X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

TIL ALLE GLADE HUNDEEJERE !!


Svar
BlossomBlossomSkrevet 28/01-04 09:10 
Her kommer lige et vigtigt og måske livsafgørende tip til jeres hund....

Jeg står i den ulykkelige situation at jeg igår måtte tage den svære beslutning at bede dyrlægen om at aflive min 1 årige kærlige og dejlige labrador blanding.
En utrolig elsket hanhund som var en fantastisk legekammerat til min søn og en glad og livlig hund der var en del af familien.

Den blev kørt ned kl. 23.30 lørdag aften og dyrlægen ringede til mig igår og sagde at en operation af hans knuste bækken ville gøre hunden (Buster) helt normal, men koste 4000 - 5000 kr.
Jeg havde af økonomiske årsager ikke andet valg end at bede ham gå ind og give Buster en sprøjte med det samme.

Dyrlægen fortalte mig efterfølgende at jeg en anden gang skulle overveje at få min hund i SYGEFORSIKRING...
Noget jeg ikke anede fandtes.
Det er en forsikring der går ind og dækker dyrlægeregninger og den koster ca. 600-700 om året.
altså under 60 kr i måneden.
Der er muligvis en selvrisiko, men højest på omkring 500 - 600, men det er da til at overkomme.
Jeg vil 100% gerne ofre 60 kr om måneden på at være fri for at skulle aflive en kær ven/legekammerat en anden gang.
Hvis jeg havde haft den forsikring på min hund, lå han stadig og logrede nednunder trappen når vi kom ned om morgenen.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
AndréAndréSkrevet 28/01-04 09:26 
ærgeligt med din hund, jeg er selv hundeejer og har en parson russel terrier som er en rigtig sjov hund med fuld knald på, ville bare sige at jeg havde ikke betænkt mig et øjeblik med at ofre 5000kr på en operation hvis det var min hund det var gået ud over, det er jo et familie medlem "næsten" på højde med ens børn, ikke for at nedgøre din beslutning
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
BlossomBlossomSkrevet 28/01-04 09:48, rettet 28/01-04 09:49 
Jeg ville heller ikke betænke mig 5 sek. ved at ofre 5000 på Buster...
Jeg har dem bare ikke, og ville sætte mig i en gæld som jeg ikke kan betale hvis de skulle lånes.

Jeg ville heller ikke have betænkt mig ved at gå ned i banken og låne pengene...
Jeg er bare arbejdsløs, så det kan jeg ikke....

Det er egentlig en temmelig ufrvillig beslutning jeg har taget.
Hvis pengene ikke er der, er der jo ikke så meget at gøre.
Min søn skal jo have tøj på kroppen og mad i munden.
Selv om jeg elskede hunden, så er min søn dog vigtigere for mig.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
RitesRitesSkrevet 28/01-04 10:22 
Ked af at høre det med Buster..

Vi har forsikring på vores hund, Ichi.

Ichi
» a winner is you «
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 12:42 
Ked af at høre det, men vi snakkede jo over MSN. Vi har selv en rottweiler der lider af noget der hedder hofteleddysplaci(eller hvordan det staves) og vi fik noget smertestillende.. Havde det ikke virket skulle vi have dne igennem en operation til mellem 4 - 8000. Vi havde egentkig sagt ja til de, men dyrelægen ville have os til at vente. Jeg er utrolig ked af at høre at du ikke kan skaffe pengene, men hvad med alle dine konsolting? Ej, det finder i selv ud af.. Men held og lykke, da..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/01-04 12:50 
Rites>
Ked af at høre det med Buster..

Vi har forsikring på vores hund, Ichi.

Den er altså for kær dén hund :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KeenKeenSkrevet 28/01-04 17:26 
jeg er da også ked af det ang. din hund, jeg har altid kunnet lide hunde!!! og jeg har da også engang haft en hund (en Schäfer) da jeg var en 1 års gammel med den bed mig i hovedet og måtte derfor aflives (Har stadig ar)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/01-04 17:49 
Rites >
Ked af at høre det med Buster..

Vi har forsikring på vores hund, Ichi.

Enormt dejlig hund :) Hvilken race er det?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 28/01-04 17:57 
Ville jeg også gerne vide :)

Mine bedsteforældre havde en dansk hønsehund, som blev 14-15 år gammel. Den var blind, og kan kun huske den fra da jeg var omkring år gammel. Den var altid glad, og nærmest passede på mig og min kusine. En dag faldt den over et hul, og kunne ikke rejse sig, så den måtte få indsprøjtningen. Det var meget sørgeligt.

Idag har jeg ikke hund, men ville meget gerne ha' en, når jeg engang flytter hjemmefra.
kooikkooikSkrevet 28/01-04 18:01, rettet 28/01-04 18:06 
En hund, hvad skulle man gøre uden dem.

mine forældrer har en Kooikerhondje. En meget sjælden hund i Danmark.

Det er en alt for kær hund.
BlossomBlossomSkrevet 28/01-04 18:07 
ok. Så ved vi dog hvor dit navn kommer fra...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
kooikkooikSkrevet 28/01-04 18:08 
Ja det stammer fra racens navn. Skal lige siges at det er hollansk
AsseAsseSkrevet 28/01-04 18:12, rettet 28/01-04 18:12 
Deraf navnet kooik?

EDIT: Too slow.. Hehe..

Anyway, utroligt ked af at høre om det med din hund.. Jeg kan huske dengang vores hund skulle aflives fordi nogen havde sagt den havde bidt dem, og de sagde at de havde bidemærker og alt muligt.. Min far troede på dem, og så blev den aflivet, men den havde aldrig vist de fjerneste tegn på aggresivitet når jeg var sammen med den.. :(
PaenPaenSkrevet 28/01-04 18:16, rettet 28/01-04 18:23 
jeg synes selvfølgelig, at din historie er meget sørgelig, men jeg vil stadig have givet de 5000 kr.

om jeg skal sætte mig i en gæld eller spørg en god ven om et lån, så ville jeg have gjort det. Hvis du spørg mig, så gav du meget hurtigt op, siden at "buster" kunne blive helt normal. Jeg skulle nok have fundet de penge.
Men det skal jeg da ikke påtvinge nogen :)

Og nej jeg er ikke rig, jeg er studerende
Lóriens blade falder ikke forgæves
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/01-04 18:27 
Jeg ville have solgt mit konsolgrej.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MarcusMarcusSkrevet 28/01-04 18:32 
Jeg vil så vidt muligt undgå at forsikre mig selv senere men måske ville det være godt med hunden :)
BlossomBlossomSkrevet 28/01-04 18:40 
Dawn >
jeg synes selvfølgelig, at din historie er meget sørgelig, men jeg vil stadig have givet de 5000 kr.

om jeg skal sætte mig i en gæld eller spørg en god ven om et lån, så ville jeg have gjort det. Hvis du spørg mig, så gav du meget hurtigt op, siden at "buster" kunne blive helt normal.

Jeg forstår dit synspunkt, men du kender heller ikke min økonomi.
Jeg kender ikke nogen jeg ville kunne låne så mange penge af, og banken vil ikke låne penge til én der ingen indtægt har. Jeg ville under alle omstændigheder have stået med en gæld jeg ikke kunne betale.
Men min historie var egentlig ikke indlæggets hovedpunkt.
Min mening var at gøre opmærksom på muligheden for forsikring.
Jeg kendte ikke den mulighed, og det kunne være der var andre der heller ikke gjorde.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 28/01-04 18:43 
Born2Play >
Jeg ville have solgt mit konsolgrej.

Ja, det kan jeg nok se kunne have været en mulighed, men find du lige en køber til alle dine ting inden imorgen.
Man beder ikke om en operation til 5000 uden at være sikker på at have pengene.

Derudover så var dyrlægeregningen inden operation allerede oppe på 1.937, som jeg har været nede og betale med min søns børnepenge idag.
Alt i alt ville det have været oppe på 7000, og det er mange penge at skulle finde på én gang.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
dpldplSkrevet 28/01-04 18:48 
Synd det med din hund... (selvom jeg havde været ligeglad med penge på det tidspunkt og havde gjordet ALT for at finde de 5000kr. Da vores hunde betyder mere en fucking 5000kr...(det er så min menig))

Vi har forsikring på vores lille hund Bamse....

Og det tro jeg mine forældre var glade for. Da Bamse mindst er blevet opareret(eller hvordan det nu staves) 3 gang. Da den er en af de små hund som ALTID for problemmer med dens ben(det for den slags hunde sgu altid lige meget hvad).
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RitesRitesSkrevet 29/01-04 09:27, rettet 29/01-04 09:27 
Det er en Shiba. Japansk bjørnejagthund of sorts, selvom Ichi nu aldrig har været i nærheden af en bjørn.

De var utroligt sjældne da vi fik hende for 8 år siden. Nu er der flere og flere der får dem, mest fordi et par kendte har fået en.

Ichi-Ban
» a winner is you «
kooikkooikSkrevet 30/01-04 18:03, rettet 07/02-04 12:34 
Din hund ser sød ud Rites. Er den ikke meget venlig?? Altså ikke en der bider, er bisk eller hvad nu ikke så rar hund er?

Poster et billed af mine forældrers hund i næste uge.
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/01-04 18:22 
Sorry to hear mate:(

Men har aldrig haft hund....

Havde engang en kat dog....
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 30/01-04 19:36 
Det er en bjørnejagthund ffs!
Den dræber alt og alle!!!

Ellers også falder den i søvn med snuden i ens øre...
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig