X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

mange scartstik - få indgange...


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 29/01-04 18:41 
mit tv har 2 scart indgange. mine to konsoller samt min dvd-afspiller kræver 3 indgange for alle at være tilsluttet på éen gang. findes der en anden løsning end at skulle investere i et nyt tv?

tak!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 29/01-04 18:43 
Køb en forlænger og skift omme foran TV'et. Så slider du heller ikke på porten på fjernsynet. Fordelerbokse få kvaliteten til at falde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 29/01-04 18:58, rettet 29/01-04 18:58 
en forlænger? skifte foran tv'et? kan du ikke uddybe? :)

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 29/01-04 19:02 
En scart-forlænger. Præcis som det kabel du bruger fra DVD-afspiller til TV, men der er bare et hun-stik i den ene ende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 29/01-04 19:11 
okay, dvs. skifte hver gang man skal bruge en maskine? altså køre det hele over et scart stik?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
kooikkooikSkrevet 29/01-04 19:15 
Du kan også bare købe en scart stiks fordeler, til enten 2 eller 3 udgange. Mener en med 3 kan fås i Harld Nyborg til 50 kr.
RJKRJKSkrevet 29/01-04 19:16 
Og kvaliteten er sikkert også derefter...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 29/01-04 19:16, rettet 29/01-04 19:17 
Kvaliteten er desværre så også derefter :/

**RJK: you stole my line!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 29/01-04 19:22 
en scart forlænger kan vel købes i fona, merlin etc...eller hvad?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 29/01-04 19:26 
dynamitedavo>
okay, dvs. skifte hver gang man skal bruge en maskine? altså køre det hele over et scart stik?

Ja.

Jeg har aldrig set en forlænger hos Fona, Merlin, osv. Dermed ikke sagt, at de ikke har nogen ;) Men prøv også din lokale radiobiks. Det var i "såen en" jeg fik mit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 29/01-04 19:47 
hvilken 'lokal biks' taler vi om i? det er vel i århus!?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-04 20:08 
De har ihværtfald scartboxe i min lokale merlin, så mon ikke også de har det andet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 29/01-04 20:21 
Hvad med at det her bliver smidt i FAQ'en. Synes det her spørgsmål kommer rimelig ofte...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 29/01-04 21:57, rettet 29/01-04 21:57 
jeg prøver ihvertfald merlin/fona, tak for hjælpen!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 30/01-04 00:27 
www.gamebits.dk har flere forskellige løsninger på dit lille problem - de har både div. boxe og forlængekabler

KIG!
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 30/01-04 00:54 
Hvordan vælger man et godt forlængerkabel, og hvor meget skal det koste?
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 30/01-04 01:04 
Tykkelsen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 30/01-04 08:44 
Hvad med det "Spider RGB Scart" kabel, som kan ses på Gamebits side. Er det noget værd?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 30/01-04 08:50 
For det første er det jo ikke originalt, og jo mere gejl der er, jo værre kvalitet betyder det ofte. Jeg havde et lignende bare med S-VHS, og der er mit andet (uofficielle Nintendo) kabel bedre (dengang lavede jeg en direkte sammenligning med min NTSC GC).

Det understøtter jo heller ikke PC Engine, Neo Geo osv., så det kan jo overhovedet ikke bruges ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 30/01-04 08:52 
Kan det overhovedet ikke lade sig gøre at få en fordelerboks der virker efter hensigten? Hvis nu man gerne vil betale for det.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HulleHulleSkrevet 30/01-04 09:29 
Nu er jeg desværre ikke den heldige ejer af hverken PC Engine eller Neo Geo ;) Tror jeg går en pæn bue udenom dette stick, lyder ellers godt på papiret.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
3of193of19Skrevet 30/01-04 10:15 
dchang >

Kan det overhovedet ikke lade sig gøre at få en fordelerboks der virker efter hensigten? Hvis nu man gerne vil betale for det.

Det kan man da!
Jeg har en fra Wolfsoft i Tyskland.
På deres site, gå i deres drop down menu og vælg "und der ganze Rest" og "Umschalter". Det er den første jeg har. Lækker kvalitet!

Link...
JmogJmogSkrevet 30/01-04 11:59 
Du kan også snuppe den switchbox Fona og Electric City fører. Den hedder Aurora TC30 og har 3 RGB-kompatible scartinputs. Kvaliteten er fremragende og prisen (350 mener jeg) er rimelig. Det er muligt der er et kvalitetstab, men ikke et der er stort nok til at jeg kunne spotte det.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/02-04 16:55 
hm...var i fona og merlin igår og fandt ingen forlænger. det eneste de havde var en fordeler :( ingen der ved hvor præcist jeg kan anskaffe en forlænger? evt. en webshop?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 01/02-04 17:24 
D.B.M.>
www.gamebits.dk har flere forskellige løsninger på dit lille problem - de har både div. boxe og forlængekabler
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 01/02-04 17:30 
RJK>
Tykkelsen :)

Betyder længden noget for kvaliteten? Her tænker jeg mest på forskellen mellem kabler på 3 meter eller under...
元気ですか。
NaieraNaieraSkrevet 01/02-04 17:36 
RJK's er tykkere end mit. Han siger han ikke kan se forskel, mens jeg siger, at jeg godt kan se en lille bitte, minimal forskel. Mit er halv så langt som hans.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 01/02-04 17:40 
Hvilke længder er der tale om?
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 01/02-04 17:51 
Længde betyder selvfølgelig også noget. Men så længe kablerne er så godt isolerede (ie. tykke) at der ikke opstår inteferens, så burde der ikke være det store problem.

Teoretisk set mener jeg iøvrigt heller ikke der er noget galt med de her switchbokse. Jeg har selv en der har virket fint (og to der ikke har). Men normalt er de bare dyre, hvis de skal være fuldt monterede og ordentligt isolerede. Og "man" løber alligevel altid tør for plads.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 01/02-04 17:58 
Føtex har en box/fordeler til omkring halvanden-hundrede kroner med kun to porte i, er der nogen der har nogle erfaringer med sådan en ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 01/02-04 18:04 
Ja, hold dig væk fra den. Den er ikke fuldt monteret, så du får kun composite, hvis du sætter ting til den...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/02-04 19:14 
har set det de har hos gamebits - jeg nægter simpelthen bare at give 42,50 i porto!

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JmogJmogSkrevet 02/02-04 01:45 
TC30'eren er i øvrigt fuldt monteret i alle tre stik, så man kan slutte tre apparater med RGB til. Der er også separate lydudgange så alt hvad der sluttes til den kan sluttes til anlægget med et enkelt phonostereokabel.
HardballerHardballerSkrevet 02/02-04 01:47 
Man kan vel selv lave sådan et stik ret enkelt?
RJKRJKSkrevet 02/02-04 01:47, rettet 02/02-04 01:47 
Jmog:

Med halvering i lydstyrken til følge...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/02-04 13:24 
Hardballer>
Man kan vel selv lave sådan et stik ret enkelt?

hvordan?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 02/02-04 14:35 
hvor stort kvalitetstab er der overhovedet tale om ved en fordeler? det gør mig ikke det helt store hvis kvaliteten bliver en anelse forringet, så hvis det ikke er det helt store kan jeg sagtens leve med det...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HardballerHardballerSkrevet 02/02-04 14:41, rettet 02/02-04 14:42 
Vel bare tage et eller to kabler, og sætte han og hun stik på 3 af dem..
JmogJmogSkrevet 02/02-04 15:33 
Halvering af lydstyrken? Har ikke selv prøvet phonoudgangene da TV'et har lydudgange, men hvorfor skulle brugen af dem resultere i halvering af lydstyrken?

Mht. billedkvaliteten så afhænger det af hvem du spørger og hvor kræsen du er. Jeg er ret kræsen og kan ingen forringelse se, så du vil sandsynligvis blive godt tilfreds med den. Spørg i forretningen om den kan returneres, hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten.
RJKRJKSkrevet 02/02-04 15:35 
Signalet ryger jo så to steder hen og bliver dermed halveret begge steder.

Jeg har selv en boks der gør det samme, men egentligt er det vel ren logik...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/04-04 14:27 
RJK>
Teoretisk set mener jeg iøvrigt heller ikke der er noget galt med de her switchbokse. Jeg har selv en der har virket fint (og to der ikke har). Men normalt er de bare dyre, hvis de skal være fuldt monterede og ordentligt isolerede.

Jeg er efterhånden blevet nødt til at anskaffe mig en sådan switchboks, da min RGB-indgang på tv'et begynder at bære præg af slitage. Det lader til, at du har fundet en, der virker godt Rune. Gider du skrive hvilket mærke/model, der er tale om?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 03/04-04 14:49 
Den hedder ikke noget... Men det er en halvtung jernsag, med knapper til RGB på. Jeg har set nogle af de crappy, der ser næsten ens ud - det gør det ikke nemmere. Jeg mener denne kostede 450,- i sin tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/04-04 15:12 
Så må jeg bare købe den dyreste og krydse fingre :P

Med mindre der er andre, der kan anbefale en god model?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/04-04 18:29 
Aurora har lavet en model der koster ~ 350,- i Fona. Det er muligt at det ikke er den bedste der nogensinde er lavet, men jeg synes den klarer jobbet ret godt

Du skal også huske at trække et ordnetligt kabel fra switch boksen til tv'et
tastasSkrevet 03/04-04 19:12 
Jeg var inde i Expert fornylig, for at høre om en scart boks af anstændig kvalitet. De havde rent faktisk én til 329,-, med plads til 3 scart stik og RGB. Den virkede umiddelbart til at være af god kvalitet, og sælgeren var meget reel i sin argumentation for de svage og gode sider ved den. Selv regner jeg da med at skulle have den på sigt, og folk der mangler, kunne evtuelt tage et smut ned i deres lokale Expert og forhøre sig om den.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JmogJmogSkrevet 04/04-04 03:59 
Det lyder som den Kidcaffeine og jeg har. Expert fører vist kun én model med tre indgange.
RJKRJKSkrevet 04/04-04 11:51 
Min er i øvrigt også fra Expert fra sin tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 04/04-04 13:41 
Og det er så den "Aurora TC30" vi snakker om i både Expert, Fona og Electric City?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/04-04 14:48 
Det fristes man til at tro
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig