X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Legend Of Zelda ist tot!


Svar
dchangdchangSkrevet 25/03-03 20:31, rettet 25/03-03 20:32 
Mit "The Legend Of Zelda" til NES er dødt. Problemet er batteriet tror jeg. Er det magen til fx et bundkortbatteri? Eller skal jeg til en elektronikforhandler? Hvad siger i hajer?

Edit: Den blinker rødt. Ser forresten ikke ud til at være noget galt med printpladen og komponenter.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 25/03-03 21:38 
Er du _sikker_ på at det er Zelda-cartridget og ikke maskinen?

Så vidt jeg ved skulle spillet virke fint uden batteri - bortset fra at man selvfølgelig ikke kan gemme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 25/03-03 21:43 
Det er ikke maskinen. Den fungerer optimalt med alle andre spil. Så jeg tror ikke at det er maskinen. Ellers ved jeg ikke hvad det skulle være. Det er noget tis. :-(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PlaykidPlaykidSkrevet 25/03-03 21:53 
De gange hvor min Nes blinkede rødt, var det somregel spillet der var noget i vejen med (tror jeg da).
Jeg forsøgte at puste kraftigt ind i maskinen (der hvor man placerer catridget), og selve catridgetet fik også en ordentligt omgang.
Derefter plejedede det at virke for mig, ellers virkede det også mange gange at trykke sluk/tænd/sluk/tænd nogle gange hurtigt efter hinanden.
Spiller nu: Halo 3
dchangdchangSkrevet 25/03-03 21:55 
Jeg overvejer osse at skille Nes'en af og gøre den lidt ren. Jeg er bare helt i kulkælderen over at spillet ikke virker. *hulk!* :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MadsMadsSkrevet 25/03-03 21:55 
Hvis du har en Game Genie eller en eller anden konverter, så prøv at proppe Zelda i den, det får nogle gange spillene til at virke, når den blinker rødt.

Men det lyder altså mere som om det er maskinen, når den blinker rødt.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dchangdchangSkrevet 25/03-03 21:56 
Jeg har desværre ikke en Game Genie. Så skal jeg forbi læsehesten imorgen og se om de har noget grej.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 25/03-03 21:59 
Men altså: har det virket indtil for nyligt?

For hvis ikke, så er det med 95% garanti den sædvanlige dårlige connector...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 25/03-03 22:03 
Nej det har så ikke. Jeg købte spillet før jeg fik en Nes. Men sælgeren garanterede mig (as usual) at spillet virkede. Hvad kan jeg gøre? Skille Nes'en af og rense den eller? Nogen bud? Kaste den i havnen måske? *gg*
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
3of193of19Skrevet 25/03-03 22:13 
BTW, det der med at puste ind i en maskine med munden er faktisk ikke en særlig god ide. Der kommer nemlig en masse fugt med i købet, som kan føre til at der kommer rust på kontakterne. Og det er meget sværere at fjerne en støv og alm. snavs. Det er bedre at bruge en spraydåse med ren luft.
RJKRJKSkrevet 25/03-03 22:41 
dchang >
Hvad kan jeg gøre?

Vi skal vist snart have en FAQ til dette problem ;p

Find en vatpind, dyp den godt i isopropanol eller lignende og kør denne over begge sider af connectordelen på cartridget. Virker næsten altid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 25/03-03 22:51 
Jeg tillader mig lige at stille et hurtigt spørgsmål. Hvor meget koster en trykdåse med ren luft, og de købes vel i en trælasthandel?
dchangdchangSkrevet 25/03-03 22:58 
Nu har jeg så prøvet med husholdningssprit (det eneste jeg havde). Det virker ikke. Æv.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 25/03-03 23:59 
Hvor gode ser connectorerne ud på cartridget?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 26/03-03 00:34 
De ser faktisk meget pæne ud. Det er en af de ting der undrer mig. Selve cartridget er meget velholdt. Så måske skal jeg om jeg kan støve maskinen ordentligt af eller finde en maskine mere. For jeg VIL have det spil til at virke. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/03-03 06:00 
Marc Klemp >
Jeg tillader mig lige at stille et hurtigt spørgsmål. Hvor meget koster en trykdåse med ren luft, og de købes vel i en trælasthandel?

Fotohandler. Ved sgu ikke hvad de koster nu om dage.
SumezSumezSkrevet 26/03-03 14:59 
Så vidt jeg ved betyder det, når en NES blinker rødt, at spillets region ikke accepteres (resulterer i konstant reset), eller at maskinen TROR det, pga. problemer med at læse fra kassetten, hvilket er et meget hyppigt problem med NES. Jeg har også flere problemer med nogen spil end andre. Hvis batteriet var gået dødt, vil jeg tro at maskinen stadig kunne læse kassetten og starte spillet uden at gå i uendelig reset, så jeg vil skyde på at det "bare" er et problem med at læse fra kassetten. Prøv igen, igen og igen og så mange flere gange, sådan fik jeg Turtles til at virke igen :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/03-03 15:00 
dchang >

Nej det har så ikke. Jeg købte spillet før jeg fik en Nes. Men sælgeren garanterede mig (as usual) at spillet virkede. Hvad kan jeg gøre? Skille Nes'en af og rense den eller? Nogen bud? Kaste den i havnen måske? *gg*

Det er så også en mulighed at spillet ER en anden region. Mange folk har moddet deres NES, og du skal også huske at i england har de en anden NES-region end i Danmark. Har spillet overhovedet virket på din maskine før?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 26/03-03 15:04 
NES'en er en tidligere lejemaskine (dem i den blå boks), så jeg tror ikke at den er moddet. Og selve spillet er en "European Version", så den skulle vel osse være ok. Men jeg vil gå hjem og prøve igen igen igen igen igen og så lige et par gange mere. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 26/03-03 17:17 
Er du bare lidt modig, så lav regionsmoddet på maskinen. Så undgår man vist også en del andre problemer af slagsen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 26/03-03 17:26 
Link?

Hvis du må? ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 26/03-03 17:31 
Søgefunktion! :)

Multi region mod i NES?? Hjælp!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 26/03-03 17:38 
Okay. Tak. Det vil jeg forsøge så. Philips-skruetrækker? Er det torks eller???

Hilsen Spørge-Jørgen... ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 26/03-03 17:40 
Stjerne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 26/03-03 21:19 
Det er temmelig nemt at modde, og jeg kan kun anbefale det hvis man ikke lige har en toploader NES ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig