X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES vs. MegaDrive


Svar
jaesjaesSkrevet 31/01-04 20:31 
Nu læste jeg lige i en gammel tråd, at der findes flest action-platformere til MegaDrive.

Inden jeg nu styrter ud og køber en af de to maskiner, vil jeg gerne vide, om der er andre genre, hvor en af maskinerne har en fordel?
I første omgang drejer det sig kun om PAL-spil.
DizzyDizzySkrevet 31/01-04 21:16 
Med risiko for at blive slagtet, men kan man ikke genrelt sige at MD henvender sig til et ældre publikum end Snes, og at MD nok har lidt mere "hardcore" spil....(I er alle velkommen til min begravelse ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
RJKRJKSkrevet 31/01-04 21:23 
jaes>
Inden jeg nu styrter ud og køber en af de to maskiner, vil jeg gerne vide, om der er andre genre, hvor en af maskinerne har en fordel?

*host* RPG - SNES *host*

:)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CalleCalleSkrevet 31/01-04 21:24 
Jeg synes egentlig at de har fortjent lige meget opmærksomhed, for der er sku nogle fede spil il begge konsoller.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 31/01-04 21:28, rettet 31/01-04 21:30 
RJK>
*host* RPG - SNES *host*

:)

Er der udkommet noget der er værd at tale om i PAL?
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 31/01-04 21:36 
Nåeh, det så jeg ikke lige...

Men fx Secret Of Mana er da ude i PAL. Det samme er fx Breath Of Fire-serien, Illusion Of Time og Terranigma. Sikkert også mange flere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 31/01-04 21:54 
SNES har sine RPG spil .. Derunder hører Zelda vel også ?
MD er mest Arcade / Platform spil.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 01/02-04 00:02, rettet 01/02-04 00:10 
Stort set alle de spil som befinder sig på begge maskiner synes jeg altid at SNES versionerne er bedst. Spil som Street Fighter er KLART bedst på SNES.
seebergseebergSkrevet 01/02-04 01:12 
Hvad snakker du om... Street Fighter er da klart bedst på MD :P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 01/02-04 01:14 
Street Fighter er forfærdeligt på både SNES og MD.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 01/02-04 16:04 
Men dog stadig bedst på SNES :)
jaesjaesSkrevet 02/02-04 22:10 
Tak for indspark.

Det ser ud til at SNES nok er det bedste valg for mig, da den vel har det bredeste udvalg af titler, og en del spil i de fleste genre, der interesserer mig.

Ang. RPG´er/PAL, så vil jeg ikke undvære muligheden for at spille FFVI, CT og andre gode RPG´er, men jeg gider ikke bruge den nødvendige tid på at finde US-spil generelt, så jeg vil måske købe en konverter/switch-eller-hvad-det-nu-hedder-alt-sammen.
Meeen det kan da godt være, at jeg køber en US-SNES, og hvad der nu skal til af udstyr for at spille PAL-spil. Jeg vil bare ikke bruge for mange penge på det i første omgang.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig