X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo DS


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 21/01-04 09:54 
Nintendo announced its new hardware today, which is a Nintendo DS (dual-screen) portable system (tentative name), it is a completely new product separated from the current GameCube and GameBoy Advance systems. The dual-screen system will have two connected 3" TFT LCD display panels with backlit, and two separate processors, the machine will have the ARM9 main processor and ARM7 sub-processor... Se hele indlægget
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
91 emne(r).
« < 1 2

Svar
RJKRJKSkrevet 02/02-04 11:45 
FreddiE>
PSP er en kopi af GameBoy, ligesom alle andre håndholdte konsoler derude.

Nåeh... Og alle konsoller er en kopi af NES eller hvad? ;p

Det er vist lidt unuanceret...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 12:23 
Nej, fordi de to forskellige markeder er vidt forskellige. Nintendo opfandt ikke konsolen, men de var med til at udbrede den.

Nintendo kan godt tage æren for den håndholdte konsol, de skabte konceptet.
RJKRJKSkrevet 02/02-04 12:38 
Var den håndholdte konsol (ie. Game Boy) ikke bare en naturlig videreudvikling af bipspillene, ligesom konsollerne var en naturlig udvikling af Pong-konsollerne osv.?

Desuden: Om Nintendo så skal have æren herfor, så er det jo ikke det samme, som at alt siden var en kopi heraf...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 12:46 
Alt er vel viderudvikling, DVD'en er en viderudvikling af CD'en, men det er alligevel ikke det samme.

Jeg er ikke helt sikker, men Nintendo var vel nogle af de første på marked med "bipspil".

Nej, alt er nødvændigvis ikke en kopi, men hvis du skal være ærlig, har der så været nogle håndholdte, som ikke har være inspireret af GameBoy? Bid mig armen om ikke Sony også har været inspireret af GameBoy'en.
RJKRJKSkrevet 02/02-04 13:03 
At sidestille inspiration med kopiering er nok også lidt groft...

Selvfølgelig "inspireres" alle af hinanden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 14:22 
Hvorfor skriver du ikke bare hvad du synts, isteddet for at modargumentere? Det giver en sjovere debat...

Sony bruger Nintendo's opskrift, krydret med alt muligt ikke-spil-relateret. Hvilke features får den som GBA ikke har? Jeg afskriver ikke produktet, men Sony laver en kongens efterfølger og lader som noget andet.
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 14:23, rettet 02/02-04 14:29 
FreddiE>
Nintendo opfandt ikke konsolen, men de var med til at udbrede den.

Det var Sony også. Og mange andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 14:27, rettet 02/02-04 14:28 
FreddiE>
Sony bruger Nintendo's opskrift, krydret med alt muligt ikke-spil-relateret. Jeg afskriver ikke produktet, men Sony laver en kongens efterfølger og lader som noget andet.

At firmaerne lader sig inspirere af hinanden er vel ikke noget nyt, hverken i konsolbranchen eller andetsteds.

Men vi har haft en ligende diskussion som den her. Eller hvad den her formodentlig bliver til.

Sidder og leder efter den, hvis denne diskussion tager fart...Nogen der kan huske den? RJK og Joachim M Andersen var vist med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 15:07 
Det var Sony også. Og mange andre.

Ja, har jeg da sagt andet? Jeg sammenlignede bare Nintendo's betydelse for de to forskellige markeder.

bede-x>
At firmaerne lader sig inspirere af hinanden er vel ikke noget nyt, hverken i konsolbranchen eller andetsteds.

Jeg vil kalde det mere end inspiration, når man udgiver et produkt som kan det samme, designet på næsten samme måde og er ment som en konkurrent for samme marked.
RJKRJKSkrevet 02/02-04 15:11 
Snakker vi stadig PSP vs Game Boy (Advance?) her?

Hvis de "kan det samme og er designet på samme måde", så har jeg svært ved at se, at det samme ikke kan siges om samtlige produkter indenfor samme genre/type?

Hvordan er det, at de er ens? Fordi de begge to er konsoller, der kan bruge spil, har en skærm og man kan holde den?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 02/02-04 15:23 
Vi får nok brug for nogle klare adskillelseskriterier.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 15:27, rettet 02/02-04 15:29 
Nej ikke hvis du kigger på specifikationerne, PSP bruger et andet medie og har nogle flere kræfter.

Der er jo flere måder at designe noget håndholdt der kan afvikle spil. Det prototype design som Sony åbenbart anerkender (?) ligger meget op af det, som er på marked i dag (ikke kun fra Nintendo).
RJKRJKSkrevet 02/02-04 15:37 
Jeg har unægteligt svært ved at se, at sammenhængen skulle være så stor, at man kan kalde det for "kopi". Og jeg mener umiddelbart du kommer på endnu mere tynd is, når du påstår, hvad der er kopieret hvorfra.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 02/02-04 15:42 
Ikke en klon eller kopi, men inspiration lyder noget ala man ser en fugle flyve, og så opfinder man flyvemaskinen.

Lad os bare sige at Sony laver deres egen version af GameBoy.
RJKRJKSkrevet 02/02-04 15:52 
Lad os bare sige, at Sony laver en håndholdt konsol, ligesom Nintendo, Sega, Atari, SNK og Bandai har gjort før dem og andre sikkert også vil gøre efter dem.

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 02/02-04 15:55 
Kan man ikke netop sige at PSP faktisk er nyskabende af en håndholdt konsol, idet at den implementere nye funktioner til konsollen - så den kan bruges til andet end at spille på (MP3 afspiller ect.)?

Det har Nintendo ikke gjort, og mig bekendt, heller ikke de andre håndholdte.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
happyEDhappyEDSkrevet 03/02-04 19:56 
der er ikke noget som helst ny skabende ved sony.. !!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
MarcusMarcusSkrevet 03/02-04 20:16 
Tas>> Det er jo netop der Sony har "fordelen" de tager Nintendos konsoller og tilføjer alt muligt ikke konsol relateret, som der også tidligere blev nævnt.

Nintendo er for mig som IBM's OS2 mens Sony er Microsoft.

Jeg er klart anti sony modsat Freddie.
Og jeg støtter Nintendo i godt og ondt :)

Jeg synes også det var fedt med de gamle Power Player blade's konstante anti sega kommentarer, god læsning må man sige! :)
bootsbootsSkrevet 03/02-04 20:25 
tas>
Kan man ikke netop sige at PSP faktisk er nyskabende af en håndholdt konsol, idet at den implementere nye funktioner til konsollen - så den kan bruges til andet end at spille på (MP3 afspiller ect.)?

Det har Nintendo ikke gjort, og mig bekendt, heller ikke de andre håndholdte.

Mig bekendt, kan man da købe alt muligt tilbehør til GBA, så man både kan høre MP3 på den, tage billeder med den, se TV på den, se video på den m.m.
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 20:39 
tas>
Det har Nintendo ikke gjort, og mig bekendt, heller ikke de andre håndholdte.

Nintendo's politik er udelukket fokus på spil. Det har dog ikke hindret tredjeparts firmaere, at udvikle software/hardware der kan forvandle GameBoy til et multimedia system.
RJKRJKSkrevet 03/02-04 21:33 
FreddiE>
Nintendo's politik er udelukket fokus på spil.

Så Nintendo har ikke noget med Game Boy Camera og Game Boy Printer at gøre...?

;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 03/02-04 22:03 
Nintendo designer hardware til spil-software, men de elsker gadgets og legetøj.

Sony elsker elektronik mere end spil, og derfor er deres interesse at smelte de to sammen.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/02-04 14:44 
RJK>
FreddiE>
Nintendo's politik er udelukket fokus på spil.

Så Nintendo har ikke noget med Game Boy Camera og Game Boy Printer at gøre...?

;)

Med FreddiEs formulering så laver Nintendo jo ikke andet end hardware ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 10/02-04 18:33, rettet 10/02-04 18:35 
IGN har nogle rygter om Nintendo DS:

NDS will be downward compatible with GBA.

One of the two screen is a touch screen, which can accept input from a pin or finger.

NDS will have wireless data communication support.

NDS will cost around 13700 yen (760 DKK) to manufacture.

NDS will have graphics capabilities similar to the Nintendo 64, it can deliver both 3D and 2D sprite based graphics.

Games will be delivered on memory cards using Matrix Semiconductor technology, which is cheaper and faster to product than GBA cartridges.

Nu lyder det endnu mere specielt. Ikke nok med at der er to skærme - den ene er en touchscreen! Kan man nu kæle for sine pokemons? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-04 10:53, rettet 17/02-04 11:08 
FreddiE>
Lad os bare sige at Sony laver deres egen version af GameBoy.

Ligesom Nintendo lavede deres egen version af Microvision og kaldte den Gameboy.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/02-04 11:00 
Chrono: Hvor på IGN har du læst det? Jeg kan ikke se det?
happyEDhappyEDSkrevet 17/02-04 20:15 
det er jo også spil relateret .. så jeg vil give ret i at nintendo kun fokusere på spil, hvor alle andre fokoser på alverdens ting... og jeg vil bare spille

Så er altid glad for det nintendo fortager sig , bare synd at der ikke er flere der kan se at de virkelig gør noget for at man skal få en god spil oplevelse. de kunne jo også bare lave en konsol med masser skyder, køre og voldsspil, hvor du kan se dine dvd film(som du elles kan på din dvd, så hvorfor skal man kunne der) og høre musik og se billeder.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RonaldoRonaldoSkrevet 17/02-04 21:34 
Bede-x>
Ligesom Nintendo lavede deres egen version af Microvision og kaldte den Gameboy.

Nej, GameBoy var en viderudvikling af Game & Watch, som er lige så gammel som Microvision.

Microvision's design er også langt fra det samme som GameBoy, og de andre efterfølgende håndholdte.
Bede-xBede-xSkrevet 18/02-04 15:08 
FreddiE>
Nej, GameBoy var en viderudvikling af Game & Watch, som er lige så gammel som Microvision.

Gameboyen er da klart en viderudvikling af Microvision. Det kan vel ikke diskuteres.

Det der fremhæves som det "nye" på GB, er muligheden for at skifte spil, hvilket fantes på andre håndhåldte konsoller lang tid før.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 18/02-04 16:28 
Microvision's catridges var systermene i sig selv (hardware-mæssigt), konsolen var bare en skærm og nogle knapper.

Den måde Nintendo designede GameBoy'en på er det, som jeg mener bliver "kopieret".

Microvision var også ufattelig ubetydelig for det håndholdte marked, så det er ikke relevant.
Zzap!Zzap!Skrevet 18/02-04 19:55 
Den maskine som nok må siges at være GameBoyens nærmeste forfader, er den her "lille" fætter:
http://www.miniarcade.com/epoch/pgc.htm
"Epoch Game Pocket Computer" (langt navn hva?).
Den havde udskiftelige cartridges og en "fri" skærm, som jo nok også er de fordele, der kendetegner den org. GameBoy.
Born to kill space
yokanabsteryokanabsterSkrevet 18/02-04 23:19 
http://image.lik-sang.com/content/nintendo-ds/large/nintendo-bs.jpg ------Så siger jeg "Thumps up" ; )

Andre billeder/concepts
soon the world will be one big computer
NaieraNaieraSkrevet 18/02-04 23:56 
Thumper, som i Dune?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-04 15:15 
FreddiE>
Microvision's catridges var systermene i sig selv (hardware-mæssigt), konsolen var bare en skærm og nogle knapper.

Det er jeg klar over.

Den måde Nintendo designede GameBoy'en på er det, som jeg mener bliver "kopieret".

Jeg er af den overbevisning, at det nye ved GBen var de udskiftelige cartidges, hvilket var set før.

Microvision var også ufattelig ubetydelig for det håndholdte marked, så det er ikke relevant.

Her er vi enig. Men om æren for noget nyt så skal gives til dem der opfinder noget, eller dem som gør det kendt, kan så diskuteres.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
fearless popcornfearless popc...Skrevet 20/02-04 15:22 
Yokanabster > Det link du gav til sidst, så ser nr. 3 meget lovende ud :)
just plug it in.
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-04 15:24 
Zzap!>
Den havde udskiftelige cartridges og en "fri" skærm, som jo nok også er de fordele, der kendetegner den org. GameBoy.

Jeg vil så stadig mene at Microvision er en mere relevant sammenligning, da den kom først, men lad det nu ligge, for det rokker ikke ved min påstand: At der kan findes flere forskellige maskiner, som mere eller mindre lavede det samme som Gameboyen, flere år før(mht Microvision faktisk 10 tidligere).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
yokanabsteryokanabsterSkrevet 20/02-04 20:44 
Anders>Det link du gav til sidst, så ser nr. 3 meget lovende ud :)

Yep...Jeg syntes at disse designs er ret flotte, og ser lovende ud...Men bare den ikke bliver for stor og klodset. Jeg kan næsten ikke forestille mig en brugervenlig måde at lave 2 skærme på( eller 8 for den sags skyld ;). Den skal virkelig have et smart og cool design for ikke virke grim og stor...Glæder mig dog ekstremt meget til at se den færdige version, ligesom jeg gjorde med Advance'n, glemmer ikke mine mange screen prints :)
soon the world will be one big computer
Zzap!Zzap!Skrevet 20/02-04 22:10 
@Bede-x
Microvision var jo bare et paddle man kunne sætte på forskellige spil.
Det var jo kun lavet på den måde, for at spare omkostningen til potten og batteriholderen, hver gang man købte et nyt spil.
Born to kill space
HardballerHardballerSkrevet 21/02-04 04:29 
Kunne det ikke tænkes, at den bliver lavet som Advance'en? Altså den måde den lukkes på, og så med knapper under hver skærm.. Kunne ikke forestille mig skærmen oven over den primære.. Tror de vil lave noget som beskytter skærmen..

Kan da lige tegne hvad jeg mener i paint engang ;)
Bede-xBede-xSkrevet 23/02-04 10:40 
Zzap!>
Microvision var jo bare et paddle man kunne sætte på forskellige spil.

Ja. Altså en handheld :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/02-04 10:44 
FreddiE>
Nej, GameBoy var en viderudvikling af Game & Watch, som er lige så gammel som Microvision.

Jeg mener at Game & Watch er fra 1980 og Microvision fra 1979, men jeg har ikke lige fået det slået op. Tager jeg fejl?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
91 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig