X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor meget betyder computerspil?


Svar
UriurUriurSkrevet 26/01-04 19:39 
Jeg har tænkt lidt over en ting de sidste dage, der er noget jeg gerne vil spørge jer.

Hvis vi siger vi har 2 kasser.

Kasse 1:
-Drømmepigen, evig kærlighed.
-Ingen computerspil (ikke sådan at du aldrig har kendt til computerspil, du må bare fra en dag til en anden opgive dem).

Kasse 2:
-Sådan som du har det nu. Det vil sige at du kan spille... Se hele indlægget
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
UriurUriurSkrevet 26/01-04 19:39 
Jeg har tænkt lidt over en ting de sidste dage, der er noget jeg gerne vil spørge jer.

Hvis vi siger vi har 2 kasser.

Kasse 1:
-Drømmepigen, evig kærlighed.
-Ingen computerspil (ikke sådan at du aldrig har kendt til computerspil, du må bare fra en dag til en anden opgive dem).

Kasse 2:
-Sådan som du har det nu. Det vil sige at du kan spille computerspil samtidig med at du selvfølgelig har muligheden for at finde en dame, men altså ingen garanti.

Jeg har fundet ud af at jeg er til kasse 2. Jeg vil ikke ofre computerspil for drømmepigen. Mest fordi jeg tror på at jeg vil være i stand til at finde en pige som er sød nok alligevel. Men burde jeg ikke vælge kasse 1?

Hvad vælger i?
SquareSquareSkrevet 26/01-04 19:44, rettet 26/01-04 19:44 
Nu er jeg ret ung, 16 år, men ville nok alligevel foretrække evig kærlighed fremfor computerspil.

Kærlighed er ikke bare en hobby - Det er et liv :)
It's only a state of mind.
dchangdchangSkrevet 26/01-04 19:45 
Jeg vil da sige at hvis man bruger for meget tid på/i kasse 2, så skal man nok ikke regne med at pigerne kommer af sig selv. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 26/01-04 19:51 
Kasse 1, helt klart. Kærlighed er da det vigtigste i livet.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
HulleHulleSkrevet 26/01-04 19:57 
Begge dele, og hvis pigen ikke kan finde sig i at det er ens hobby, så skal hun ud af vagten.

Livet kan ikke deles ind i kasser, det er det for indviklet til. Kærlighed er noget af det vigtigste i livet, men der skal ikke ofres alt for den, for så er det alligevel ikke den rigtige.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkenDarkenSkrevet 26/01-04 19:58 
once a gamer always a gamer...
jep, jeg har ødelagt 2 forhold pga af spil, den ene gang fordi jeg ikke kunne styre det med at spille og den anden fordi jeg ikke måtte (sry det kan bare ikke lade sig gøre).

ja det er sq svært at finde en balance, jeg finde bare computer/konsol-spil sjovere og mere underholdende end tv(film tæller ikke da de næsten alle er genudsendelser)

(at det så ikke har lykkes mig endnu at kapre en pige, der bare BRUGER en pc, har vel også noget med det at gøre)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 26/01-04 20:02 
Kasse 1, no doubt... Selvom det ville være nedtur :)
ChronoChronoSkrevet 26/01-04 20:05 
Hvordan kan drømmepigen være en som nægter dig at spille computerspil!?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KakarotKakarotSkrevet 26/01-04 20:07 
Ville nok vælge pigen fremfor computerspilet..
Så meget går jeg heller ikke op i spil, at det sku ødelægge et forhold..
Ser bare konsol/Pc spil som underholdning, og ikke som mit liv.
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
MadsMadsSkrevet 26/01-04 20:14 
Jeg ville have ret nemt ved at opgive spil, det er trods alt bare underholdning. En luksusvare.

Jeg ville vælge kæresten, om det så indebar at flytte til et skur på en ubeboet sydhavs ø, uden toilet.

Hellere et sandt liv, fremfor et virtuelt et.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 26/01-04 20:20 
Chrono >
Hvordan kan drømmepigen være en som nægter dig at spille computerspil!?

Der bliver jo heller ikke nævnt noget om, at det er fordi drømmepigen forbyder dig at spille spil. Det er jo bare en hypotese der er opstillet, en anden måde at spørge folk om, hvor meget spil betyder for dem.
fumfumSkrevet 26/01-04 20:25 
Ligegyldigt hvad, så skal pigen jo i kassen...
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
DizzyDizzySkrevet 26/01-04 20:36 
Der findes ikke evig kærlighed...
andet end kærligeheden til sig selv...

Rune T Kidde skrev en gang Gammel kærlighed ruster ikke. Den rådner.


Jeg elsker at være en gammel kyniker ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
DommergaardDommergaardSkrevet 26/01-04 20:36, rettet 26/01-04 20:58 
Man er da dum at vælge computerspil fremfor piger! Gør begge dele... :)
HardballerHardballerSkrevet 26/01-04 20:49 
Køb jer en hund, den brokker sig aldrig..
dchangdchangSkrevet 26/01-04 20:50 
Addd det er jo ulækkert... ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 26/01-04 20:59, rettet 26/01-04 21:00 
Bortset fra en PS1-periode hvor jeg troede at jeg var blevet træt af spil, så har jeg nok altid spillet lige siden CBM64.... og før det... bib-spil. Og i de tidligere unge dage var jeg fløjtende ligeglad med piger. Bare jeg havde min Commodore.

Men så indhentede virkeligheden mig....

Nu er jeg heldigvis placeret godt i begge kasser, hvor jeg kan dyrke min spil-interesse, og samtidig få mig en omgang......


....Mariokart sammen med kæresten :-D
The medium is the message.
ComradeComradeSkrevet 26/01-04 21:06 
Minder mig lidt om Donnie Darko, men ja, livet kan ikke inddeles i kasser.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
VictorVictorSkrevet 26/01-04 21:15 
fum >
Ligegyldigt hvad, så skal pigen jo i kassen...

*lol*
HardballerHardballerSkrevet 26/01-04 21:29, rettet 26/01-04 21:30 
dchang >

Addd det er jo ulækkert... ;-)

Tro mig.. du bliver forbløffet.. Hehe *Gg*
BomberBomberSkrevet 26/01-04 21:47 
KidCaffeine >
Chrono >
Hvordan kan drømmepigen være en som nægter dig at spille computerspil!?

Der bliver jo heller ikke nævnt noget om, at det er fordi drømmepigen forbyder dig at spille spil. Det er jo bare en hypotese der er opstillet, en anden måde at spørge folk om, hvor meget spil betyder for dem.

Man kunne også stille det op sådan her: Ville du give din ene testikel væk, for at få lov til at spille igen?
(altså computer spil) ;-)
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
DommergaardDommergaardSkrevet 26/01-04 21:50 
Det er sq da en underlig samtale det her! No offence, men hvis man viger sit liv til at sidde og spille computerspil, og vil droppe damerne, så er der sq noget galt med en!

Man kan sq da gøre begge ting...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 26/01-04 21:56 
Tjaa, hvis man er desperat kan man jo altid overleve på dating-sims.... ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 26/01-04 21:58 
Ad, det er fandme for bizart det her! Tag et bad og ud og scor nogle damer! Det der holer sq ikke... ;)
UriurUriurSkrevet 26/01-04 21:59, rettet 26/01-04 22:04 
Altså grunden til jeg vælger nr. 2 er at jeg tror jeg nok skal finde en pige som jeg vil elske meget højt, måske ikke den perfekte pige men alligevel sød nok.

Det kan være jeg skulle have stillet det op sådan:

I sidder en stille aften og spiller computerspil. Pludselig kommer en ånd og tilbyder jer en drømmepige, prisen er computerspil. Vil i så vælge at fortsætte jeres liv som i altid har gjort, eller vil i ofre? Jeg vil fortsætte mit liv som jeg altid har gjort.
KeenKeenSkrevet 26/01-04 22:04, rettet 26/01-04 22:05 
jeg tager et styks "Kasse 2" tak...

Edit: Among har en udemærket forklaring.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 26/01-04 22:06 
Lad den yngste tale :P

Nu kan jeg sagtens få en dag, ja mange, til at gå, uden at røre en controller, og det er da sket tit her på det sidste.
Af de 2 kasser ville jeg vælge den 1. da det ikke bliver et så stort problem igen at undvære spil, og evig kærlighed er rimlig meget ;) Men jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan få begge ting til at køre på samme tid...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-04 22:13 
Løsningen er da at finde en pige som også gamer...
...eller...
...det er jo nok ikke noget man finder uden for thailand...
Spiller nu: Phantasy Star IV
DommergaardDommergaardSkrevet 26/01-04 22:14 
Det er jo et fuldstændig absurt spørgsmål! Jeg ville ønske at have den perfekte kæreste, men jeg ville da ikke tilsidesætte en mine andre behov bare for at være sammen med hende. Du kan jo heller ikke sige til hende at hun ikke måtte være sammen med veninderne over et spil kort!
HardballerHardballerSkrevet 26/01-04 22:15, rettet 26/01-04 22:16 
Tror da ikke Boots og Blossom er fra Thailand af, ved i vært fald med Blossom, men Ghita lyder heller ikke Thai ;)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/01-04 06:50 
Bomber >
Man kunne også stille det op sådan her: Ville du give din ene testikel væk, for at få lov til at spille igen?
(altså computer spil) ;-)

Den var straks slemmere :P
HankyHankySkrevet 27/01-04 08:42 
Begge ting kan sagtens lade sig gøre ;)
Det er jeg det levende bevis på :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 27/01-04 08:54 
Hvis vores sprog var lidt rigere ville vi ikke blot kalde det kærlighed men have et uendeligt antal navne for det, som blev brugt afhængig af de involveredes temperamenter og den temperatur deres forhold havde i det øjeblik vi prøvede at beskrive det.

Pointen er at man kan ikke gå ud i verden og finde den perfekte skabelonskårne kærlighed i form af prinsessen på ærten. Kærlighed er en dejligt individuel størrelse og man skal bygge den op med én man holder af.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MarcusMarcusSkrevet 27/01-04 09:45 
Jeg er i kasse 1, jeg vil til hver en tid ofre spil for den idéelle kvinde. Men jeg benægter ikke at jeg måske kunne komme til at savne Castlevania serien af og til....
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/01-04 21:16, rettet 27/01-04 21:18 
Kærlighed kan føre til fordærv, spil kan føre til fordærv men begge kan også være berigende oplevelser i rette mængder.

Som dRxL, mener jeg også det er noget, der skal bygges op gradvist. Det burde være muligt at opleve begge ting, hvis modparten er den rette for en. Men det er vel helt individuelt og afhængig af begges indstillinger til tingene?

Hypotetisk set ville jeg vælge 2 og stryge "...men ingen garanti". Det er sådan som jeg har det nu, for jeg dropper alligevel spil fra tid til anden i perioder, hvor der skal søges inpiration andetsteds. Så vender man som regel tilbage med fornyet motivation og forståelse for spilmediets betydning for psyken... hvad denne betydning består af er jo også individuel...eller noget... ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RaGeRaGeSkrevet 28/01-04 01:16, rettet 28/01-04 01:20 
Videospil er nu bare engang min hobby, men jeg vil ikke udlukke, at interessen for mine konsoller og spil vil falde drastisk, hvis jeg virkelig blev forelsket. Tilgengæld, så tror jeg også, at det hele er en vis fase man kommer i, og som forsvinder efterhånden. De 2 ting kan sagtens kombineres sammen, men det kommer selvfølgelig også an på, hvor meget man dyrker interessen/ens behov. For hvis det ligefrem er ekstremt, så er damen nok skredet - en kvinde kræver nu bare engang meget opmærksomhed ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 01:26, rettet 28/01-04 01:26 
Kasse 1, helt klart.. Spiller kun CS på computer, og det kan jo købes til XBOX :) Der var jo ingen der sagde noget om konsoller ;)
DarkenDarkenSkrevet 28/01-04 01:47 
hahaha Hard, den havde du luret godt ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BomberBomberSkrevet 28/01-04 03:59 
RaGe >
Videospil er nu bare engang min hobby, men jeg vil ikke udlukke, at interessen for mine konsoller og spil vil falde drastisk, hvis jeg virkelig blev forelsket. Tilgengæld, så tror jeg også, at det hele er en vis fase man kommer i, og som forsvinder efterhånden. De 2 ting kan sagtens kombineres sammen, men det kommer selvfølgelig også an på, hvor meget man dyrker interessen/ens behov. For hvis det ligefrem er ekstremt, så er damen nok skredet - en kvinde kræver nu bare engang meget opmærksomhed ;)

*HOST* ida *HOST*
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
RaGeRaGeSkrevet 28/01-04 04:16 
Du har da ingen grund til at hoste, da du ikke kender til det :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 07:27 
Darken >
hahaha Hard, den havde du luret godt ;)


Hehe, vi ved jo alle sammen at det er de yngste herinde der er klogest ;)
UriurUriurSkrevet 28/01-04 09:05 
Det kommer an på hvad man forstår ved computerspil. Langt de fleste vil kalde et Xboxspil for et computerspil.
HardballerHardballerSkrevet 28/01-04 13:24, rettet 28/01-04 13:25 
Så er man forkert på den, da et XBOX-spil ikke er et computerspil.. Computerspil siger jo sig selv, at de kan spilles på en computer, ik?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/01-04 13:28 
Tilbage til emnet, tak...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/01-04 13:29 
Pieyanthikos>
Lad den yngste tale :P

Nu kan jeg sagtens få en dag, ja mange, til at gå, uden at røre en controller, og det er da sket tit her på det sidste.

Jeg SKAL røre min controller HVER dag ;-)

Jeg spillede Animal Crossing med kæresten hele weekenden.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
majjohamajjohaSkrevet 28/01-04 13:29 
Er nok også klasse 1
RitesRitesSkrevet 28/01-04 14:16 
Kasse 1 minder lidt om at blive gift?
Altså, bare hvor drømmepigen og evig kærlighed ikke er en garanti...
» a winner is you «
JinkJinkSkrevet 28/01-04 14:41 
Klart kasse 2. Alle (stortset) finder jo deres drømmepige eller drømmemand med tiden. Så er der jo ingen grund til at droppe spillene.
UriurUriurSkrevet 28/01-04 19:19, rettet 28/01-04 19:20 
Hardballer >
Så er man forkert på den, da et XBOX-spil ikke er et computerspil.. Computerspil siger jo sig selv, at de kan spilles på en computer, ik?

Xbox-spil ER computerspil. Computerspil er et overordnet ord. Under har man så PC-spil og konsolspil.
HankyHankySkrevet 28/01-04 20:07, rettet 28/01-04 20:07 
Hmm ..
PC-spil/Computer-spil @ Bruges til en PC/Computer
X-Box spil @ Bruges til en X-Box
osv.

Det kan bare være at det er noget du har sagt hele dit
liv, men Mr.'eren med de Hard Balls har ret :P

Men once again !
Tilbage til emnet :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig