X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy X-2: Godt i PAL?


Svar
Per SPer SSkrevet 21/01-04 18:30, rettet 21/01-04 18:34 
P:R nyhed:

Da Square tidligere havde for vane at udsende deres PAL udgivelser i en notorisk elendige kvalitet, uden nogen form for PAL optimering af billedet, har jeg undersøgt om FF-X2 ville lide samme skæbne.

Specielt FF-X og Kingdom Hearts har været hæmmet af ringe konverteringer. Med så markante sorte kanter foroven og forneden, nærmest widescreen 16:9 format, mistede spillene lidt af den glans som de velproducerede spil trods alt besad.

Fra EA har jeg modtaget dette svar fra Square-Enix:

>>>>>>

"In Europe, many complained about the missing 60Hrz option, would it be implemented in FF-X2?"

"We made a real effort to investigate the possibility of incorporating a 50/60 Hz switch or a full-screen mode into the PAL version of FFX-2 but we were unable to do so due to the following technical problems:"

·A total lack of the necessary VRAM for a full-screen PAL mode.

·A total lack of the necessary free space on the DVD for the visual data for a 50/60Hz mode.

"However, although the game has been developed using the same engine as FFX, we have been able to make the following improvements in FFX-2 with regards to the PAL conversion:"

·The screen ratio has been made equivalent horizontally and vertically to the NTSC version.

·A screen adjust function has been included.

"With the European version, we at Square Enix feel that we have pushed the hardware to its absolute limit, and since other features such as sound and lip-sync are near perfect, we believe that there is enough there for everyone to enjoy the gaming experience that is FFX-2."

"Regarding Square Enix’s future releases, we hope, after taking the technical requirements of each individual title into account, to be able to fully investigate the possibility of incorporating such features."

>>>>>>

Ikke helt den åbenbaring vi havde håbet på, 60 Hz. er i hvert fald helt ude af billedet, men en klar forbedring i forhold til sidste års udgivelser.

- det bliver afsløret inden længe om PAL versionen kan stå distancen. Vi håber på det bedste.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Le RoofLe RoofSkrevet 21/01-04 18:40, rettet 21/01-04 18:44 
Det var jo også de samme argumenter Square brugte, for ikke at tilføje en 60Hz option til PAL versionen af FFX. Det var, ifølge dem selv, ikke teknisk muligt.

EDIT: Men at beholde den oprindelige screen ratio, er da et skridt i den rigtige retning.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RitesRitesSkrevet 22/01-04 12:55 
Og man har jo alligevel slet ikke kunne nyde tidligere udgivelser ;)

-60Hz eller ej, så skal jeg da have det.
» a winner is you «
RonaldoRonaldoSkrevet 22/01-04 13:52, rettet 22/01-04 19:24 
Importer!

http://www.lik-sang.com/info.php?category=142&products_id=3699&

360,- gratis shipping inkluderet.
SephirothSephirothSkrevet 01/02-04 15:18 
Per S>
...and lip-sync are near perfect,

Hehe, eller noget..

Det ser ud til, at Pal versionen stadig er plaget af boarders. Tjek de første screens fra den tyske version af FFX-2.

Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HardballerHardballerSkrevet 01/02-04 15:23 
Lige til det med 60Hz i snakker om.. Hvorfor laver man det egentlig ikke i 100Hz? Ville det ikke gøre spillet mere flydende, eller er teknikken ikke så god endnu?

:)
RJKRJKSkrevet 01/02-04 15:47 
FAQ...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 01/02-04 15:49 
I hvilken kategori? Fatter minus af dette P:R, hehe..
RJKRJKSkrevet 01/02-04 15:56 
Jeg kan ellers høre, at du gør en stor indsats . . .

Søg i FAQ'en, hvis det er for svært for dig at finde det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 01/02-04 16:19 
Sephiroth>
Det ser ud til, at Pal versionen stadig er plaget af boarders. Tjek de første screens fra den tyske version af FFX-2.

Snowboarders!? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 01/02-04 17:53 
Ja...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OkottaOkottaSkrevet 01/02-04 17:57 
Square har to muligheder:

1. At omgående at stoppe med at konvertere flere FF spil til PAL - folk bør slet ikke spille spil der ser sådan ud længere; Det kan umuligt være sundt at se på så store borders, og når PS2'en ikke længere har den tekniske formåen, til at afvikle spil fullscreen...well.

2. Udvikle FF spil på Xbox, således PAL brugerne slipper for de skide borders.

Problem solved!
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CoreCoreSkrevet 01/02-04 18:01 
Tja, microsoft kunne også bare erkende at XboX giver dens ejere forskruede storhedsvanvid og lukke biksen, så slap vi for at lamme fanatikere sad og lukkede lort ud...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 01/02-04 18:11, rettet 01/02-04 18:13 
Ok - du foretrækker altså dårlige PAL konverteringer.

Fint nok.

*host* på Xbox er alle spil fullscreen *host* (tænk engang hvor flotte FF spil ville være i fullscreen, og i PAL)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 01/02-04 18:30 
Jeg foretrækker dårlige PAL-konverteringer fremfor ingen PAL-udgivelser overhovedet. Nu har jeg spillet dårlige PAL-konverteringer siden SNES'en, og jeg har da nydt spillene alligevel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 01/02-04 18:40, rettet 01/02-04 19:49 
*host* det må da være trist for dig, når/hvis du bestemmer dig for at få ws-tv...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RitesRitesSkrevet 01/02-04 18:44 
Syntes mere at det er et generelt problem, at udviklere er ligeglade med Europa.

Ikke fordi De ikke mener at markedet er der mere, men fordi arenaen hvor der vises hvad man kan er NTSC. Dårlige konverteringer sælger alligevel her, og der er ingenting at skulle bevise teknisk her.
» a winner is you «
LWSLWSSkrevet 04/02-04 17:19 
Når man importerer spillet, giver man bare udviklerene endnu en grund til at ignorere Europa og PAL. Jo flere eksemplare de får solgt her, des større chance vil der være for ordentlige PAL konverteringer.
RitesRitesSkrevet 04/02-04 17:27 
LWS: Du har ret, men samtidig forstår jeg godt dem der importerer.

Det er ikke fedt at blive behandlet skidt, bare fordi du kommer fra en bestemt del af verden.
Sjovt nok, så er der nogen der kalder den slags deskriminering for racisme.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 04/02-04 17:51 
LWS, du har måske ret, men jeg er hamrende ligeglad. Jeg har chip så jeg kan spille f.eks. FFX-2 i fuld skærm, frem for widescreen. Denne gang fik jeg "kun" spillet tre måneder før, men det plejer jo at vare længere tid. Så har jeg jo ikke engang nævnt de spil, som f.eks. SvC, Metal Slug 3 og dodonpachi DAI-OU-JOU, der overhovedet ikke kommer her...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 04/02-04 18:16 
Der har du jo en del af skylden, for at de spil ikke kommer.

Generelt er producenterne bare nogle svin.
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 04/02-04 18:44 
Jeg har ikke en pind at gøre med at spillene ikke kommer. Der er SÅ få der importerer, at det overhovedet ikke kan mærkes for producenterne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig