X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo tog guldet i 2003


Svar
StarFStarFSkrevet 23/01-04 13:53 
Nintendo tog guldet i følgende kategorier for 2003, hvis man ellers skal tro NPD Funworld - som beskæftiger sig med at indsamle og vurdere salgstal:

No. 1 Selling System: Game Boy Advance, with 8.1 million sold in 2003


No. 1 Fastest-Growing System: GameCube, with a 40 percent unit sales increase over 2002 (compared to a 25 percent decline for PlayStation 2, and fl... Se hele indlægget
61 emne(r).
1 2 > »

Svar
StarFStarFSkrevet 23/01-04 13:53 
Nintendo tog guldet i følgende kategorier for 2003, hvis man ellers skal tro NPD Funworld - som beskæftiger sig med at indsamle og vurdere salgstal:

No. 1 Selling System: Game Boy Advance, with 8.1 million sold in 2003


No. 1 Fastest-Growing System: GameCube, with a 40 percent unit sales increase over 2002 (compared to a 25 percent decline for PlayStation 2, and flat sales for Xbox)


No. 1 Fastest-Growing Game Seller: GameCube, with a 77 percent unit sales increase over 2002


No. 1 Hit Maker: Four of the year's top seven sellers played only on Nintendo (Pokemon Ruby and Pokemon Sapphire for Game Boy Advance; The Legend of Zelda: The Wind Waker and Mario Kart: Double Dash for GameCube)


No. 1 Sales Growth: Corporate retail revenues increased 16 percent over 2002


No. 1 Landmark: Game Boy Advance sold its 20 millionth system in America
RitesRitesSkrevet 23/01-04 13:55 
4 gode spil om året er altså bare ikke nok...
» a winner is you «
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 14:06 
*lol*
Home is where the hardware is..
JoachimMAJoachimMASkrevet 23/01-04 14:07, rettet 23/01-04 14:08 
øhh...? Det er 4 spil i top 7 Rites! De fleste mener vel at der er flere spil der er "gode" til konsollen, og desuden har salgstal ikke en skid at gøre med om et spil er godt eller ej.

Edit: det samme som søgaard - *lol* ;)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RJKRJKSkrevet 23/01-04 14:20, rettet 23/01-04 14:21 
Hvor svært ville det være at lave en tilsvarende liste for Sony og Microsoft? Ikke ret svært...

Hvor meget er listen så værd? Ikke ret meget værd...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 23/01-04 14:24 
Jamen så vil jeg da gerne se sådan en liste, Rune ;)

Rart at se, at Nintendo har haft et godt år.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 23/01-04 14:45, rettet 23/01-04 14:46 
Hvis der er nogen her (udover StarF...) som seriøst tror, at det går meget bedre for Nintendo end konkurrenterne udfra ovenstående liste (som er den slags både Microsoft og Nintendo jævnligt sender ud for at påstå at de ligger nummer 2), så er jeg vel nødt til at gøre det. Men jeg tror egentligt ikke, at folk her er så dumme, at de ikke kan gennemskue den slags.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 23/01-04 14:49 
De data'er er selvfølgelig drejet, så man tar alt det positive og skærer resten fra.

GameCube var ikke i nærheden af PS2's salgstal, men GameCube havde den største vækst af alle konsolerne i forhold til sidste år.

Nintendo har dog haft en rigtig godt år salgsmæssigt.
StarFStarFSkrevet 23/01-04 14:49 
RJK >
Hvis der er nogen her (udover StarF...) som seriøst tror, at det går meget bedre for Nintendo end konkurrenterne udfra ovenstående liste (som er den slags både Microsoft og Nintendo jævnligt sender ud for at påstå at de ligger nummer 2), så er jeg vel nødt til at gøre det. Men jeg tror egentligt ikke, at folk her er så dumme, at de ikke kan gennemskue den slags.


Hvorfor er du altid så negativ over for Nintendo? syntes altid du er negativ over nintendo i alle de indlæg jeg har læst du har skrevet....
dchangdchangSkrevet 23/01-04 14:51 
Det er vel heller ikke ment på den måde at Nintendo klarer sig bedre end konkurrenterne, er det ikke blot at det er dem der har haft mest fremgang i 2003?

Sådan forstår jeg det ihvertfald.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 23/01-04 14:54 
"Nintendo tog guldet i 2003"
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 23/01-04 15:07 
Nintendo Gets Back in the Game

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=technologyNews&storyID=4191531

Reuters skulle være optimalt nok RJK?

I forhold til det forrige år, så har Nintendo gjort de bedste fremskridt i år. GBA var den bedst sælgende konsol, og GameCube nok den tredje bedste. Nintendo's profit fra dette finansiele år skulle løbe op over tre milliarder, og det er i betragtning af den svage valuta.
RJKRJKSkrevet 23/01-04 15:12, rettet 23/01-04 15:17 
En artikel om at Nintendo ikke er færdige i konsolbranchen, har vel ikke meget at gøre med en reklame-pressemeddelelse der udlægges som om Nintendo har været den mest succesfulde konsolproducent i 2003...?

GameCube-salget kom kun i hus i kraft af en voldsom prisnedsættelse, Nintendos aktier styrtdykkede, de måtte standse produktionen af GameCube og endda levere et negativt regnskab for første gang i gud-ved-hvor-lang-tid. 2003 var ikke et perfekt år for Nintendo.

Det er da dejligt, at det ser ud til at det endte godt nok. Det er ingen grund til at male sitautionen rosenrød.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 23/01-04 15:18 
Jeg vil nu nok også give RJK ret, glem ikke at nintendo satte prisen pænt ned, det øger salget, men nintendo tjener bare ingen penge.

Disse tal siger vel lidt om hvad det er folk køber (god eller dårlig)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
tastasSkrevet 23/01-04 15:26 
Hvis det tal freddie kom med passer tjente de da 3 milliarder.
I min bog er det da en slags penge :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
StarFStarFSkrevet 23/01-04 15:29 
RJK >
En artikel om at Nintendo ikke er færdige i konsolbranchen, har vel ikke meget at gøre med en reklame-pressemeddelelse der udlægges som om Nintendo har været den mest succesfulde konsolproducent i 2003...?

GameCube-salget kom kun i hus i kraft af en voldsom prisnedsættelse, Nintendos aktier styrtdykkede, de måtte standse produktionen af GameCube og endda levere et negativt regnskab for første gang i gud-ved-hvor-lang-tid. 2003 var ikke et perfekt år for Nintendo.

Det er da dejligt, at det ser ud til at det endte godt nok. Det er ingen grund til at male sitautionen rosenrød.

Er der jo heller ingen der gør. Der står jo bare at de var dem med MEST fremgang i år 2003.. ikke at de overall føre eller noget. men de HAVDE mest fremgang!..

der ud over er det sku underligt så mange der er "tvivlende" når ting som disse kommer frem omkring Nintendo.. Er det om MS og Xbox mener alle jo straks det er sandt.. og hvilken af disse 2 firmaér er det der har det værste ry med hensyn til at fortælde sandheden? MS, der med deres såkaldte samligning ved ps2 og gamecube overdrev så VILDT hvad deres Xbox kunne.. mens gamecubens tal var baseret på et rigtig spilmiljø...
StarFStarFSkrevet 23/01-04 15:30 
Dizzy >
Jeg vil nu nok også give RJK ret, glem ikke at nintendo satte prisen pænt ned, det øger salget, men nintendo tjener bare ingen penge.


Det er jo ikke sandt.. Ja nintendo satte deres konsol pris ned.. Men de tjener stadig penge per solgte konsol.. noget Sony og MS ikke gør!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-04 15:37 
Hvad snakker du om!? Selvfølgelig tjener MS og Sony penge på deres konsoller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RonaldoRonaldoSkrevet 23/01-04 15:39 
Det er jo ikke fabrikerede data, GBA var den bedst sælgende konsol i 2003. Jeg forstår ikke hvad det er du kritisere? Der blive ikke skrevet nogle løgne, de giver bare dataerne en positiv drejning.

Nintendo's profit for dette finansiale år, er på over tre milliarder kroner. Og et valuta-tab på 60 milliarder yen er medregnet. Selv ved den pris GameCube bliver solgt for nu, så taber Nintendo meget lidt. De tjener dog massere på software.
RonaldoRonaldoSkrevet 23/01-04 15:41 
Konsolkongen >
Hvad snakker du om!? Selvfølgelig tjener MS og Sony penge på deres konsoller.

Nej, de tjener ingen penge på hardwaren, de taber derimod. Det er softwaren som tjener penge ind.
RitesRitesSkrevet 23/01-04 15:45 
Ja, det er fire titler i top 7 (som jeg forresten ikke stoler en skid på), og samtidig er det de eneste titler, hvor jeg overhovedet ville kigge på bagsiden af coveret.

Det er gode titler, lad os bare sige det, men samtidig også de eneste som kommer op over "skod" på skalaen...
» a winner is you «
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-04 15:46 
Har meget svært ved at se hvordan sony kan undgå at tjene penge på den dyreste konsol på markedet, med det formodenlige billigste indhold.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RitesRitesSkrevet 23/01-04 15:51 
Reperationsomkostninger? ^^
» a winner is you «
RaGeRaGeSkrevet 23/01-04 15:58 
Rites >
Ja, det er fire titler i top 7 (som jeg forresten ikke stoler en skid på), og samtidig er det de eneste titler, hvor jeg overhovedet ville kigge på bagsiden af coveret.

Det er gode titler, lad os bare sige det, men samtidig også de eneste som kommer op over "skod" på skalaen...

Den udtalelse kan jeg ikke tage seriøst.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 16:01 
Rites >
Ja, det er fire titler i top 7 (som jeg forresten ikke stoler en skid på), og samtidig er det de eneste titler, hvor jeg overhovedet ville kigge på bagsiden af coveret.

Det er gode titler, lad os bare sige det, men samtidig også de eneste som kommer op over "skod" på skalaen...

Det er jo latterligt. Emnet handler ikke om hvad du synes er fedt at spille. Indtil videre handler dine posts kun om, at nedgøre Nintendo!

Jeg vil ikke kommenterer tallene, da man aldrig ved hvor de har været. Men der er jo grund til at Nintendo overlever. De kan ikke læne sig op af deres produktion af styresystemer eller fjernsyn etc.
Home is where the hardware is..
StarFStarFSkrevet 23/01-04 16:02 
Konsolkongen >
Har meget svært ved at se hvordan sony kan undgå at tjene penge på den dyreste konsol på markedet, med det formodenlige billigste indhold.

Playsation2 er ikke billig at producere, da den er alt for kompliceret opbygget... så DE MISTER penge på at sælge den.. samme gør MS.. det er FAKTA over alt.. derimod tjener de deres penge ind via licenser!

også derfor Nintendo kan sælge deres gamecube så billigt, da dens design er så (om man vil) genial opbygget.. billig at producere.. og ret kraftig! og let at programere til..
RJKRJKSkrevet 23/01-04 16:04 
FreddiE>
Det er jo ikke fabrikerede data, Jeg forstår ikke hvad det er du kritisere?

At man tager nogle, om ikke intetsigende så i hvert fald ikke fuldtdækkende, data og prøver at lave en historie ud af det. I dette tilfælde historien "Nintendo klarede sig bedst i 2003".

Nintendo's profit for dette finansiale år, er på over tre milliarder kroner. Og et valuta-tab på 60 milliarder yen er medregnet.

Hvor er det lige du ser det henne?

For når jeg læser det, så står der altså:

Nintendos FORVENTEDE overskud for det finansielle år sluttende marts 2004 er på tre milliarder kroner.

Men KUN hvis yenen falder i forhold til dollaren. Sker det ikke - hvis kursen bliver som den er nu - bliver overskudet 65 milliarder yen mindre. Det er lidt mere end de tre milliarder kroner, hvormed Nintendo ender på et underskud for året.

Ja, jeg har bare læst det hurtigt, så jeg formoder at det må være mig. Du må jo have researchet det til bunds, før du bringer det her...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 23/01-04 16:12, rettet 23/01-04 16:15 
Rolig nu RJK, du må gerne give mig lidt mere kredit.

http://www.forbes.com/personalfinance/retirement/newswire/2004/01/18/rtr1216326.html

"If present levels (forex) persist to the fiscal year end, there is a strong danger that Nintendo will book annual forex translation losses of 65 billion yen and recurring profits of only 60 billion, versus the targeted 95 billion," analyst Ken Uryu said in a report.

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=technologyNews&storyID=4191531&pageNumber=2

Goldman Sachs analyst Ken Uryu wrote in a note to clients Last week that if the dollar stayed around its current level of 106 yen until the end of March, there was a danger that Nintendo would suffer a currency-related loss of 65 billion yen.

Nintendo based its net profit forecast of 60 billion yen for the year to end-March -- which would be down 11 percent from last year -- on an assumed dollar rate of 114 yen.

Jeg skulle selvfølgelig have skrevet forventede profit.

edit: De forventede tal Reuters skriver om, er vel med valuta-tabet medregnet. Det giver også mening, hvis du kigger på den artikel, som Reuters data kommer fra.
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 16:17 
Søgaard>
De kan ikke læne sig op af deres produktion af styresystemer eller fjernsyn etc.

Og dermed mener du, at vi stadigvæk har support fra Sony til deres PS2, fordi de også sælger fjernsyn? Det er jo helt absurd. Der sælges jo VANVITTIGT mange PS2-spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
StarFStarFSkrevet 23/01-04 16:20 
Naiera >
Søgaard>
De kan ikke læne sig op af deres produktion af styresystemer eller fjernsyn etc.

Og dermed mener du, at vi stadigvæk har support fra Sony til deres PS2, fordi de også sælger fjernsyn? Det er jo helt absurd. Der sælges jo VANVITTIGT mange PS2-spil.


Nej han mener at Nintendo som Sony ikke kan lægge sig op af anre brancher og tjene penge ind på dem.. så hvis de mister penge på salget af GC og GameBoy så mister de penge!.. mens Sony evt kan dække det med salget af tv osv..men so far virker deres stradegi jo.. at sælge konsoler med tab og så få via licenser! bare underligt når man tænker på hvor udbret pirat kopiring er på ps2 og xbox.. oh well :)
RJKRJKSkrevet 23/01-04 16:22, rettet 23/01-04 16:22 
Freddie:

Du fik det til at lyde som om Nintendo nærmere lå til et overskud på seks milliarder kroner, når de reelt lå til et lille underskud (jvf. Reuters).

Men det glæder mig da så at Reuters-artiklen er fejlagtig i forhold til den anden og Nintendo ser ud til at få et pænt overskud uanset hvad. Omend jeg ikke lige umiddelbart forstår hvordan 95-65=60... ;)

Lad os se så vente til april med at se, om Nintendo er bedre til at forudsige yen-kursen end til hvornår deres næste konsol udkommer ;p

Det underskud jeg talte om var Nintendos halvårsregnskab.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 23/01-04 16:25 
StarF>
Nej han mener at Nintendo som Sony ikke kan lægge sig op af anre brancher og tjene penge ind på dem..

Han siger jo også, mere eller mindre indirekte, at Sony kun overlever fordi de også sælger fjernsyn osv. Nintendo har så noget "magisk" over sig, der gør at de kan sælge spil nok til deres maskiner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 23/01-04 16:25 
Jeg tror også Reuters har fortolket det en smule anderledes, eller bare valgt de forkerte tal.

Det er ser hverfald ud til at de får rettet op de røde tal i midten af året. Men vi må vente på Nintendo's egen tal.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 16:28 
Naiera >
Søgaard>
De kan ikke læne sig op af deres produktion af styresystemer eller fjernsyn etc.

Og dermed mener du, at vi stadigvæk har support fra Sony til deres PS2, fordi de også sælger fjernsyn? Det er jo helt absurd. Der sælges jo VANVITTIGT mange PS2-spil.

Som du selv har sagt tidligere, har MS ligeså mange penge til at smide efter Xbox som de har lyst og behov for.

Det har Nintendo ikke med Cuben. Det indtryk har jeg i hvert fald, efter hvad jeg har skrabt til mig af viden!
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 23/01-04 16:29 
StarF>
Hva er du Xbox fan eller sådan noget? lidt skræmmende at en modderator kan være så FARVET!...

Om det så er Xbox-fanboys der beskylder mig for at være Nintendo-fanboy eller Nintendo-fanboys der beskylder mig for at være Xbox-fanboy, så er det lige komisk at læse hver gang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 16:29 
Naiera >
StarF>
Nej han mener at Nintendo som Sony ikke kan lægge sig op af anre brancher og tjene penge ind på dem..

Han siger jo også, mere eller mindre indirekte, at Sony kun overlever fordi de også sælger fjernsyn osv. Nintendo har så noget "magisk" over sig, der gør at de kan sælge spil nok til deres maskiner.

Det har jeg så aldrig sagt. Jeg siger at Sony / MS har extremt meget at falde tilbage på!
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 23/01-04 16:35 
StarF>
Nej han mener at Nintendo som Sony ikke kan lægge sig op af anre brancher og tjene penge ind på dem..

Så må det jo komme som en stor overraskelse for dig, at det faktisk går rigtigt dårligt for Sony overall. For nyligt annoncerede de at man var nødt til at skære 20.000 arbejdspladser væk. Det går elendigt i elektronikbranchen og endnu værre i mobiltelefon-branchen.

Faktisk er det SCE der er en af Sonys bedste afdelinger. Den har stort set altid overskud og har mere eller mindre reddet det samlede overskud i flere år.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 16:43 
Ergo, Sony har altid en "afdeling" at falde tilbage på. Nintendo laver udelukkende "spil".

Jeg er 100% ligeglad med hvordan de forskellige firmaer fungerer. Jeg er her desuden heller ikke for at kaste med fanboy bemærkninger. Hvis man skulle få den mistanke : )
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 23/01-04 16:45 
FreddiE>
Nej, de tjener ingen penge på hardwaren, de taber derimod.

Kan du bakke det op med noget? Jeg har ærligt talt også meget svært ved at se, hvordan PS2 skulle være så mange gange dyrere at producere end GameCube.

Jeg betvivler ikke at Sony har tabt penge på PS2-konsollen, men efter 70 millioner eksemplarer er det svært at forestille sig. Jeg betvivler ikke at de har gjort det tidligere i forløbet, men undervejs er produktionen jo blevet væsentligt billigere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/01-04 16:48, rettet 23/01-04 16:49 
Søgaard>
Ergo, Sony har altid en "afdeling" at falde tilbage på. Nintendo laver udelukkende "spil".

Sure. Det blev bare læst som om produktionen af PS2 kun klarede sig fordi Sony havde andre afdelinger, som skød penge ind for at dække underskuddet. Hvilket selvfølgelig er noget ævl.

Men hvis ingen mener det, så er jeg da glad (i den sammenhæng ;)).

(Og så undlod jeg helt at nævne Pokémon. Samlerkort, tv-serier og hvad ved jeg har i hvert fald ikke hjulpet Nintendo, når det ikke gik så godt... ;p)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 16:52, rettet 23/01-04 16:53 
RJK >
Sure. Det blev bare læst som om produktionen af PS2 kun klarede sig fordi Sony havde andre afdelinger, som skød penge ind for at dække underskuddet. Hvilket selvfølgelig er noget ævl.

Men hvis ingen mener det, så er jeg da glad (i den sammenhæng ;)).

Jeg ved ikke hvad andre mener! Kan kun stå inde for mig selv : )

Selvfølgelig er PS2 ikke et hul i jorden, som Sony kaster penge i. Det har jeg aldrig prøvet at overbevise nogen om.

Hvis mine formuleringer er vanskelige at forstå, er det blot fordi jeg er dansker : )
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 23/01-04 16:55 
Søgaard>
Hvis mine formuleringer er vanskelige at forstå, er det blot fordi jeg er dansker : )

Ja, sådan har jeg det godt nok også tit... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
StarFStarFSkrevet 23/01-04 16:55 
RJK >
Så må det jo komme som en stor overraskelse for dig, at det faktisk går rigtigt dårligt for Sony overall. For nyligt annoncerede de at man var nødt til at skære 20.000 arbejdspladser væk. Det går elendigt i elektronikbranchen og endnu værre i mobiltelefon-branchen.

Faktisk er det SCE der er en af Sonys bedste afdelinger. Den har stort set altid overskud og har mere eller mindre reddet det samlede overskud i flere år.


mente heller ikke at den branche reder dem fra deres ps2 konsol.. mente bare at de evt kunne tjene penge der også.. at de så ikke gør nu.. er en nyhed for mig..
dRxLdRxLSkrevet 23/01-04 16:55 
StarF >
Det er jo ikke sandt.. Ja nintendo satte deres konsol pris ned.. Men de tjener stadig penge per solgte konsol.. noget Sony og MS ikke gør!

Så vidt jeg husker er det en forkert antagelse. I hvert fald hvad Sony angår. Her skulle det være 2-3 år siden de begyndte at lave PS2'er det kan betale sig at sælge.
Jeg vil dog sætte pris på troværdige kilder der siger det modsatte, både hvad microsoft og sony angår. Mens du er ved det må du egentlig også gerne finde tal der bekræfter at Nintendo stadig tjener penge per solgt gamecube ved det nye prisleje.
Hvis du ikke kan finde troværdige kilder til at understøtte dine påstande, vil jeg betragte dig som værende lige så fuld af varm luft som den "rapport" fra "NPD funworld".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 23/01-04 17:38 
RJK>
Om det så er Xbox-fanboys der beskylder mig for at være Nintendo-fanboy eller Nintendo-fanboys der beskylder mig for at være Xbox-fanboy, så er det lige komisk at læse hver gang...

Jep. Det må du som PS2-fanboy kunne more dig en del over ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RitesRitesSkrevet 23/01-04 19:55 
Men de kan læne sig op af salget på GBA, og det er hvad De gør.

Om du kan tage udtalelsen seriøst eller ej... Det kan jeg være ligeglad med.
Men når der kun er så få titler, som overhovedet interesserer en relativt hardcore gamer, så ved jeg sgu ikke hvem der har problemet. Ved kun, at det ikke kan være mig, når jeg kan gå hen til min Xbox, PC, PS2 eller endda GBA, hvis jeg vil underholdes.

Til Nintendo's forsvar skal det lige siges, at min GameCube bliver brugt en del. GB Player er nok den fedeste udgivelse til 'Cuben.
» a winner is you «
StarFStarFSkrevet 23/01-04 20:05 
dRxL >
Så vidt jeg husker er det en forkert antagelse. I hvert fald hvad Sony angår. Her skulle det være 2-3 år siden de begyndte at lave PS2'er det kan betale sig at sælge.
Jeg vil dog sætte pris på troværdige kilder der siger det modsatte, både hvad microsoft og sony angår. Mens du er ved det må du egentlig også gerne finde tal der bekræfter at Nintendo stadig tjener penge per solgt gamecube ved det nye prisleje.
Hvis du ikke kan finde troværdige kilder til at understøtte dine påstande, vil jeg betragte dig som værende lige så fuld af varm luft som den "rapport" fra "NPD funworld".

Hvis du nu brugte noget tid på at læse lidt rundt på nettet.. så STÅR det mange steder at NINTENDO er de eneste der tjener penge på deres konsol mens de andre tjener penge på deres licenser og sælger konsollen med tab.. Hvis du ikke kan gøre dette så anser jeg dig lige så fuld af luft som .........
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/01-04 20:11 
Rites >
Men de kan læne sig op af salget på GBA, og det er hvad De gør.

Om du kan tage udtalelsen seriøst eller ej... Det kan jeg være ligeglad med.
Men når der kun er så få titler, som overhovedet interesserer en relativt hardcore gamer, så ved jeg sgu ikke hvem der har problemet. Ved kun, at det ikke kan være mig, når jeg kan gå hen til min Xbox, PC, PS2 eller endda GBA, hvis jeg vil underholdes.

Til Nintendo's forsvar skal det lige siges, at min GameCube bliver brugt en del. GB Player er nok den fedeste udgivelse til 'Cuben.

Smag og behag! Bare fordi du er hardcore gamer, som du siger. Betyder det jo ikke at Gamecube er til grin. Det er en smags-sag, ikke fakta!
Home is where the hardware is..
RitesRitesSkrevet 23/01-04 20:31 
Jeg siger ikke at GC er til grin, spiludvalget har dog været alt for længe.

Med Twin Snakes og Crystal Chronicles ser det bedre ud, men der er alt for langt mellem titlerne til en maskine, som bare ikke favoriseres til multiformat titler!

-Og ja, jeg ville faktisk kalde mig hardcore gamer, ud fra den tid jeg bruger på spilrelaterede aktiviteter hver dag.
» a winner is you «
kimmerkimmerSkrevet 23/01-04 20:48 
Hvorvidt GCN'en er til grin, rent spilmæssigt, kommer jo helt an på hvilken/hvilke genre man er til. Synes bestemt ikke den er til grin i forhold til Xbox'en, men nu er jeg heller ikke til bilspil og fps'er (ååååh nej, hvad sætter jeg mon gang i nu)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
61 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig