X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy: Crystal Cronicles


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 29/01-04 16:28, rettet 29/01-04 18:08 
Dette er et spil som jeg ser MEGET frem til, eftersom det er det tætteste man kommer på Secret Of Mana.

De reviews jeg har læst rundt omkring, siger at det er ultra fedt i 4player mode, men bliver lidt trivielt i 1player mode.

Jeg har en kæreste som også er vild med Secret Of Mana. Og hvis vi skal spille 2 i ff:cc Så skal vi altså invistere i 1 spil, 2 GBA's, og 2 link c... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
100 emne(r).
« < 1 2

Svar
jaesjaesSkrevet 01/02-04 01:26, rettet 01/02-04 01:29 
Jeg ved ikke om den er postet her inde, men det er sgu´ sjaw :)
http://www.penny-arcade.com/view.php3?date=2003-08-25&res=l

EDIT: For sent, glemt det. Den står længere oppe :)
AsseAsseSkrevet 01/02-04 01:30 
Det er jo sådan alle der whiner over multiplayer formen må tænke.. ;)
ChronoChronoSkrevet 01/02-04 07:59 
Nu skal i bare holde op med at pyldre - hvis spillet er godt, er det også de ekstra penge værd. Jeg glæder mig.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 01/02-04 13:41 
Aha, så det ville altså også være OK, hvis FFX-2 krævede den der pistol-controller? Det er at sætte tingene på en spids, men at sige man skal holde op med at pylre i den her situation, er for pjattet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 01/02-04 14:28 
Nej, det er derimod for pjattet at pylre ;)
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 01/02-04 14:30 
Ja, siger du, Gabe, og de andre der HAR en GBA. Jeg har også en GBA, forresten. Den kan jeg jo bare ikke bruge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 01/02-04 15:10 
Jeg har en, ja.
Hvis jeg vil spille med tre andre, så kræver det også at de har en.

Forskellen er bare, at jeg ikke tuder over muligheden, selvom jeg sikkert ikke tager brug af den særligt ofte.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/02-04 15:27 
JAA: Jeg er 100% enig. Jeg sidder i samme situation.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KalicolaKalicolaSkrevet 01/02-04 19:39, rettet 01/02-04 19:49 
Jeg havde håbet at høre folks meninger i sagen, da jeg ved at jeg ikke er den eneste som har det sådan. Men i stedet bliver man kaldt tudefjæs og pylret, og folk kommer nærmest op og skændes.. Jeg syntes at det er sørgeligt playright!
For The Love Of The Game
Per SPer SSkrevet 01/02-04 19:51 
Det er så prisen for at diskutere frit. Efter min - helt egen mening - kommer JAA dog med det bedste svar i denne tråd.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RitesRitesSkrevet 01/02-04 20:00, rettet 01/02-04 20:04 
Darknon: Du fremlagde din mening og ville høre andres? Du fik da også lige svinet Nitendo til.

Jeg kan godt se problemet i gerne at ville spille det i 4-player uden at have redskaberne/pengene til det. Men når folk drejer det til, at det skulle være skod og Nintendo's fejl (er især sket i andre diskussioner), så kalder jeg dem tudefjæs, fordi jeg godt kan lide at være på fornavn med folk :)

Det er ikke deres skyld at du/vi/jeg ikke har 4 GBAer, de understøtter bare brugen af det. Det gør det på ingen måde til svineri fra deres side. Bare brok og tuden. Det er alt hvad jeg kunne få ud af dit første indlæg. Beklager.
» a winner is you «
KalicolaKalicolaSkrevet 02/02-04 17:17, rettet 02/02-04 21:16 
Det er jo noget fis at sige, at spillet bare understøtter brugen af gba, når hele spillet er bygget til 2 eller flere gba's.

Øh.. har jeg ikke lov til at syntes at nintendo har taget en idiotist beslutning? jo det tror jeg nok jeg har lov til. Men det er måske dér skoen trykker Rites? var der nogen som kom til at sige noget grimt om nintendo?

Jeg har lige læst anmeldelsen på ign. De siger tilmed at gba'en er tåbelig at spille med fordi knapperne er så begrænset, og man hele tiden skal skifte mellem magi, angreb, og forsvar, og det holder ikke en hat. Endnu en begrundelse for, at de har dummet sig.
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 02/02-04 17:33 
Vent nu og se hvor mange GBA SP'er Nintendo sælger pga. FF:CC, før du siger, at de har dummet sig...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 02/02-04 20:27, rettet 02/02-04 20:29 
Vi får næppe nogen tal på, hvor mange ekstra GBA SP'er Nintendo sælger på grund af Chrystal Chronicles. Det er jo så godt som umuligt at regne ud, hvorfor en eventuel stigning i forhold til prognosen har fundet sted. Det kan skyldes alverdens årsager.

Jeg kan i øvrigt bekræfte, at det er irriterende at skulle skifte mellem angreb, magi og forsvar. Det ødelægger ikke spillet, men elegant er det altså ikke.
RJKRJKSkrevet 02/02-04 20:46 
JAA>
Vi får næppe nogen tal på, hvor mange ekstra GBA SP'er Nintendo sælger på grund af Chrystal Chronicles.

Nu mente jeg det heller ikke så bogstaveligt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 02/02-04 22:01, rettet 02/02-04 22:03 
Ah ok. Jeg var ikke helt sikker på, hvordan jeg skulle dekryptere det :)
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 22:20 
Måske, men kun måske, kunne brokkeriet skyldes, at i ikke ejer en GBA?

Der vil altid blive udgivet "anderledes" spil som kræver ekstra tilbehør osv. Jeg tror personligt at folk forventer et eller andet vildt af dette "Final Fantasy" spil. Når i engang får fingrene i det, så giver det nok mere mening.

De folk der klager over spil der gør tingene anderledes, er de samme personer der klager over spil der gør det samme. I bund og grund så er der i forvejen nok at vælge imellem, så hvorfor bruge både tid og energi på at kritisere noget, der åbenbart ikke var ment til jer.

Det er på ingen måder et dårligt spil, men det er ingen klassiker, og det vil ikke efterlade nogle dybe spor i hukommelsen. Et sikkert "træf-hit" er jeg næsten sikker på det bliver...
NaieraNaieraSkrevet 02/02-04 22:22, rettet 02/02-04 22:23 
FreddiE>
Måske, men kun måske, kunne brokkeriet skyldes, at i ikke ejer en GBA?

Øhh, ja?

Vi har vel vurderet, at bærbar gaming ikke er noget vi behøver. Det har jeg. Jeg nøjes med min GB Player, som jeg jo IKKE kan bruge til Chronicles!

"Vi" har ikke en GBA, og hvis det ikke var for Chronicles, havde "vi" ikke overvejet at købe en.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 23:05 
Det er lidt som, at det kommer bag på folk, at Crystal Chronicles ikke er et traditionel Final Fantasy spil.
På en eller anden måde ender det med at blive Nintendo's skyld alligevel...

Det er sjovt hvordan mange af personerne i denne tråd, altid peger fingre når man udtaler sig om spil, man ikke har prøvet.
JAAJAASkrevet 03/02-04 00:16, rettet 03/02-04 01:29 
FreddiE>Det er sjovt hvordan mange af personerne i denne tråd, altid peger fingre når man udtaler sig om spil, man ikke har prøvet.

Jeg tror stadig ikke, at du har forstået, hvad kritikken går på. Den går primært på de udgifter og det besvær, deltagelse i multiplayerdelen kræver, og ikke på idéen, der for så vidt kan være nok så udemærket.

Bortset fra det, så har jeg som sagt både spillet Chrystal Chronicles og haft en GBA i adskillige år. Jeg er meget glad for begge dele, men mener stadig, at Square skulle have gjort det muligt at spille en form for multiplayer uden brug af GBA. Det skal ikke forstås sådan, at jeg ville have GBA modellen elimineret.
DarkenDarkenSkrevet 03/02-04 02:41 
jeg kan godt se logikken og det fede i, at kunne spille sådan som beskrevet, med at det ikke split-screen, eller at alle må vente på en person der roder inventory...

men jeg synes godt de kunne have givet muligheden for split-screen (hvor meget jeg end hader det) og måske noget helt andet.

well i det mindste skal gba'erne ikke også have et spil i... hehe forstil jer man OGSÅ skulle købe FF:CC i GBA version!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoChronoSkrevet 03/02-04 08:01 
Nogen der ved om der, ligesom i England, følger et gratis GBA/GCN-linkkabel med til den første sendning i Danmark?

Jeg må jo lige vide, om det kun er en ekstra GBA der skal indkøbes.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 08:41 
JAA>
Jeg tror stadig ikke, at du har forstået, hvad kritikken går på. Den går primært på de udgifter og det besvær, deltagelse i multiplayerdelen kræver, og ikke på idéen, der for så vidt kan være nok så udemærket.

Så du vil også klage når du skal online med Final Fantasy? Det kræver network adaptor, harddisk og et fast abb.

I det mindste udnytter spillet nuværende produkter, som er endnu mere udbredt, end selve systemet er. Du skal ikke ud og invistere i et eller andet gimmick tilbehør, der er forbeholdt det ene spil

Bortset fra det, så har jeg som sagt både spillet Chrystal Chronicles og haft en GBA i adskillige år. Jeg er meget glad for begge dele, men mener stadig, at Square skulle have gjort det muligt at spille en form for multiplayer uden brug af GBA. Det skal ikke forstås sådan, at jeg ville have GBA modellen elimineret.

Spillet er tydeligvis designet efter GBA'en, hvis du fjerner den, så ville det ikke være det samme spil. Connectivity giver nogle muligheder, som du ikke kan opnå uden. Der er udviklere der vil udnytte det, og hvis folk ikke bryder sig om det, så må de bare lade være med at købe produkterne.
RitesRitesSkrevet 03/02-04 09:51 
Enig med FreddiE. Det handler jo simpelthen om at brokke sig, hvis man ikke har det der skal til. Hardware, tilbehør eller konsollen til spillet.
Brok, brok.

Darknon: Du mener at jeg er Nintendo fanboy? Hmm, utrolig som din creditability forsvandt der, hva? *poof* og den var væk...
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 10:39 
Chrono>
Jeg må jo lige vide, om det kun er en ekstra GBA der skal indkøbes.

Det ville ikke undre mig, hvis det bliver ligesom med Wind Waker. Altså, den eneste version vi nogensinde ser er "Limited" Edition...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 10:40 
FreddiE>
Så du vil også klage når du skal online med Final Fantasy? Det kræver network adaptor, harddisk og et fast abb.

FF Online har jo noget nyt at byde på. Online. Det har FFC i og for sig ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 03/02-04 10:42 
Chrono>
Nogen der ved om der, ligesom i England, følger et gratis GBA/GCN-linkkabel med til den første sendning i Danmark?


Det følger med, men hvist nok kun i et begrænset oplæg...

Spillet har fået 7.6 på IGN... kan en, der har spillet FFCC, ikke lige være så venlig at kommentere det?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 11:03 
Naiera>
FF Online har jo noget nyt at byde på. Online. Det har FFC i og for sig ikke.

Mener du for serien eller bare generelt? FFCC udnytter et helt nyt koncept, hvor imod FFO ikke ligefrem bevæger sig hen, hvor ingen har været før... mange mange gange.

Jeg tror heller ikke, at FFO bliver lige så "utraditionel" som FFCC. Hvilket af de to der bliver et bedre spil, er så en anden debat. Det er også et vildt dårligt argument, at det ene spil er berretiget ekstra-køb over det andet bare fordi...
RitesRitesSkrevet 03/02-04 11:07 
Jamen, det er jo fordi, så det er fair nok :)
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 11:07 
Palsgaard>
Spillet har fået 7.6 på IGN... kan en, der har spillet FFCC, ikke lige være så venlig at kommentere det?

Jeg ville have givet det et 8-tal. Der er godt at se noget nytænkning, som forholdsvist også er godt udført.

Der er en del punkter hvor spillet simpelthen er for svagt.. Der er flere reviews oppe du kan læse.
KalicolaKalicolaSkrevet 03/02-04 12:34 
Når man køber en konsol, så forventer man jo at kunne spille de spil som udkommer til den, uden for meget besvær. Og der er stadig forskel på at købe en online adapter (eller hvad det nu hedder) og så at købe 4 gba's.

Det her topic er vist ved at være lidt træt :-) så skulle vi ikke bare konkludere at nogle syntes at det er fedt at man skal eje gba's og andre syntes at det er ufedt... slut prut.

Rites: Jeg klarer mig nok uden credit fra dig af :-)
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 03/02-04 12:37 
Fra mig?
Når du åbenlyst kalder folk som du ikke er enig med for fanboy, så holder det ikke rigtig.

Når man samtidig skal lede et stykke tid på P:R for at finde nogen, som er mere skuffet end GC end jeg er, så er man virkelig galt på den.

Men det siger jo egentlig bare så meget mere om dig...

Jeg kan som sagt godt se dit dilemma, men det er hvad det er og intet mere. Slet ingen grund til at blive sur på Nintendo.
Jeg brokker mig heller ikke at en dansemåtte til 1000+ kr vil gøre min oplevelse med DDR bedre.
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 13:09 
Darknon>
Når man køber en konsol, så forventer man jo at kunne spille de spil som udkommer til den, uden for meget besvær. Og der er stadig forskel på at købe en online adapter (eller hvad det nu hedder) og så at købe 4 gba's.

Du drejer den... Det er ikke meningen, at du skal forsørge dine medspillere med GBA'er.

Final Fantasy Online kræver harddisk og netværks adaptor. Der vil med garranti også være et månedligt/årligt abb. som skal betales.
RitesRitesSkrevet 03/02-04 13:48 
Sikkert månedligt og det vil der med garanti.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 03/02-04 13:53, rettet 03/02-04 13:54 
FreddiE>
Du drejer den... Det er ikke meningen, at du skal forsørge dine medspillere med GBA'er.

Er det så meningen, at man kun må spille det med folk der ejer en GBA? Alle i min private omgangskreds har konsoller (sad? ;)), men faktisk er der stort set ingen der har en GBA. Fact. Det er ikke helt det samme publikum.

"Kommer i over og spiller en gang xxx [indsæt selv Virtua Tennis, PES, Halo, anything]? Husk at tage hver jeres controller med, for det er ikke meningen, jeg skal forsørge jer med controllere!" Sådan fungerer det altså ikke her ;)

For the record har jeg i øvrigt selv to GBA'er, men brokker altså alligevel. Så lad være med at bruge dén forklaring...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 03/02-04 14:11, rettet 03/02-04 14:12 
Bliver I da aldrig trætte :D

KAN det overhovedet diskuteres på et ordentligt grundlag - problemstillingen er alt for subjektiv i mine øjne?

Kudos for at prøve noget nyt.
Strafpoints for at udelukke en stor gruppe mennesker.

Diskussionen er slut. Overdommeren har talt :)

(just my two cents).
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 14:15, rettet 03/02-04 14:16 
Hvis du vil lave link-up/LAN med dine venner, køber du så også de nødvendige konsoler?

Det er meningen, at du skal gemme din char på et mem.card, og så kan du altid joine en party. Hvis du medbringer din char, er det også naturligt at medbringe din GBA. Det virker nok bedre i japan, da GBA'en er meget mere udbredt.

Hvorfor må dette spil ikke benytte sig af ekstra tilbehør, når der er massere derude som gør det? Jeg ved, at du har de første 5-6 lyspistoler i din samling, og garranteret alle mulige andre controllers og ekstra tilbehør. Det lyder som, at i forbereder en dårlig undskyldning, hvis spillet ikke skulle leve op til forventningerne.
RitesRitesSkrevet 03/02-04 14:15 
De udelukker bl.a. folk der ikke ejer GameCube. Det er SÅ strengt!
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 03/02-04 14:24 
FreddiE>
Hvorfor må dette spil ikke benytte sig af ekstra tilbehør, når der er massere derude som gør det?

Det er vist blevet forklaret ret grundigt.

Fordi de "masser andre" kan spilles uden ekstra tilbehør og ændrer spiloplevelsen voldsomt med ekstra tilbehøret.

Igen: Jeg har ikke spillet FF:CC og det er muligt, at det lever op til sidstnævnte "krav". MEN du har bestemt ikke overbevist mig om det.

Det handler for mit vedkommende ikke et sekund om spillets kvaliteter. Jeg synes bare det er synd, som sagt, at man udelukker en stor del af de potentielle spillere til et sikkert udmærket spil, ved en fortænkt, kommerciel beslutning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
StarFStarFSkrevet 03/02-04 15:15 
taget fra gamereactor:

Her til morgen kan Nintendo fortælle, at deres længe ventede Final Fantasy Crystal Chronicles spil lander på de europæiske kyster d. 11. marts. Men hvad der er bedre er, at der også kommer en tæske lækker bundle.

Faktisk så kommer der, i en noget limited udgave, en bundle der indeholder både spillet og et link-cable til brug mellem din GameCube og GBA. På den måde er du klar til at kaste dig ud i Squares seneste eventyr, uden at skulle investere yderligere i hardware.

FF: Crystal Chronicles bundlen slippes d. 11. marts og vil koste det samme som hvis du kun købte spillet, så det er bare med at være først på pletten.
kimmerkimmerSkrevet 03/02-04 15:19 
Samme "bundle" som blev udgivet i Japan. Forskellen er dog, at i Japan kan det kun fåes med link kablet (med mindre man selvfølgelig køber FFCC GCN'en)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
KalicolaKalicolaSkrevet 03/02-04 17:44, rettet 03/02-04 17:45 
Rites: Det er sjov som du hele tiden prøver på at jorde mig, du er en sørgelig lille mand... Jeg beklager at du ikke er fanboy (eller hvad du nu kalder det).

Og spar os lige for tåbelige bemærkninger som "De udelukker bl.a. folk der ikke ejer GameCube. Det er SÅ strengt!"
For The Love Of The Game
RitesRitesSkrevet 03/02-04 18:44 
Jeg prøver ikke at jorde dig. Tåbelige bemærkninger? I snakker om udelukkelse af folk som ikke har den fornødne hardware.

Så spar os for tåbelige kommentarer.
» a winner is you «
happyEDhappyEDSkrevet 03/02-04 19:51 
jeg har sagt det før og siger det igen.. det er da bare fed at de laver noget nyt!!! og hvis folk ikke vil spille spillet eller er utilfredse med det så hold sig væk!

men i brokker jer over man skal have en gba for at spille, men , det havde jo været et helt andet spil , hvis man kunne klare sig uden.. altså ingen FFCC så vær nu glade for at det er der og de har lavet det så fedt og nytænket.

og så få jer da købt en GBA , det er jo den fedeste konsol nogensinde lavet!!:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 03/02-04 22:28 
Jeg HAR en GBA! Jeg kan bare ikke bruge den til FFCC...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 04/02-04 07:58 
Så køb et link kabel or somethin'...
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/02-04 14:59 
Penny Arcade skriver lidt mere om hvorfor FF:CC er fedt.

http://www.penny-arcade.com/news.php3?date=2004-02-04
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RitesRitesSkrevet 04/02-04 15:43, rettet 04/02-04 15:51 
Check Playmodes her...

(Læs 7thSun's link. Det forklarer ligesom hvorfor det er forbudt at whine)

Det kan spilles u. GBA, wow! Lær det...
» a winner is you «
KalicolaKalicolaSkrevet 12/02-07 09:43 
Kan man spille FF:CC multiplayer med Nintendo DS?
For The Love Of The Game
HolisticHolisticSkrevet 12/02-07 23:48 
Nope, kun GBA i multiplayer, desværre ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
100 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig