X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo tog guldet i 2003


Svar
StarFStarFSkrevet 23/01-04 13:53 
Nintendo tog guldet i følgende kategorier for 2003, hvis man ellers skal tro NPD Funworld - som beskæftiger sig med at indsamle og vurdere salgstal:

No. 1 Selling System: Game Boy Advance, with 8.1 million sold in 2003


No. 1 Fastest-Growing System: GameCube, with a 40 percent unit sales increase over 2002 (compared to a 25 percent decline for PlayStation 2, and fl... Se hele indlægget
61 emne(r).
« < 1 2

Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 21:05 
Altid noget vi er enige Kimmer ; )
Home is where the hardware is..
RitesRitesSkrevet 24/01-04 07:52 
Jeg er nu heller ikke meget for fps og bilspil, men en af Xboxens styrker ligger i, at multiformat titler 99% af tiden afvikles bedst på den.

Så selvom exclusive titler er lige så sjældne til den som til andre, så kan den stadig bruges. Jeg ville ikke gå i nærheden af et multiformat titel til GC, men heldigvis har den som sagt så GB Player.
» a winner is you «
JoachimMAJoachimMASkrevet 24/01-04 16:23 
Rites >
Jeg siger ikke at GC er til grin, spiludvalget har dog været alt for længe.

Med Twin Snakes og Crystal Chronicles ser det bedre ud, men der er alt for langt mellem titlerne til en maskine, som bare ikke favoriseres til multiformat titler!

-Og ja, jeg ville faktisk kalde mig hardcore gamer, ud fra den tid jeg bruger på spilrelaterede aktiviteter hver dag.


De udtalelser står da fuldstændig for din egen regning. Fordi DU synes at der ikke findes titler til en "hardcore gamer", så er det ikke ensbetydende med at alle der gør det.

Der findes massere af titler til gc, som er til "hardcore gamere", og så findes der også til den brede masse.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/01-04 16:44 
RJK>
Men jeg tror egentligt ikke, at folk her er så dumme, at de ikke kan gennemskue den slags.

YAY! Nintendo Pwns y00!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 24/01-04 19:30, rettet 25/01-04 11:47 
Joachim: Ja, hvem skulle ellers stå for min regning...?
» a winner is you «
JoachimMAJoachimMASkrevet 24/01-04 23:56 
Du lyder bare som om at det er et faktum at der ikke er kvalitets spil til gc'en, men der er altså mange der ikke er enige.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/01-04 01:24 
Indeed!
Home is where the hardware is..
dRxLdRxLSkrevet 25/01-04 02:36 
StarF >
Hvis du nu brugte noget tid på at læse lidt rundt på nettet.. så STÅR det mange steder at NINTENDO er de eneste der tjener penge på deres konsol mens de andre tjener penge på deres licenser og sælger konsollen med tab.. Hvis du ikke kan gøre dette så anser jeg dig lige så fuld af luft som .........

Nu er det dig der har fremført påstanden, og så vil jeg gerne se dig underbygge den.
Hvis det er så almindeligt kendt som du siger, så må det jo være ualmindeligt let at finde de troværdige kilder jeg ber om, i stedet for at snakke udenom.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 29/01-04 10:29 
Det var annonceret for lang tid siden, at Playstation produktionen blev billigere, men om de tjener penge er uvidst.

Ang. hvem der tog guldet i 2003, så er det kommet en masse nye informationer:

...............

Nintendo 9-mth profit hits Y103B on GameCube sales

Thu January 29, 2004 01:58 AM ET

TOKYO, Jan 29 (Reuters) - Japanese video game maker Nintendo Co Ltd (7974.OS: Quote, Profile, Research) said on Thursday group operating profit totalled 102.6 billion yen ($966.2 million) in the nine months to December 31, boosted by improving sales of its GameCube console.

The Kyoto-based company did not give separate quarterly data or year-ago comparisons with its nine-month figures. However, Nintendo is now 89 percent towards its November operating profit target of 115 billion for the year ending March 31.

Nine-month sales reached 439.6 billion yen, or more than 80 percent of its full-year estimate of 510 billion yen. Net profit came to 34.6 billion yen for the April-December period.

Nintendo revived the fortunes of its mainstay GameCube console with an aggressive price cut to below $100 in the United States ahead of the holiday shopping season. That sparked a 70 percent year-on-year rise GameCube's year-end sales.

...............

Nintendo forventer 115 milliarder yen profit, og har indtil videre opnået 102 milliarder yen på tre kvartaler. Nintendo kan så miste en masse af de milliarder, som nævnt tidligere, pågrund af den svage valuta. GameCube har været en stærk del af successen.

Nintendo siger også, at de ikke når deres forventede hardware-salg. http://game-science.com/news/000375.html

...............

Microsoft's Connors Says Current Xbox Model Won't Be Profitable


Jan. 27 (Bloomberg) -- Microsoft Corp., which is trying to
compete with Sony Corp. in video-game consoles, will try to
design the next version of its Xbox machine with cheaper parts
because the current model won't ever be profitable.

``With the current cost of goods, there's no way to make
money with this generation of the console,'' Chief Financial
Officer John Connors said at an investor presentation in Boston.


He didn't say when Microsoft would introduce a new Xbox.
Analysts expect the next one in 2005 or 2006.

--Dina Bass in Seattle dbass2@bloomberg.net

...............

Microsoft vil ha' en billigere produktion af deres næste system. Deres Home & Entertainment afdeling har lidt af underskud, og Microsoft vil gerne vende det. Det var sjovt, at folk troede det var anderledes.

...............

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/3436327.stm

Last Updated: Wednesday, 28 January, 2004, 08:12 GMT

E-mail this to a friend Printable version

Sluggish PS2 dents Sony profits


The PS2 boom has come to a halt
Slow sales of games consoles and a poor performance at the cinema box office have battered profits at Japan's Sony.
The electronics and entertainment group has unveiled a 20% fall in operating profit, to 159bn yen (£824m; $1.5bn) for the last quarter of 2003.

Although the firm boasted strong sales of DVD-related products, the gains were not enough to offset slumping shipments of Playstation 2 consoles.

PS2 sales fell 15% during the quarter, although full-year targets were hit.


Losing track

Sony, long the most successful of Japan's electronics exporters, has fallen on hard times over the past year.


Nobuyuki Idei remains optimistic
Sales in its core consumer electronics division have been weak, at least in part because its products have been perceived as tired.

At the same time, it has invested heavily in entertainment and other non-core activities - money which some analysts say has been rashly spent.

Sony's movie division was its weakest performer during the fourth quarter: profits were down 82% and sales dropped 29% as the studio could not match last year's hit releases such as "Spiderman" and "Men in Black 2".

Over the same period, more focused electronics rivals such as Sharp and Matsushita - the firm behind the Panasonic brand - have performed strongly.


High hopes

Sony has, however, maintained a relatively optimistic forecast for this year as a whole.

Even as sales stagnate, the company will be boosted by the strength of the euro against the yen.

And some analysts said the results were better than they had feared.

A year ago, the company stunned investors, and sparked a general plunge in Japanese shares, after unveiling a surprise $1bn loss.

Sony chief executive Nobuyuki Idei now says the firm's revival is "progressing smoothly", and insists that new ranges of flat-screen TVs, DVD recorders and digital cameras promise to liven up its sluggish consumer electronics division.

...............

R&D koster åbenbart penge, og Sony sælger mindre for tiden.
RJKRJKSkrevet 29/01-04 12:41, rettet 29/01-04 12:41 
Nintendo kan så miste en masse af de milliarder, som nævnt tidligere, pågrund af den svage valuta.

Stærke valuta... (forholdsmæssigt)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/01-04 13:17 
Jeg synes efterhånden det er skræmmende så mange tråde på dette forum, der mest af alt koger ned til at Nintendo entusiaster æder pressemeddelelser råt, og kalder folk der prøver at nuancerere billedet lidt for fanboys eller anti-Nintendo.


Det er ret simpelt.
Alle disse tal og rapporter er mindst 50% varm luft.
Til enhver tid vil Sony, Microsoft og Nintendo prøve at fremstille fakta til deres fordel.

Tænk over linien:
"4 titler på årets top 7 over bedstsælgende spil."
Siden hvornår er Top 7 gået hen og blevet en standard for hitlister?
Er det ikke mere normalt at snakke om top 5, top 10, top 50, top 100 eller en lignende opdeling, der ikke lige favoriserer et enkelt firma?

Jeg gætter på at Nintendo ikke har andre spil på top 10, muligvis heller ikke på top 20.
"4 ud af de 20 bedstsælgende spil i 2003" lyder ikke helt så godt vel?

En anden interessant ting, er at de vælger at kalde Pokemon Ruby og Saphire for 2 forskellige spil.
Med det kendskab jeg har til Pokemon spillene er det vist en meget kraftig overdrivelse.

Det kunne også være interessant at se den pågældende liste de har deres tal fra.
Jeg har da mere end én gang set Pokemon spillene optegnet som ét spil, altså sølv/guld, blå/rød osv.
Hvis nu de to nyeste spil i serien på den originale salgsliste også figurerer som én titel hedder det pludselig 3 ud af de 7 bedstsælgende.

Det handler altsammen om at forholde sig kritisk til de informationer man får - ligegyldigt hvor de kommer fra.
Selv TV Avisen er ikke SANDHEDEN - men en udlægning af vores verden.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
61 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig