X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

XBL det værste pis!


Svar
NeonodeNeonodeSkrevet 26/01-04 19:50, rettet 26/01-04 20:01 
Aldrig har jeg været med til noget så ikke brugervenlig lort, havde lige glædet mig at skulle prøve det.. Hurtigt flår jeg pakken op, klippe lidt i det 10 cm plastik alle godterne gemmer sig, skær mig lidt i fingerne på det 10 cm plastik, men fuck det for jeg skal snart spille LIVE juuhuu.. Men men men, smider cd'en i og skal til at installere det, kobler ADSL til (Det er jo LIVE), går ind få at prøv demoen af motorGP, der skal man self. oprette en bruger "fair nok"¨.. Derefter fortæller den mig at jeg ikke er på xbl og om den skal lave en fejlfinding : "jojo tænker jeg" så skriver den Cabel connected også begynder helved.. De er 117 ting i vejen og den bruger en masse fagudtryk som PPPoE, DNS, IPS osv osv.. Det er så har jeg som almindelig menneske "Forhåbenlig" sidder cirka sådan her?.. Men jeg vælger selv, at give mig i kast med dette lille projekt, da jeg som nævnt tidligere har glædet mig, men nu har jeg arbjedet med det pi** jeg ved ikke hvor længe, og prøvet på at finde indlæg om det osv. men uden held. Har været på xbox.com/live også uden at få det til at virke, så nu sidde jeg og er pisse træt af det lort, og har mest lyst at trampe rigtig hårdt på det og smide det hele ud af vinduet...(Hvorfor skal det hele gøres så indviklet hva MS?) Men det var da dejligt at komme af med lidt af sin vrede! Offtopic: Xbox-live kit sælges billige "ALDRIG" brugt...
MadsMadsSkrevet 26/01-04 19:53 
Ta' en kiks :)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
NeonodeNeonodeSkrevet 26/01-04 19:55 
Har prøvet hjælper heller ikke ;(
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/01-04 19:55 
Du har vel sat netværkskabel i?
Kan den registrere det?

Hvilke type ADSL forbindelse har du? - altså hos hvem?
Har du router / ADSL modem?
Hvordan er Xboxen sat til netværket?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NeonodeNeonodeSkrevet 26/01-04 20:05 
SeventhSun >
Du har vel sat netværkskabel i? Ja
Kan den registrere det? Den skriver det der med cabel connected og den lille grønne diode lyser også bagpå xboxen

Hvilke type ADSL forbindelse har du? - altså hos hvem? Tele2 ADSL
Har du router / ADSL modem? ADSL modem
Hvordan er Xboxen sat til netværket? Har prøvet fra switchen og til xboxen og fra modemet og til xboxen
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/01-04 19:46 
Du skal have en ekstra ip adresse. da du kun får tildelt en ip adresse fra tele2.
så du skal kontake tele2 og sige at du skal bruge en ekstra ip adresse.

Du kan også købe en Router, så kan du sætte alle de enheder på nettet som du lyster.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
JesperJesperSkrevet 27/01-04 20:40 
Havde også lidt problemer med min opsætning. Fik til at starte med samme fejl - "Cable not connnected". Så tilsluttede jeg et krydset kabel mellem xbox og Hub / kabelmodem, og så vupti, kunne den godt finde kabel og det hele... selvom det ikke er nogen standardopsætning fra MS.

Jeg har TDC webspeed. Der skal du også have en ekstra IP samt ringe til supporten og få dem til at registrere den til din Xbox.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-04 21:07 
Jeg tror bare at du skal ringe og ha en IP til.
Det er vel også den billgste løsning?
Spiller nu: Phantasy Star IV
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/01-04 21:21 
En router fås fra ca 340kr
og en ekstra ip koster ekstra hver månede..
men at ringe og få oprettet en ekstra ip er nok kun en hurtig løsning
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HulleHulleSkrevet 27/01-04 21:31, rettet 27/01-04 21:31 
Jeg har også Webspeed som Jesper. Jeg har dog aldrig fået en ekstra IP eller snakket med TDC. Den kører blot over min PC, så slipper man for at betale en ekstra IP adresse :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KTCKTCSkrevet 27/01-04 21:48 
Så skal man bare have 2 netkort og aktivere Internet Deling i Windows (ICS). Det er også den løsning, jeg bruger...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/01-04 09:45 
En router er klart min anbefaling.
Jeg satte bare stikket i xboxen og så kørte det, ganske simpelt og nemt. (bortsetfra registrering osv.)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KeenKeenSkrevet 28/01-04 17:36, rettet 28/01-04 17:42 
Det samme her. Min er bare trådløs (ellers skulle jeg ha' et 5m langt kabel...)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-04 17:39 
Jeg bruger en hub, men jeg har så også kun 2 ting der skal på nettet samtidig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NeonodeNeonodeSkrevet 28/01-04 21:45, rettet 28/01-04 21:47 
Jeg har har 2 ip adresser (Tele2), for ellers virkede netværket ikke med min hub i sin tid.. Tror måske det nærmere at det er alle de underlige op lysninger man skal indtaste selv, eller plejer den at finde dem automastik, hvis den bare har net?? Jeg har prøvet at kør -> cmd ->ipconfig/all og brugt de oplysniger derfra, men somsagt uden held. Jeg har dog aldrig prøvet, at forbinde xboxen og hub eller adsl modemet med krydskabel, for jeg har ikke lige et der er 6-7 meter langt. Ellers nogen der har nogle spændende forslag??
robinhood 007robinhood 007Skrevet 01/02-04 12:45 
ked at hører at du har haft så meget bøvl med dit xbl.
selv kører jeg også med router ,og min var der med det samme.
jeg har både haft tdc og har nu tele 2,
og har kun en fast ip.
men hvis det er du investere i en router ,så tjek lige hvad for nogle de garentere kan køre og er sat op til xbl
på dette link kan du se hvilke typer der virker
http://www.xbox.com/da-DK/live/start/connect/faq/routers.htm
there can be only one .......XBOX
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig