X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Play:Right mesterskaberne


Reply
RJKRJKSkrevet 26/03-03 02:48 
Det blev foreslået et par gange i forbindelse med KT5 og jeg vil gerne prøve at skyde det igang til KT6.

En lidt mere koordineret konkurrenceform, hvor vi slår forskellige konkurrencer sammen for at kåre én P:R-mester. Fungerer det, kan det blive en fast tradition.

Jeg har nedskrevet nogle regler og den slags som kommer i et indlæg om lidt, men det er blevet ret tungt, for at det skal være så fair som muligt. Jeg forlanger ikke at man sætter sig ind i det - man kan bare vælge at stole på, at jeg sørger for at det hele går rigtigt til :) - men de er her i hvert fald...

Her og nu er det så meningen at folk der vil deltagere i KT6 og være med i dette "eksperiment" skal lave en lille stemmeseddel med tre prioriterede spil, som de vil dyste i. Så har alle en chance for at forberede sig lidt.

Jeg lægger selv ud:

1. Soul Calibur
2. PowerStone 2
3. Typing Of The Dead
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 26/03-03 02:51 
Den længere udgave:

Alle potentielle deltagere laver en "stemmeseddel" med tre titler (og tilhørende platform) i prioriteret rækkefølge, som de ønsker at dyste i. Denne skal afleveres så tidligt som muligt og senest en måned før arrangementet. Man kan godt deltage uden stemmeseddel, men kan således ikke påvirke konkurrencerne.

De pågældende titler bør være de spil, som den enkelte deltager mener at kunne vinde i, men det anbefales at tage hensyn til underholdningsværdien. Konkurrenceformen kan både være multiplayer, versus turnering eller forskellige former for singleplayer score attack. Førstnævnte foretrækkes, sidstnævnte gør ikke. Ét spil i en singleplayer titel bør tage omkring to minutter, versus omkring fire minutter og multiplayer omkring ti minutter.

Deltageren skal selv kunne sørge for at stille spil, platform og udstyr til rådighed til de pågældende spil - både til konkurrence og til træning under arrangementet. Denne skal også fastsætte og informere om regler til denne.Adskiller reglerne sig væsentligt fra spillets grundkerne (fx Volleyball i Samba De Amigo), så tæller det som en selvstændig titel og dette skal bemærkes allerede på stemmesedlen. Holdspil er tilladt men kræver at der spilles med tilfældige hold (opdelt per runde) og at præstationen så deles ud på de enkelte deltagere.

Der tillades kun spil og platforme, som alle med rimelighed vil have mulighed for at øve sig på inden, hvis de ønsker. Altså ikke noget med fx spil til obskure konsollen, nye titler der kun lige er kommet i Japan, ting der kosterdet vilde at få fat på eller kræver ekstremt ekstraudstyr. Dommeren afgører alle tvivlsspørgsmål hårdt, men retfærdigt.

Det kan ikke betale sig at udvælge sine titler strategisk udfra de andres lister, thi udfra et sindrigt indrettet system er der ingen fordele herved. For det første bliver der ikke nødvendigvis afholdt konkurrencer i alle ønskede titler - er der for mange, skæres tilfældige fra. Desuden giver det mere at vinde i de titler, som flere har stemt på. Kort sagt: vælg de spil du virkelig vil spille, uden bagtanker.

Og den tekniske forklaring:

Afhængig af antallet af deltagere afholdes arrangementet som:

a) En runde lørdag eftermiddag/aften - alle mod alle, ca. 3 timer

b) En indledende runde fredag aften i enkelte titler - alle mod alle, ca. 2 timer, samt en finale runde lørdag aften i enkelte titler - de restrerende deltagere, ca. 2 timer.

Rækkefølge og evt. udvælgelse af konkurrencetitlerne afgøres via lodtrækning baseret på deltagernes stemmesedler. Der tælles for hver titel sammen hvor mange "ønsker" denne har fået - førstepladser giver 3 point, andenpladser 2 point og tredjepladser 1 point. Hvert point giver "én plads i bowlen" så har fx tre ud af ti deltagere samme titel på førstepladsen, så har den 9/60 chance for at blive udvalgt. Hvor mange titler der udtrækkes til dyst påvirkes af antallet af deltagere, men vil typisk være 5-10.

I hver titel spilles der om et grundpointbeløb på 100 point plus antallet af stemmer på titlen (som beskrevet ovenfor) ganget med ti. Deltagerne opgøres efter placering i hver titel og tildeles point efter denne formel (afrundet til nærmeste heltal):

((2 ^ (((D + 1 - P) * 4) / D)) * S) / 16

hvor

D = antallet af deltagere
P = placeringen (1 for førstepladsen, 2 for andenpladsen etc.)
S = summen af point der spilles om (grundpointbeløbet)

Dermed får vinderen det fulde grundbeløb og de næste deltagere en mindre del, med flest tildelt de nærmest placerede.

De tildelte point for hver deltager lægges sammen for at finde den endelige vinder af mesterskabet. Mellemregninger laves mellem hver enkelt konkurrence, så man hele tiden ved hvordan man står og hvor godt man skal klare sig for at nå en given placering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TLTLSkrevet 26/03-03 11:05 
Jeg kommer nok ikke til KT6, men jeg har nogle ideér hvis dette bliver holdt til KT7...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
kimmerkimmerSkrevet 26/03-03 16:14 
God ide, her er min "stemme seddel"...

1) Capcom Vs. SNK 2 (GC/PS2/Xbox/DC)
2) Garou - Mark of The Wolves (DC/Neo Geo Cart)
3) Virtua Striker 3 ver. 2002 (GC)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 26/03-03 16:41 
Jeg burde tvinge mig selv med til KT6, på trods af eksamen osv., bare for at se om jeg kan have ligeså god succes i CVS2 og de andre fightere mod dig, som mod dRxL og de andre til KT5 ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kimmerkimmerSkrevet 26/03-03 17:10 
Fik de slag...? :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
NaieraNaieraSkrevet 26/03-03 17:40 
Ja, rent faktisk! Jeg overraskede også lidt mig selv :) Terry og Kyo løser dog mange problemer ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Le RoofLe RoofSkrevet 26/03-03 17:44 
*host* *host* *host*...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 26/03-03 17:46, rettet 26/03-03 17:47 
Det var tæt mellem os ;) Faktum er, at jeg fik nogle gode sejre over dRxL, i både Dream Match og CVS2 (Garou = ?), og et par over 3of19 i VF4E, men da han fik Morrigan i CVS2 var det slut ;)

Mens du så, Leroof, har brugt ungdommen på Street Fighter II eller hvad det fede af de gamle nu hedder, så begyndte jeg for alvor på de gode 2D fightere, to uger før KT5 ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 26/03-03 17:47 
Du skal ikke lytte til ham Kimmer, han havde lige så store problemer med Blanka som du havde til KT5 ;-)

Naiara mangler nok også at skelne imellem hvornår vi spillede for sjov (afslappet) og hvornår vi spillede for at vinde (konkurrencen).


Så klarede Naiara sig heller ikke bedre i konkurrencen
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kimmerkimmerSkrevet 26/03-03 17:47 
Naiera >
Ja, rent faktisk! Jeg overraskede også lidt mig selv :) Terry og Kyo løser dog mange problemer ;)

Hehe... jamen, så ser jeg frem til lidt modstand... :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Le RoofLe RoofSkrevet 26/03-03 17:50, rettet 26/03-03 17:52 
Ja det var ganske tæt første gang, men du tabte stadig begge gange ;)

EDIT: Men du er da velkommen til at prøve igen til KT6 =)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 26/03-03 17:51, rettet 26/03-03 17:52 
dRxL >
Naiera mangler nok også at skelne imellem hvornår vi spillede for sjov (afslappet) og hvornår vi spillede for at vinde (konkurrencen).

Pfff! ;)

Jeg er stadigvæk fuldt ud tilfreds :)

I skal dog ikke regne med at se mig til KT6 :-/
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mati-GolMati-GolSkrevet 26/03-03 21:13 
Jeg regner med at komme til KT6, her er min liste :-)

1. PES 2, Playstation2
2. Red Faction2
3. Jeg har ikke rigtig en 3. plads, kan jeg ikke bare give PES 2 et ekstra point? ;-)
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
SumezSumezSkrevet 26/03-03 21:27, rettet 26/03-03 21:33 
RJK kan godt regne med at få tæsk i Typing of the Dead denne gang ;)
Jeg fik det ind af døren i går og gennemførte spillet 100% i første forsøg :) (havde 5 liv og alle credits i behold, da jeg kom til næstsidste bane)

Spørgsmål. Er listen prioriteret efter hvor gode chancer man mener man har for at vinde, eller hvor meget man gerne vil spille spillet? Jeg er for træt til at sætte mig ind i systemet ;)
(ok, går ud fra at det er det første. I så fald ser min liste sådan ud:)

1. Typing of the Dead
2. Samba de Amigo
3. Gitaroo Man
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 26/03-03 21:38 
Bare vælg nogle titler og lad være med at spekulere. I sidste ende handler det om at have det sjovt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 26/03-03 21:41 
Det er også derfor jeg egentlig ikke bryder mig om konkurrencerne.. men jeg er med alligevel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/03-03 22:02 
RJK >
Bare vælg nogle titler og lad være med at spekulere. I sidste ende handler det om at have det sjovt :)

Netop, "det handler om at være med", som en eller andens morfar engang sagde... Konkurrencer kan ligefrem være skadelige for folk med dårligt blodtryk. OK, indrømmet... jeg skal da hen og træne i noget Ikaruga, Garou: Mark of the Wolves aka Fatal Fury 4 og Powerstone 2...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 26/03-03 22:17 
Det er jo en god chance til at spille med nogen man ellers ikke ville spille og spille noget, man ellers ikke ville spille.

Især nu hvor man bliver "tvunget" til at være med i alle konkurrencerne og ikke bare kan kylle udenom alle 2d-fightere... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/03-03 12:32, rettet 27/03-03 12:32 
RJK >
Det er jo en god chance til at spille med nogen man ellers ikke ville spille og spille noget, man ellers ikke ville spille.

Det er næsten fristende at foreslå Mario Party - det er jo, efter sigende ikke noget RJK holder forfærdeligt meget af :) Desværre overstiger tiden, det tager at spille, nok reglerne på 5-10 min. en smule...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 27/03-03 13:59 
Gæt om de er lavet med det ene formål at udelukke Mario Party? ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 05/05-03 12:45 
Nu hvor PR3.1 nærmer sig kan vi måske få en opsumering af det her "turnerings"cirkus? Jeg har stadig ikke rigtig tjek på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JoachimMAJoachimMASkrevet 05/05-03 13:23 
Jeg ville da foreslå et spil som det ordinære Super Monkey Ball 2 (ikke de specielle party spil m.m.)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 05/05-03 13:38 
Jeg erkender at mit system - omend godt og retfærdigt - nok er en tand for tung at overskue for folk.

Jeg prøver lige at komme op med et nyt system, som bliver lettere at forstå, omend ikke så retfærdigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 16:32 
1. SSBM
2. Goldeneye
3. Mario Kart 64
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 09/05-03 12:48, rettet 09/05-03 12:49 
Som sagt var jeg nok lidt for optimistisk mht. regler etc. :) Så ny udgave:

Hver deltager vælger max 2 spil at konkurrere i. Navnet på deltageren og spillet skrives på en seddel (to sedler for to spil).

Under selve konkurrencen trækker vi lod blandt alle sedlerne. Vi dyster i det spil der trækkes og den pågældende deltager er ansvarlig for dysten. Deltageren der ender sidst får 1 point, næstsidste 2 point osv. Folk der ender lige får pointene delt ud.

Vi afsætter et bestemt stykke tid til konkurrencen (to-fire timer) og så spiller vi bare så mange spil, som vi når (dvs. ny lodtrækning efter hvert spil).

Den der samler skraber flest point sammen, vinder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 09/05-03 12:55, rettet 09/05-03 21:41 
So far har vi altså:

RJK: Soul Calibur, PowerStone 2
Kimmer: Capcom VS SNK 2, Mark Of The Wolves
Sumez: Typing Of The Dead, Samba De Amigo
Søgaard: Mario Kart 64, GoldenEye
Joachim: Super Monkey Ball 2
Fizban: Super Monkey Ball 2, Micro Machines V3
Mati-Gol: PES2, Red Faction II
KTC: Puzzle Fighter II Turbo, Halo
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FizbanFizbanSkrevet 09/05-03 12:58 
SMB2
Micro Machines V3
NHL Hits
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/05-03 13:08 
RJK >
Søgaard: Super Smash Brothers Melee, GoldenEye

Kan du ikke slette SSBM og skrive Mario Kart 64 i stedet for? Det kunne være for fedt :)
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 09/05-03 13:37 
Så har jeg ingen at dyste mod, eller?
Sumez vinder pr. default.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 09/05-03 14:16 
Que!?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/05-03 14:41 
Jeg forstår bare stadig ikke systemet..
Jeg er dum, bær over med mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 09/05-03 14:42 
Jeg kan banke jer i Ultima Online... Bleh!
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 09/05-03 15:05 
Sumez >
Jeg forstår bare stadig ikke systemet..

Jeg tror ikke at det kan blive simplere eller forklares simplere, så du må jo bare læse det igen... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Mati-GolMati-GolSkrevet 09/05-03 15:38 
PES 2
Red Faction II
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
KTCKTCSkrevet 09/05-03 17:18, rettet 09/05-03 17:18 
Nu har jeg jo fået købt Sega Soccer Slam, så jeg må hellere foreslå det :)

1: Super Puzzle Fighter 2X
2: Halo
3: Sega Soccer Slam
4: Dead Or Alive Xtreme Beach Volleyball


Sorry, jeg kunne ikke begrænse mig ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 09/05-03 18:44 
Nu hvor jeg har læst forslaget må jeg indrømme at jeg synes det er en dårlig idé (sorry rune). Jeg vil bare have det sjovt med de spil jeg selv godt kan li' og ikke "tvinges" til at spille alt muligt mærkeligt. Så jeg vil nok fortsætte med at lave enkeltstående konkurrencer.

Så får vi se om der kan skaffes deltagere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 09/05-03 18:55 
*host* dårlig taber *host*

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 09/05-03 19:18, rettet 09/05-03 19:24 
Jeg må sige at være helt enig med dRxL. Jeg har heller ikke nødvendigvis lyst til at dyste i en bunke spil, som jeg ikke kan fordrage halvdelen af, blot fordi det jeg skal vinde. Jeg har prøvet det før, og jeg endte med at kede mig en stor del af tiden. Desuden synes jeg at de individuelle konkurrencer mister noget af deres prestige, ved at lave et samlet "mesterskab".
Men det er så bare min holdning...

dRxL: Du har ihvertfald en deltager her...selv om jeg sikkert vil tabe stort i dRxLaX :)

EDIT:...men vær klar på en ass-whuppin' af dimensioner i Capcom VS SNK 2... ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 09/05-03 21:48, rettet 09/05-03 21:50 
Prøv lige at se på listen - jeg har svært ved at tro, at du "ikke kan fordrage halvdelen" af spillene...

Jeg ser dette som en god chance for, at nogen spiller nogle spil, som de ellers aldrig havde deltaget i. Stiller man op i specifik konkurrence, så er det ligesom et vist forventningspres for at man kan finde ud af det og man har fuld fare for at blive ydmyget. Derfor ville jeg fx ikke stille op i en 2d-fighter-konkurrence. Stiller man op i en multikonkurrence, så kan man finde ud af noget, og noget andet kan man ikke finde ud af. Så kan man nøjes med at have det sjovt. Det havde vi fx med multifighter-konkurrencen til KT3 (hvor jeg lammetævede MIKA-L i Mark Of The Wolves ;p).

Det kan da godt være, at man kommer til at spille en enkelt eller to dyster i spil man ikke bryder sig om, men i det mindste ryger man så hurtigt ud og så er det overstået på cirka ti minutter, hvorefter man kan se frem til næste spil. Jeg vil selvfølgelig lægge vægt på, at man går efter et fornuftigt system, så dem der alligevel ikke har en chance ikke skal trækkes i langdrag...

Så jeg synes da lidt at I snyder både jerselv og os fra et par sjove timer, ved partout at melde fra.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MIKA-LMIKA-LSkrevet 09/05-03 21:50 
RJK >
(hvor jeg lammetævede MIKA-L i Mark Of The Wolves ;p).

Nu fik jeg jo så også først mit eget eksemplar med hjem da træffet var overstået ;)

(og gæt så hvor meget jeg har fået terpet det spil....)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
Le RoofLe RoofSkrevet 09/05-03 22:14, rettet 09/05-03 23:32 
RJK >
Prøv lige at se på listen - jeg har svært ved at tro, at du "ikke kan fordrage halvdelen" af spillene...

OK ok, måske ikke halvdelen...

Jeg ser dette som en god chance for, at nogen spiller nogle spil, som de ellers aldrig havde deltaget i.

Det kan man så vælge eller la' være med, hvis det er individuelle konkurrencer.

Stiller man op i specifik konkurrence, så er det ligesom et vist forventningspres for at man kan finde ud af det og man har fuld fare for at blive ydmyget.

Det lyder måske skørt, men forventningspresset er allerede halvdelen af fornøjelsen, for mit vedkommende. Det er det som presser mig ekstra meget i konkurrencerne :)

Derfor ville jeg fx ikke stille op i en 2d-fighter-konkurrence. Stiller man op i en multikonkurrence, så kan man finde ud af noget, og noget andet kan man ikke finde ud af. Så kan man nøjes med at have det sjovt. Det havde vi fx med multifighter-konkurrencen til KT3 (hvor jeg lammetævede MIKA-L i Mark Of The Wolves ;p).

Jamen, så melder man sig da bare til alle konkurrencerne, hvis man gerne vil prøve noget nyt. Jeg spillede da dRxLaX til sidste KT, og havde det ganske sjovt...selvom du lammetævede mig ;)
Anyways, som sagt har jeg prøvet denne form for konkurrence før, hvilket ikke var nogen supersucces for mit vedkommende...Vil da iøvrigt gerne spille Mark of the Wolves mod dig, hvis du er tændt :)

Så jeg synes da lidt at I snyder både jer selv og os fra et par sjove timer, ved partout at melde fra.

Jaja, nu får vi at se. Måske bliver det ikke så slemt som jeg frygter.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 09/05-03 22:18 
You never know. Måske bliver det en katastrofe. Men så er det da prøvet :)

Og selvfølgelig skal du nok blive presset i whatever-din-konkurrence-ville-være. Der er altid pres på favoritten...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Username
Password
Remember me