X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af spil på CD-WOW


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 26/01-04 14:07 
Jeg overvejede at købe mine næste spil på CD-WOW, lige indtil jeg så denne besked på siden...

-->Please ensure you read the following information before proceeding:

Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are completely beyond our control.<--

Nogen der ved hvor stor chansen for at ens spil bliver nuppet i tolden er. Eller kan det beder betale sig at købe spil fra f.eks pregames.dk.
I må meget gerne kommmer med en alternativ butik adr. Med lave priser, som ikke risikere at bliver nappet i tolden.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/01-04 14:13 
prøv at tjek www.dvdcrave.com
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
D.B.M.D.B.M.Skrevet 26/01-04 14:23 
Jeg har igennem de seneste måneder bestilt en masse DVD-film og cd'er hos CD-WOW og har ikke oplevet at noget er blevet taget i tolden. Jeg har ikke bestilt ret mange spil, kun et par stykker, men de er heller ikke blevet taget i tolden. Måske har jeg bare være heldig!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/01-04 14:24, rettet 26/01-04 14:25 
Jeg spurgte om det samme for noget tid siden,

Her!
(...)
GreaseballGreaseballSkrevet 26/01-04 18:48 
Så vidt jeg kan se på din tråd, så er det rimelig sikker at handle på CD-WOW. Men er det rigtig at de refundere dig pengene hvis spillet bliver snuppet i tolden?
john1983john1983Skrevet 26/01-04 18:57 
Fox McCloud >
Jeg spurgte om det samme for noget tid siden,

hvordan gik det med dit køb`??

Jeg har desuden købt mange cdere hos dem, men aldrig spil
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/01-04 19:18 
Mit køb forløb uden nogen problemer.

Greaseball >
Men er det rigtig at de refundere dig pengene hvis spillet bliver snuppet i tolden?

Det siger Naiera jo, så det må jeg gå ud fra er sandt.
(...)
bootsbootsSkrevet 26/01-04 20:44 
Det er ligegyldigt om man køber cd'er eller spil. Hvis værdien overstiger hvad der svarer til 80,- for cd'er/DVD'er/spil ved import fra ikke-EU land, skal man betale told/moms og gebyr (hvis den bliver spottet i tolden, altså....). Jeg købte Harvest Moon på eBay for et par år siden. Sælgeren skrev værdi $50 på toldetiketten, så jeg skulle betale told og gebyr for det beløb der lå over de (dengang - dollaren var stærkere) tilladte $12 (80,-). Det blev ca. 155,- (Heldigvis betalte sælgeren det, fordi han havde skrevet højere værdi på end jeg havde betalt for spillet...).
ComradeComradeSkrevet 26/01-04 21:00 
CD Wow har jo også brugt det at de sender tingene over Sverige, som har en grænse på 200,-.

Har handlet der 3-4 gange i november-december (ps2 spil og musik) uden nogle problemer.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
john1983john1983Skrevet 26/01-04 21:05 
ja alt hvad jeg har købt derfra er blevet sendt over sverige, og desuden ligger CD-WOW da i englang, gør de ikke??
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
bootsbootsSkrevet 26/01-04 21:17, rettet 26/01-04 21:17 
Hvis CDWOW ligger i England, er der jo ingen problemer med told. Nu har jeg kigget og kigget på deres side; men kan faktisk ikke finde andet end en kundeservice i UK - og det betyder jo ikke nødvendigvis at web-stedet hører hjemme i UK. Jeg mener EU web-shops SKAL informere TYDELIGT om hvor de hører hjemme, så jeg tror ikke den er funderet i EU; men jeg ved det faktisk ikke. Er der nogen der ved hvor CDWOW hører hjemme?
SolaegSolaegSkrevet 26/01-04 21:31 
Hmm, det er vist egentligt fra Hong Kong, men de bliver vist ompakket i Sverige. Det skal lige tages med et gran salt, for jeg mener, at det er Naiera, som informationerne kommer fra. ;-)
ComradeComradeSkrevet 26/01-04 22:16 
Nej, det har været i Politiken !
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/01-04 10:25 
De dvd'er jeg fik igennem cd-wow kom i hvert fald fra sverige.
Desværre var der 3 pakker der forsvandt (spænd hjelmen postDK!), men cd-wow var flinke nok at sende de tabte film igen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
tue hazukitue hazukiSkrevet 27/01-04 13:27 
Der står på deres side:

TERMS AND CONDITIONS

"CD WOW! is owned and operated by Music Trading Online (HK) Limited (a Hong Kong company)."

Men om de så ligger fysisk i HK er jo et godt spørgsmål... Det der med at de dækker udgifterne hvis ens ting bliver taget i tolden --- hvor står det??? Er der nogen der har prøvet det???

Der står jo ellers:

"We are not liable for any additional charges you may incur."
»You'll never walk alone«
JmogJmogSkrevet 27/01-04 13:39 
De ligger fysisk i Hong Kong. Tidligere har de åbenbart refunderet told/momsomkostninger, men det er de gået væk fra. Det kan jeg nu også godt forstå.

Så længe de reshipper via Sverige kan det dog være ligegyldigt.
tue hazukitue hazukiSkrevet 27/01-04 13:43 
Kan du forklare hvorfor? kommer der ikke told på når det er fra SE til DK??
»You'll never walk alone«
JmogJmogSkrevet 27/01-04 13:51 
Nemlig. Vi har vist noget frihandel med Sverige, der forhindrer den slags. Det er det der er grunden til de sender via Sverige.
RJKRJKSkrevet 27/01-04 13:59 
Der er ikke told indenfor EU :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 27/01-04 14:18 
Hvor er mine tanker, ja, Sverige er selvfølgelig med i EU.
WehnerWehnerSkrevet 27/01-04 14:22 
Og der er flere lande med i samarbejdet. EFTA hedder det vist, men den slags er ikke min stærke side. Det er Norge samt vist også Schweiz mm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-04 18:24 
Nå men jeg tager chansen og har bestilt det nye Legency of Kain.
Og hvis der kommer @*!€told på så håber jeg at CD-WOW er lige så venlige som I siger.

End Of Line.
AsseAsseSkrevet 28/01-04 18:38 
Er der blevet ændret noget med hensyn til CD-wow på det seneste? Jeg har bestilt 4 spil der, og der er aldrig kommet told og/eller moms på.. :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig