X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Manga School?


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/01-04 21:01 
Nogen der kender hjemmesider, hvor man kan lære at tegne manga? Helst på engelsk / dansk..
Home is where the hardware is..
YamadaYamadaSkrevet 24/01-04 21:07, rettet 24/01-04 21:09 
jeg brugte http://www.howtodrawmanga.com/tutorial/tutorial.html Tutorials da jeg begyndte at tegne derud over kan der ogs¨nævnes www.polykarbon.com... håbber du kan bruge det til noget!! ellers vil jeg stærkt anbefale at du invistere i nogle howtodrawmanga bøger af serien "howtodrawmanga"
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/01-04 21:13 
Findes disse bøger i Danmark? Eller skal man bestille dem på nettet? I så fald, hvor?
Home is where the hardware is..
YamadaYamadaSkrevet 24/01-04 21:16 
hmm der findes meget få i DK... (hvis du mener med DK-tekst) de eneste der findes henvende sig specielt til børn :( du kan dog tjekke dit bibliotek ud.. Hvis du skal købe dem fra nettet så køb dem fra www.Archonia.com.
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
LessCDTLessCDTSkrevet 24/01-04 21:20 
Der findes en bog fra ham der tegner "dragon ball"... Kan ikke lige huske hvad den hedder, men hvis du spørger i en boghandel, så har de den nok... tror nok han hedder Akira toyiama eller sån...
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
YamadaYamadaSkrevet 24/01-04 21:22, rettet 24/01-04 21:23 
LessCDT >
Der findes en bog fra ham der tegner "dragon ball"... Kan ikke lige huske hvad den hedder, men hvis du spørger i en boghandel, så har de den nok... tror nok han hedder Akira toyiama eller sån...

Netop den jeg mener der henvender sig for meget til børn :S desuden gelmte jeg at nævne at Christopher Hart har lavet to bøger (manga mania og Anime mania) med DK-tekst, de er også værd at tjekke ud - kan købes hos fx. Bog & idé osv, men er desværre temlig dyre... tror de koster omkring 250kr :(
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
LessCDTLessCDTSkrevet 24/01-04 21:28 
Jah... men den er meget god som start, hvis man har brug for noget vejledning...
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
YamadaYamadaSkrevet 24/01-04 21:30 
hvis man kan låne den på biblioteket er det sikkert OK, men jeg syntes (min mening) ikke at den er værd at bruge sine penge på..... så er dem på nettet bedre (hvilket også er gratis og gratis koster jo ingenting :P)
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/01-04 21:34 
LOL! Det var nu ikke sproget, men mere hvor de kunne købes : )
Home is where the hardware is..
LessCDTLessCDTSkrevet 24/01-04 21:36 
Den "barnlige" bog jeg nævnte kan købes i de fleste boghandlere...
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
YamadaYamadaSkrevet 24/01-04 21:39, rettet 24/01-04 21:50 
Søgaard >
LOL! Det var nu ikke sproget, men mere hvor de kunne købes : )

hehe sorry :D jamen Christopher Harts 2 bøger har jeg set i forskellige bog-butikker.. ellers er der kun nettet tilbage, hvor der skal nævnes at www.archonia.com og en dansk side www.fantask.dk (den er dog meget dyr),det er også lykkedes mig at finde 2 bøger af serien "how To Draw Manga" på mit hoved-bibliotek i Aalborg)
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/01-04 22:12 
Yamada!

Tegner du meget? Det kunne nemlig være fedt at lave et dansk manga-site!

Hvor man kunne udveksle idéer osv.
Home is where the hardware is..
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 24/01-04 22:38 
Der findes skam massere af danske manga sites. Den bedste jeg kender til er http://www.hypernova.dk/
Du kan oprette en bruger og uploade dine egne tegninger, hvor andre folk så kan kommentere dem. Dette er den bedste måde at blive bedre på at tegne synes jeg. Man lærer ikke ret meget af how to draw manga bøgerne synes jeg, og der står i hvertfald intet i dem som man ikke bare kan finde på google.

Hvis man bare generelt vil lære at tegne, så er www.tegnebordet.dk stedet. Det minder om hypernova, men er ikke kun med manga, dog er der alligevel en del manga dér. På tegnebordet er det lettere at få kommentarer og hjælp til at blive bedre.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 24/01-04 22:58 
Cool, jeg er lige blevet 80% bedre til at tegne manga!
soon the world will be one big computer
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/01-04 22:58 
hvordan?
Home is where the hardware is..
yokanabsteryokanabsterSkrevet 24/01-04 23:04 
Ej, pjat med mig...Jeg har bare ikke set en så god tutorial før...Eller også har jeg bare set lyset? Mærkeligt.
Foresten, kan jeg ikke loade hypernova.dk; alle billederne ligger oven i hinanden?!
soon the world will be one big computer
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 24/01-04 23:13 
Hvad mener du med alle billederne ligger oven i hinanden? Det ser ganske fint ud her hos mig. Mon det er din browser den er galt med?
NeriedNeriedSkrevet 24/01-04 23:20, rettet 24/01-04 23:20 
STOP STOP køb lær at tegne manga af Akira toriyama man kan få den i alle bog og idé
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-04 00:46 
Det er kanon fedt at tegne manga. Hår og krop (arme, ben osv.) er bare ekstremt svært!
Home is where the hardware is..
yokanabsteryokanabsterSkrevet 25/01-04 01:19 
Søgaard >
Det er kanon fedt at tegne manga. Hår og krop (arme, ben osv.) er bare ekstremt svært!

Det hele :) Derfor kan man altid tegne lidt pindemand i ny og næ!
soon the world will be one big computer
HardballerHardballerSkrevet 25/01-04 01:19 
Ehm.. n00b mig, men hvad fanden er manga?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-04 01:22 
starfish >
Søgaard >
Det er kanon fedt at tegne manga. Hår og krop (arme, ben osv.) er bare ekstremt svært!

Det hele :) Derfor kan man altid tegne lidt pindemand i ny og næ!

Nej ikke det hele.. Har ok tjek på ansigtet : )
Home is where the hardware is..
YamadaYamadaSkrevet 25/01-04 03:24 
Søgaard >
Yamada!

Tegner du meget? Det kunne nemlig være fedt at lave et dansk manga-site!

Hvor man kunne udveksle idéer osv.

Jep jeg tegner en del!! og self. kunne det da være fedt at lave en side, men jeg har nok i www.tegnebordet.dk, www.hypernova.dk og www.howtodrawmanga.com så jeg tror bare jeg holder mig til det :D
Må sq indrømme at det lyder lækkert at du er glad for at tegne, tror desværre ikke der er så mange der tegner herinde :S men det er jo self. heller ikke et tegne-forum :P
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 25/01-04 03:30, rettet 25/01-04 03:31 
Hardballer >
Ehm.. n00b mig, men hvad fanden er manga?

Manga er det udtryk Japanerne bruger for en tegneserie, ikke andet :)

Yamada>> Hvad hedder du inde på tegnebordet ?
YamadaYamadaSkrevet 25/01-04 03:37, rettet 25/01-04 03:38 
Svovlmunk >
Hardballer >
Ehm.. n00b mig, men hvad fanden er manga?

Manga er det udtryk Japanerne bruger for en tegneserie, ikke andet :)
Yamada>> Hvad hedder du inde på tegnebordet ?

Jeg har ikke en profil derinde.... ville bare være spild da jeg ikke har en sacnner så jeg kan ligge mine tegninger på nettet :S - men tjekker da siden ud i ny og næ :P
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 25/01-04 03:43 
Øv det var da ærgeligt.
Men man må altså også have en bruger selvom man ikke har nogle tegninger, så man kan lægge kommentarer, deltage i forum etc.
YamadaYamadaSkrevet 25/01-04 03:45, rettet 25/01-04 11:44 
Svovlmunk >
Øv det var da ærgeligt.
Men man må altså også have en bruger selvom man ikke har nogle tegninger, så man kan lægge kommentarer, deltage i forum etc.

Er ved at oprette en bruger nu :D Nu skal jeg også have købt en scanner engang så jeg kan få lidt respons på mine egne tegninger :S
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
Per SPer SSkrevet 25/01-04 11:42, rettet 25/01-04 11:44 
Til Yamada: Skriv ordentligt! Din tekst er blevet rettet!
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-04 12:50 
Har altid tegnet, uden at læne mig op af nogen stilart. Er bare blevet "fanget" af manga : )
Home is where the hardware is..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig