X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Splinter Cell Online - årest oplevelse?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/01-04 11:14, rettet 30/01-04 11:19 
Damn det ser lækkert ud.

Spionerne spiller i 3. person.
Lejesoldaterne spiller i 1. person.

Hvis de så får lavet det sådan at man vitterlig er usynlig i skyggerne, så tegner det jo til at blive verdens fedeste online shooter.

[Edit:]
Man kan jo også bare kigge på den officielle side:
http://www.splintercell.com/

Prøv at gå ind på siden og find "computeren" med screenshots.
Er den lyd ikke taget fra The Ring? [ http://www.playright.dk/forumemne.php?id=6771&sort=0&start=0 ]

Splinter Cell Online Film
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 30/01-04 13:49 
det er splinter cell:pandora tommorow du forhåbentlig snakker om..og jo det skal ejes..jeg er ved at spare op :)

altså til PC,jeg har ikke nogen xbox

tror det bliver klasse :)
RonaldoRonaldoSkrevet 30/01-04 13:54 
Splinter Cell er så overrated...
jaesjaesSkrevet 30/01-04 13:58 
Nu tales der jo heller ikke om SC, men om efterfølgeren, og specifikt online-delen...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 14:01 
Tjaa. Hvis "oplevelsen" er på samme niveau som 1'eren, så er det jo nærmest ynkeligt. Spillet har ingen sjæl..
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 30/01-04 14:08 
Ja, men det ved vi jo ikke endnu. Giv lige spillet en chance, ik´ :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 14:10 
Selvfølgelig, men endnu en online shooter? tsk..
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 14:15 
Det er overhovedet ikke en shooter!

Det her er en shooter!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 14:21 
Jeg tror de fleste ved, at jeg mente FPS.

FPS er en form for shooter!
Home is where the hardware is..
RonaldoRonaldoSkrevet 30/01-04 14:22 
Lightgun games er vel også "shooters" ?
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 14:24 
Søgaard>
Jeg tror de fleste ved, at jeg mente FPS.

FPS er en form for shooter!

SC har heller aldrig været en FPS...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 30/01-04 14:28 
Snare e TPS;)

Jeg tror godt at spillet kan blive interresant, især online delen virker meget tiltrækkende og intim.
Dog kunne jeg godt tænke mig at se noget mere ingame gameplay.
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 30/01-04 14:29 
Naiera>
Det er overhovedet ikke en shooter!

Pick your battles...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 14:29, rettet 30/01-04 14:31 
Naiera >
Søgaard>
Jeg tror de fleste ved, at jeg mente FPS.

FPS er en form for shooter!

SC har heller aldrig været en FPS...

Hvis du nu læste emnet eller så traileren, ville du se at jeg har ret!

(3rd person- / FPS)
Home is where the hardware is..
3of193of19Skrevet 30/01-04 14:31 
SeventhSun >
Spionerne spiller i 3. person.
Lejesoldaterne spiller i 1. person.

Lyder som Pacman Versus til Gamecube/GBA.
En spiller ser hele labyrinten på GBA'en som Pacman. De tre andre spiller spøgelser i ego-perspektiv på Cuben. Fanger man som spøgelse Pacman, fr man GBA'en og bliver selv til Pacman.
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 14:40 
RJK>
Pick your battles...

Det er slemt, når folk kalder en FPS for en shooter. Når de begynder at kalde Splinter Cell, som jo er noget stealth-halløj, for en shooter, så er der noget galt!

Søgaard:

Det er stadigvæk ikke en FPS. Tomb Raider eller Metal Gear Solid ville jo heller ikke være First Person Shooters, hvis man kunne spille med 1. persons kameravinkel i de spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HulleHulleSkrevet 30/01-04 14:44, rettet 30/01-04 14:44 
Lyden er fra traileren til den nye Texas Chainsaw Massacre.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 14:47 
Naiera >
RJK>
Pick your battles...

Det er slemt, når folk kalder en FPS for en shooter. Når de begynder at kalde Splinter Cell, som jo er noget stealth-halløj, for en shooter, så er der noget galt!

Søgaard:

Det er stadigvæk ikke en FPS. Tomb Raider eller Metal Gear Solid ville jo heller ikke være First Person Shooters, hvis man kunne spille med 1. persons kameravinkel i de spil.

Jeg snakker selvfølgelig om Splinter Cell 2 (da emnet handler om dette), som mere eller mindre lader til at være baseret over FPS! At du blander MGS og Tomb Raider ind i det, er jo latterligt.
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 14:53 
Nej, det er det jo ikke. At man kan skyde i SC, gør det jo ikke til en shooter. At man skal "kæmpe nævekampe" i Shenmue, betyder jo ikke at det er en fighter eller et beat'em up.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 14:56 
Nej selvfølgelig ikke! Hvis jeg påstod det, burde jeg nok opholde mig andensteds.

Men se traileren. Det ligner Counter-Strike + Lidt 3rd person.

Men trailere kan man sgu heller aldrig regne med : )
Home is where the hardware is..
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/01-04 15:10 
definition - Shooter

A shooter is a game that presents lots of violent fighting and shooting and depicts the action from the perspective of the characters-players "run" down halls and across landscapes and look around, just as if they are part of the action. A first-person shooter presents the action from the perspective of the character-as if the player is looking through the eyes of the character. A third-person shooter presents the action from behind the character, who is seen running, jumping and fighting from the back. Popular shooters include: Halo, Return To Castle Wolfenstein, Tenchu and Quake.

Kilde: http://www.daytrum.com/
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 30/01-04 15:15 
Det er også det jeg altid har sagt, men Naiera påstår jo hårdnakket, at en Shooter i virkeligheden bare er en Shmup.
(...)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 15:16 
Boom! : )
Home is where the hardware is..
OkottaOkottaSkrevet 30/01-04 15:42 
FreddiE >
Splinter Cell er så overrated...

Egentligt ikke - nogen foretrækker bare at kunne spille et videospil, istedetfor at kigge film og CGI med (meget) jævne mellemrum, i andre videospil - *host* MGS 2 *host*

Men jeg kan nu stadig godt li' MGS 2: Substance - det har flere kvaliteter, som Splinter Cell mangler.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 15:44, rettet 30/01-04 15:48 
SeventhSun>
definition - Shooter

Popular shooters include: Halo, Return To Castle Wolfenstein, Tenchu and Quake.

De underminerer deres troværdighed ved at kalde TENCHU en shooter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 15:45 
Hmm.. Ingen nævnte at MGS er det eneste spil, blot at MGS er den eneste stealth-spil : )
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 30/01-04 15:47, rettet 30/01-04 15:47 
Ikke den mest troværdige kilde, når der står "the technology guide for families" :)

Men der er nok noget om det.
Definationen har ændret sig en del. Naieres´ er den klassiske defination.

Fra All Game Guide:

"Shooters require the player to perform two basic actions: shoot enemies and avoid being shot. Shooters are prevalent among the earliest video and computer games. As games have become more sophisticated, shooters have grown to include elements of other genres and styles, such as exploration, strategic planning, and even role-playing.

Examples: Space Invaders, Asteroids , Contra, Twisted Metal, Duck Hunt, Centipede, GoldenEye 007, Unreal, Defender, Panzer Dragoon Orta"

http://www.allgame.com/cg/agg.dll?p=agg&SQL=GXD!!!!!!!27
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 15:49 
Splinter Cell hører vidst også til der så!

Men jeg er slet ikke ude på noget og er også ligeglad med hvad alle mulige sites siger om genre.

Siger bare at Splinter Cell 2 ligner et FPS!
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/01-04 18:16 
Det er ikke Splinter Cell 2! 2eren er et helt andet spil...

Men det er det ikke... Der er en helt ny single player del også med 3 person view!

Det er kun 25% ca der er FPS, vil jeg skyde på! Og det er kun som guards i online!

Jeg er enig i at Splinter Cell er overrated, men ting som historie og alt det betyder ikke noget når det er PVP! Det kan virkelig blive fedt, at gennemtæske folk online hvis stealth er ordentligt!

Selve spillets moves, grafik og banedesign var meget realistisk og nervepirende, men som Star soldier sagde dengang det kom ud, så tager det bare meget af realismen når man kan åbne og lukke døre uden at en vagt ligger mærke til det!

Også trail and error også en ting der kunne få mig til at få grå hår:(
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 30/01-04 18:36 
jaes>
Men der er nok noget om det.
Definationen har ændret sig en del.

Definitioner er jo, hvad vi gør dem til. For mig giver det ingen mening at kalde alle spil, hvor man kan skyde (som Tenchu og Twisted Metal i ovennævnte eksempler...) for shootere. Immervæk er det tæt på at man kan skyde i alle actionbaserede spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 30/01-04 18:44 
Man kan skyde i Super Mario Bros hvis man får en ildblomst - shooter?

En definition må vel først og fremmest bygges på hvilke krav der stilles til spilleren. Altså om man skal være hurtig på aftrækkeren, eller være tålmodig og rolig. Det er vel også her forskellen på Stealth og Shooter ligger.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 18:52 
Lad nu være med at overdrive!

At kalde et stealth-spil med FPS-del for shooter, er jo ikke at overdrive eller misvise.
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 30/01-04 19:16, rettet 31/01-04 17:23 
RJK >
Definitioner er jo, hvad vi gør dem til. For mig giver det ingen mening at kalde alle spil, hvor man kan skyde (som Tenchu og Twisted Metal i ovennævnte eksempler...) for shootere. Immervæk er det tæt på at man kan skyde i alle actionbaserede spil.

Tenchu overså jeg lige, det vil jeg bestemt heller ikke kalde en shooter.
Twisted Metal er mere på grænsen IMO. Uanset det, så synes jeg, at AGG har fat i noget af det rigtige, specielt fordi de differentierer begrebet i undergenre. I dag kan man næsten ikke andet end at gøre dette, da begrebet shooter for mange mennesker har en anden betydning, end det havde for 8-10 år siden.

EDIT 2: Indlægget er justeret igen. Sorry var lidt træt i går.
RJKRJKSkrevet 30/01-04 19:19 
Det er til gengæld rigtigt. Der er så mange spil der er kombinerede af flere forskellige genrer, at det efterhånden er mere end svært at sætte navn på de enkelte genrer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 30/01-04 19:33 
Splinter Cell kan bedst betegnes som værende af samme genre som MGS, altså "stealth 'em up", som det så populært blev kaldt.

En mere klassisk beskrivelse ville være action-adventure, selvom det ikke beskriver stealth-genren ordentligt.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 19:41 
Søgaard>
At kalde et stealth-spil med FPS-del for shooter, er jo ikke at overdrive eller misvise.

Det er det bestemt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nullernullerSkrevet 30/01-04 19:53 
lol det sgu sjovt at se hvordan en tråd udvikler sig,

jeg vil bare sige at

JA det ser sgu godt ud, jeg glæder mig også til sc2 og

specielt til live delen.
Nu med Xbox 360
RitesRitesSkrevet 30/01-04 20:01 
Naiera>
Søgaard>
At kalde et stealth-spil med FPS-del for shooter, er jo ikke at overdrive eller misvise.

Det er det bestemt.

Det er forvirrende, men begrebet kan godt anvendes. "Shooters" er meget mere end 2D sidescrolling rumskyde-bang-bang spil.
Jeg ville derimod ikke kalde MGS eller SC FPS på nogen måde!
» a winner is you «
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 20:06, rettet 30/01-04 20:07 
Nej! Men så se traileren til det nye SC, man kommer i tvivl : )

Naiera >
Søgaard>
At kalde et stealth-spil med FPS-del for shooter, er jo ikke at overdrive eller misvise.

Det er det bestemt.

Hvis jeg møder en mand på gaden og siger 'shooter' vil han nok ikke nævne Ikaruga!
Home is where the hardware is..
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/01-04 20:16 
Det er mig lidt en gåde hvordan Shooter og First Person Shooter kan være to vidt forskellige ting.

Hvis FPS er en genre, så har man et navn der 2/3 ikke siger noget om spillets stil.
Det eneste ord, der siger noget om spillets stil er "Shooter".
Logisk må et FPS spil dermed også være en Shooter.
Det adskiller sig fra andre Shooters, det være sig 2D eller 3. persons versioner, ved at man styrer i 1. person.

Det er sandt at SC i singleplayer ikke er en Shooter idet, "skydning" ikke er spillets væsenligste element.

MEN - SC:PT i multiplayer ligner mest af alt en opdateret version af Counter Strike hvor der rent faktisk er forskel på de to hold.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 30/01-04 20:17 
Actually, I would, men ellers giver jeg dig ret ;)

Og nej, spillet er ikke et FPS fordi noget af spillet foregår i FPS og slet ikke når det kun er når man skyder.

FPS passer ikke til SC.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 21:02 
Søgaard>
Hvis jeg møder en mand på gaden og siger 'shooter' vil han nok ikke nævne Ikaruga!

Nå, men det skulle han, for Ikaruga er lige præcis den slags spil, der passer ind i definitionen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/01-04 21:06 
Måske, måske ikke!

Men ofte ikke i hverdags sprog..
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 21:21 
Rites>
"Shooters" er meget mere end 2D sidescrolling rumskyde-bang-bang spil.

Ja. Der er også dem der scroller vertikalt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 31/01-04 10:28, rettet 31/01-04 11:00 
I know, fandt det bare ikke vigtig at nævne det.

FPS=Et spil i shooter/shoot 'em up genren hvor alt er 1st person.

Ergo ikke MGS eller SC, da størstedelen af tiden ikke bruges i first person.
» a winner is you «
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 31/01-04 11:23 
Jeg lavede en tråd, angående dette emne, på GameSpot's forum og der er der også folk, der taler for både den gammeldags og mere moderne definition af genren. Ryan Davis fra GS redaktionen svarede dog sådan her:

Uhm. I know this is obvious, but a shooter is a game where you shoot stuff. Regardless of the presentation (top-down, side-scrolling, third-person, first-person), if the primary activity is shooting, guess what? It's a shooter.

Lyder meget rigtigt i mine ører. Ang. SC, så vil jeg da stadig kalde det stealth-action, til trods for, at der er FPS-elementer i Live-delen.
(...)
RitesRitesSkrevet 31/01-04 12:06 
Ja, da FPS elementer i et spil der mest af alt er third person, altså ikke gør det til FPS ;)

-Vi kunne også kalde det en Tactical Shooter.
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig