X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SC2 "bedst" til GCN?


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/01-04 19:03 
Gamecube: 500.000
Playstation 2: 447.000
Xbox: 320.000

Hmm.. Er det også den bedst spilbare version?
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 27/01-04 19:08 
Eller er det bare konsollen uden alternative kampspil (Tekken 4/VF4/VF4E, DOA3)...?

Tjah...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-04 19:17 
Det er vel pga. Link? Zelda fans vil vel gerne kunne kæmpe "rigtigt" for en gangs skyld?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/01-04 19:19, rettet 27/01-04 19:20 
RJK >
Eller er det bare konsollen uden alternative kampspil (Tekken 4/VF4/VF4E, DOA3)...?

Tjah...

Ja det spørger jeg om : )

Har kun prøvet Xbox versionen..
Home is where the hardware is..
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 27/01-04 19:20, rettet 27/01-04 19:20 
Der er da nogle andre kampspil til GC..
Jeg tror dog det er fordi Link er med at den sælger bedst. Det gør nok at en del Zelda fans som dog også kan lide kampspil vil købe det spil.
eller noget..

EDIT: Øv, konsolkongen kom først =)
VictorVictorSkrevet 27/01-04 20:05 
RJK >
Eller er det bare konsollen uden alternative kampspil (Tekken 4/VF4/VF4E, DOA3)...?

Tjah...

Def Jam Vendetta kommer det fra fanboy tankerne ;p
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/01-04 20:19 
Jeg har alle tre versioner (ja, sygeligt, I know) og har spillet dem alle. Jeg synes sgu ikke at forskellen er så stor. PS2-versionen har måske den fordel at controlleren føles "velkendt" fordi jeg har spillet mange andre fightning games på PS2. Hvis jeg var dig ville jeg uden bekymring købe den jeg fandt billigst.
CoreCoreSkrevet 27/01-04 20:28 
Jeg har ikke nogen af dem, og jeg har heller ikke nogen X-box, men på trods af det er den eneste version som jeg kunne se mig selv bruge penge på X-box versionen, for Link og Heihachi er da ikke en skid sammenlignet med SPAWN!!!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/01-04 20:45 
LOL
Home is where the hardware is..
SolaegSolaegSkrevet 27/01-04 21:00 
Det gider vi vel ikke at diskutere igen, igen?!?

Nå, men jeg er nu også ret sikker på, at det hovedsageligt skyldes manglende fighter-spil på GC'en.
CoreCoreSkrevet 27/01-04 21:03, rettet 27/01-04 21:04 
Igen ? Det har jeg ikke været med til før...
Spawn kan banke Link og Heihachi til hver en tid haha...:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-04 21:10 
Spawn er de andre karaktere overlegen. Det er ihværtfald hvad min far siger når jeg tæver ham i det :P
Spiller nu: Phantasy Star IV
RonaldoRonaldoSkrevet 27/01-04 21:20 
Det er selvfølgelig forkert, når Nintendo gør noget rigtigt...
NaieraNaieraSkrevet 27/01-04 21:24 
Helt ærligt Freddie. Det er tydeligt, hvorfor GC-versionen er den der har solgt mest. Nintendo har jo ikke rigtig gjort noget, for at den skulle sælge mere end til PS2 eller Xbox.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
zAcuzAcuSkrevet 27/01-04 21:25 
Argh, jeg er altså også på XBOX siden, fordi de tog Spawn som special char.

har selv SC2 til GCN hvor link er med, han er max kedelig...

har kun prøvet Xbox, men Spawn ruller alle ...!

bare min mening !
RonaldoRonaldoSkrevet 27/01-04 21:32 
Det giver ikke "bare" sig selv, at GC-versionen skulle udsælge de andre, når deres brugerbaser er større.

Nintendo har ikke gjort noget, men det har Namco derimod. Det er også deres fortjeneste.

Hvorfor skal folk gøre det til noget negativt, at Nintendo gør det godt?
WehnerWehnerSkrevet 27/01-04 21:41 
Det fatter jeg heller ikke. Men jeg tror at Links tilstedeværelse har betydet en del.

Link er da man!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/01-04 21:46 
Det er alligevel vildt, at de kan sælge 180.000 flere pga Link..
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 27/01-04 21:52 
FreddiE>
Hvorfor skal folk gøre det til noget negativt, at Nintendo gør det godt?

Hvem siger det gøres til noget negativt? Desuden sagde du også selv, at Nintendo ikke havde gjort noget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 27/01-04 22:13 
Der er ikke lige frem nogen, som har sagt noget positivt. Tværtimod er der en masse svar, som godt kunne lyde som dårlige undskyldninger.

Sony gør omtrent det samme for GTA, som Nintendo gør for SC2. De tjener dog begge penge på det.
RJKRJKSkrevet 27/01-04 22:30 
FreddiE>
Tværtimod er der en masse svar, som godt kunne lyde som dårlige undskyldninger.

Vil du have:

"Fordi GameCube-versionen er den bedste af udgaverne."

?

For det holder jo ikke. Det er ikke grunden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JoachimMAJoachimMASkrevet 27/01-04 22:59 
Nintendo har sat udgivelsen af Soul Calibur 2 højt oppe på deres markedsføringsliste pga. en af deres egne figurer er med. Flere reklamepenge er da hvertfald en af grundende, men så må en anden stærk grund altså også være Link's store popularitet, især i USA og Japan. Men Nintendo gjorde da klart noget rigtigt ved at give Namco lov til at bruge Link i spillet, fordi hvis Link ikke var med, kan vi vist alle sammen blive enige om at salget havde været betydeligt lavere.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RonaldoRonaldoSkrevet 27/01-04 22:59 
Det skriver jeg heller ikke. Der er mange delte meninger ang. hvilke version der er bedst, men det er ikke det, som jeg vil frem til.

Nintendo versionen udsolgte de andre, og det er "godt gået", fordi den version havde netop odds'ne imod sig. Spillets popularitet, systemets brugerbase og selve genre var ikke i Nintendo's favør.

Det er da underligt, at folk så skriver Nintendo har mangel på seriøse fighters, det var Link's skyld osv. Det er ligegyldigt hvad skriver, salgstallene ændrer sig alligevel ikke. Det var "MULIGT" at de andre versioner solgte bedre, men det gjorde de "IKKE". Nintendo "vandt" denne duel, så lad dem dog have sejren.
NaieraNaieraSkrevet 27/01-04 23:05 
Det er da ikke ligegyldigt, hvorfor det var den version der solgte bedst. Faktum er, at der ikke er alternativer i genren, og det nemt at regne ud, at det hovedsageligt er derfor at GCN-versionen har solgt bedst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/01-04 23:07 
Det er da fint for Nintendo. Jeg konstaterer bare, at det større salg ikke skyldtes, at den version var bedre.

Det er vel ikke så meget GameCube-salget der er højt, men nærmere PS2-salget der er lavt. Så har det jo ikke ret meget med Link at gøre, men nærmere de alternative titler...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 27/01-04 23:09, rettet 27/01-04 23:11 
Det er da ikke ligegyldigt, hvorfor det var den version der solgte bedst. Faktum er, at der ikke er alternativer i genren, og det nemt at regne ud, at det hovedsageligt er derfor at GCN-versionen har solgt bedst.

Det er akkurat ligeså nemt at regne ud at det må skyldes Link, der er klart den populæreste af ekstrakaraktererne på verdensplan. Dvs. vi kan ikke helt vide hvorfor. Vi kan kun gætte.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 27/01-04 23:25 
Prøv at se på de her salgstal for Japan:

Soul Calibur (DC): 290.000
Virtua Fighter 4 (PS2): 550.000
Tekken 4 (PS2): 320.000
Soul Calibur II (PS2): 110.000

Mon ikke godt vi kan konstatere, at Soul Calibur II (brugerbase og alt taget i betragtning) ville have solgt væsentligt mere, hvis der ikke var de to store konkurrenter...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 27/01-04 23:27 
Ja, det er ikke forkert det nogen skriver, men Nintendo versionen solgte stadig bedst. Det er selvfølgelig et helt andet univers, hvis vi diskuttere "hvorfor". Der vil alligevel aldrig blive lavet en analyze, og vi vil aldrig få konkret fakta. Så på en måde er det lidt irrelevant. Vi hopper altid ud på den gren, når vi diskuttere salgstal, og den knækker hvergang. Så kan vi ikke bare lade være med at diskuttere hvorfor, og så bare sige at Nintendo solgte mest.
CoreCoreSkrevet 28/01-04 00:15 
Jamen hele tråden går jo ud på at der blev spurgt om, om det var fordi at Cube-versionen var BEDRE end de andre versioner at den havde solgt mest, så jo, det handler rimelig meget om hvorfor.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
John DoeJohn DoeSkrevet 28/01-04 03:19 
Det kunne også tænkes at det er en kombination, af at der ikke er så mange alternativer til gcn og at Link er med...

Det er næppe udelukkede pga en af delene...
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/01-04 05:58 
Nu kan det jo heller ikke udelukkes at spillet netop var nyt, da GameCubens pris blev sænket voldsomt og salget derfor steg kraftigt. Et højere salg af hardware påvirker klart salgstallene for spil der udkommer i samme periode.
HankyHankySkrevet 28/01-04 18:33 
Det der med at der ikke er så mange alternativer til GCN,
holder ikke 100% da GCN er blevet solgt i langt mindre eksemplarer end PS2.

Selvom PS2 har solgt omkring de 21.000.000 eksemplarer og
GameCube kun ca. er solgt i 7.000.000 svarer det til

GCN: 500.000 / 7.000.000 = 0,07 eksemplarer pr. GCN ejer
PS2: 447.000 /21.000.000 = 0,02 eksemplarer pr. PS2 ejer

Selvom der er masser af alternativer til PS2 er der
rigeligt med PS2 ejere til at købe mindst ligeså mange eksemplarer af SCII. Faktisk 1.340.000 eksemplarer for at det skulle kunne sammenlignes med GCN's salg.
Håber i forstår min pointé ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
tastasSkrevet 28/01-04 18:49 
Det gør vi da, men er der rent faktisk ikke solgt langt flere PS2's?

Hen imod de 60-70.000.000 (Who's counting ;)
GCN salget ligger vist også på de 13-14.000.000
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SolaegSolaegSkrevet 28/01-04 19:02 
Det var de amerikanske salgstal, han nævnte. Det er også de amerikanske salgstal for spillet, som vi snakker om, hvis jeg ikke er helt galt på den.
HankyHankySkrevet 28/01-04 19:03 
Tja, ved ikke hvilke kilder du har dine tal fra, men
jeg formoder da ikke at Gamereactor.dk lyver :
http://www.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=11226
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HankyHankySkrevet 28/01-04 19:04 
Griberg >
Det var de amerikanske salgstal, han nævnte. Det er også de amerikanske salgstal for spillet, som vi snakker om, hvis jeg ikke er helt galt på den.

Præcis ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 28/01-04 19:07, rettet 28/01-04 19:07 
Hanky>
Det der med at der ikke er så mange alternativer til GCN,
holder ikke 100% da GCN er blevet solgt i langt mindre eksemplarer end PS2.

Håber i forstår min pointé ;)

Overhovedet ikke... Det ændrer ikke på sagen (udover at vi nok godt var klar over forskellen i PS2/GC-salget, til at begynde med... ;)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 28/01-04 19:40, rettet 28/01-04 19:42 
Ehh ja , flot !
Det ændre på en hel del.
3x så mange som ejer en PS2 skal i princippet
sige at 3x så mange skal købe PS2 versionen for at man kan begynde at komme med påstande om at det er grundet alternativer der ikke er solgt så mange eksemplarer.

Kan derudover godt forstå at, DU ikke kan forstå min pointe når du "klipper" i mine indlæg. Beholder Start & Slut, men fjerner midte/argumenter :)

*Damn .. Mods/Admins giver aldrig andre end dem selv , ret * :D J/K ;D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 28/01-04 19:49 
Hvad jeg quoter af dit indlæg har jo ikke noget at gøre med, hvad jeg har læst og forstået af det... Man bruger quotes for at vise, hvad man svarer på.

Jeg har nu læst din påstand to gange og jeg kan stadig ikke se, hvad det har med sagen at gøre. I hvert fald ikke som du udlægger det.

Hvorfor skal spillet have solgt (forholdsmæssigt) lige meget, før man kan udtale sig om, hvad grunden er til, at det har solgt så mange?

Og hvis det havde solgt forholdsmæssigt lige meget, hvad var der så at diskutere? Så havde de jo solgt lige meget?

Alt salg vi diskuterer er selvfølgelig i relation til antallet af solgte maskiner. Det giver da sig selv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 28/01-04 19:55 
RJK >
Hvorfor skal spillet have solgt (forholdsmæssigt) lige meget, før man kan udtale sig om, hvad grunden er til, at det har solgt så mange?

Jeg siger heller ikke, Før man kan udtale sig om det.
Jeg mener før man kan bruge det som argument. Alle
har lov til at udtale sig, og om hvad ligegyldigt.
Vi er frie mennesker ;D

RJK >
Alt salg vi diskuterer er selvfølgelig i relation til antallet af solgte maskiner. Det giver da sig selv.

Sådan får nogle det bare ikke til at lyde :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 28/01-04 19:57 
Hanky>
Jeg mener før man kan bruge det som argument.

Nå, så siger vi det. Forskellen er den samme for mig...

Men: hvorfor så?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 28/01-04 20:01 
RJK >
Men: hvorfor så?

Ehh ?!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 28/01-04 20:03 
RJK >
Hvorfor skal spillet have solgt (forholdsmæssigt) lige meget, før man kan udtale sig om, hvad grunden er til, at det har solgt så mange?

(Eller hvad du nu kalder det)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 28/01-04 20:17, rettet 28/01-04 20:20 
Forstå nu at jeg relaterer til det med Alternativerne og Argumenter .. Ikke meninger !!!
-- Der er en forskel --
Jeg synes IMO at det er et dårligt argument at sige,
at "Jamen folk med PS2'er har ikke købt ligeså mange SCII eksemplarer fordi der er så mange andre Beat'em up's, så det er helt sikkert derfor at der er solgt flere GCN eksemplarer"
Var SCII så udbredt hos PS2 ejere som hos GCN ejere skulle der efter tallene være solgt 3 gange så mange spil da der er solgt 3 gange så mange PS2's.
Det er åbenlys fakta, som folk absolut ikke kan eller må misforstå.

At folk så mener noget, er noget andet.
Argumenter & Meninger er 2 forskellige ting !

Jeg kan godt forstå ham som skriver, at når GameCube "langt om længe" kan tage "æren" for noget, skal det nedargumenteres sådan at det bliver sat i et helt andet perspektiv...

Jeg synes bare vi skal holde diskusionen her.
Vi kan altid snakke videre om det til P:R Træffet :-P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 28/01-04 20:30 
Jeg kan ikke se, hvorfor vi skal holde "diskussionen", når jeg bare beder dig om at forklare din holdning. Jeg har ikke forstået dit argument; så kan du vel forklare det for mig?

Altså hvorfor det skulle være et dårligt argument, at den primære grund til forskellen i salgstal, er udbuddet af alternative titler.

En grund er der jo. Det skyldes vel ikke tilfældigheder? Og det er vel ikke fordi Link er med i GameCube-versionen, at PS2-versionen har solgt dårligere end forventet? Som begrundet af både mine og dine tal.

SCII har ikke solgt så godt hos PS2-ejere, som hos GCN-ejere. Det er fakta, som vi er helt enige om (jeg har vist ikke påstået andet). Vi kan så komme med forskellige - bedre eller dårligere - bud på hvorfor det forholder sig sådan. Det var dét tråden gik ud på. Jeg kom med en god begrundelse. Du siger den er dårlig - uden at forklare hvorfor. Eller i hvert fald med en forklaring, som ikke giver nogen mening.

Så forklar og uddyb...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 28/01-04 20:46, rettet 28/01-04 20:47 
Nu har jeg skrevet 41 linier hvor jeg prøver at vende det og dreje det så godt jeg kan. Andre personer kunne sige de forstod det, bare ved mit første indlæg.

Men du glemmer at jeg i mit første indlæg skriver at
" det med alternativerne ikke holder 100% "
Med det menes at det argument ikke holder 100% !
Når det er sagt, står det stadig åbent at det kan holde 60 %, 80% eller for den sags skyld 99,9%

Den simpleste måde jeg kan forklare :
Jeg siger bare dette fakta :
- Der er solgt 3 gange så mange PS2 som GCN i Amerika
- Der er blevet solgt flere eksemplarer af SCII til GCN end til PS2
- Hvis "manglene spil i samme genre til GCN" skal holdes som et argument MENER JEG at dette først kan blive brugt som argument hvis enten :
^DER VAR SOLGT LIGE MANGE PS2's og GCN's
eller
^HVIS DER VAR SOLGT 1.500.000 stk's SCII TIL PS2... ALTSÅ 3 GANGE SÅ MANGE!

Jeg skriver dette som IMO .. MIN MENING
Hvilket jeg også har sagt om alt det andet jeg har skrevet.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 28/01-04 21:41 
Jamen, du er da også velkommen til at have din mening. Eftersom målet med et forum er at diskutere, vil jeg bare gerne have en begrundelse/argumentation for din mening. Uden, står den jo bare og blafrer i luften som en "ligegyldig" ting, hvormed den ikke kan bruges til at diskutere udfra.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JinkJinkSkrevet 28/01-04 23:06 
Hanky >

- Der er solgt 3 gange så mange PS2 som GCN i Amerika
- Der er blevet solgt flere eksemplarer af SCII til GCN end til PS2
- Hvis "manglene spil i samme genre til GCN" skal holdes som et argument MENER JEG at dette først kan blive brugt som argument hvis enten :
^DER VAR SOLGT LIGE MANGE PS2's og GCN's
eller
^HVIS DER VAR SOLGT 1.500.000 stk's SCII TIL PS2... ALTSÅ 3 GANGE SÅ MANGE!

Hvorfor? Forstår dig ikke. Hvis de havde solgt lige meget så var der ikke noget at diskutere. Man kan netop ikke bruge dette argument hvis de har solgt lige meget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig