X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wave Race frustrerende? JA!


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 18/01-04 13:26 
Jeg købte waverace: blue storm billigt i ebgames her den anden dag, og har glædet mig til at få det, lige siden det udkom, men jeg blev mega skuffet :-(

Hvad jeg blev skuffet over, var elendige styrring. Jeg når ikke længere end 3-4 bane i den første tournering, før jeg er ved at kyle det hele ud ad vinduet. Bølgerne har alt for stor indflydelse på styrringen, og hvis man vil dreje bare lidt skarpere end normalt, så drejder man 180 grader og ender ude i sandet, hvor man med sikkerhed taber løbet. Det er ikke hvad jeg kalder underholdende :-( Den gamle styrring var 100 gange bedre. Det nye er bare frustrerende.

Jeg kan godt li spil som tager lang tid at mestre, og jeg ved at hvis man bliver god til waverace, føler man også større glæde ved at vinde, fordi det netop er så svært. Men ærligt talt, spillene skal også være nemme at gå til, og det er WR bestemt ikke. Det er ris til nintendo's egen røv, at jeg nok ikke gider at bruge mere tid på det, ever! så kan de lære det...

Desuden er vandet ikke det flotteste nogensinde, som der står overalt. Det mangler en lille finesse som hedder specular highlights. Uden det ser vandet alt for flat og tørt ud, som i WR's tilfælde. Det gamle var super fedt, synd at styrringen ødelægger det nye :-(

Er jeg ene mand om denne mening?
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 18/01-04 13:28 
Spillet bliver temmelig svært, og det var osse grunden til jeg helt opgav det.

De 25 fps er heller ikke for spændende at se på.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 18/01-04 14:06 
Ja gu er det svært!

Men det er stadigvæk flot (og spændende...) at se på.
» a winner is you «
JoachimMAJoachimMASkrevet 18/01-04 15:13 
Du lyder næsten som om, at spillet lige er udkommet, men det udkom altså for over 1½ år siden:)

Ja, det er da lidt svært (dog ikke så svært hvis man har spillet 64 versionen), og det er måske ikke verdens bedste spil, men det er da fornøjeligt og flot. Jeg synes det var en god måde at lære gamecube controlleren at kende på, netop fordi den responser så meget på ens bevægelser. Jo mere man spiller, desto mere lærer man at kunne lide kontrollen, og til sidst bliver det faktisk ret godt. Så gennemfør lige spillet, før du siger at kontrollen er elendig, fordi så dårlig er den faktisk heller ikke.

Mht. bølgerne, synes jeg da kun de er underholdende, og giver en ny vinkel til spillet.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
KalicolaKalicolaSkrevet 18/01-04 15:43 
Joachim: Jeg ved godt at spillet er gammelt, men derfor har jeg stadig glædet mig til dig, men har først fået det nu.
Jeg har spillet den gamle udgave meget, men det nye er stadigt svært at styrre.
Nej, kontrollen er selvfølgelig ikke dårlig når man har lært hvordan det skal gøres. Du siger at jeg skal gennemfører det før jeg udtaler mig om kontrollen. Pointen er, at jeg nok ikke gennemfører spillet, fordi kontrollen irriterer mig, og jeg mister lysten til at spille videre. WR er aldeles ikke let at gå til, og det gør nok at mange mister lysten til at give spillet en chance til, ligesom mig.
angående bølgerne, så snakkede jeg om vandet bølgerne rent grafisk.
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 15:47 
Jeg synes ikke, at det var så meget sværere end N64-udgaven, men nu fik jeg så heller aldrig spillet det specielt meget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JoachimMAJoachimMASkrevet 18/01-04 15:47, rettet 18/01-04 15:49 
Nej, jeg siger ikke at du skal vente med at bedømme kontrollen indtil du har gennemført spillet, men jeg synes du skal vente med at kalde den "elendig", fordi så dårlig er den heller ikke, når man først har lært den at kende rigtig.
Bølgerne rent grafisk er da ret imponerende synes jeg, men så er vi så forskellige.

Igen, jeg prøver ikke at argumentere for at Wave Race: Blue storm, er verdens ottende vidunder, fordi spillet har helt sikkert sine fejl, men jeg synes det er synd hvis du ikke lige giver den et par timer. Jeg havde også svært ved spillet i starten, men det kommer hurtigt.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RitesRitesSkrevet 18/01-04 15:50 
Jeg syntes GC launch titlerne var de bedste somehow... Der havde jeg ihvertfald mange, nu har jeg Zelda og GB Player og føler mig lidt snydt (meeen FF:CC og MGS:TS, yes!).

Enig i at kontrollen var rigtig fed.
» a winner is you «
AsseAsseSkrevet 18/01-04 16:07, rettet 18/01-04 22:35 
Jeg synes ikke det er helt vildt svært, jeg har da vundet alle grand prix'er (eller hvad det nu er), men da først efter en del træning. Styringen er næsten perfekt imo, man skal bare lære den at kende.
HardballerHardballerSkrevet 18/01-04 16:17 
Jeg synes heller ikke det er den vilde udfordring..
KalicolaKalicolaSkrevet 18/01-04 19:51 
hmm... jeg gir mig... jeg giver WR en chance til :-)

Hvem var det som sagde FF:CC :-) Jeg kan slet ikke få mine armed ned :-D endelig en værdig opfølger til secret of mana
For The Love Of The Game
AsseAsseSkrevet 18/01-04 22:34, rettet 18/01-04 22:35 
Hardballer >
Jeg synes heller ikke det er den vilde udfordring..

Hehe, det var ikke det jeg sagde/mente ;) Jeg sagde at efter en del træning var det muligt, ikke at der ikke var udfordring. Jeg brugte en pæn del tid på at få første plads i alle løb på sværeste sværhedsgrad :)
HardballerHardballerSkrevet 18/01-04 22:42 
Ja ok.. heller ikke det jeg mente var nemt :) Men at komme igang, osv.
AsseAsseSkrevet 19/01-04 14:26 
Darknon >
hmm... jeg gir mig... jeg giver WR en chance til :-)


Godt valg ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 29/01-04 22:48 
Hvorfor sagde i ikke at man kunne trykke Z under "select racer" så sætte styrringen helt ned på tight??? Så bliver det jo en del mere tilforladeligt at spille, og man kan endda til tider helt nyde spillet :-)

Og jeg må krype til kummen og erkende at det er et fremragende spil, fyldt med rigtigt flotte grafiske detaljer, så som de små dis-skyer man kører gennem på aspen lake, lige til at få kuldegysninger af :-) fantastisk.

Men det er stadig et mega urimeligt spil....
For The Love Of The Game
SøgAArdSøgAArdSkrevet 29/01-04 22:56 
Fedt, har lige købt det af kimmer :)
Home is where the hardware is..
AsseAsseSkrevet 30/01-04 20:54 
Darknon >
Hvorfor sagde i ikke at man kunne trykke Z under "select

Du spurgte ikke :P

Men det ka være vi snart ska ha gang i et WR time trials emne?
DarklynoonDarklynoonSkrevet 31/01-04 00:38 
ik en dårlig ide lav et emne, og smid nogle tider op med detajler om hvilken chr. samt bane og vejrforhold, så kan jeg jo vurdere om jeg overhovedet kan være med.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
AsseAsseSkrevet 31/01-04 16:27 
Så laver jeg et emne når jeg lige får kigget på mine egne tider :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig