X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcades i Danmark?


Svar
SonicSonicSkrevet 04/02-04 22:18 
Findes der stadig spillehaller i Danmark?! Og nu mener jeg ikke bowlinge-haller der har 2 ridge-racers stående, men den gode gamle type maskiner med joysticks og et par knapper?! Jeg har kigget et stykke tid, men kan ingen finde! Jeg var ellers i Hamborg for et par måneder siden, og nede på St. Pauli (var på en udstilling dernede) gik jeg forbi det jeg vil kalde "Arcade-Heaven"! Selfølgelig blev jeg nødt til at gå inden for, og for den da, det var/er nok den største arkade jeg har set i hele mit liv! Jeg tror der var omkring 3 etager fyldt med maskiner der bare stod og brølede derudaf... really nice :)
Men hvorom alt er... har vi mon noget lignende i Danmark?!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SøgAArdSøgAArdSkrevet 04/02-04 22:22, rettet 04/02-04 22:22 
*HOST* Snak lige lidt med RJK *HOST*

: )
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 04/02-04 22:43 
Tjah...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 04/02-04 22:47 
Joh, jah... det er jo også godt nok, og jeg skal da klart et smut forbi til sommer... men kan det passe at det er det eneste i hele Danmark da?! Jeg kan jo ikke køre til Århus hver gang jeg vil spille lidt :D Desuden, de nyere spil (sådanne som Metal Slug 5 og King of Fighters 2003) kommer vel aldrig til at se skyggen af Danmark, oder?!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SøgAArdSøgAArdSkrevet 04/02-04 22:51 
Et ord!

Neo Geo ; )
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 04/02-04 22:52 
Ja, det er det jo.

Det kunne være det "ene" ord skulle være "Neo Geo AES"? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 04/02-04 22:54 
Som vi har diskuteret før, CD er ikke engang en mulighed ; )

Og pocket siger sig selv..
Home is where the hardware is..
KoludaKoludaSkrevet 04/02-04 22:56 
Metal Slug 5 , har jeg da ;)
3of193of19Skrevet 04/02-04 22:57 
I København findes der I Scala overfor Tivolis hovedindgang Professor Olsens Spilleland. Har ikke været der i et godt stykke tid, da de ikke har fået nye ting, men de har vist noget i stil med 100 kroner entre og så er resten gratis.

Selve Tivoli har en del maskiner spredt ud over parken, også nyere ting.

Palads biografen har et par maskiner i kælderen, men også ældre.

Jeg tror problemet i Danmark er at de firmaer der stod for import og opstilling af maskinerne er gået nedenom. Så kun steder som Tivoli har mulighed for selv at hente noget hjem.
NaieraNaieraSkrevet 04/02-04 22:59 
I Tivoli er de faktisk rimeligt godt med på noderne. Sidste sommer var jeg derovre, og da var Time Crisis 3, så vidt jeg forstår, rimeligt nyt, og de havde det. Problemet er, at de jo ingen MVS-maskiner har. Så vidt jeg husker har de det heller ikke i Prof. Olsens, men jeg husker sikkert forkert...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 04/02-04 23:03 
Det lyder da dælme godt at der stadig er (i det mindste) lidt liv i arkade-scenen endnu, så at sige ihvertfald!
Og ja, har da også selv metal slug 5... men ville da gerne se/prøve arcade-maskinen i levende live :) Men det kommer nok ikke lige sådanne til at ske :/
Anyways, er da helt fedt med det her "spillehal-spotting" :) Post endeligt flere steder hvis i kender til nogen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
The DaneThe DaneSkrevet 04/02-04 23:06 
Spiller selv i Prf. Olsens når jeg er i "udlandet" :D i ny og næ, men noget af charmen er gået fra det nu man har evig kredit til spil.

Men det kunne da være interessant om der var andre steder lige i nærheden.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 04/02-04 23:11 
3of19>
Jeg tror problemet i Danmark er at de firmaer der stod for import og opstilling af maskinerne er gået nedenom.

Men så tror du jo forkert ;)

Problemet er ganske let og ligetil: Der er ikke penge i det længere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 04/02-04 23:17 
True! Det er nok desværre det der er problemet... ungdommen idag har xbox og diverse andre konsoller stående hjemme i stuerne, hvilket vel også er godt nok for dem! Jeg ved bare at vi nok egentligt havde det sjovere dengang, og kom mere ud i den friske luft, hehehe!!!
Seriøst er der dog en del der stadig importerer spil til Danmark, såsom Elite Games (stedet jeg har købt min egen arcade :)), der er som sagt nok bare for lidt penge i det!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nullernullerSkrevet 04/02-04 23:29 
Et af de størst firmaer i Jylland, kørte ud med arcade maskiner til mange camping pladser hver sommer. (mange maskiner) og , allerede efter at ps1 kom , kunne de mærke en afmatning i indtægterne.
og det tog så 4 år, så var arcade markedet slået totalt
i stykker for dem....
...når jeg tænker tilbage, så havde vi rigtigt mange arcade haller i århus, det var sq tider....
Har nok tilbragt et ½ liv i disse haller..(rip) suk.
Nu med Xbox 360
3of193of19Skrevet 04/02-04 23:51 
jep, Playstation ødelagde alting... :(
NaieraNaieraSkrevet 05/02-04 00:20 
Korrekt. En af Bush og Clintons ondeste planer overhovedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 05/02-04 01:07 
Hvis det bliver helt slemt har de dog nogle famøse arcadehaller i London.
Foruden USA, er det et af de eneste steder jeg nogensinde har set folk flokkes for at konkurere i VF4, Capcom vs. SNK osv. Stemningen er oftest helt fantastisk, specielt når de virkeligt dygtigere spillere kommer til.
Vote Ficus!
NeonodeNeonodeSkrevet 05/02-04 01:09, rettet 05/02-04 01:51 
Jeg har været inde i en spillehal i aalborg, hvor man betalte for en time og alle maskiner var åbne... Ved der også har været en i Herning.. Det er dog lidt siden jeg har været nogen af stederne så jeg ved self. ikke om de findes mere...
JAAJAASkrevet 05/02-04 01:42 
Gør de så det? :P
WehnerWehnerSkrevet 05/02-04 10:35 
Den i Aalborg forsvandt for et par år siden. Var derinde et par gange og spille House of the Dead 'Hardboiled-style': En pistol i hver hånd ;)

Men London har et par fede arcades! Det var der jeg opdagede Dance Dance Revolution. Liseberg i Göteborg har også en del maskiner.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 05/02-04 10:37 
Den i Aalborg har nok været Klods Hans inde ved siden af Bio 5, ikke? Der har jeg også brugt meget tid inde.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MarcusMarcusSkrevet 05/02-04 11:04 
Sonic>> Du kan jo også købe en selv :)
Jeg købte en Virtua Fighter 2 maskine med Virtua fighter af Koluda for noget tid siden som jeg skal ha' solgt, for omkring 2500 :)
WehnerWehnerSkrevet 05/02-04 11:17 
dchang>

Den i Aalborg har nok været Klods Hans inde ved siden af Bio 5, ikke? Der har jeg også brugt meget tid inde.

Dér har jeg også tilbragt en del af min ungdom :)

Men det er nu lang tid siden at den forsvandt. Den omtalte lå ved siden af Spirit of America for enden af Jomfru Ane Gade.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/02-04 11:18 
Er det Las Vegas du tænkter på Wehner?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
WehnerWehnerSkrevet 05/02-04 11:22 
Det er vist rigtigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 05/02-04 11:33 
Mysterious>
Sonic>> Du kan jo også købe en selv :)
Jeg købte en Virtua Fighter 2 maskine med Virtua fighter af Koluda for noget tid siden som jeg skal ha' solgt, for omkring 2500 :)

Har købt en sidste år til januar, købte en Killer Instinct 2 for omkring 2.000,- kr. :) Jeg har så smidt en pc ind ved siden af det originale spil, så jeg kan skifte imellem Mame32 og Killer Instinct 2 :)
Det handler jo bare også lidt om atmosfæren i en spillehal, hvilket jeg først kan få derhjemme når jeg får råd til at indrette en kælder med tons'o'arcades :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Zzap!Zzap!Skrevet 18/02-04 15:06, rettet 18/02-04 15:06 
Til RJK og "de andre" der har planer om at starte et større arkadespilmuseum: http://www.retrokade.com/
Ville bare lige gøre opmærksom på det, hvis I ikke kendte det i forvejen. Måske I kan få nogle gode ideer? ;)
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 24/02-04 21:31 
Jeg så forresten (og prøvede) en Neo Geo arkademaskine med Metal Slug i på en shawarmabar der ligger lige ved siden af Christianshavns metrostation.
Det er dejligt forfriskende at støde på den slags ude i "den rigtige verden". :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 24/02-04 21:34 
Hvad hedder stedet?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SumezSumezSkrevet 24/02-04 21:37 
Heh. Det kan jeg ikke huske. Men hvis du går fra Christiania og ned mod metrostationen, ligger stedet lige foran næsen på dig, når du kommer til T-krydset ved stationen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarklynoonDarklynoonSkrevet 24/02-04 21:58, rettet 22/03-04 22:43 
jeg skal en tur hjem til amar i morgen, så kan jeg lige se hvad grillen hedder, troede ellers ikke maskinen var tændt længere


rettelse til tidligere edit den hedder steak house
Mortal Kombat the mother of all fighting games
Le RoofLe RoofSkrevet 22/03-04 13:09 
Fandt en grillbar, tæt på KB-hallen, med en Neo Geo arkademaskine, som indeholdt KOF96 + et par andre spil jeg ikke lige nåede at identificere. Derudeover kan jeg oplyse at de har gode franske hotdogs til 10kr/stk :)
Følte mig sgu' lidt som en lille knægt, tilbage i folkeskolen der...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SonicSonicSkrevet 22/03-04 21:48 
Min kollega fortalte sidste dag at han havde set 2 arkade-maskiner ude på den lokale losseplads... vi kørte hurtigt derud i en varevogn for at hente dem, men de var desværre allerede taget/væk :(

Håber de har fundet et godt og kærligt hjem!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 22/03-04 22:04 
Nogle folk er seriøst gale i hovedet. -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig