X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dyrevenner


Svar
RonaldoRonaldoSkrevet 27/01-04 09:03, rettet 27/01-04 21:03 
http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=pigfarminv

PETA - Animal Rights orginasationen har udgivet denne "Pig Farm Investigation" video.

På videon findes nogle rigtige dyrevenner, som åbenbart finder det morsomt... Se hele indlægget
88 emne(r).
« < 1 2

Svar
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 01:34 
Ja, pga. økonomiske årsager, og min bare.. Det gør da ikke at dyrene få det bedre. At så¨kan man jo bare vælge økovarer, bla bla bla.. Det får det andre dyr det heller ikke bedre af.. Jeg elsker selv kød, men vil sgu tænke over det når jeg spiser det. Det der chokerede mig virkelig, men fik mig til at tænke over, hvor dårligt husdyr i selv DK har det..
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 01:36, rettet 28/01-04 01:36 
Bomber >
Sådan er verden nu engang, og det fraholder ikke mig fra at spise en god bøf eller en kottelet.

Men at kaste en betonklods ned i dyret hoved, det er sygt. Det ser man trods alt ikke her hjemme.

Ja, sådan er verden, men hvorfor ikke gøre den bedre for dyrene?

At kaste med en betonklods ser man ikke herhjemme.. Hvad ved du om det, bare fordi du ikke har set det, eller hørt om det.. Jeg troede ikke at nogen kunne få sig selv til det i hele verden, men åbenbart.. hvorfor så ikke herhjemme, her er sgu også psykopater..
BomberBomberSkrevet 28/01-04 02:09, rettet 28/01-04 02:20 
tjaaa men mennesker er ligeså onde mod mennesker. Og det er ulovligt. Og jeg mener også at grov dyremishandling skulle straffes på samme måde som grov vold.

Ikke alle kan se det, da det jo er vores mad.

Jeg ved bare, at jeg som ene mand ikke kan gøre noget ved problemet.

Hardballer: Jeg ved ikke hvad du havdet renget med, der bliver slagtet flere millioner grise i Dk om året. Ville du have at man skulle pusse nusse komse dasse om dem alle, også sige vil du ikke nok ligge dig ned og dø. Så vi kan få stillet sulten.
En gris har kun et formål blive født, blivet fedet op, og slagtes. Hvis du ikke kan tåle mosten må du jo blive vegatar. Det er ikke mig der har lavet det sådan. Men sådan er det altså nu engang.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
RaGeRaGeSkrevet 28/01-04 03:01, rettet 28/01-04 03:13 
Der er jo ingen der snakker om "pusse nusse" her. Det er selvfølgelig rigtigt, at de fleste grise bliver produceret for at blive slagtet, men hvad er der galt i, at give dem en ordentlig tid sålænge de lever? Efter hvad jeg kan se og har hørt, så er grise faktisk istand til at tænke og føle, så hvorfor ikke tage hensyn til det?... Et menneske med en naturlig tankegang og respekt for andre levevæsener i denne verden, ville respektere det, og give dyrene en ordentlig levestandard istedet for at mishandle og plage dem, i den korte tid de får lov til at leve i. Desværre drejer det hele sig kun om penge/masseproduktion hos de store producenter og ikke velfærden hos dyrene. Også ret trælst at tænke på, at kød nu engang bare er et masseprodukt i flere varianter og former, som kunderne spiser i stor mængder, ikke fordi det er nødvendigt, men fordi vi er krævende og markedet retter sig efter det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BomberBomberSkrevet 28/01-04 04:40, rettet 28/01-04 06:57 
Det kan da bare ikke komme bag på nogen af det er såen. At de står i stale tæt sammen og aldrig kommer ud. Og går rundt i deres egen afføring. Sådan har det jo været i flere år og sådan bliver det nok os ved med.

Men det for da ikke mig til at holde op med at spise kød på grund af en video hvor nogle psykopater går amok på nogle grise.

Så skal du også holde op med at spise slik fordi der er også noget fra gris i. Og alt kød. Fisk, fjerkræ, æg, mælk og ost. osv osv. Fordi køer står også i deres egen afføring. Og når de bliver slagtet så for de også en kugle for panden.

Der findes dyremishandling over hele verden med alle dyr. Og det er selvfølglig en skam. Og det burde der laves om på. Men der er bare ikke så meget at gøre ved det. Og det hjælper i hvert fald ikke at sultestrejke.

Mennesket har spist dyr lige siden tidernes morgen og udnyttet dyrenes muligheder for mad. At det så er gået hen og blivet en masseproduktion er selvfølgelig en uheldig udvikling.

Men man kan selvfølglig give alle sine penge væk til fonder. Og komme ind i folketinget så man kunne bestemme lidt. Men rom blev ikke bygget på en dag. Kort sagt: Du kan ikke gøre en SKID. Så hvad hjælper det at hidse sig op og sidde og snakke til sin kottelet?
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 07:09 
Hvad fanden sker der for dig? Jeg vil også blive ved med at spise kød, men defor må man gerne behandle dem godt. Jeg har ikke tænkt mig at blive vegetar, men kan på sin vis egentlig godt forstå dem der er det.. Dog synes jeg lidt at det er noget pjat, da det jo ikke nytter noget at de er det..
Jeg sidder jo heller ikke og siger at jeg kan gøre noget ved det, men at det er for dårligt, det holder ikk en skid det du siger..
BomberBomberSkrevet 28/01-04 07:21 
Hardballer >
Jeg vil også blive ved med at spise kød, men defor må man gerne behandle dem godt.

Og jeg giver dig ret. Du må endelig ikke gøre mig til skurken. Jeg siger bare sandheden.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 07:25 
Ja, men du snakker om ting som jeg ikke har sagt, såsom at jeg ikke kan gære boget ved det, osv. Gør jeg skam heller ikke til skurken, ved godt at det er sådan, men det er KLART forkert..
BlossomBlossomSkrevet 28/01-04 07:35, rettet 28/01-04 08:12 
Rites >
Det sker så få steder, at det overraskede mig at nogen gjorde det, selvom alle jo i teorien havde mulighed for det.

Sorry...
Jeg må desværre rette dig, når du skriver at det ikke sker hos Danske Landmænd...

Nedenstående kommentarer skal ikke læses hvis ikke man ønsker at høre lidt om danske gårdejere og Danish Crowns slagtemetoder.. Nu er I advaret.

Danske lændmænd får i øjeblikket ca. 7 kr PR. KG gris de afleverer på slagteriet. Danskerne betaler måske 100 kr for 1 kg. flæskesteg eller 40 kr for 400-500 gram svinekoteletter.
Det er ikke landmændene der tjener på dansk landbrug.
Landmændene er i øjeblikket så økonomisk pressede at mange rent faktisk sætter til på at have dyrene.
Jeg lever sammen med en tidligere landmand ( Han havde dog malkekøer ) så jeg kan fortælle de mest horrible historier fra DANSKE LANDBRUG.
Danske Landmænd slår også selv deres dyr ihjel hvis de er syge eller lignende, for der er ikke råd til en dyrlæge.
Danske landmænd lader også dyrene stå med brækkede ben og utrolig store skader indtil de skal slagtes.
Danske landmænd slår også deres dyr og mishandler dem hvis de lige har en dårlig dag.
Selvfølgelig er det langt fra noget der sker på hvert landbrug, men det sker i langt større udstrækning end man skulle tro.

Danish Crown:
Jeg er sikker på at I alle ved at Danish Crown står for ca. 90% af svineslagtningen herhjemme.
Når Peta videoen fortæller om grise der kommer i kogekar levende, eller bliver skåret op levende, så skal I fanme ikke tro at det ikke sker herhjemme i lille søde Danmark.
En af mine bedste kammerater arbejder på et Danish Crown slagteri, og de værste historier vil jeg da spare jer for, men det sker da ofte at en gris ikke er død ( eller vågner op igen på vej hen ad båndet) inden den ryger i skoldekarret. Der ligger den altså og spræller til den bliver skoldet ihjel, eller engangimellem (dog ikke så ofte) overlever og kommer videre i systemet.
Slagteriarbejdere er også blevet taget i at tvinge grisen til samleje inden slagtning.
Der er mange unge "forstyrrede knægte" der arbejder som slagteriarbejdere. Det er ofte ufaglærte, som er "rå" i kanterne.
De går da ikke af vejen for at slå lidt på grisen eller drille den lidt inden den får det dødelige stød.
Jeg arbejdede i 1 uge i kantinen på et Danish Crown slagteri, og det var et rent helvede.
Mændene var direkte nogle svin. De sad i kantinen med blod op og ned af sig og kastede knogle/kød stumper efter hinanden og havde godt gang i at forulempe mig med konstante sexificerede bemærkninger. Jeg var den eneste i kantinen under 40. (hvorfor mon)
Jeg kunne ikke holde det ud, og var der derfor kun 1 uge.
Derudover kunne jeg også hver morgen når jeg mødte på arbejde høre grisene skrige for deres liv.

HVIS I ER BLEVET STØDT AF PETA's VIDEO; SÅ TAG JER SAMMEN OG KØB ØKOLOGISK.

Økologien er under så stram kontrol i forhold til et normalt industrilandbrug, at man godt kan stole på det.
Selvf. er der altid brodne kar imellem, men det er menneskeligt umuligt at undgå.

Den eneste måde I kan sikre jer at den gris I sidder og spiser har haft det godt, er ved at tjekke hvad det er for kød i køber og om det er økologisk.
Personligt køber jeg aldrig kød i forretninger, og har i de 5 år jeg har kendt min kæreste aldrig gjort det.
Vi køber en gris direkte fra landmænd ( som kæresten kender) nogengange frilandsgrise, andre gange alm. grise. Men vi ved hvor den kommer fra, Hvordan den har haft det, og hvordan den bliver slagtet. Flere gange, har jeg selv været til stede ved slagtning, og ved at købe en halv eller helv gris af gangen på denne måde får du det bedste kød og meget billigere end i forretningerne.

De enste der kan gøre noget ved dyrenes (og landmændenes) velfærd er de danske forbrugere selv.

Det nytter ikke at sige at regeringen/politiet må gribe ind.
Det ændrer jo ikke på landmænds økonomi eller på den kendsgerning at det er forretningerne/alle mellemledene der tjener på kødet istedet for landmanden.

Den dårlige undskyldning med at "jeg kan ikke ene mand gøre noget ved det" er for tåbelig.
Den dårlige dyrevelfærd fortsætter så længe vi alle kommer med den latterlige kommentar.
Hvert enkelt lille menneske kan gøre en stor forskel.

Kun ved at øge salget af økologisk kød, kan man få flere landmænd til at vælge at producere økologiske grise.

Kig jer selv i spejlet og find ud af hvad I er villige til at gøre for dyrenes velfærd...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 07:42 
En ny historie, men samme point som mig. Jeg brugte bare boltpistolen som eksempel. Men ja, det er jo nok den bedste måde du køber kød'et på, men det foregår stadigæk.
Men god historie, den kunne jeg jo næsten bruge som dansk stil :)
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 07:44 
Blossom >
Kig jer selv i spejlet og find ud af hvad I er villige til at gøre....

Tør slet ikke tænke på det syn der møder mig ;)
BomberBomberSkrevet 28/01-04 07:50 
Min far havde fem små grisebasser, som han passede ude hos en landmand. De havde det godt. Masser af plads og varme. Og der blev gjort jævneligt rent. De blev slagtet på en ordentligt måde på det lokale slagteri. Men far transpoterede dem selv. Og det var de bedste svinekotteletter jeg længe har smagt.

Det kan altå godt lade sige gøre at give deres forholdvis korte liv en god behandling. Det kræver lidt tid og lidt arbejde.

Men folk har travlt og deres skal en masse penge i kassen.

Og man kan da kun håbe det bliver bedre.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 07:52 
Vi havde også 4 vildsvin, de havde kanon meget plads, ja de tog min daværende softgunbane. Dog slap alle sammen ud, men vi fangede 2 igen. Den ene slagtning gik jo som jeg har beskrevet ikke så godt, men den anden gik fint. Jeg synes i vært fald at det er svin(eri) at bruge en boltpistol..
RitesRitesSkrevet 28/01-04 08:23 
Jeg vil ikke påstå at alt er iorden i DK -overhovedet ikke.

Men den film er ikke med folk der ikke har respekt for dyrene. De landmænd som ikke har respekt for deres dyr, er selvfølgelig lede og dumme. Dem på filmen er skudt i hovedet og det handler om mere end "bare" mangel på respekt for liv. Selvfølgelig har De ikke det, det kan ses, men der skal sgu mere til for at nyde at gøre levende dyr fortræd, bare så de kan nyde at dyret kan føle smerten.
» a winner is you «
JimPPJimPPSkrevet 28/01-04 08:54, rettet 28/01-04 08:58 
KTC >
Det siger jeg ikke det skal, men det andet er simpelthen for groft til at vise almindeligt velfungerende mennesker, som også gerne vil kunne spise deres aftensmad den dag. Dyrene får det sgu' da ikke bedre af at vi ser den film, gør de?

Nej de får det ikke bedre - Men det kan være at folk bliver tilpas stødte at de faktisk letter deres lille velplacerede numse og gør noget ved det. Du ved - griber dagen, melder sige ind i en af de mange foreninger der støtter afskaffelsen af den slags mishandling og støtter med enten med frivilligt arbejde eller også økonomisk, der er ingen der bliver mindre af den slags.

Helt seriøst, behøver vi se sådanne makabre billeder for at tage det alvorligt? Så er man sgu' da lidt tungnem...

Du drejer den meget godt, men umiddelbart er overstående bidrag til debatten enten misforstået eller ment som en morsomhed?

Nej det var ikke noget jeg ville vise imellem maden, og NEJ man er ikke tungnem hvis man skal have det serveret så realistisk som overhoved muligt, nogle gange hjælper det bare at se faktum, ikke som en lille nuttet flash animation, men i virkelige billeder.

Af du af den ene eller den anden grund ikke vil forholde dig til (se) den slags optagelser er helt fint med mig. Men jeg mener stadigt at den slags bestemt ikke bør censureres.

Det er voldsomme billeder, og jeg er 100% enig i at der skal (som der gør nu) stå en advarsel. Længere er den ikke...
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
MarcusMarcusSkrevet 28/01-04 11:10, rettet 28/01-04 11:27 
Bomber >
tjaaa men mennesker er ligeså onde mod mennesker. Og det er ulovligt. Og jeg mener også at grov dyremishandling skulle straffes på samme måde som grov vold.

Klart enig, de bør være ligestillede med mennesker, Torturer/mishandel 2 dyr = dødstraf. Samme med mennesker.

Jeg er desuden enig i at alt for mange ikke ved noget om emnet, så jeg synes det er fint med nogle slemme billeder. Så håber jeg snart man starter mere på at overvåge hvordan de dyr vi importerer er blevet behandlet.

Der er jo f.eks. også gæs som bliver tvangsfodret med et rør i halsen for at fordre gåsen hvis den ikke vil spise selv. Gæssene bliver fede og deres hals bliver fuld af sår efter røret. Desuden bliver de ofte syge pga. den kæmpe mængde mad.

Folk der gør sådan mod dyr fortjener efter min mening at dø.
KTCKTCSkrevet 28/01-04 11:13 
JimPP>
Du drejer den meget godt, men umiddelbart er overstående bidrag til debatten enten misforstået eller ment som en morsomhed?
Det blev sat lidt på spidsen ja, for på den måde understreger jeg budskabet.

JimPP>
Nej det var ikke noget jeg ville vise imellem maden, og NEJ man er ikke tungnem hvis man skal have det serveret så realistisk som overhoved muligt, nogle gange hjælper det bare at se faktum, ikke som en lille nuttet flash animation, men i virkelige billeder.
Den lille nuttede flashfilm fortæller de nødvendige facts, og så på en måde som mindreårige godt kan tåle at se, og faktisk har en chance for at forholde sig lidt til. Selvfølgelig bliver budskabet lidt forvrænget, men så tænk på hvordan emnets film kunne påvirke en mindreårig...

JimPP>
Af du af den ene eller den anden grund ikke vil forholde dig til (se) den slags optagelser er helt fint med mig. Men jeg mener stadigt at den slags bestemt ikke bør censureres.

Det er voldsomme billeder, og jeg er 100% enig i at der skal (som der gør nu) stå en advarsel. Længere er den ikke...
Fair nok, men lad være med at konkludere, at jeg ikke forholder mig til det. Som sagt kan jeg sagtens forholde mig til det uden makabre film.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 12:37 
Well, only 1 thing 2 do.. Let's send it 2 TV2!
yokanabsteryokanabsterSkrevet 28/01-04 14:51 
Bomber >
Men man kan selvfølglig give alle sine penge væk til fonder. Og komme ind i folketinget så man kunne bestemme lidt. Men rom blev ikke bygget på en dag. Kort sagt: Du kan ikke gøre en SKID. Så hvad hjælper det at hidse sig op og sidde og snakke til sin kottelet?

Det var dog den dummeste kommentar jeg længe har hørt! " Du kan ikke gøre en skid", er nok den sætning men kommer kortest med her i livet! Er man imod noget melder man sig naturligvis ind i en organitation
imod det, donerer penge eller laver frivilligt arbejde...Et eller andet...
Bomber>
Mennesket har spist dyr lige siden tidernes morgen og udnyttet dyrenes muligheder for mad. At det så er gået hen og blivet en masseproduktion er selvfølgelig en uheldig udvikling.

Jeg accepterer selvfølgelig at folk er spiser kød (inkl. mig selv) det er en del af føde kæden. Men alle levende væsener denne planet har efter min mening lige meget ret til at have et acceptabelt liv. Grænsen ligger mellem Gård og Fabrik- Når productionen bliver til Fabrik tilsideættes dyrenes leve standard fuldstædigt, og grisene (For det meste) lever i lidelse resten af livet!
Så køb dog for hel**** Økologisk, så får du det også bedre efterhånden :) ...

ANIMA
soon the world will be one big computer
HulleHulleSkrevet 28/01-04 15:24, rettet 28/01-04 15:27 
Hørt Blossom, det er den rigtige måde at støtte landmænd på, og så er det et langt bedre produkt man ender med at proppe på panden.

At ét menneske ikke kan gøre en forskel er en, ja undskyld, direkte latterlig kommentar. Det er netop med den indstilling at verden ikke rykker sig en meter. DU gør en forskel hvis du støtter dyrevelfærd og spiser fornuftigt.

Det er netop med "jeg kan ikke gøre en forskel" indstillingen at du ikke gør en fløjtende fis, andet end at læne dig trygt op af det sørgelige flertal.

Selvfølgelig gør vegetarer da en forskel, en mindre hungrende mund at fodre med kød. Det er deres ideologi, og en smuk tanke hvis man ellers kan undvære smagen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AsseAsseSkrevet 28/01-04 17:13 
Jeg har ikke lige haft tid til at læse hele side 2 igennem, men til jer der siger at det ikker hjælper at købe økologisk (ved ikke hvor mange der sagde det):

Når flere og flere køber økologisk bliver markedet større og større for det. Ergo bliver markedet for ikke-øko mindre. Altså hjælper det at købe økologisk!
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 17:55 
Tror ikke det var nogen der sagde at det ikke hjalp med øko.

Forresten, så kommer der insider på TV3(+?) klokken 20:00 i ften.. det handler om dyremishandling..
BomberBomberSkrevet 28/01-04 19:35 
Yokanabster >
Så køb dog for hel**** Økologisk, så får du det også bedre efterhånden :) ...

Jeg nægter at købe økologisk, hverken med frugt & grønt eller med kød osv. Fordi der bliver simpelthen fusket så meget med det, at bare fordi der er et ØKO-mærke på pakken giver dig ikke sikkerhed om at dyret har haft det godt eller grønsagerne ikke er sprøtet. Desuden så tjener de bare endnu flere på penge på det.

Jeg vil meget hellere, som vi i min familie også gør. Hente en halv gris af gangen hos den lokale slagter, som min far kender. Så giver vi 12 kr. pr. kilo og det er sku ligeså økologisk som noget andet.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 28/01-04 19:47, rettet 28/01-04 19:50 
Yokanabster >
Det var dog den dummeste kommentar jeg længe har hørt! " Du kan ikke gøre en skid", er nok den sætning men kommer kortest med her i livet! Er man imod noget melder man sig naturligvis ind i en organitation
imod det, donerer penge eller laver frivilligt arbejde...Et eller andet...

Måske er jeg bare skeptisk, måske er flertallet også skeptisk. Men jeg tviler nu på at der bliver lavet om på det i dit næste 10-20 år. Menneskebestanden vokser stødt og der bliver flere der skal have mad. Det skal være efiktivt, hurtig at få mad i køleren. At det så går ud over dyrene er selvfølglig ærveligt.

Trods alt synes jeg der er størrer problemer i verden end de danske grises velfærd. Som nødbrydning af regnskoven og terror. Bliver regnskovet totalt rydet, dør vi alle også dyr. Udbryder der atomkrig dør vi alle os.

Jeg har bare ikke meget tiltro til organisasioner. Min lillebror donoere 50 kr til red barnet. Og sinde den gang har de tilsendt ham frimærker, julekort og diverse breve. Altsammen som overstiger de 50 kr. Hvis de nu havde brugt de 50kr. på ris til et barn istedet for at sende julekort og den slags pis så ville jeg begynde at tro jeg kunne hjælpe andre. Men dette eksempel giver umildart ikke mig lyst til at give alle mine penge væk. Desunden har jeg ikke særlig mange. Men det er en anden sag.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 19:56 
Nu starter Insider snart.. skal i ikk se det?
BlossomBlossomSkrevet 28/01-04 19:58 
kan desværre ikke se TV3+
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 28/01-04 20:14 
Bomber>
Fordi der bliver simpelthen fusket så meget med det, at bare fordi der er et ØKO-mærke på pakken giver dig ikke sikkerhed om at dyret har haft det godt eller grønsagerne ikke er sprøtet.

Jeg ville meget gerne høre noget argumentation for, at så mange økologer fusker, at det ikke hjælper noget at købe deres varer, for i mine ører lyder det som noget værre sludder.

Bliver regnskovet totalt rydet, dør vi alle også dyr.

Det er ganske enkelt forkert. Som regnskoven er nu, producerer den ikke nogen synderlig mængde ilt til andre end sig selv, da den selv bruger den producerede ilt til at respirere - den "hviler i sig selv". Hvis hele regnskoven blev brændt af ville der selvfølgelig blive frigivet en anseelig mængde carbondioxid, men det ville på ingen måde betyde udryddelsen af hverken menneskeheden eller dyrene på jorden.
元気ですか。
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 20:59 
Det kom på TV3, ikke plus.. det var lidt vildt, en hund havde fået skåret halsen over, men fortæller mere senere..
BomberBomberSkrevet 28/01-04 21:02, rettet 28/01-04 21:08 
Når vi indånder en ordentlig mundfuld livgivende luft, udvinder vore kroppe selv den nødvendige mængde ilt, og hver gang vi ånder ud igen, udskiller vi kuldioxid. Træerne optager kuldioxiden, bruger den i deres egne livsprocesser, hvorpå de igen udskiller ilt. Hvilket perfekt arrangement!

Jordens lunger.
De tropiske regnskove er jordens mest dyrebare naturlige ressourcer, idet de huser tre fjerdedele af alle levende vækster og væsener på vor planet. Dette frodige grønne skovbælte, der omkranser jorden nær ækvator, bliver ofte omtalt som "Jordens lunge" Dette grønne paradis som summer af en symfoni af insekter, fugle, aber og andre levende væsener.

Overfloden af blomstrende planter og anden vegetation i regnskoven er af så stor skønhed og mangfoldighed, at man ganske taber vejret. Nogle af de plantearter, der vokser der, er aldrig blevet fundet uden for regnskoven. Alligevel bliver disse tropiske skove udslættet med en hastighed af 12 millioner hektar om året.

Og jeg har set økogrise komme til slagting lige det samme sted som almindlige grise. Det samme med køer. Desuden tror jeg det ret umuligt helt at undgå sprøtning af grønsager, hvis man ikke vil have orm og andre udyr som ødlægger afgrøderne.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
quadquadSkrevet 28/01-04 22:01 
Regnskoven ligger i 'balance' Den optager optager ligeså meget kuldioxid som den afgiver ilt til indbyggerne i skoves. Dvs. en udrydning af regnskoven ville ingen effekt have da man så ville gå ud fra at alle dyr i regnskoven også ville være døde.

Udryddelsen af regnskoven ville så være en katastrofe på et helt andet punkt.
BomberBomberSkrevet 28/01-04 22:09, rettet 28/01-04 22:11 
Ja og jeg er ret sikker på at det ikke vil være godt for jordens økosystem hvis den forsvandt.

Og det er ikke nogen dum kommentar at sige at du ikke kan gøre en skid. Nu har der været fonder og oranisationer i 10-20 år som skulle hjælpe dyrene men har det hjulpet? Nej, tværtimod, problemet er bare vosket sig størrer at det
nu kræver et mirakel at lave det hele om.

Og når jeg siger "at sidde at snakke med sin kottelet" mener jeg at hvis i har så meget sympati for vores slagtedyr her hjemme burde i holde jer helt op med at spise noget fra dyr. Fordi ligemeget om det er økologisk eller ej. Så bliver dyret stadig skudt i hovdet. Og det er vel også synd. Så derfor gør det dig ikke til et bedre menneske, om du spiser økologiks eller ej.

Du skulle stoppe med slik fordi der er stivelse i fra døde grise. Æg, fordi langt de fleste høns står i tæt sammen i små bure. For til sidst at få hovedet hakket af også blive til hønsesalat. Din pitakebab fra det lokale tyrker- pizzarier. Tænk over når du spiser kød fra en halal slagtet ko. Hvor den har set blodet sprøjte ud gennem halsen inden den bliver skudt. Jeg kunne blive ved.
Men det afholder dig ikke fra at spise det, vel? Kort sagt det er noget hysteri.

Jeg kan godt se i bliver skræmte af den video, og det er selvfølglig også sygt, fordi det giver ingen menning at gøre det. Men den giver ikke mig dårlig samvittighed.
jeg har selv stået og dasket til grise med et plastikrør og vredet halen om på koen for at den skulle gå op i vognen.

I skulle heller være taknemlige for at i det hele taget for mad på bordet tre gangen om dagen. Der findes 6 milliarder mennesker i verden hvor en stor del af dem næsten ingenting for at spise. Hvad med at hjælpe dem før man tanker på grisenes velfærd. Verden er slet ikke så sukkersød. Men trods alt synes jeg at de danske grise har det godt, borset fra de sidste stressede 3-4 timer af deres liv.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 28/01-04 22:25 
Wagner>
Regnskoven ligger i 'balance' Den optager optager ligeså meget kuldioxid som den afgiver ilt til indbyggerne i skoves.

Enhver plante er både i stand til at udføre fotosyntese og respiration, da det er fundamentet for dens overlevelse. Når en plante vokser op udfører den i langt højere grad fotosyntese end respiration, da den ved fotosyntese udvinder kulhydrater og ilt af vand, carbondioxid og sollys og for at vokse skal den bruge kulhydraterne til at opbygge sig selv. Efterhånden som en plante vokser mindre eller slet ikke vokser optager den selv en større del af den ilt, den producerer og når den dør og nedbrydderne træder ind frigøres en del carbondioxid til luften. Dvs. at en skov kun udvikler ilt til omgivelserne når den er i gang med at vokse op. (Sådan er det ihvertfald efter hvad jeg husker)

Udryddelsen af regnskoven ville så være en katastrofe på et helt andet punkt.

Ingen tvivl om det. Men set som ren overlevelse betyder den ikke så meget.
元気ですか。
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 22:32 
Bomber, u don't get a shit, do u?

Hvem snakker om dårlig samvittighed? Det lyder for mig, som om at du bare vil være modsat andre. Og at du finder på noget som vi har sagt, du kan vende og dreje.. At vi har dårlig samvittighed, at vi kan gøre noget enemand, osv. I øvrigt kan man altid gøre noget.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 28/01-04 22:35 
Bomber>
Ja og jeg er ret sikker på at det ikke vil være godt for jordens økosystem hvis den forsvandt.

Her er vi uenige. Jeg har argumenteret for mit synspunkt, prøv at bevise det modsatte.

Og det er ikke nogen dum kommentar at sige at du ikke kan gøre en skid. Nu har der været fonder og oranisationer i 10-20 år som skulle hjælpe dyrene men har det hjulpet? Nej, tværtimod, problemet er bare vosket sig størrer at det
nu kræver et mirakel at lave det hele om.

Hvad får dig til at tro, at det er blevet værre? Jeg tror personligt, at der blot er opstået mere opmærksomhed omkring det der er (og var).

Og når jeg siger "at sidde at snakke med sin kottelet" mener jeg at hvis i har så meget sympati for vores slagtedyr her hjemme burde i holde jer helt op med at spise noget fra dyr. Fordi ligemeget om det er økologisk eller ej. Så bliver dyret stadig skudt i hovdet. Og det er vel også synd. Så derfor gør det dig ikke til et bedre menneske, om du spiser økologiks eller ej.

Du skulle stoppe med slik fordi der er stivelse i fra døde grise. Æg, fordi langt de fleste høns står i tæt sammen i små bure. For til sidst at få hovedet hakket af også blive til hønsesalat. Din pitakebab fra det lokale tyrker- pizzarier. Tænk over når du spiser kød fra en halal slagtet ko. Hvor den har set blodet sprøjte ud gennem halsen inden den bliver skudt. Jeg kunne blive ved.
Men det afholder dig ikke fra at spise det, vel? Kort sagt det er noget hysteri.

Det gør nok ikke en til et bedre menneske, men økologiske dyr har mere plads og ret til at gå ude et vist antal måneder om året, hvilket jeg mener gør, at de har et bedre liv.

Jeg kan godt se i bliver skræmte af den video, og det er selvfølglig også sygt, fordi det giver ingen menning at gøre det. Men den giver ikke mig dårlig samvittighed.
jeg har selv stået og dasket til grise med et plastikrør og vredet halen om på koen for at den skulle gå op i vognen.

I skulle heller være taknemlige for at i det hele taget for mad på bordet tre gangen om dagen. Der findes 6 milliarder mennesker i verden hvor en stor del af dem næsten ingenting for at spise. Hvad med at hjælpe dem før man tanker på grisenes velfærd. Verden er slet ikke så sukkersød. Men trods alt synes jeg at de danske grise har det godt, borset fra de sidste stressede 3-4 timer af deres liv.

Selvfølgelig skal man også hjælpe mennesker rundt om i verdenen, men jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan gøre begge dele. Desuden er vi jo også med til at sikre den fremtidige verden ved at købe økologiske afgrøder, så det er vel også at tænke på mennekseheden (selvom det tager adskillige årtier før det har en effekt...)
元気ですか。
BomberBomberSkrevet 28/01-04 22:57, rettet 28/01-04 23:00 
jaja da. jeg orker ikke at skirve mere. tror i har fattet min holdning. Og hver sin holdning ikke sandt?

Pardoksalt nok fik jeg svinekoteletter og kartofler her til aftensmad. og de smagte freamragende.

Hardballer: Du er bare sur fordi du ikke kan se din vingummi i øjnene mere.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 23:10 
Lol, hehe.. Kan nu ikke lide når min mad kikker på mig, mens jeg spiser den.. Så du har vel på sin vis ret :) er dig ikke sur ;)
Synes stadigvæk ikke du har ret, men ja.. Hver sin mening :)
BomberBomberSkrevet 28/01-04 23:16 
LOL det var os kun en joke. Fordi jeg ikke gider at diskutere det længere. Til sidst begynder min mad også at kigge på mig. ;) hehe
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 23:18 
Hehe.. Troede ikke du orkede at skrive mere? hehe..
88 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig