X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Saturn - US/JAP/PAL?


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 02/02-04 23:14 
Hej

Jeg ved absolut ingenting om Sega Saturn, men...

Hvor svært er det at få en PAL Saturn til at køre US/JAP spil? Hvad for noget udstyr kræver det, og i hvilken prisklasse er dette?

Man har vel lov at være nysgerrig :-)
nerosnerosSkrevet 15/05-04 14:17 
Du kan jo købe en ntsc eller en jap udgave af maskinen, eller du kan købe diverse universale adaptere. Men der findes mange adaptere og jeg ved ikke hvilke nogle er bedst! Jeg har selv tænkt på snart at købe mig en adapter, fordi der virkelig er fede titler fra japan til sega saturn konsolen.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/05-04 18:45 
Så vidt jeg ved er ingen adaptere bedre end andre. Om ikke andet kan en Action Replay 4M anbefales, da den både har memory backup, RAM expansion og import adapter.
Den er billig at skaffe og nem at bruge, men hvis din maskine er PAL, kræver den stadig et mod for at køre spillene i 60hz.
Et "rigtigt" import-mod, er en noget mere kompliceret affære, men kræver vist ikke andet end loddefærdigheder og det sædvanlige udstyr.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 16/05-04 13:04 
Action replay og Memory backup! Det er jo hele to ting! Derfor er den jo bedre end andre adaptere. Mon den er pakket ind i Chokolade også!!?
Bashful Neophyte
MarcusMarcusSkrevet 17/05-04 18:38, rettet 17/05-04 20:59 
Alternativt kunne du jo bede RJK om hjælp:

RJK's modning af saturn service.
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/05-04 07:48 
Jeg vil anbefale at lave 60Hz switch på den hvis du skal køre NTSC spil, ellers vil du nok have lidt squashed skærm i alle shootere ;).
Jeg har indsat 60Hz i min saturnos, men den havde åbenbart fordøjelses problemer og spyttede den ud. Jeg søger lige efter en ny saturn, men i den tid det virkede var det helt klart værd.
SumezSumezSkrevet 18/05-04 09:54 
Squished schmuished.
Jeg har sagt det så mange gange før. Hvis man har et bare nogenlunde ordenligt fjernsyn, der kan justere billedes højde, er det intet problem.
Men hvis du vil spille spillene 16% hurtigere, anbefales det til gengæld at installere end 60hz switch.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/05-04 12:04 
Jeg vil købe mig en hvid sega saturn snart. Så skulle alle problemer være løst eller er de?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 19/05-04 16:19 
Med mindre du vil spille US og PAL titler...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 19/05-04 18:37 
Jeg har set så mange fede titler som kun kan spilles på den jap. udgave af sega saturn! Men kan man ikke spille ntsc spil på den jap. udgave? Eller skal man så finde sig en amerikansk saturn maskine?
Bashful Neophyte
majjohamajjohaSkrevet 19/05-04 18:52 
Japanske spil på en japansk maskine.
Amerikanske spil på en amerikansk maskine.
Europæiske spil på en europæisk maskine.

Hvis du vælger ikke at chippe den, eller bruge import cartridges.
JmogJmogSkrevet 19/05-04 18:56 
Sumez>
Jeg har sagt det så mange gange før. Hvis man har et bare nogenlunde ordenligt fjernsyn, der kan justere billedes højde, er det intet problem.

Nu er det jo ikke et kendetegn for alle ordentlige fjernsyn at de har den funktion. Jeg tror slet ikke det er så udbredt.
NaieraNaieraSkrevet 19/05-04 18:59 
Nerosretro>
Jeg har set så mange fede titler som kun kan spilles på den jap. udgave af sega saturn! Men kan man ikke spille ntsc spil på den jap. udgave? Eller skal man så finde sig en amerikansk saturn maskine?

JAP er også NTSC... Du kan sagtens køre japanske spil på en modificeret EU Saturn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 19/05-04 19:00 
Matt>
Hvis du vælger ikke at chippe den, eller bruge import cartridges.

En chip gør det kun muligt at spille "backups".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 20/05-04 10:33 
Matt tænker nok på import-moddet, der ikke kræver nogen chip.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
majjohamajjohaSkrevet 20/05-04 10:56 
You're right Sumez ;)
NaieraNaieraSkrevet 20/05-04 12:53 
Sumez>
Matt tænker nok på import-moddet, der ikke kræver nogen chip.

Ja, men her er gør det jo en temmelig stor forskel. Man bliver jo nødt til at sørge for at der ikke opstår misforståelser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 20/05-04 18:43 
Også derfor jeg påpeger påpeger den "rigtige model" ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig