X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til køb af Mp3-Afspiller


Svar
KakarotKakarotSkrevet 01/02-04 14:27, rettet 01/02-04 14:28 
Hej..
Jeg overvejer at købe mig en Mp3afspiller, er der nogle der kender til sådan noget, og ved hva man ska gå efter??

Har tænkt på noget i stil med den her:

Creative NOMAD MuVO Nx 128 MB
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
dchangdchangSkrevet 01/02-04 14:30 
Nu ved jeg godt at det er off-topic, men hvorfor ikke købe en Sony Net-minidisc? Den fåes til ca. 1300 kr, og har Long-play så du kan have 320 minutters musik på en disc, som koster 30-40 kr. Og den kan jo osse spille mp3-filer og andre formater. Desuden er Sony's minidiske også i en utrolig god kvalitet, så man får virkelig noget for pengene.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KakarotKakarotSkrevet 01/02-04 14:33, rettet 01/02-04 14:33 
Har haft en sonyminidisc.. En mp3 fylder heller ikke så meget :)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
dchangdchangSkrevet 01/02-04 14:40 
Ja måske har du haft en minidisc, men har du haft en Net-minidisc der kan spille mp3-filer? Hvor du overfører dem istedet for at afspille/optage.

Nej en mp3 fylder ikke så meget. I god kvalitet kan du nok have 30-40 sange på den Creative, mens du kan have over dobbelt så mange på én minidisc hvis du bruger Longplay. Og hvis du løber tør, så kan du bare købe en ny til 30-40 kr.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KakarotKakarotSkrevet 01/02-04 14:43 
Nej, jeg har ikke haft en Net-Minidisc.. Men har kun 1000kr til at købe for :(
Så det bliver nok ikke en Net-Minidisc denne gang ;)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
dchangdchangSkrevet 01/02-04 14:44 
Nå okay. Så skal jeg nok lade være med at prøve at "omvende" dig. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/02-04 15:02 
Jeg har denne, og er fuldt ud tilfreds :)

MP3-afspiller
Zzap!Zzap!Skrevet 01/02-04 15:15 
Der var en tråd om samme emne for nogle tid siden: http://www.playright.dk/forumemne.php?id=7261&subid=92768#92768

Hvis du lige lægger et par hundrede kroner til, kan du få en med indbygget radio, og tro mig det er det værd!
Born to kill space
KakarotKakarotSkrevet 01/02-04 16:35, rettet 01/02-04 18:11 
Merci..
Tror nok det bliver den her så:

Mp3
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
BomberBomberSkrevet 01/02-04 21:22 
dchang>
Desuden er Sony's minidiske også i en utrolig god kvalitet, så man får virkelig noget for pengene.

Det kan godt være du har gode erfaringer med sony's minidiske. Men jeg har haft 2 hvor på dem begge gik laserhovet i stykker. Og det kostede mere at lave dem en en hel ny.
Uanset hvad købte jeg alligevel en tredje fra sony...denne gang en net-minidisc. Og det er altså smart nok. Men hvis du kun vil købe for 1000 kr. Kan det altså også lade sig gøre, men måske nok med et andet mærke.

Det smarte ved MP-3ere er at de er små, du har ingen medier med i lommen, den bruger ikke så meget batteri(har jeg hørt) eftersom den ikke har noget der køre rundt. Og savner man plads er der i de fleste mulighed for at udvide med et esktern memmory kort.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/02-04 17:00, rettet 24/02-04 17:01 
lige for at sparke emnet igang igen, så ville jeg lige høre om nogen ved noget om følgende afspiller:
http://www.mymusic.dk/Shop/visvare.asp?id=421
den ser ganske udemærket ud, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget om den andre steder på nettet. nogen der kan hjælpe?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GatmanGatmanSkrevet 24/02-04 17:37 
Jeg kan. ;)
Jeg bestilte på et tidspunkt en Creative MuVo NX 256 fra MyMusic. De ringede og sagde den ikke var på lager og tilbød mig derefter den iRibs-model (dog med 256 MB) til samme pris.
Jeg takkede ja, men jeg må indrømme, at jeg blev skuffet.
Den er en smule mere tarvelig og billig i sin udformning end billedet på siden lige giver indtryk af.
Ydermere fandt jeg dens arrangering af filernes rækkefølge åndssvag. Til tider gav det slet ikke mening. Filerne lå hulter til bulter selvom jeg rensede dem for tags, rettede filnavne og forsøgte at overføre via FTP i stedet for OS'ets file manager. Om denne arrangering er en følge af hukkomelsestypen eller afspillerens design, ved jeg ikke, men den irriterede mig. Så jeg snedte den tilbage.

Konklusion: Afspilleren fungerer og er sikkert tilstrækkelig for nogen, men man kan godt finde bedre kvalitet for de penge.

(De har dog ikke givet mig mine penge igen eller svaret på mine mails endnu... :( )
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/02-04 17:51 
hm...jeg bestilte nemlig en iRiver iFP-180T hos mymusic igår. de ringede og sagde at det var en restordre af en ældre model og tilbød mig iRibs-afspilleren. det sagde jeg så ja til og den skulle så gerne komme imorgen. nu er jeg så bare blevet skuffet på forhånd efter at have hørt din beskrivelse af den.
hvordan virker radioen i den? og hvad med batteri-levetiden?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GatmanGatmanSkrevet 24/02-04 18:11, rettet 24/02-04 18:12 
Det kan jeg desværre ikke rigtig give dig noget svar på.
Radioen afprøvede jeg ikke, da jeg ikke regnede med at skulle bruge den funktion særlig meget/overhovedet.
Og jeg havde ikke dyret tændt lang nok tid til at batteriet kunne løbe ud inden jeg besluttede mig for at sende den tilbage igen.

Jeg ved ikke, om du har grund til at være skuffet på forhånd. Jeg kan godt være lidt kræsen med hensyn til den slags, så det kan være du ikke finder afspilleren utilstrækkelig.

Men det er da sjovt/skræmmende du skriver du også fik den tilbudt i stedet for en vare, der var gået i restordre. Måske har de svært ved at komme af med iRibs'en på andre måder end ved at tilbyde folk den i stedet for noget andet? ;)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/02-04 18:17 
bytter mymusic varer der har været brugt? det lyder da ikke som særlig god service hvis du ikke har fået pengene tilbage. det kunne da være rart hvis jeg kunne få den byttet hvis jeg nu heller ikke synes om den. har du købt en anden i stedet for så?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GatmanGatmanSkrevet 24/02-04 18:27 
Der er selvfølgelig 14 dages returret.
Og hvis jeg forstår deres regler ret, så kan man godt bytte efter de 14 dage, men så koster det 200 kr. hvis varen ikke er defekt.
Og ja, jeg har stadig intet hørt fra dem. Det er vel 3 uger siden jeg sendte den retur, og de skriver at det tager mellem 2 og 4 uger. Men det ville jeg kun tro gjaldt varer, der enten skulle byttes grundet defekt eller repareres.
Men de har efter nu 5 dage ikke svaret på en mail, jeg sendte dem.

For tiden bruger jeg en mp3-discman, jeg havde i forvejen. Men jeg ville gerne have noget mere kompakt. Planen om køb af mp3-afspiller er blot lagt på hylden et stykke tid.
jaesjaesSkrevet 24/02-04 18:29, rettet 24/02-04 19:59 
"Problemet" med Net-minidisc, er også lidt, at man ikke kan overføre MP3-filer i højere kvalitet end 132 kbps :/
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 24/02-04 19:22 
dynamitedavo>
hm...jeg bestilte nemlig en iRiver iFP-180T hos mymusic igår. de ringede og sagde at det var en restordre af en ældre model og tilbød mig iRibs-afspilleren.

Havde også bestilt en iRiver iFP-180T hos dem, og fik også en restordre i hovedet i telefonen. Så kunne jeg få en Dyne Tuny II istedet til samme pris, og det sagde jeg ja tak til.

Den er rigtig lækker, og er ikke blevet skuffet over den. Den kan alt hvad jeg har brug for.

Spørg evt. hvis du er i tvivl om noget :)

Dyne Tuny II
OldBlueEyesOldBlueEyesSkrevet 24/02-04 23:19 
Pieyanthikos:

Den kunne jeg da godt overveje den Dyne-afspiller der, nu hvor jeg snart får løn :)

Hvordan er lyden på den?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 25/02-04 14:22 
så har jeg modtaget afspilleren, og jeg må desværre erkende at jeg ER blevet skuffet. designet er lidt skrabet og afspilleren virker i det hele taget lidt discount-agtig. klistermærket med 'made in china' på bagsiden overraskede mig ikke...
ved ikke helt om jeg beholder den, 1200kr er en del for den afspiller...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 25/02-04 15:01 
OldBlueEyes>

Hvordan er lyden på den?

Selv syntes jeg den er rigtig god, og den har 5 (mener jeg) equalizere :)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 25/02-04 16:17, rettet 25/02-04 16:18 
det er med rysten på hovedet at jeg nu har pakket afspilleren ned igen, klar til at blive returneret. det må kunne gøres bedre for de penge. ellers er minidisc vel også et godt bud?
faldt lige over selvsamme afspiller 300kr billigere her:
http://www.web-shoppen.dk/web-shoppen/displayProduct.jsp?link=kelkoo&displayProduct=000000F9DB997BD0B34AB1505EDB5182

bittert...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dchangdchangSkrevet 25/02-04 19:37 
Prøv overvej den her, altså hvis du kan få pengene tilbage. Hold evt. øje med tilbud, for den burde godt kunne fåes til en 1200-1300 kr.

Push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 25/02-04 20:06 
har du set den til pris? i såfald, hvor?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/02-04 20:13 
Hvad med den her?

Freeman
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dchangdchangSkrevet 25/02-04 22:42 
dynamitedavo>
har du set den til pris? i såfald, hvor?

/dd

Jeg har ofte set den omkring den pris i fx Elgiganten, Merlin, Føtex og andre steder. Så bare hold øje. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
fearless popcornfearless popc...Skrevet 25/02-04 23:22 
Nupser mig en Dyne Tuny II, som Pieyanthikos en af dagende, den ser lækker ud.
just plug it in.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 26/02-04 12:41 
Born2Play>
Hvad med den her?

vil gerne have radio også. desuden ligner det jo en legetøjs-mobiltelefon... ;)

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 26/02-04 12:45, rettet 26/02-04 12:46 
har fundet iRiver iFP-180T et andet sted, så jeg tror næsten jeg snupper den, når/hvis jeg engang får mine penge igen...den ser alt for lækker ud :O

http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=246

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KeenKeenSkrevet 11/03-04 18:52 
jeg overvejer at købe denne... hvad siger i???

Mini-K 256mb
MajorPMajorPSkrevet 11/03-04 19:42 
MyMusic.dk har en lorteservice - hold jer væk...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KeenKeenSkrevet 11/03-04 19:44 
nu var det heller ikke lige der jeg vill købe den... jeg ville egentlig bare vide om det var en god eller dårlig mp3 afspiller
fearless popcornfearless popc...Skrevet 11/03-04 19:52 
Uha, godt der ikke var problemer med mit køb!
just plug it in.
MajorPMajorPSkrevet 11/03-04 20:28, rettet 11/03-04 20:28 
De er også bare langsomme.

Hvis der er noget, der går i stykker, så er de noget så ligeglade... Så garanti skal I ikke regne med at finde dér...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-04 20:37 
For fanden Hr. P, de skal da bare sagsøges langt ind i helvede!
Spiller nu: Phantasy Star IV
MajorPMajorPSkrevet 11/03-04 20:39 
Ja, for en advokat koster jo ingenting i timen... :-s
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dchangdchangSkrevet 11/03-04 22:45 
Mp3 ditten og datten. Gør ligesom mig og køb dette billige vidunder: :-)

Ahh push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-04 01:27 
MajorP>
Ja, for en advokat koster jo ingenting i timen... :-s

De SKAL gi' garanti, du har intet at miste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/03-04 07:13 
dchang>
Mp3 ditten og datten. Gør ligesom mig og køb dette billige vidunder: :-)

I second that :) Købte den også selv, efter at jeg solgte min MP3 afspiller. Synes på alle punkter at den er bedre, på nær lige størrelsen, men det er jo til at leve med. Det er jo heller ikke fordi den er særlig stor, den er bare ikke så lille som en MP3 afspiller
dchangdchangSkrevet 12/03-04 19:58 
Hehe. Dejligt at høre at man ikke er den eneste der har sådan én. Det bliver så min fjerde MD, og jeg har store forventninger til den. Men rigtigt nok, den er ikke så stor som en mp3-afspiller. Men lækker og funktionel, det er den. Plus at de somregel spiller hammer-godt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
quaNquaNSkrevet 12/03-04 23:41 
Ok nu har jeg aldrig handlet med Mymusic men jeg havde tænkt på det. Da jeg snart skal have en mp3.
Sjovt nok hører jeg de samme historier. At Mymusic hele tiden tilbyder andre mp3 afspillere istedet for dem man bestiller. Eftersom jeg har læst alle de indlæg af andre så er jeg meget i tvivl om jeg burde handle der. (Selvom de er de billigste på edbpriser.dk)

tjeck mp3 forummet på edbpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=26467

Dette er virkelig skummelt...
gammagammaSkrevet 14/03-04 22:16 
Jeg kunne også godt bruge lidt hjælp.
Jeg overvejer at købe en sony minidisc model MZ-N510. Eller en mp3 afspiller Creative Rhomba 128MB. hvad er bedst at købe.
dchangdchangSkrevet 14/03-04 22:42 
Tja du skal nok regne med lidt forskellige svar. Jeg ville tage minidiscen. God lyd, god batteri-tid, samme egenskaber som mp3-afspillere, og ikke mindst mere plads. Eneste minus skulle (efter nogens mening) være størrelsen. Men så stor er en minidisc altså heller ikke. Jeg forstår desuden heller ikke hvorfor alting skal være så småt. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 14/03-04 22:45 
Jeg vil tilslutte mig dchang.
Minidisc'en er muligvis en smule større, men hey, den kan snildt ligge i en inderlomme, og man bemærke den sku' ikke alligevel.
Og så har den jo de extra plusser... :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
gammagammaSkrevet 14/03-04 22:52 
Så bliver det nok minidiscen, for hvis det kun er størelsen så kan jeg ikke se nogen grund til at købe en mp3 afspiller.
dchangdchangSkrevet 14/03-04 22:55 
Det vil du heller ikke fortryde. Kig evt. på ebay lidt. Der er mulighed for at spare en del penge. Som jeg fx selv har gjort i et link lidt længere oppe.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
quaNquaNSkrevet 14/03-04 23:01 
Har minidisc'en radio?
dchangdchangSkrevet 14/03-04 23:03 
Det varierer fra model til model. Den model jeg har købt længere oppe har radio.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig