "bare" remakes, men jeg mener alligevel, at man skal være temmelig meget fan for at genspille dem).

Noget andet jeg er irriteret over er, at Nintendo fortsætter med at genbruge deres franchises. At det er gode spil, synes jeg ikke er en formildende omstændighed, jeg kunne godt bruge nogle flere nye koncepter og genre.

Råb bare ad mig, jeg er ligeglad. Nintendo er som helhed geniale, men Siden Zelda: OoT, har de altså rullet lidt ned ad bakke, synes jeg :)
OkottaOkottaSkrevet 05/02-04 16:14, rettet 05/02-04 16:16 
FreddiE>
Hvordan kan et af denne generations absolutte bedste spil opnå en middel karakter?

Fordi det altsammen handler om personlige præferencer og ditto smag.

Når selv fans af de gamle Metroid og Zelda spil, ikke synes de nye spil lever op til hvad de gamle klassikere formåede at levere, så forklarer det vel meget godt de scores de to spil har fået, bl.a på Play Right.

Hvad Zelda: TWW angår, så prøv at kigge på andre boards og se hvad folk skriver om det - de fleste mener det er overvurderet og ikke sjovt nok.

Jeg kom selv *pænt* langt i TWW, men det begyndte at kede mig grusomt, når man sejlede rundt - der skete ingenting! Flere føler det samme, ang. det at sejle rundt - det er simpelthen for kedeligt.

EDIT: Og for at svare på dit spørgsmål, som er det jeg citerer, så har TWW sikkert fået en middel score, fordi flest mennesker mener, at spillet er et middelgodt spil. Easy huh.

En Zelda tråd
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 05/02-04 16:45 
jaes>
Råb bare ad mig, jeg er ligeglad. Nintendo er som helhed geniale, men Siden Zelda: OoT, har de altså rullet lidt ned ad bakke, synes jeg :)

Øhm, har du _spillet_ Marjora's Mask?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 17:03 
Jeg snakker nu om Metroid Prime...

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/447244.asp

100 Reviews ~ 96%

Hvad angår Wind Waker, så er det muligt at det ikke levede op til folks forventninger, men det er stadigt et godt spil. Det er blevet kåret af flere blade og sites til sidste års bedste spil.

Selvfølgelig handler det om, hvad hver individ finder attraktivt og underholdende. Det er stadig uprofessionelt at give et spil en dårlig karakter, fordi du ikke blev gode venner med det. Derfor følger rigtige anmeldere nogle regler, som gør at de kan sætte sig uden for deres eget behov og kritisere et spil retfærdigt.

Det er ikke for sjovt, at 100 og noget anmeldere har givet Wind Waker en gennemsnits karakter på 95%

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/469050.asp
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 17:11 
jaes>
Jeg er enig mht. kvantiteten. Det store problem er IMO, at der er alt for mange genre, som er forsømte på GC. Så hvis mange føler sig "snydt", synes jeg der er helt fair.

Så forstå det dog folkens. Hvis I vil have en konsol, som kan dække alles behov. Så køb en Xbox eller en PS2!

Der er vel ingen der har tvunget jer til at købe en cube?
Home is where the hardware is..
OkottaOkottaSkrevet 05/02-04 17:13 
FreddiE>
Det er blevet kåret af flere blade og sites til sidste års bedste spil.

Sidste års bedste Gamecube spil, ja.

Det er ikke for sjovt, at 100 og noget anmeldere har givet Wind Waker en gennemsnits karakter på 95%

100 og nogle mennesker synes, at TWW skal ha' denne karakter, fordi de synes spillet er så godt, at det fortjener denne score. 100 og nogle mennesker mener anderledes, og synes TWW var kedelig - skal vi vædde?

Men Gamerankings er ikke den endegyldige sandhed - se hvad Tekken 3 har fået, og hvor højt det ligger placeret; Det holder ikke - vil nogen sige - og andre vil være uenige.

Skruen uden ende.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 17:17 
Ja og det er ikke det emnet handler om : /
Home is where the hardware is..
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 17:20 
Du drejer det... Gamerankings har samlet alle de reviews sammen, som de har kunne finde. Siger du at der findes 100 andre reviews derude, som siger det modsatte? Wind Waker fik 9 i Edge og det samme eller mere, i stort set alle andre blade.

Det kunne også være, at der flere "gamere" herinde, som let bliver påvirket af den meget negative hype der omkring Nintendo. De har jo været på vej ud af marked de sidste 5 år.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 17:21 
Jeg tror mange ikke ved hvordan de skal forholde sig til deres cube : /
Home is where the hardware is..
OkottaOkottaSkrevet 05/02-04 17:22, rettet 05/02-04 17:23 
Freddie >

Næh - jeg siger ikke at der findes 100 andre reviews derude, som siger modsat; Jeg siger at der findes 100 andre mennesker derude, som siger det modsatte = anmeldere er osse mennesker.

Edge gav TWW 9, men senere har de skrevet at de overratede det - så vidt jeg husker.

Edge's famøse anmeldelse skrev iøvrigt osse, at TWW var det første Zelda spil med sne, så hvor troværdig den anmeldelse egentligt var...tjaa.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
FourDFourDSkrevet 05/02-04 17:25 
For mig er Gamecube bestemt ikke død, men ligger bare i en form for "vinterhi" indtil marts hvor den titter frem for at gøre sig klar til FF:CC og en masse andre dejlige titler :)

Cube har bare været en lidt halvkedelig firkant i de seneste par uger for mig, men søgaards lille liste over spil får mig til at genvinde håbet om spil der virkelig bare slår benene væk under en.

Men vi får jo at se om dette håb kan blive en realitet.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 17:27 
Okotta>
Næh - jeg siger ikke at der findes 100 andre reviews derude, som siger modsat; Jeg siger at der findes 100 andre mennesker derude, som siger det modsatte = anmeldere er osse mennesker.

Så kan man jo ligesom blive ved ik.

A: "Det spil er sjovt"
B: "Nej det er ej"
A: "Jo"
B: "Nej!"

Osv..

Det er jo derfor at der findes anmeldere, så folk har noget at forholde sig til og de fleste anmeldere var jo også generelt enige om, at TWW er et ok godt spil.
Home is where the hardware is..
tastasSkrevet 05/02-04 17:28, rettet 05/02-04 17:36 
Jeg vil da mene at gamerankings er repræsentativ som et mål for et spils kvaliteter.
Evt. jf. playright, der får TWW og MP da også nogenlunde det samme, hvilket jo fint understøtter at gamerankings scores ikke kun er "enkeltstående".

Nu læser jeg ikke så mange af de større sites - jeg hænger mest ud på gamespot - men gæt hvad de kårede til game of the year?

Game of the year
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
CoreCoreSkrevet 05/02-04 17:44 
Jeg tror at en af grundene til at der ikke er så meget aktivitet er at cube-spil ikke er lige så tilgængelige som PS2 og Xbox spillene er, hvis man går i Fona, Expert eller Stereo Studio (som lige er de nærmeste butikker for mit vedkommende) så fører de slet ikke Cube-spil hvorimod de har et ret bredt udvalg af de to andre. Og finder man endelig en butik som fører GC-spil så har de som regel tre hylder med Cube, men 2 reoler med PS2 og X-box. Jeg har hørt et sted at dette skyldes at Bergsala som distribuerer nintendo i norden, vist nok ikke er de skarpeste til at få deres produkter ud i butikkerne.

Derudover har jeg også en teori om at de tal der siger at her er mange flere Cube-ejere end PS2/xbox ejere på PR skyldes at alle dem der har en cube også har en af de andre stående, og vælger at købe deres spil til dem.
Jeg selv fortrød inderligt at jeg valgte at købe True Crime til Cube da jeg erfarede at der er 80 musiknumre på PS2-versionen imod 40 på Cubens, p.g.a. pladsmangel. Samtidig er styringen rigtig rigtig skidt på cubens version, hvilket jeg tvivler på kan være ligeså ringe på PS2.

Jeg har selv både Cube & PS2, og jeg vælger helt klart PS2'eren hvis jeg skal anskaffe mig et spil der findes til dem begge, og det er fordi at Cubens joypad syntes jeg er vildt ringe sammenlignet med PS2'erens, og i tilfælde som SSX3 & Need For speed så vinder PS2 også på at kunne spille online.

Inden nintendo-folket brænder helt af vil jeg lige sige at det her er overhovedet ikke et diz af cuben, jeg er selv glad for min og spiller meget på den, men som sagt kun de titler der ikke findes til PS2, og helt ærligt så er jeg egentlig også enig i at der generelt kommer for mange flop imellem spillene til cube.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 05/02-04 17:45, rettet 05/02-04 17:47 
FreddiE>
Det er ikke for sjovt, at 100 og noget anmeldere har givet Wind Waker en gennemsnits karakter på 95%

Prøv lige at forstå...

1. De fleste sites bruger ulige karakterskalaer. Dvs. at deres middelkarakter ikke (omregnet) er 50%. Vurderinger herinde kører med 50% som middelkarakter. Du kan ikke bare sammenligne.

2. GameRankings omregner udfra matematisk værdi. Dvs. at et magasin der giver et spil 6/6 (som et spil langt fra behøves at være "perfekt" for at opnå) vil automatisk tælle som 100%. Dermed vil karakterne fordele sig mere ekstremt.

3. GameRankings kører med matematisk gennemsnit. Dvs. at hvis der er anmeldelse på 100%, så er den endelige score 100%. Vurderinger herinde kører efter vejet gennemsnit, hvor samme situation (så vidt jeg lige husker) ville give 90%.

Det er latterligt at sidde og sammenligne på denne måde, uden at du sætter dig ind i tingene. Vurderingsscores på både 75% og 80% efter mange vurderinger er særdeles godt. Hvis du mener andet, har du ikke sat dig ind i tingene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/02-04 17:54 
Man skal NETOP ikke købe en cube, for at spille multiplatform spil! : )
Home is where the hardware is..
kimmerkimmerSkrevet 05/02-04 17:59 
Søgaard>
Donkey Konga (vol. 2 er lige udkommet)

Vol. 2 er ikke udkommet endnu. Det skulle meget gerne dukke op snart.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 18:03 
RJK>
Prøv lige at forstå...

Selvom systemet ikke er perfekt, så har spillet stadig fået langt bedre kritik, end det har her.

Du gav selv Metroid Prime 7, og det er tydeligt eksempel på, at du ikke blev venner med spillet og ikke lige omvendt. Du burde aldrig have givet spillet en karakter.
RJKRJKSkrevet 05/02-04 18:12 
I modsætning til dig er jeg udmærket i stand til at vurdere, hvad jeg skal vurdere og hvad jeg ikke skal vurdere.

I tilfældet ligger skylden til det manglende "venskab" hos spillet. Det har fået en mere end fair chance med næsten 10 timers spiltid. Jeg blev heller aldrig venner med Jet Ion GP. Det betyder heller ikke ligefrem, at det egentligt er et godt spil...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 18:19 
Du kritisere spillet på nogle punkter, som ikke er dårlige, men fordi du ikke kan lide dem.

Jeg kan finde 100 reviews, mig selv og nok 100 andre gamere der ikke er enige i dine punkter.

Hvis du aldrig kom bare halvvejs igennem spillet, så burde du ikke give det en karakter. Det er ikke retfærdig og yderst misledende.
CoreCoreSkrevet 05/02-04 18:31 
Hvad skal man med en anmeldelse hvis man kun vil høre den fra folk der har total optur over spillet ?
Det kan man da ikke bruge til ...., man kan da finde mange forskellige meninger om alle spil, og hvis man vælger kun at holde sig til dem der taler positivt om spillet, så køber man jo stadig i blinde, og så kan det jo egentlig være ligemeget...

I øvrigt så mener jeg også at MP er slemt overvurderet...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 05/02-04 18:41 
Wehner>
Øhm, har du _spillet_ Marjora's Mask?

Sjovt spørgsmål, for det spil er da bestemt ikke noget der bliver nævnt i samme åndedræt som Ocarina of Time.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 18:43 
Hvor skriver jeg det henne? Det er da lige så forfærdeligt at se dem, som kaster rundt med 10-taller uden at begrunde det.

Det er ikke meningen, at man skal give oplevelsen en karakter, men derimod selve spillet. Der er forskel på at være anmelder og fritids gamer.
CoreCoreSkrevet 05/02-04 18:46, rettet 05/02-04 18:47 
Derfor behøver man da heller ikke at lade sig præge af at der er 100 andre anmeldere der mener noget andet end en selv, eller en fanskare der ikke kan tåle at høre negative ting om deres favorit-spil...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 05/02-04 18:58, rettet 05/02-04 19:03 
FreddiE>
Du kritisere spillet på nogle punkter, som ikke er dårlige, men fordi du ikke kan lide dem.

Ja, jeg kan sjovt nok ikke lide dårlige punkter ;p

At spillet er lige så charmerende som 2d-spillene, at styringen intet fejler og at der ikke er gentagelser i spiloplevelsen, er så din påstand.

Jeg er selvfølgelig ikke enig, men du er da velkommen til at mene hvad du vil. At du vil belære mig om at være objektiv fremfor subjektiv, må jeg så bære trække på smilebåndet over... :)

Jeg kan finde 100 reviews, mig selv og nok 100 andre gamere der ikke er enige i dine punkter.

Du tvinger mig jo til at sige "dare". Du er velkommen til at finde 100 anmeldelser, der specifikt nævner, at charmen er bevaret fra 2d-spillene, at der ikke er gentagelser og at der ingen problemer er omkring styringen.

Men jeg kan godt på forhånd sige det er spild af tid.

Hvis du aldrig kom bare halvvejs igennem spillet, så burde du ikke give det en karakter. Det er ikke retfærdig og yderst misledende.

Nu er det tilfældigvis (blandt andet) mig og ikke dig, som har lavet reglerne for, hvad skal til for man kan skrive en vurdering i vores Vurder-sektion. Du kan jo læse den i FAQ'en og jeg garanterer, at jeg lever op til disse i tilfældet...

Hvis du igen gad sætte dig ind i tingene, så ville du vide, at vi har en "Gennemført"-option. Så kan dem der læser vurderingerne se, om den pågældende spiller har gennemført spillet. Så kan man fx ignorere disse, hvis man ikke mener dette giver et rimeligt billede. Ja, faktisk kan man jo se, præcis hvor lang tid den enkelte har spillet spillet og derfra selv vurdere, hvem der giver den mest korrekte vurdering. Ergo er det fejlagtigt og plat at påstå, at nogle vurderinger er misledende på disse punkter. Det er de ikke. De forklarer jo tingene klart og tydeligt.

Desuden kan man jo se på det på to måder.

Dem der har gennemført spillet, ved mest om det og kan derfor give den mest retfærdige vurdering.

Omvendt er det nok kun dem, der virkelig har været fanget af spillet, som har villet gennemføre og dermed bliver deres vurderinger logisk set højere.

(Med mindre man er så stædig som enkelte af os og gennemfører skidtet, selvom det er skidt)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 05/02-04 19:24 
"But after several years of very hard work, Retro Studios and Nintendo have translated the same genius of Super Metroid into 3D with very few casualties." -IGN

Denne professionele anmelder laver en dyb analyse af hans yndlings franchise, som han har spillet siden det første spil kom ud. Der er flere reviews der nævner, at konverteringen er rigtig god. Hvorfor er dit ord så meget bedre end alle disse folk, som kigger på spillet med professionele øjne?

Styringen er præcis som den skal være, og den ville ikke have virket bedre på andre måder. Har du overhovedet lagt mærke til, at omgivelserne, fjernderne osv. er designet netop til styringen? Du klager også over GoldenEye's styring måske?

Hvad hjælper en "gennemført option", når dårlige anmeldelser stadig tæller med i den samlede gennemsnits karakter?
ChronoChronoSkrevet 05/02-04 19:33 
Jeg må godt nok erklære mig enig med denne IGN anmelder. Efter to gennemspilninger er det klart for mig, at Retro Studios har gjort det fantastisk godt.

Det er muligt at det kunne være blevet endnu bedre hvad angår "Metroid-feeling" hvis de havde valgt et 3. persons perspektiv - men som Freddie også siger så er leveldesign perfekt tilpasset styring og 1. persons perspektiv.

Men Freddie, du skriver alt for meget her på Forum - lav dog lige nogle tekster i Vurder også :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
94 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig