X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kan man rede en DC disk?


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-04 11:59, rettet 21/01-04 12:00 
Jeg har fået foræret Berserk: Guts Rage men det er defekt, for mange riser sikkert, nogen der kender til nogle tips om man kan rense sådan en disk op?
Det er da et forsøg hver, det ikke kan blive være:)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/01-04 13:40 
Du kan få sådan noget brunt halløj du smøre på CD´en, du tører det så af når det er tøret ind. I sættet følger det brune halløj og kludene man skal bruge til det. Jeg kan godt nok ikke huske hvad det hedder, men jeg vil da prøve at finde ud af det til dig :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-04 16:10 
Tandpasta, kan også bruges.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 21/01-04 16:46 
Tandpasta bør kun bruges hvis man ABSOLUT ikke har nogen anden mulighed :)
Mine erfaringer siger mig at det ofte bare bliver værre. Eller hvilken tandpasta bruger du? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-04 16:59 
Colgate Herbel, det som bæveren bruger ;).
Ej jeg brugte sq bare noget... af det billige, men jeg syns da det hjalp.
Men jeg har sq heller ikke meget lyst til at smøre ting ind i det stads.
Spiller nu: Phantasy Star IV
valiantvaliantSkrevet 21/01-04 17:05 
Har nu ikke bemærket at Martin har dårlig ånde, så tandpastaen er sikkert iorden.
Jeg har nogle gange brugt opvaskemiddel, ikke til tænderne, men til ridsede cd'er, et par dråber på cd'en og så gnider man fra midten og ud, derefter skylles med varmt vand, det virker nogle gange.
Fik på et tidspunkt et tip om at en tur i opvaskemaskinen kunne gøre underværker, har nu aldrig efterprøvet det, selvfølgelig stadig CD'en.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/01-04 18:12 
Tandpasta kan IKKE anbefales!!
Jeg brugte det engang på en DC skive, og spillet kunne absolut intet bagefter :-(
Så gav jeg det en omgang med det der brune knald, så kunne den godt bruges men ikke fuldt ud da den var blevet MØG ridset af tandpastaen....
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/01-04 18:25, rettet 21/01-04 18:26 
Hvis man bruger tandpaste med "store korn" er der stor chance for at cd'en bliver for ridset.
Jeg prøvede engang med zendium (tror jeg det var), uden at det overhovedet havde nogen effekt, eller kunne ses. Den må være fin-kornet.
Prøv derfor med forskellige typer tandpasta ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-04 18:28 
Har virket på et par af de Saturn spil jeg har købt brugt. Men når der nu er usikkerhed omkring det, så lad hellere vær'!

Mogens >
Super LOL :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-04 18:31 
Danny Salling >
Du kan få sådan noget brunt halløj du smøre på CD´en, du tører det så af når det er tøret ind. I sættet følger det brune halløj og kludene man skal bruge til det. Jeg kan godt nok ikke huske hvad det hedder, men jeg vil da prøve at finde ud af det til dig :-)

Meget gerne. Så længe det ikke koste en halv arm, jeg skulle gerne være i stand til at spille bagefter:)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 21/01-04 18:36 
Det koster ikke ret meget og kan bruges til ALT. Har selv brugt det til alm. CD skiver og DVD med gode resultater, mener faktisk det var på UK game site jeg fik det fra i tidernes morgen :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Zzap!Zzap!Skrevet 21/01-04 19:04 
Man kan købe en maskine der kan gøre det for en. Alt man skal gør er at indsætte CDen og presse grebet sammen nogen gange. Den koster omkring 500 kr.
Alternativt kan man rengøre CDen grundigt med opvaskemiddel, og så bagefter polere den op med en (fuldstændig!) fnugfri klud. OBS. Der skal poleres længe og blødt (prøv med et kvarter i første omgang), og så selvfølgelig som altid KUN inde fra midten og ud, eller omvendt.
Born to kill space
HardballerHardballerSkrevet 21/01-04 19:07 
valiant >
Har nu ikke bemærket at Martin har dårlig ånde, så tandpastaen er sikkert iorden.
Jeg har nogle gange brugt opvaskemiddel, ikke til tænderne, men til ridsede cd'er, et par dråber på cd'en og så gnider man fra midten og ud, derefter skylles med varmt vand, det virker nogle gange.
Fik på et tidspunkt et tip om at en tur i opvaskemaskinen kunne gøre underværker, har nu aldrig efterprøvet det, selvfølgelig stadig CD'en.

Oz lidt svært det andet, medmindre du har gebis ;)
JAAJAASkrevet 26/01-04 00:04 
Præcis DC spil har mange haft held med at dyppe kortvarigt i kogende vand. Skørt, men sandt.
GreaseballGreaseballSkrevet 26/01-04 14:18 
Kogende vand og plastik.... Hmmm jeg stiller mig lidt kristisk på bagbenene over det, mon ikke det kun fjerner fedt pletter på disken?
dRxLdRxLSkrevet 26/01-04 14:42 
Greaseball >
Kogende vand og plastik.... Hmmm jeg stiller mig lidt kristisk på bagbenene over det, mon ikke det kun fjerner fedt pletter på disken?

Jeg kan sige så meget at CD'en i hvert fald ikke tager skade af det, og ved nogle helt nye hjælper det rent faktisk. Det er som om der er en belægning af en art der lige skal varmes væk og ud i vandet før spillene virker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 26/01-04 18:42 
Jeg prøver engang, det kan ikke blive være, den enste måde det kan blive være, er hvis den knækker"8)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig