X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kan nogen huske spillets navn?


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 01/02-04 19:43 
Hej

Jeg spillede for mange år siden et SNES spil, som jeg har glemt navnet på...

Det er et klassisk 2D platformspil, der foregår på rumskibe og fremmede planeter. Man styrer en lidt komisk, ranglet robot med forskellige våben. Han er kendetegnet ved, at han, når han dukker sig, folder sig helt sammen.

Dengang syntes jeg, at det var et meget svært spil, men det er jo også længe siden.

Mellem banerne kunne man følge sin progress på et slags worldmap på en lang vandret strimmel.

Første verden var et rumskib, og anden verden var en vist nok en fremmed planet, men jeg kom aldrig længere end det.

Det var et PAL spil.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at genopleve mine barndomsminder? :-)

Goodtimes
KamekKamekSkrevet 01/02-04 19:51 
Hmmm... Kunne det være B.O.B.?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
GoodtimesGoodtimesSkrevet 01/02-04 19:55 
JA! Det er lige præcis hvad det er!

Jeg har lige set på nogle screenshots, og det er helt sikkert det.

Du er genial :-D
KamekKamekSkrevet 01/02-04 19:56 
Glad to be of service! :)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
AndyAndySkrevet 01/02-04 20:10, rettet 01/02-04 20:10 
Hey jeg har B.O.B. hvis du er var intra.?
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
GoodtimesGoodtimesSkrevet 01/02-04 21:56 
Det er jeg. Du må meget gerne sende en PM :-)
AndyAndySkrevet 01/02-04 22:21 
Besked sendt:)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
The DaneThe DaneSkrevet 10/10-04 02:55 
Det lille obligatoriske halløjsa, og så til sagen.

Da amiga samlingen er den der er ved at blive lidt opfrisket skal jeg høre om nogen kan huske navnene på disse to spil.
- Det er begge Mario lignende spil (platform med små figure).
- I det ene havde figuren vist en yo-yo som våben (det mest mario agtige af de to).
- Det andet var (såvidt jeg husker) mere rumagtigt (husker noget med et meget blåt rum, og en et hjelmhoved), og figuren havde et større hoved end kroppen. Man kunne vist også skifte engang imellem og så skyde med flammer.

Det siger nok ikke så meget, og det er også et godt stykke tid siden. Men jeg håber da noget giver lidt mening :).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
crushcrushSkrevet 10/10-04 10:09 
den med yo-yo'en kan måske være frak!
Spiller nu: Legend Of Zelda, The: T...
The DaneThe DaneSkrevet 10/10-04 14:05 
Muligvis, men du har vel ikke et link med billeder?

Jeg prøvede at se på Hall of Light, men der var ikke noget spil med det navn.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/10-04 14:38 
Kamek>
Hmmm... Kunne det være B.O.B.?

Faktisk meget sjovt at tænke på, at det blev udgivet af Electronic Arts og udviklet af Gray Matter (Call of Duty, Return to Castle Wolfenstein) - to firmaer som her 11 år senere i høj præger markedet.

Var det dengang EA kunne stå bag sjove spil? ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HardballerHardballerSkrevet 10/10-04 14:49 
Ingen anelse om det kan være ham (med Yo-yoen) med Ness har da en Yo-yo :D

Bare et gæt, selvom det nok ikke er ham :)
The DaneThe DaneSkrevet 10/10-04 15:06, rettet 10/10-04 15:35 
Set ud fra C64 versionen er det nok ikke Frak.

Men hvis folk ikke skulle have en ide om det, så tror jeg at jeg kigger alle spillene igennem på Hall of Light (det kan jo være jeg rammer noget).

Jeg vil tro jeg har fundet det "rumagtige" spil - det var "Hard ´n Heavy" (nu jeg ser efter er det nok lidt mere Great Giana Sisters-agtigt).

- og så fandt jeg det andet. Det var "Terrys Big Adventure".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
OmenOmenSkrevet 10/10-04 16:14 
Hard'n'Heavy havde lækker musik på Amigaen, og Terry's Big Adventure ret godt på C64.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 10/10-04 16:19 
Hard'n Heavy er "Giana Sisters 2". Og som Omen siger har det ret god musik - dog ikke på niveau med TGGS.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig