X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CD-wow told-info


Svar
millenniummillenniumSkrevet 29/01-04 23:22 
CDwow har smidt en kedeligt tekstboks på deres side, som er følgende:

Please ensure you read the following information before proceeding:

Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are completely beyond our control.


Er der nogen der har prøvet at få et DVD-indkøb snuppet i tolden? Hvad kan prisen i så fald ryge op på....? Hvorfor skal det være så besværligt at være forbruger, der bare vil have lov til at nyde godt af gode tilbud?
(Sidstenævnte behøver man ikke svare på)
The medium is the message.
ComradeComradeSkrevet 29/01-04 23:24 
Er faktisk lige blevet diskuteret :)

http://playright.dk/forumemne.php?id=7789&start=0
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
millenniummillenniumSkrevet 30/01-04 00:12 
Oh, sorry. Man kan jo ikke følge med i alt :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 30/01-04 12:11 
millennium >
Hvad kan prisen i så fald ryge op på....?

Afhænger jo af varens værdi. 25% moms + 60 kroner i fortoldningsgebyr plus 3,5 % told. Sidstnævnte er den eneste jeg er i tvivl om men det ligger omkring de 3-4%.

Det skal dog siges, at så længe de skriver Sverige som returadresse burde der intet ske.
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 12:17 
37,5 % af den endelige pris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/01-04 13:17 
Fra Told og Skats hjemmeside (spørgsmål og svar):

Spørgsmål:
Jeg ønsker at købe bøger fra USA over internettet. Hvor meget skal jeg betale i told og moms af disse?

ToldSkats besvarelse:
Generelt skal der ikke betales told ved indførsel af bøger - for billedbøger kan toldsatsen dog være på 2,4%. Der skal betales 25% i moms af bogens værdi tillagt evt. told og forsendelsesomkostninger. For musik-CD´ere skal der betales en told svarende til 3,5% af CD´ens værdi tillagt forsendelsesomkostninger, samt moms på 25% af CD´ens værdi tillagt told og forsendelsesomkostninger.

Læs også pjecen: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137519
JmogJmogSkrevet 31/01-04 00:10 
Naiera, hvor får du de 37,5 procent fra?
millenniummillenniumSkrevet 31/01-04 00:22 
Nå, nu håber jeg bare ikke der sker noget, for jeg har lige bestilt en omgang DVD-film. (Huraa for payday!!)
The medium is the message.
AsseAsseSkrevet 31/01-04 16:32 
Jmog>
Naiera, hvor får du de 37,5 procent fra?

Det er vel moms: 25%, og told: 12,5%.
JmogJmogSkrevet 01/02-04 00:19 
12,5% på spil lyder lidt højt når man sammenligner med følgende:
Film: 3,5%
Musik: 3,5%
Software: toldfri

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke kender toldsatsen for spil, da de gange jeg er blevet fortoldet har toldvæsenet bare sagt "hey, den æske ligner en disse hersens DVD-æsker, så vi fortolder den som en DVD".
AsseAsseSkrevet 01/02-04 00:27 
Jeg gætter bare ;)
NaieraNaieraSkrevet 01/02-04 01:11 
Jamen du har da ret...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 27/05-04 21:39, rettet 27/05-04 21:40 
Nu hiver jeg lige et gammelt emne op igen, for at høre om der er nogle nye erfaringer med tolden ved cdwow indkøb.

Jeg hørte fra nogle medstuderende at de har været ude for at embalagen på pakken fra cdwow har været brudt. Sikkert fordi tolderne skulle åbne dem, og se om det er en vare der skal fortoldes. Ved min sidste bestilling var embalagen også brudt. (Heldigvis var den billig).

Men der er jo ikke vedlagt noget følgebrev med DVD'en, hvor prisen fremgår. Tolderne kan da allerhøjst skønne værdien (medmindre de selv checker det på nettet). Right?!

Er der nogen som har bestilt dyre varer, hvor de skulle betale told (hvor er grænsen nu? 18-19 pund?). Også selvom der ikke er noget følgebrev med forsendelsen? Eller nogen andre nye erfaringer?
The medium is the message.
MinhMinhSkrevet 27/05-04 21:51 
Jeg har lavet et par eller tre bestillinger på over £29 pr. vare og de er kommet hjem til mig uden problemer. Mener heller ikke at indpakningen har været brudt.

Men jeg har da været af den opfattelse af at tolderne ikke kontrollere noget eftersom de afsendes fra Sverige, som det fremgår på pakkerne.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
DizzyDizzySkrevet 27/05-04 22:00 
Jeg modtog i lørdags en pakke fra dem, her havde de sat mærkater over deres navn, så der blot var en returadresse uden firmanavn, men vist et dæknavn.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
bootsbootsSkrevet 27/05-04 22:05 
millennium>

Er der nogen som har bestilt dyre varer, hvor de skulle betale told (hvor er grænsen nu? 18-19 pund?).

Så vidt jeg er orienteret er grænsen stadig 80,- altså ca. 12-14 USD eller ca. 7-8 pund....
The DaneThe DaneSkrevet 27/05-04 22:21 
Da jeg skulle betale told fra en pakke fra Importmadness kom der først et brev fra toldstyrelsen om hvor meget pakken var værd. Så hvis de er usikre, så spørger de.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/05-04 17:45 
Eller hvis det ikke fremgår af det der står på pakken.

Jeg fik en pakke fra Australien, hvor jeg måtte hen og sende en udskrift af min bekæftelses-email til Post DK. Jeg fuskede det lidt, men heldigvis åd de den rådt ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
The DaneThe DaneSkrevet 28/05-04 18:31 
Det var vidst det samme med min dengang, men jeg gad ikke til at tjekke den daværende prisforskel ved møntfod, så jeg skrev bare det korrekte beløb istedet for og betalte told.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BobbeBobbeSkrevet 28/05-04 19:31 
Faktisk før det :)

Nemlig her...
Spiller nu: Wii
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 19:05, rettet 16/06-09 19:05 
Oplever flere af jer stadig toldbetaling på varer herfra? Jeg har ikke handlet hos dem efter et enkelt eftersyn. Det er nu længe siden, og jeg overvejer at tage chancen med cdwow igen for at spare lidt over 100,- på et spil.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 16/06-09 19:45 
De lover selv at der ingen toldfare er, og skulle det alligevel ske, får man en kupon som refundering af beløbet man er blevet berøvet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 20:40 
Det må jeg have overset dengang, ellers har de indført det refunderingshalløj efterfølgende. Så henter jeg SFIV hjem fra dem - noget skal mit TE-stick jo bruges til inden KOFXII lander... ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 16/06-09 21:09 
Det er også noget der er kommet med de nye ejere. Det er sket indenfor et års tid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/07-09 19:43 
Så skete det med Okami. Den kom sgu også først efter ca 3 uger :/ Så "150 kr" ekstra for et spil til "150 kr". Dybt godnat. Det er første gang, jeg har oplevet det med deres "Swiss Post"-afsendelser. Der står desværre også angivet "Declared Value" (£17.99) på forsendelsen. Der har oftest stået "No Declared Value", når jeg har modtaget fra dem.

Jeg kan intet finde mht. refundering på deres site. Hvor står det henne?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 24/11-09 22:04, rettet 24/11-09 22:04 
Jeg bruger lige den nyeste CD-WOW relaterede tråd...

Jeg sad og søgte på noget anime for nogle minutter siden, og faldt over hvad der tydeligvis er en piratkopi. Bagefter søgte jeg på en anden serie, og der var skam også piratkopier mellem resultaterne! Pænt amatøragtigt at sælge sådan noget bras.

http://dk.cdwow.com/DVD/Zegapain-TV-1-26-end/dp/6603041#bc=3673

Masser af kopier
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 24/11-09 22:29 
Nysgerrig.. hvordan kan du se at det er kopier?
JmogJmogSkrevet 24/11-09 22:32, rettet 24/11-09 23:28 


59 kroner for 26 episoder. Den pris giver ingen mening medmindre det er en kopi. Der er billigt og så er der urealistisk billigt.

*edit*

hahaha, det bliver endnu bedre. En boks med 40 episoder og et soundtrack... for 119 kroner :-D
http://dk.cdwow.com/DVD/Bleach-TV-1-40-OST-CD-Box-1-DVD/dp/6577713#bc=3cdd
NaieraNaieraSkrevet 24/11-09 23:27, rettet 24/11-09 23:35 
Greaseball>
Nysgerrig.. hvordan kan du se at det er kopier?

1: Pris
2: Regionsfrihed
3: Antallet af skiver
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/11-09 01:22 
Var det ikke Love Hina der blev solgt ligeså billigt på cdon eller lignende. Det var lovligt nok.

Men er dog enig i at det ser umiskendeligt mistænkeligt ud det her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 25/11-09 02:10 
Det er ikke mistænkeligt det her. Det er helt sikkert piratkopier. Jeg tror ikke på at CDON eller lignende har solgt alle 26 afsnit af Love Hina til 59,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 25/11-09 04:00, rettet 25/11-09 04:00 
Det rigtig, love hina og fruitbasket bokse begge kostede 169kr hos cdon engang. (Kunne se dem i Min ordrehistorik :P ).

Tro billige box af anime på over 20 episoder ligger på omkring 200kr lige nu? Hvilket jo stadig er en del over de 59kr.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 25/11-09 08:22 
dpl>
Det rigtig, love hina og fruitbasket bokse begge kostede 169kr hos cdon engang. (Kunne se dem i Min ordrehistorik :P ).

Det er heller ikke så underligt, når det jo tydeligvis er nogle udgivelser de er brændt inde med. Forsøget med at udgive diverse serier i Danmark/Norden stoppede jo igen, eftersom intet nyt er kommet ud i et stykke tid. Det solgte tydeligvis ikke godt nok.

Men de udgivelser havde jo både regionerne og antallet af skiver i orden, udover at prisen selvfølgelig også var et stykke over de 59,- som Zegapain-kopien koster.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 08/01-10 22:49, rettet 08/01-10 22:49 
Hvis man køber spil hos Cdwow kan så risiker at der kommer told på?, kan ikke rigtig bliver klog på det om de sendre fra UK eller Sverige, for så burte der vel ikke ryge told på?. mener det spil jeg har kigget på koster 209,- incl fragt.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 09/01-10 00:26 
De færreste er "blevet ramt", men faren er der ja. De sender både fra EU og ikke-EU-lande. Du vil aldrig vide det på forhånd, så alt med en værdi over 80 kroner er reelt i fare for at der ryger 150kr+25% oveni.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/01-10 14:16 
Jeg har aldrig modtaget pakker fra ikke-EU gennem CDWow... og jeg har købt en god del. Det kan ikke være ret mange (eller kun meget specifikke varer) der sendes fra ikke-EU!
NaieraNaieraSkrevet 09/01-10 14:24 
Desuden lover de nu, at hvis man bliver fanget i tolden, så betaler de beløbet tilbage. Det bliver vist nok i form a kredit til brug hos dem, men det er da en fornuftig løsning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 09/01-10 14:31 
Jeg modtog det nye Beatles boxset i forgårs, købt for £171 hos CD-WOW. Jeg havde bevidst bestilt derfra fordi min erfaring sagde mig at de sender musik fra Luxembourg, som er et EU land. Men den blev sendt fra Schweiz som ikke er EU. Heldigvis havde CDWOW været så søde at sætte et klistermærke på, der sagde "Declared Value £17.95", hvilket med garanti har reddet mig fra tolden. Så de er opmærksomme på det, told skal du ikke være bange for fra CDWOW.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
DarkenDarkenSkrevet 09/01-10 20:44 
jo, har fornyeligt fået told på 2 ud af 2 ting fra cdwow (også igennem schweiz), så tro jer ikke sikre ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/01-10 21:42 
Hølmkjær>
"Declared Value £17.95"

Men... £17,95 er jo over told/moms-grænsen... så du burde være blevet nuppet (hvis de told-ididoter ellers gjorde deres arbejde... jeg har lige ventet FIRE MÅNEDER på en bog fra USA, som jeg gav 1 cent for, ja, den rigtige pris var EN CENT og det syntes de åbenbart at min pakke skulle ligge 4 måneder før de kunne nosse sig sammen til at få den sendt videre til mig //rant off)
WonderboyWonderboySkrevet 09/01-10 22:14 
Jeg tager chancen og prøver :).
I love monster land
RJKRJKSkrevet 09/01-10 22:42, rettet 09/01-10 22:42 
Hyakotake>
jeg har lige ventet FIRE MÅNEDER på en bog fra USA, som jeg gav 1 cent for, ja, den rigtige pris var EN CENT og det syntes de åbenbart at min pakke skulle ligge 4 måneder før de kunne nosse sig sammen til at få den sendt videre til mig //rant off)

Fik du besked fra dem med det samme eller hvad? Jeg spørger fordi jeg har en pakke der ikke er kommet efter to måneder fra USA, og som de nu har ledt efter og hvad ved jeg, og opgivet at finde. Sidste gang det samme skete (fra samme afsender, endda) fandt Post DK pludselig pakken der var blevet væk hos fortoldning to måneder efter, selvom de havde lavet samme undersøgelse, så derfor stoler jeg ikke så vanvittig meget på, at den ikke bare ligger et sted hos dem og er syltet...

(pt er min status indenfor det sidste års tid at Post DKs fortoldningsafdeling har smidt to af mine pakker væk og smadret en tredje med kombineret indhold på ca. 100 spil og 10 konsoller).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 09/01-10 23:28 
RJK>
(pt er min status indenfor det sidste års tid at Post DKs fortoldningsafdeling har smidt to af mine pakker væk og smadret en tredje med kombineret indhold på ca. 100 spil og 10 konsoller).

Det suger røv, har du været i en situation hvor du har kunnet få erstatning?

Lige nu venter jeg selv på en pakke fra dealextreme som jeg bestilte d. 4. december og en pakke fra et lille amerikansk firma som jeg bestilte d. 11. december.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 09/01-10 23:44, rettet 09/01-10 23:46 
Den ene blev som sagt fundet efterfølgende (efter jeg havde fået erstatning, som jeg så skulle betale tilbage, tak for besværet), og de andre er stadig uafklarede...

Jeg ved ikke om folk kender den, men der er faktisk en funktion på Post DKs side til at efterlyse pakker. Jeg troede selv at de bare syltede sagerne, men jeg fik faktisk et personligt brev, hvor de har svaret tilbage at de har ledt efter pakken og ikke kunnet finde den, ret hurtigt efter jeg udfyldte formen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/01-10 01:12 
RJK>
Fik du besked fra dem med det samme eller hvad?

Jeg har ikke fået besked fra hverken Told eller PostDK. Bogen blev afsendt 1-2 dage efter bestilling i september, og jeg fik den for et par dage siden (faktisk midt i alt det snekaos - helt ufatteligt at de kunne aflevere den lige på det tidspunkt).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig