X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dérfor styrer Neo Geo!


Svar
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 17:03, rettet 02/02-04 17:35 
Med et lille glimt i øjet, kan du nu få fortalt hvorfor det lige præcis er, at Neo'en er så sej.

(det er den første video på siden, du kan streame den gratis)

Greg Kasavin forklarer
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
142 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
la0sla0sSkrevet 08/02-04 20:25 
Det overrasker mig, at det eneste der påpeges er at emulering er ulovligt.
Nåja og at det stiger i værdi.
Iøvrigt tror jeg at AES har fundet det leje i værdi, som det kommer til at holde et godt stykke tid. Hvis man snakker om investeringer, så tror jeg der er andre steder, man kan finde bedre handler/mulige investerings muligheder, fremfor AES. I øvrigt er spørgsmålet jo også hvor mange brugte porscher man har brug for, og hvorfor man skal loade up på den slags?
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 20:28 
Juggernaut>
Kan man kun spille amerikanske spil på en amerikansk Neo Geo Aes? Jap spil på en jap maskine osv?

Neo Geo'en er regionsfri. Det anbefales dog at købe en Japansk maskine, for ellers er blodet grønt og der er ingen "bouncy-bouncy".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 20:29, rettet 08/02-04 20:33 
la0s>
Det overrasker mig, at det eneste der påpeges er at emulering er ulovligt.

Hvorfor? Resten af det du sagde var jo bare en blanding af fakta og din egen mening om hvorfor/hvorfor ikke man skal købe AES. (Bortset fra det med konverteringerne. Der er langt mellem de perfekte konverteringer, som TSS (til DC), SvC og MS3, og så MOTW, KOF osv. på Dreamcast og andre konsoller)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 08/02-04 20:37 
Hva' dælen er det "bouncy bouncy"? Mener du det ca. 50% af dk's befolkning render rundt med?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 20:38 
Det er nemlig rigtigt :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
JuggernautJuggernautSkrevet 08/02-04 20:40 
*LOL*
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 08/02-04 20:42 
Findes der iøvrigt shops som handler med jap aes? Altså udover Ebay.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 20:42 
Må hellere uddybe det. Altså, der er bryster, de bevæger sig bare ikke :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
JuggernautJuggernautSkrevet 08/02-04 20:43 
HAHA Har fattet det! :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 20:43 
Ja da. Liksang bla. NCSX, VGI, Play Asia osv...

liksang.com
ncsx.com
videogameimports.com
play-asia.com
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
la0sla0sSkrevet 08/02-04 20:45 
Naiera>
la0s>
Det overrasker mig, at det eneste der påpeges er at emulering er ulovligt.

Hvorfor? Resten af det du sagde var jo bare en blanding af fakta og din egen mening om hvorfor/hvorfor ikke man skal købe AES. (Bortset fra det med konverteringerne. Der er langt mellem de perfekte konverteringer, som TSS (til DC), SvC og MS3, og så MOTW, KOF osv. på Dreamcast og andre konsoller)

Hvorfor? Nok fordi at denne her tråd har udviklet sig til at være næsten en reklame for produktet, og fordi det måske kunne gavne de folk der anbefales at købe dyret, kunne opleve en diskussion om for imod osv., alt i oplysningens navn. Men det er måske for meget forlangt?

Men spørgsmålet om de uperfekte-perfekte konverteringer så ikke også er det lavere beløb værd. Jeg ved godt, at folk som samlere og enthusiaster her vil kalde mig kætter. Men hvis man skal råde folk til det, må man også se pragmatisk på sagerne vil jeg påstå.
Hvad sker der?
JuggernautJuggernautSkrevet 08/02-04 20:46 
kimmer>
Ja da. Liksang bla. NCSX, VGI, Play Asia osv...

liksang.com
ncsx.com
videogameimports.com
play-asia.com

Jeg mener maskinen :-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 08/02-04 20:51, rettet 08/02-04 20:54 
Det kripler efterhånden så meget i mine små pølser, at jeg overvejer at sælge alt mit Super Nintendo. Bare for at finansiere en NeoGeo. Nogen der synes det er en dårlig idé?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 08/02-04 20:57 
JA!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 08/02-04 20:57 
Ja, jeg vil bede om at du tager det lidt med ro. Det er en stor investering, først at få en maskine og så nogle ordentlig spil. Hvis du kun har råd til maskinen og Samurai Showdown 1 og Fatal Fury Speciel and the like, så drop det. Og igen som jeg har skrevet, disse spil... kan du ikke nogenlunde få det samme dækket andre steder.

Til gengæld hvis du betragter dig selv, som hardcore samler og ikke har noget imod, at bruge en 4-5-6-7000kr på et system og en lille håndfuld gode spil. Så go' for it, der er fantastisk underholdning at finde, men spørgsmålet er (hvis vi tager alt snobbeeffekt og den slags fra) kan du bruge de penge bedre? At se på det som en investering er forkert. Man KAN se på det som et køb, der muligvis kan ende som en investering, men det man kan vinde igen bliver ikke store penge.
Hvad sker der?
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 20:59 
Juggernaut>
Jeg mener maskinen :-)

Mener da også nogen af dem har maskiner på lager. Ebay er dog det billigste, så synes du skulle blive ved med at lede der :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
la0sla0sSkrevet 08/02-04 21:00 
Hvis du iøvrigt har været den glade SNES gamer i lang tid (det ved jeg jo ikke men det antager vi), så vil du ikke helt få det samme dækket hos NeoGeo.
Hvad sker der?
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 21:06 
Man skal passe lidt på med AES'en. Det er selvfølgelig cool at have og der kommer ret mange fede spil til. Det er dog også sådan, at mange af dem som regl også til andre konsoller. Forskellen er som oftes kun prisen.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
JuggernautJuggernautSkrevet 08/02-04 21:06 
Jeg har samlet i et stykke tid, men ikke spillet nær(!) så meget.

Hvorfor skulle Naiera også begynde at fable om denne maskine? Grrr....:)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 21:24 
la0s>
Hvorfor?

Selv har jeg da stillet mig de spørgsmål, som du stiller. Det regner jeg da også med, at andre vil gøre, hvis de beslutter sig for at købe en maskine, hvor spillene koster alt fra 250 til 2000 kr.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 08/02-04 21:28 
Nu er situationen så lidt anderledes for mig (MVS...), men Neo Geo AES er da den sidste konsol, jeg ville investere i (udover nogle obskure, uinteressante). Det er alt, alt for dyrt i forhold til de begrænsede spiloplevelser der er.

Forstå mig ret: Jeg er meget glad for Neo Geo. Men man skal altså være dedikeret, før det er en god investering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 21:31 
kimmer>
Forskellen er som oftes kun prisen.

Det passer jo ikke. Det er kun de tre seneste til PS2 der er perfekte konverteringer. (Jaja, TSS til Dreamcast, men det er jo ikke lige den slags "tunge" neo-spil som man gerne vil have konverteret perfekt)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 21:35 
Garou MoTW og The King of Fighters 98 - 02 er da lige så gode som til AES.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 21:36 
Det er de bestemt ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 21:37 
Jamen, så kan du jo fortælle mig hvad forskellen er. (Har haft Garou, kof 98, 99 og 02 til begge konsoller)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 21:39, rettet 08/02-04 21:56 
MOTW: Mindre sprites, manglende animation, forsinket lyd (off the top of my head)

KOF: DM - 02: Det samme, bare uden forsinket lyd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 21:39 
Naiera>
Det passer jo ikke. Det er kun de tre seneste til PS2 der er perfekte konverteringer.

De tre seneste? Det vil sige, at Kof 2000 til PS2 ikke er en perfekt konvertering?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 21:40 
Naiera>
MOTW: Mindre sprites, manglende animation, forsinket lyd (off the top of my head)

KOF: '98: Det samme, bare uden forsinket lyd.

Det må jeg indrømme, ikke at have lagt mærke til.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 21:42 
kimmer>
De tre seneste? Det vil sige, at Kof 2000 til PS2 ikke er en perfekt konvertering?

Så vidt jeg har læst mig til, nej. Men om det er de tre eller fire seneste er vel underordnet... (selvom KOF 2K2 jo kom til DC efter KOF 2000 kom til PS2. Men... Whatever!)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 21:43 
kimmer>
Det må jeg indrømme, ikke at have lagt mærke til.

Sjovt. Jeg har kun kort spillet en emuleret MOTW, og den uforsinkede lyd lagde jeg straks mærke til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 21:44 
Det kan jo være emulatoren
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 21:47 
Så du mener altså, at der er forsinket lyd i MOTW i dens originale udgave?

Faktum: Lyden streames efter behov på Dreamcast, og giver forsinkede lydeffekter som resultat. Der er skrevet side op og side ned om det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 21:54 
Fik læst indlæget forkert.

Synes ikke det er så tydeligt som du snakker om. Den ringere grafik og de manglende animationer kunne jeg godt tænkte mig lidt eksempler på, da det heller ikke er noget jeg har bemærket.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 21:56, rettet 08/02-04 21:58 
Jeg skrev aldrig ringere grafik, jeg skrev mindre sprites. Manglende animationer er jo bare mindre flydende grafik, hvilket man jo ikke kan give specifikke eksempler på.

Med hensyn til mindre sprites, så er det meget tydeligt. Folkene på skærmen er mindre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 08/02-04 21:58 
Mindre sprites = ringere grafik (ikke det vilde, nej, men) Manglende animationer skulle da ikke være svære at give eksempler på, hvis de er der.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 08/02-04 22:37 
Som sagt er det jo svært at give eksempler på mindre flydende grafik, udover måske: "Hele tiden" eller "overalt"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 09/02-04 13:29 
Hvis det alligevel er så små petitesser at folk ikke eller kun knapt ligger mærke til dem, er det vel forsvarligt at påstå at prisforskellen på adskillige tusinde kroner, ikke er det værd?
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 09/02-04 14:11, rettet 09/02-04 14:12 
Det må man jo afgøre med sig selv...

Med hensyn til MOTW, er det med lyden altså ikke en petitesse, ligemeget om man vil lægge mærke til det eller ej. Dreamcasten loader konstant, og lyder som om den er ved at blive kvalt. Der er en tydelig forsinkelse på f.eks. den lydeffekt der kommer, når man lander et slag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 09/02-04 14:22 
Det skal jeg ikke kunne sige da jeg aldrig har haft fingrene i DC versionen, men diskusionen gik vel også i højere grad på om forskellene versionerne i mellem var pengene værd.

Personligt ville jeg ikke ofre den pris difference hvis lyden eller en smule animation var den eneste forskel.
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 09/02-04 14:57 
Jamen, så lad være. Jeg har dog bestemt mig for at købe en AES-version. Det er jo så efter at jeg har fundet ud af, at jeg er temmelig vild med spillet og mener det ville være en god tilføjelse til min samling...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
msxtrdmsxtrdSkrevet 12/02-04 19:45 
Der findes vist også en converter til at spille MVS spil på AES så vidt jeg husker. Nok ikke den billigste converter, men så får man billigere spil :)
la0sla0sSkrevet 12/02-04 20:12 
men hvorfor så ikke bare køre MVS hele vejen?
Hvad sker der?
142 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig