X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Voice acting


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 17/01-04 20:38 
I er velkomne til at fortælle om hvad i syntes om voice acting i diverse spil (godt og dårligt), 2 eks.:

Jeg måtte engang opgive den Amerikanske version af Brave fencer Musashiden fordi jeg ikke kunne klare snakken i spillet (Old geezer, duuude osv.).

Metal Gear Solid er for mig stadig et stjerne eksempel på god voice acting, meget bedre end den originale japanske.

Hvad er godt og hvad er skidt?
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
OkottaOkottaSkrevet 18/01-04 01:00 
GTA III og Vice City er god voice acting.

Ray Liotta (ham ved alle vel hvem er) og Philip Michael Thomas (Tubbs fra Miami Vice) - det ka' vi li'.

De spil har ihvertfald solid voice acting.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
quadquadSkrevet 18/01-04 01:05, rettet 18/01-04 01:06 
Sitting Ducks har en dejlig solid voice-acting :)

Tegnefilms-stemmer man _ikke_ bliver træt af.
millenniummillenniumSkrevet 18/01-04 02:06, rettet 18/01-04 03:37 
Jeg syntes nu at MGS er et stjerneeksempel på dårlig voice-acting. Sammenlignet med film (også animationsfilm) er 'skuespillet' stadig grusomt ringe. Men kan replikker som "your room was empty - empty like your heart..." overhovedet siges på troværdig vis?!?! (fra MGS2)

GTA vice har god 'naturlig' voiceacting, takket været brug af rigtige skuespillere, uden tvivl.

Jeg syntes nu at mange 'film-spil' som Silent Hill og Resident Evil kæmper stadig med grusom dårlig 'B-films lignende' voiceacting. (sikkert også fordi det bliver oversat fra Japanske replikker). Tegnefilmsspil (som Jak&Daxter og Rachet&Clark) har det lidt nemmere. Der er en vis 'kunstig' voiceacting mere legal, og vel også nødvendig.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 18/01-04 03:00, rettet 18/01-04 03:01 
Jeg synes der er god Voice acting i bl.a. GTA 3 og VC og hæderlig voice acting i bl.a. MGS 1 og 2.

Tidus fra FF X krummede jeg tær over. Jeg synes også der var et par af de andre figurer, der havde mindre gode stemmeskuespillere. Kan bare ikke lige huske hvem...
Tror egentlig generelt, at jeg hurtigt glemmer, hvordan skuespillet har været, med mindre det har været usandsynligt ringe.

Kvaliteten af replikkerne hænger nok bedre ved, og f.eks. synes jeg, at Daxter, i Jak & Daxter, var ret pinlig at høre på.
RJKRJKSkrevet 18/01-04 03:57, rettet 18/01-04 03:59 
God voice-acting:

Nogle vil forstå og være enige, andre åbenlyst uenige. Silent Hill 2. Hører man brudstykker, lyder det måske forfærdeligt og overdrevent melodramatisk. Men lader man sig rive med, så virker det fantastisk (den sædvanlige drama/melodrama-ting). Det er absolut eneste spil jeg kan nævne, hvor skuespillet har formået at få følelser op i. Og det var egentligt ret voldsomt (Leave-slutningen). Men det virker kun i rette sammenhæng.

Dårlig voice-acting:

Shenmue II + Shadow Hearts

Den kvindelige skurk og Joy konkurrerer om at være mest elendig i Shenmue II. Deres latter er SÅ forfærdelig, at det ikke er til at holde ud. Værre er dog den gamle kone i Shadow Hearts. Det er den single-værste voice-acting i et spil, som jeg har oplevet. Uuuuuh! Uuuuhu! Man tror det er løgn. Heldigvis varer det ikke ret længe (hvad man ikke kan sige om Shenmue II).

(FFX: jeg fatter ikke hvordan voice-actingen for Tidus og Yuna kunne være så dårlige, i forhold til hvor gode Auron og Lulu var - skal helten og heltinden altid være fjolser?)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 18/01-04 05:22, rettet 18/01-04 06:03 
Virkelig dårlig voiceacting...
Dead or Alive 2: Replikker som "This is real power!" og "You... you killed my mother..." lander på jorden med et brag. At kalde det 'acting' ville være en overdrivelse (men de kvindelige figurer kan måske abstrahere lidt fra det).

SSX Tricky har også benyttet sig af et par skuespillere, men jeg syntes stadig de hånlige replikker de stikker hinanden efter løbet virker underligt kunstige, i de fleste tilfælde. - Enkelte er dog vellykkedes.
The medium is the message.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/01-04 10:56 
Jeg kan godt lide Halos voice-acting. Eternal Darkness klarer det også ret godt.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SolaegSolaegSkrevet 18/01-04 12:17 
Nu er det lang tid siden, at jeg har spillet Splinter Cell, men så vidt jeg husker, så var der ganske god voice-acting i spillet.
RitesRitesSkrevet 18/01-04 12:20 
Vil også mene, at MGS tager førstepladsen indenfor voice acting.

MGS2's var også rigtig godt.
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 18/01-04 12:29 
Millenium: Du kritiserer tilsyneladende replikkernes tekstuelle indhold, ikke deres udførelse. Jeg er ret sikker på at Star Soldier sigtede til fremførelsen fra skuespillerne.

Jeg synes også dialogen i MGS er ussel. Virkelig virkelig utroværdig. Skuespillet virker dog hæderligt, vilket må siges at være noget af en præstation de fuldstændigt tåbelige replikker taget i betragtning ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RitesRitesSkrevet 18/01-04 12:43 
Ja, jeg kan jo godt se, at MGS ikke kan konkurrere med dine fighters når det kommer til voice acting :P
» a winner is you «
NaieraNaieraSkrevet 18/01-04 12:45 
Hey, alle Terry's replikker ligger top-10 EVER!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/01-04 14:39 
Banjo-Kazooies var meget nuttet:-)

Ellers Halo! Nu var det ikke meget med dialog, men de siger dog rigtig mange ting de stakkels marines!

KOTOR syntes jeg også havde god voice acting!
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 18/01-04 14:59 
Jeg vil sige Super Metroid.

"The last metroid is in captivity. The Galaxy is at peace".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ComradeComradeSkrevet 18/01-04 15:01 
Kotor havde rigtig god voice acting IMO, fordi alle de forskellige racer taler deres eget sprog.
Dialogen mellem personerne er også god.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
HankyHankySkrevet 18/01-04 15:08 
Hmm .. Vil uden tvivl mene at det er Mafia & MGS !
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-04 12:38 
KotOR overraskede også mig. Mængden taget i betragtning, må den siges at være god, omend scripted ofte tvinger personerne til at skifte mening på en studs.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig