X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neon Genesis Evangelion


Svar
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 14:08, rettet 18/01-04 14:12 
I mandags lånte jeg Perfect Collection af en klassekammerat. I nat blev jeg så færdig, med de små 12 timer. Genialt. Jeg skal se noget mere Stand Alone Complex, før jeg kan afgøre med mig selv, hvad der er bedst. Nu ville jeg bare gerne vide, hvad for en/nogle film jeg skal have fat i, for at få den alternative slutning, uden alt for meget genbrug fra serien. Alt Evangelion jeg ikke har set nu, vil jeg altså gerne se. Jeg synes bare, at IMDB giver lovligt mange søgeresultater, og der er jo nogle animehoveder her, så jeg tænkte lige, at jeg ville spørge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KakarotKakarotSkrevet 18/01-04 14:17 
Prøv at se dem der hedder:

End of Evanglion
Evanglion- Death and Rebirth
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 14:29, rettet 18/01-04 14:32 
Så hvis jeg køber den her, så får jeg en alternativ slutning? Men der er stadigvæk noget med, fra serien, right?

Der er jo også den her: http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=8323

Jeg er stadigvæk lige forvirret ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KakarotKakarotSkrevet 18/01-04 14:39 
Altså, Du tænker på en alternativ slutning af hele serien,ik? :)

Death and Rebirth er film,der finder sted inde i serien.. Men den er rigtig fed..

Ellers prøv End of Evanglion det er med en alternativ slutning af hele serien, og efter min menning en af de bedste film i Neon G serien..
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 15:39 
OK, det kigger jeg på. Man bliver jo nødt til at have dem begge ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 18/01-04 16:00 
Har haft fundet en side med anbefaldet tidslinie, men siden var så lille at jeg bare gemte den, så har ikke link.

Så tester lige om format ryger hvis jeg bare paster tekst.


----------------------------------------------------------
Ideal sequence of viewing
Neon Genesis Evangelion

1 ep. 1 Angel Attack
1 ep. 2 The Beast
1 ep. 3 A Transfer
1 ep. 4 Hedgehog's Dilemma
1 ep. 5 Rei, Beyond Her Heart
1 ep. 6 Showdown In Tokyo-3
1 ep. 7 The Human Creation
1 ep. 8 Asuka Strikes!
1 ep. 9 Dance If You Want To Win
1 ep. 10 Magma Diver
1 ep. 11 The Day Tokyo-3 Stood Still
1 ep. 12 The Value of A Miracle is...
1 ep. 13 Lillputian Hitcher
1 ep. 14 A Weaving Story
1 ep. 15 Lie and Silence
1 ep. 16 Spliting of the Beast
1 ep. 17 The Fourth Child
1 ep. 18 Ambivalence
1 ep. 19 A Man's Fight
1 ep. 20 Form of the Mind, Form of the Man
1 ep. 21 The Birth Of Nerv
1 ep. 22 At Least Be Human
1 ep. 23 Rei III
1 ep. 24 The Final Messenger

1 rev. Death(og /Rebirth i en senere udgave)


1 mov. End of Evangelion (Air/Heart)


1 ep. 25 The Ending World
1 ep. 26 Take Care Of Yourself

Later <----- bare at man skal se dem efter serien

Director's cut
1 ep. 21 The Birth Of Nerv
1 ep. 22 At Least Be Human
1 ep. 23 Rei III
1 ep. 24 The Final Messenger



-----------------------------------------------------------
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkenDarkenSkrevet 18/01-04 16:02 
og hvis nogen gider PM mig om en linie eller to omkring hvad der er i directors cut, ville det være fedt.
(mere om det er must eller ?)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 19/01-04 23:36 
Naiera, at dømme efter din post behøver du ikke andet end End Of Evangelion.

End er en alternativ udgave af seriens to sidste episoder. Groft sagt viser serien os hvad der sker inde i Shinjis hovede mens End viser os hvad der sker udenfor i den virkelige verden. End er forøvrigt fremragende.

Death & Rebirth består af to halvdele. Den første (Death) er en sammenklipning af serien med noget ny animation. Langt det meste er noget du allerede har set og det kan diskuteres hvor vigtig den nye animation er. Den anden del (Rebirth) er identisk med første halvdel af End. Med andre ord hvis du køber D&R er det kun halvdelen der er noget værd da du alligevel skal have End.

Jeg er fan af serien, men kan finde mange ting at bruge de 100,- som D&R koster på.
NaieraNaieraSkrevet 19/01-04 23:40 
OK, så fik vi det på det rene. Jeg ved godt, hvad det var serien viste, i de sidste to afsnit ;) Jeg behøver ikke lige en længere forklaring, jeg var på dupperne da jeg så dem ;)

*** spoiler ***

Så Misato dør altså, i den virkelige verden? (Man ser hende ligge temmeligt død i det, i et hurtigt glimt, i enten 25 eller 26)

*** spoiler slut ***
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 19/01-04 23:58 
Det må du se End for at få svar på ;-)
NaieraNaieraSkrevet 20/01-04 00:27 
No, you must tell me! :) Resten skal jeg så se End, for at få svar på ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 20/01-04 08:51 
Lad mig sige så meget som at "End" ikke bare er en titel de har brugt fordi det lyder godt ;-)
AmbyAmbySkrevet 20/01-04 10:06 
Så kan I jo passende ser frem til live-action filmen der er på vej.
Jeg kan ikke få hænderne langt nok op.

NGE
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 20/01-04 10:19 
Den bliver utvivlsomt rædsom, men jeg glæder mig da til at se live-action-udgaven af Eva 01.
KakarotKakarotSkrevet 20/01-04 10:21 
Me 2.. Kan sgu ik få nok af Neon G.. ;)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
NaieraNaieraSkrevet 20/01-04 12:24 
Jmog>
Lad mig sige så meget som at "End" ikke bare er en titel de har brugt fordi det lyder godt ;-)

OK, så er det jo ikke svært, at tænke sig til hvad der sker ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/02-09 15:14, rettet 07/02-09 15:16 
Nu har jeg så langt om længe fået købt alle dvd'erne i platinium-serien af Neon Genesis, men jeg mangler stadig "Death And Rebirth" og "End of Evangelion". De ser dog ud til at være udgået af produktion, men jeg synes at kunne huske at Anno har lavet to director's Cut genudgivelser i form af "Resurrection" og "re-et-eller-andet andet", men kan ikke umiddelbart finde dem. Er der nogen der kan guide mig en smule?

Hvis der er en Blu-Ray udgivelse på vej, vil jeg også gerne gøres opmærksom på dette :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 07/02-09 17:41 
Director's Cut udgaverne af afsnit 21-24 får du allerede med på platin-dvd'erne. Det har ikke noget at gøre med de to film, hvor kun End sådan set er interessant.

Der forlyder intet om Blu-ray-udgivelser, heller ikke af de nye film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/02-09 18:13, rettet 07/02-09 18:13 
Ja det kan jeg godt se at der står bag på dvd'en, nu du nævner det. Jeg ser om jeg kan finde End of Evangelion.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig