X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Contra


Svar
jaesjaesSkrevet 20/01-04 00:20 
Hvad siger I til det?

Jeg synes det virker lovende, men synsvinklen ser desværre ikke ud til at give det helt store overblik...

Neo Contra på tothegame.com
Per SPer SSkrevet 20/01-04 01:10, rettet 20/01-04 01:11 
Kommer desværre til at tænke på Konami's tidligere 3D udgaver af Contra til PlayStation (Bl.a. Contra: Legacy of War). Hvilket er en temmelig uhyggelig tanke.

Jeg håber at de har taget ved lære af deres gamle fejltrin.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/01-04 15:25, rettet 20/01-04 15:27 
Ja, den synsvinkel vækker godt nok noget mishag, men det lader til at være samme team bag det seneste PS2 Contra - og det er jo faktisk en rar tanke, selvom nogle nok synes det modsatte. Men det var Contra i sin pureste form. Og sådan bør det være...

"Neo Contra integrates all of the classic shooting gameplay elements that have come to define this renowned series while bringing the experience to a 3D world."

OK, hvis de siger det ;) Har vist hørt dette fine presse-omkvæd før. Mon man skal sætte sig forventninger om nye optimerede 3D-briller...?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
jaesjaesSkrevet 29/05-04 20:13 
Ny trailer - kræver min. gratis medlemskab (GS).

Go Konami.
SumezSumezSkrevet 29/05-04 22:36 
Per S>
Kommer desværre til at tænke på Konami's tidligere 3D udgaver af Contra til PlayStation (Bl.a. Contra: Legacy of War). Hvilket er en temmelig uhyggelig tanke.

Jeg håber at de har taget ved lære af deres gamle fejltrin.

Det er en syndig sammenligning. De to PSX-spil, blev lavet af en eller andet sølle, tysk, udvikler.
Som Skyblazer siger, er det de rigtige, der står bag Neo Contra. Selvom synsvinklen er en anden, tror jeg sagtens de kan fange præcis det samme gameplay, som jeg personligt elsker, fra Shin Contra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 29/05-04 22:44 
De der top-down sekvenser minder mig om det svage SNES contra.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 29/05-04 23:19 
En meget almindelig sammenligning. Men jeg tvivler på at det er noget man skal gå efter. Radiant Silvergun er jo også top-down (stort set), right? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 29/05-04 23:36 
Præcis.
Jeg var også lidt skeptisk i starten, men efter at der er kommet filmklip, må jeg sige, at jeg ser frem til spillet. Det ser heldigvis ud til, at de har forstået at udnytte de forskellige synsvinkler fint.
Og egentlig også forfriskende, at spillet skifter stil fra side-scroller til top-down og videre til isometrisk. Spændende om det bliver forvirrende eller irriterende i praksis.
dRxLdRxLSkrevet 30/05-04 09:20 
Sumez>
En meget almindelig sammenligning. Men jeg tvivler på at det er noget man skal gå efter. Radiant Silvergun er jo også top-down (stort set), right? ;)

Det var måske en lige hård nok afvisning, i betragtning af at filmen indeholder billeder som det her: Neo Contra

Et billede der for mig i hvert fald vækker dårlige minder.
Så længe de har valgt ikke at lade spilleren dreje om sin egen akse ved hjælp af skulderknapperne, så kan det dog ikke være nær så slemt. Lad os håbe på Robotron styring =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 30/05-04 09:51 
dRxL>
De der top-down sekvenser minder mig om det svage SNES contra.

Jeg var nu ret glad for Super Contra, eller Super Probotector, som det hed herhjemme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 31/05-04 17:19 
Som sædvanlig kan man aldrig danne sig et indtryk før spillet er færdig, og man har det siddende i maskinen. (gælder alle previews). Alle de tidlige screenshots giver jeg ikke noget for. Det kan se nok så åhhh... og ihhh... ud, men jeg mangler lidt selv at prøve det.

Jeg var nu ret glad for SNES contra, men dog ikke de top-down sekvenser. Det virkede mere som teknologisk show-off... "Se, vi kan rotere hele skærmbilledet. wow!". Definitivt er der bare platform-delen der virkede bedst.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 31/05-04 18:04 
Jeg synes det bør være tydeligt for enhver at Neo Contra er en direkte opfølger på Shattered Soldier. I den slags spil betyder perspektivet ikke særlig meget. At det blev elendigt udført i SNES-spillet, har intet med det nye spil at gøre. Det samme hold formået at opfylde mine ønsker om det forrige spil, så mon ikke Neo Contra også kan gøre det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 06/09-04 07:18 
Der er en over ti minutter lang fremvisning i On the Spot fra 19/8 på GameSpot. Den begynder ca. 2 minutter inde i programmet.

On the Spot
OkottaOkottaSkrevet 06/09-04 11:29, rettet 06/09-04 15:25 
Det ser underholdende ud, men Konami må gerne snart fjerne deres heavy musik i spillet, og erstatte det med noget af det (desværre) sparsomt brugte elektroniske ditto, fra Shattered Soldier.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 06/09-04 11:38 
Jo tak! Shattered Soldier havde et virkelig dejligt soundtrack, selvom der nu også var et par metal-numre at finde i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 06/09-04 12:08 
Okotta>
Det ser underholdende ud, men Konami må gerne snart fjerne deres heavy lorte musik i spillet

Og det er så din mening. Personligt mener jeg at soundtracket passer forrygende godt til Shattered Soldier. Det er jo i bedste gung-ho stil og derfor passer musikken også godt dertil.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 06/09-04 12:21 
Nu er det jo heller ikke SS's sountrack, Okotta kritiserer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 06/09-04 12:27, rettet 06/09-04 12:33 
Det er heller ikke præcis den titel jeg hentyder til. Blot ved jeg, som jeg skrev, at musikken passer forrygende godt til det SS. Og det ville da være en skam hvis man skulle opgive så godt et soundtrack.

Edit: Jeg skal lige indføre at jeg kun har prøvet SS i hele serien og for mig virker heavy musikken som en fint detalje i action gameplayet. Jeg går ikke ud fra at der er mindre knald på de tidligere titler og derfor vil jeg stadig mene at heavymusikken er den slags musik der skal bruges.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 06/09-04 12:38 
Umiddelbart synes jeg nu sountracket i Neo Contra lyder som noget henad det samme som i Shattered Soldier. Det ville ikke komme bag på mig, hvis det er de samme musikere, der står bag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 06/09-04 15:11 
Juggernaut>
Jeg går ikke ud fra at der er mindre knald på de tidligere titler og derfor vil jeg stadig mene at heavymusikken er den slags musik der skal bruges.

Der er ligeså meget knald på, i SS, når den elektroniske musik bruges, istedetfor heavy ditto'en, og den heavy musik der er i SS, synes jeg er alt alt for overgearet - alle andre lyde drukner nærmest i det l.... musik.

Det er vel egentligt også forkert at kalde det heavy, for det lyder nærmere henad en omgang tysk dødsmetal, og det gør det IKKE bedre.

Næh - den musik der bruges i SS, på banen efter boss'en på havet - ham der står på "vandski" - den er sgu i orden; Det er den bane hvor man svæver ned i gennem hullet, og ned i den underjordiske base. For min skyld ku' de bruge musik-stilen på den bane, i resten af spillet - selvfølgelig med lidt variation i rytmen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 15/04-05 13:33, rettet 15/04-05 13:36 
Hmm, jeg mindes at jeg havde skrevet min perosnlige vurdering af spillet, men det er nok røget i det crash vi havde før nytår.

Anyway, jeg har haft spillet i ret lang tid nu, men har først på det seneste fået taget mig sammen til at spille det ordenligt. Og det er langt bedre end jeg først vurderede. Først og fremmest var der mange, der var irriterede over det system, der prægede Shattered Soldier, hvor man nærmest skulle kende alle fjendernes mønstre for at have en jordisk chance. Her er Neo Contra langt mere fair, og også sværere, da man ikke bare kan lære fjendernes mønstre og dermed gå gennem alle banerne uden en skramme (som man kunne i SS). Men som i enhver anden god shooter, hjælper det naturligvis at spille banerne igen og igen for at blive bedre.

En af de ting, jeg først kritiserede Neo Contra for var at det var lidt tyndt og [visuelt] kedeligt, og alle mellemsekvenserne ødelagde fuldstændig det "flow" man forventer af et Contra-spil. Sammenlignet med alle de seje sekvenser i SS, virker Neo Contra bare dødt. Men det er nu kun førstehåndsindtrykket, der tager skade af det. For når først man får sat sig ind i spillet, er det gameplayet der tæller, og her er spillet både meget varieret og sjovt hele vejen igennem.
Især når man spiller to spillere, er det sjovt. Her var SS næsten umuligt, da det krævede at begge spillere var præcis lige gode til spillet, og alle større fjender skulle have dobbelt så mange skud når man var to. Også her er Neo Contra klart forbedret, og for at få det fulde udbytte af spillet, er det nødvendigt at være to spillere. Man kan nemlig vælge mellem 3 (6, når alle er unlocket, plus 2x6 variationer via to "unlockable" figurer) våbensæt, der gør det muligt at supplere hinanden effektivt. Er man kun én spiller, afhænger spillets balance fuldstændig af hvilket våbensæt, man vælger, og nogle områder bliver lettere, mens andre bliver langt sværere. Så man kan spille gennem spillet igen og igen med forskellige våben for at opleve flere af spillets aspekter.

For at opsummere det kort, er Neo Contra et spil, jeg vil anbefale til alle fans af gode shooters, og den skiftende synsvinkel har ingen indflydelse på spillet. Eller hvis den har, er den i hvert fald udelukkende positiv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-05 14:22 
Er det overhovedet udkommet i PAL endnu?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
OkottaOkottaSkrevet 15/04-05 14:36 
Ja; Det er et stykke tid siden det gjorde det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-05 14:41 
Arrhg must have!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
OmenOmenSkrevet 15/04-05 21:04 
http://www.gamereactor.dk/texter/?id=59069

Er du sikker? ;)

Som jeg også skriver i anmeldelsen, er det SÅ ærgeligt at Acclaim ikke fik Red Star udsendt. DET er Contra, som Contra burde være.
Vote Ficus!
JuggernautJuggernautSkrevet 16/04-05 00:36 
Jeg så spillet på det forrige konsolseminar på Amager, og det kriblede virkelig i fingrene. Det ser meget interessant ud. Men der er jo også forskel på hvordan Sumez spiller og bryder ud i glæde og kampgejst, og så på hvordan vi andre normale hedninge klarer jobbet:) Uanset hvad, er det afgjort et spil jeg må teste. Om det er fedt eller ej.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 16/04-05 15:23, rettet 16/04-05 15:25 
Neo Contra har ikek fået de bedste anmeldelser, og jeg var heller ikke så begejstret for det i starten (heller ikke da jeg spillede det på Konsolseminar), men jeg må sige at det klart er gået i den bedre retning. Det er den slags spil, der bliver bedre hver gang man spiller det. Det hjælper som sagt at spille to samtidig og låse op for nogle flere våben.

Omen>
Det flyttede perspektiv synes dog desværre at være en af de eneste overvejelser udvikleren har gjort sig, da de skulle finde ud af hvad der gik galt med det forrige PS2 spil i serien. Alt for mange af de samme fejl bliver gentaget, og værst af alt er at Konami stadig ikke har mestret at balancere spillet optimalt. Sværhedsgraden er ganske vist sat ned, men det ændrer stadig ikke ved at størstedelen af spillet ikke kan læres, men skal huskes. Kort sagt vil man skulle gentage baner og bosser adskillige gange før man har en reel chance for at klare sig igennem, uanset hvor dygtig man måtte være.

Udfra dette skulle man næsten tro at det var to forskellige spil, vi har spillet.
først og fremmest kan jeg nævne (og har gjort ovenfor) adskillige ting, Konami har "forbedret" siden Shattered Soldier, og jeg er meget nysgerrig efter hvilke fejl, det er du snakker om.
Jeg mener overhovedet ikke, du har ret i det med at spillet skal "husket". Det gælder for Shattered Soldier, ja, men Neo Contra er helt anderledes her. Der er ikke et eneste sted i spillet, hvor det kræves at man kender banen. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at du nævner nogle eksempler her.
Jeg havde spillet spillet to gange, og Svovlmunk havde ikke spillet det før, da vi for en måneds tid siden spillede gennem det og gennemførte (med den dårlige slutning efter 5. bane vel at mærke) i første forsøg.
Skal man klare spillet med S ranking, hjælper det dog nok at have spillet banerne mange gange før, men det er jo kun fedt. :)

EDIT: Faktisk ret sjovt at du kan kritisere Contra-spillene for at være bygget på udenadslære, og samtidig rose Ikaruga for at være noget af det bedste indenfor shooter-genren. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 16/04-05 15:40, rettet 16/04-05 15:42 
Fair nok, men jeg er ikke helt enig :)

Som jeg skriver i anmeldelsen mener jeg ikke at banerne skal huskes lige så meget som det var tilfældet med SS, men bosserne (på nær måske den første) har jeg svært ved at se hvordan man skulle kunne klare på reflekserne alene. Banerne har jeg ikke noget problem med (på nær et par enkelte "feje/tynde" fjender som bombeflyene der dukker op ud af ingenting på spillets første bane) og synes jeg også er rimelige for det meste, men det er frustrerende at ville gennemføre spillet på en credit, for derefter at miste alle sine liv ved en boss som jeg reelt ikke synes at have nogen chance mod, uden at kende dens mønstre.

Mht. Ikaruga synes jeg aldrig nogensinde spillet er unfair. Der er perfekte måder at gennemføre det på (chains), men hvis man spiller spillet for at gennemføre det, er det altid op til spillerens egne evner. Det er supersvært, ja, men ikke urimeligt og det synes jeg Konami kunne lære noget af.

Gav det mere mening? ;)
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 17/04-05 18:29 
Jeg synes stadig, du er for kritisk overfor Neo Contra.
Jeg forstår ikke helt hvilke bosser det er, du har problemer med. Det er klart, de bliver lettere når man kender dem, men som regel holder de sig til de konventioner man kender (stort advarselslys før en stor laserstråle, røde mærker på jorden før der falder missiler, osv) og selvom det ikke altid er lige nemt at skade bossen, når man ikke kender den, kan man altid undgå hans skud indtil man har snøret den. Jeg kan virkelig ikke se hvilke bosser, der er et problem med (måske lige hende på bane 3, men det er stadig småting, som er ubetydelige efter man har set hende én gang). Jeg kan ikke finde ud af, hvor spillet er mere uretfærdigt end de andre spil, du nævner.

Og ser man bort fra den sag, forstår jeg heller ikke hvilke andre "fejl", du synes Konami har gentaget med Neo Contra. For du skriver egentlig ikke konkret i anmeldelsen, hvad der gør spillet så dårligt. Det eneste, jeg kan klage over, er at spillet er lidt for kort og lidt for nemt (man kan få S ranking med 98%).

Men nej, Neo Contra er selvfølgelig ikke helt på højde med Gradius V og Ikaruga, som jeg, sammen med Pulstar, ser som de bedste shootere nogensinde. Men det er kanongodt, og 5/10 synes jeg personligt er alt for lavt. I hvert fald udfra GameReactors skalastandard. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig