X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til PHP/ASP


Svar
jaesjaesSkrevet 02/02-04 16:09 
Jeg er i gang med en hjemmeside, og vil gerne kunne ændre i de elementer, som går igen på mange sider, ved blot at ændre det én gang.
Som jeg har forstået det, så bør det laves med PHP eller ASP. Problemet er, at de sprog kan jeg ikke. Så har en af jer evt. et basisscript liggende, som jeg kunne bruge? Det kræver selvfølgelig lidt tilretning, men det må jeg kigge på så.
Kan det overhovedet laves på andre måder end med PHP eller ASP?
HardballerHardballerSkrevet 02/02-04 16:15 


Her!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 02/02-04 16:19 
www.netcoders.dk
Home is where the hardware is..
majjohamajjohaSkrevet 02/02-04 16:29 
Kunne muligvis godt fixe noget. :)
CanonCanonSkrevet 02/02-04 16:32 
Jeg kan sige til dig jaes, at php/asp er ikke bare lige noget man lærer, det kræver meget tålmodighed.
Bah...
JimPPJimPPSkrevet 02/02-04 16:56 
ASP, PHP eller andre andre script sprog, er faktisk bare et spørgsmål om at sætte sig ind i syntakser. guiden på html.dk giver faktisk de nødvendige værktøjer.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
JesperJesperSkrevet 03/02-04 16:34 
Canon>
Jeg kan sige til dig jaes, at php/asp er ikke bare lige noget man lærer, det kræver meget tålmodighed.

Det vil jeg nu ikke sige. Hvis man gerne vil lære det, kan de mest basale ting (som dem Jaes efterspørger) læres på ganske kort tid.

Jaes - husk at de webhotel skal understøtte ASP/PHP. Bare lige før du kaster dig ud i en helt masse.

Se evt. på www.activeserverpages.dk - de har mange eksempler du kan downloade.

ActiveServerPages
yokanabsteryokanabsterSkrevet 03/02-04 18:02 
Det kommer selvfølgelige an på hvad du vil ændre...
Er det grafiske ting er det css, vil du ændre eks. skrift og billede enkelt brug ssi...Bedste løsning er asp/php
soon the world will be one big computer
jaesjaesSkrevet 03/02-04 20:53 
Tak for budene, må kigge lidt på det. Det ser dog ud til at være lidt for tidskrævende til dette projekt. Men måske til V2.

Matt:
Tak. Måske vender jeg tilbage.
AmbyAmbySkrevet 08/10-15 12:56 
Jeg har siddet nogle dage og gravet mig ned i et sammenlign dobbeltarray problematik i PHP, og er gået lidt død. Er der nogle har, der stæke på den front?

PHP Kode:
http://pastebin.com/MTkEhgQf

Ønsket output:
http://test.simz.dk/array.php

Regler:
- Den første række skal altid vise alle værdier.
- Derefter skal der kun vises ændringer (den 4 er sprunget over fordi den er magen til den 3)
- Hvis der er en kolonne der ikke bliver ændret, skal den ikke mad.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 08/10-15 13:55, rettet 08/10-15 13:55 
Der er mange løsninger på problemstillingen, f.eks definér en klasse til dine "dataset"-objekter i stedet for at bruge anonyme objekter, og implementer nogle sammenligningsfunktioner.

Men i forbindelse med bare at lave koden til at virke dette ene sted, burde det være tilstrækkeligt bare at lave en stump sekventiel kode, der looper gennem hvert objekt, sammenligner hver enkel property med den foregående, og outputter ændringerne hvis der er nogle. Ved ikke helt hvad du skal vide for at lave det, for synes du selv opsummerer meget godt hvad koden skal gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 09/10-15 12:27, rettet 09/10-15 12:29 
Her er løsningen i python:
http://pastebin.com/pBqNTtqV

output:
date=>2015-10-01, color=>blue, shape=>round, number=>5,
date=>2015-10-02, color=>, shape=>square, number=>,
date=>2015-10-04, color=>green, shape=>Rectangle, number=>,
date=>2015-10-05, color=>Blue, shape=>, number=>,
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 09/10-15 13:28, rettet 09/10-15 13:30 
Her er en løsning i javascript:
http://pastebin.com/FWX1Jc58

output:
http://ndrx.net/tmp/pr/trololo.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 11/10-15 23:17 
Mange tak, Daniel! Hele 2 løsninger! :)

Jeg prøver at se om jeg kan genskabe det i PHP. Principperne burde jo være det samme.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 13/10-15 13:30, rettet 13/10-15 13:32 
Beklager at jeg ikke koder php. Ellere rettere sagt, at jeg i foråret tog den principbeslutning at jeg aldrig mere ville kode php, medmindre der var tale om ualmindeligt store kompensationsbeløb. Magen til lortesprog (der rent faktisk bruges ude i virkeligheden) skal man lede længe efter. Dråben for mig var da jeg skulle rette i nogle andres kode, og endte med at bruge tid på at arbejde mig udenom "udokumenterede features" omkring måden arrays fungerer på.

Syntaksen i javascript versionen burde være til at skrive om næsten 1 til 1, med udskiftning af et par funktionskaldsnavne. Bemærk også finten ved at returnere enten en tom liste eller en liste med kun ét element. På den måde undgår du at skulle tage stilling til returværdien, men kan bare klaske (concatenate) listerne sammen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig